Gå til innhold

Hvilket parti skal du stemme på


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

bare for ordens skyld så er dette feil. faktisk gikk partilederen ut og tilbakeviste nettopp denne misoppfattelsen ved siste(og første) landsmøte. dette er noe som henger igjen fra maaange år siden i RV.

Jeg gidder ikke å gå inn i en diskusjon vedrørende resten av innlegget ditt, selv om jeg naturlig nok har en rekke innvendinger iom. at jeg er Frp-er, men lar det ligge.

Det er imidlertid noe underlig å si at Rødt ikke er kommunistisk. De er revolusjonære, mot alt som smaker av privat næringsliv, og er generelt sett mer eller mindre nettopp kommunistiske.

For de fleste av oss som er liberalister(og veldig mange andre også), blir dette bare en lek med ord. AP er sosialdemokrater, SV sosialister og Rødt mer eller mindre kommunister. Hvis ikke vil jeg gjerne høre den avgjørende forskjellen mellom Rødt og et kommunistisk parti?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Jeg kommer til å stemme taktisk. Det partiet som kan vinne fremfor Frp. Frp kommer til å kjøre hele Norge til dundas, alt annet vil være bedre.

Jeg er redd Frp kommer til å få mange stemmer , derfor stemme taktisk. Håper mange gjør som jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer alltid FRP.

Det er det partiet som er mest likt mine meninger og kampsaker.

Hovedgrunnen til at jeg stemmer FRP er kriminalomsorg og innvandring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Det er lenge siden 90-tallet nå.

Å vaske leiligheter, drive en burgersjappe eller klippe plener er da betydelig bedre samfunnsøkonomisk enn å ikke gjøre noe og bare motta trygd til tross for at man er arbeidsfør.

Ok, så du mener at 70% av somaliere bare ikke er prodruktive? Det handler selvsagt ikke om ren og skjær latskap og giddesløshet, nei da :ironi:

3. Som en annen i denne tråden påpekte, er nå vitterlig menn minst like ille som kvinner på dette området(og vi er ikke på Skråblikk og generaliseringer-forumet nå, for øvrig). Både menn og kvinner måler sin egen lykke til en viss grad i hva de har, og sammeligner seg deretter med hva andre har.

Dersom vi kommer over 8 milliarder(så vidt jeg husker)er det ikke engang nok vann til alle. Og med dagens befolkningstall er det komplett umulig å skape en anstendig levestandard for alle(om bare alle skulle hatt en bil, ville bensinprisene ha steget til nærmere 500 kr. pr. liter!). Det er vitterlig all grunn til å ta befolkningseksplosjonen svært alvorlig, da den, dersom den ikke reverseres rimelig raskt, vil få katastrofale følger. Og hva hjelper det at vi her i Vesten bare får 1,7-1,8 barn pr. kvinne, når det, innen 2050, vil være 5 milliarder flere arabere og afrikanere i verden(ja, bistanden bør utvilsomt byttes ut med prevensjon, men det er en annen sak)?'

4. Det mangler ikke akkurat på folk i Sør-Amerika, India osv.

Jo da, det er fult ut mulig å velge vekk innvandrere fra Sentral-Afrika og muslimske land. Jeg var i Helsinki i vår, og jeg så ikke en eneste muslim eller afrikaner. Og der gies det asyl til 12-15 personer årlig. I Japan har 400 personer fått asyl siden 1983/1985(husker ikke det nøyaktige tallet akkurat nå, men det var omtrent midt på åtti-tallet).

1. Slettes ikke, da dette er jobber som skaper svært lite nytte. På den annen side er den jobben man faktisk jobber med veldig viktig for ens lykke, og man blir ulykkelig av jobber som er for ensformige, har for dårlige arbeidsforhold, urettferdig dårlig lønn også videre. Dette fører til at man raskt får en situasjon hvor nyttetapet til de som må utføre jobbene blir større enn nyttegevisten til de som kjøper tjenestene. Det vil nok her vaskes og klippes oftere enn om folk gjorde det selv, noe som fører til helt unødvendige drittjobber.

Somaliere og noen få minoriteter er unntak, men for nordmenn og mange minoriteter er det kun de som er lite produktive eller på andre måte er uønsket av arbeidsgiverne som havner på trygd eller ikke jobber.

3. Menn tenker kun på det fordi kvinner er så ivrige på det. Ser man på andre land, hvor kvinners seksualitet er under sterk kontroll, så er ikke menn så nøye på det. Man kan dog hevde at totalt fravær av statusjag gjør at samfunnet stagnerer fordi man kun gidder å skaffe seg mat, slik som i diverse samfunn i Afrika og stammesamfunn.

Befolkningsveksten i land som India, Mali og Somalia må ned, men veksten i land som Norge er alt for lav. Ser ikke noen grunn til at nordmenn skal dø ut fordi muslimer og negere føder for mange barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Onkel_*
Befolkningsveksten i land som India, Mali og Somalia må ned, men veksten i land som Norge er alt for lav. Ser ikke noen grunn til at nordmenn skal dø ut fordi muslimer og negere føder for mange barn.

Hva har ditt parti, Høyre, du tenkt å gjøre med dette problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har ditt parti, Høyre, du tenkt å gjøre med dette problemet?

Jeg stemmer ikke Høyre. Mine løsninger hører nok desverre ikke hjemme i en sivilisert politisk debatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Onkel_*
Jeg stemmer ikke Høyre. Mine løsninger hører nok desverre ikke hjemme i en sivilisert politisk debatt :)

Det var noen som skrev at du stemte Høyre, men når jeg tenker meg om høres du kanskje mer ut som en anarkist eller en kommunist. Spørsmålet var hva vi bør gjøre med skjevheter i befolkningsantallet i verden? Kan det være en løsning å flytte folk fra en del av verden til en annen for å jevne det litt ut? Selv om du kanskje er litt flau over å skrive om dine løsninger kan det være interessant å høre det allikevel med tanke på hvor belest du er. Jeg har hørt det meste, og det er ikke alltid like greit, men jeg tåler en støyt for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lunis

Jeg er Venstremann og kommer til å stemme Venstre. Jeg er enig i at Sponheim er en tulling, men partiet's grunnleggende ideal appellerer til meg og det er litt sånn "lesser evil" føler jeg. Hvis Frp vinner valget flytter jeg til New Zealand i fire år, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lukkøye
Hvis Frp vinner valget flytter jeg til New Zealand i fire år, for å si det sånn.

New Zealand er mye mer fritt og liberalistisk enn det FRP planlegger for norges vedkommende. Hvis du skal være helt sikker på å slippe unna mer plagsom frihet må du nok peile deg inn på Cuba, Venezuela, Iran, Russland eller andre drømmeland. Selv planlegger jeg å flykte til Syria.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer FRP, hvilket jeg også er medlem av, fordi de står for mye av det samme jeg mener. Hovedsaklig innvandringspolitikk, skatter og avgifter, eldreomsorg og privatisering.

For meg er det helt uaktuelt å stemme på noen av de røde i det hele tatt. Spesielt SV da jeg ikke takler hele den -"å, vi er så snille og vil hjelpe alle sammen og alle sammen skal ha det så fint og flott"- greia. Dessuten syns jeg virkelig Kristin Halvorsen er så langt ute på viddene som du kan komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-"å, vi er så snille og vil hjelpe alle sammen og alle sammen skal ha det så fint og flott"- greia.

Ja, det er virkelig ille med et samfunn idag hvor man har veldig lite unødvendig lidelse. Må liksom ha et ekstra hardt og kaldt samfunn bare så man får litt mer lidelse, fordi det er så tøfft lissom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være en løsning å flytte folk fra en del av verden til en annen for å jevne det litt ut?

Det er det jeg mener vi absolutt ikke skal gjøre. Synes det er helt tragisk hvordan den vestlige verden idag begår kollektivt selvmord ved over tid å erstatte sin egen befolkning med innvandrere fra den tredje verden. Det at vi føder få barn er et argument mot heller enn for innvandring mener nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å, vi er så snille og vil hjelpe alle sammen og alle sammen skal ha det så fint og flott.

Jeg legger merke til at FRP folk syntes det er så ille i Norge.

Hva er det som er så galt med at flest mulig av innbyggerene i dette landet har det bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1. Slettes ikke, da dette er jobber som skaper svært lite nytte. På den annen side er den jobben man faktisk jobber med veldig viktig for ens lykke, og man blir ulykkelig av jobber som er for ensformige, har for dårlige arbeidsforhold, urettferdig dårlig lønn også videre. Dette fører til at man raskt får en situasjon hvor nyttetapet til de som må utføre jobbene blir større enn nyttegevisten til de som kjøper tjenestene. Det vil nok her vaskes og klippes oftere enn om folk gjorde det selv, noe som fører til helt unødvendige drittjobber.

Somaliere og noen få minoriteter er unntak, men for nordmenn og mange minoriteter er det kun de som er lite produktive eller på andre måte er uønsket av arbeidsgiverne som havner på trygd eller ikke jobber.

3. Menn tenker kun på det fordi kvinner er så ivrige på det. Ser man på andre land, hvor kvinners seksualitet er under sterk kontroll, så er ikke menn så nøye på det. Man kan dog hevde at totalt fravær av statusjag gjør at samfunnet stagnerer fordi man kun gidder å skaffe seg mat, slik som i diverse samfunn i Afrika og stammesamfunn.

Befolkningsveksten i land som India, Mali og Somalia må ned, men veksten i land som Norge er alt for lav. Ser ikke noen grunn til at nordmenn skal dø ut fordi muslimer og negere føder for mange barn.

1. Poenget mitt er at dersom noen som har arbeidsevne får gå på trygd og la være å jobbe, ja, så må alle få lov til det. Alternativet er at bare de som er reelt syke får gå på trygd, som altså er min(og Frps)mening. Ta deg en liten tur i byen neste gang du har vært til tannlegen på formiddagen, og du vil se at det er nok av personer(hovedskaelig ikke-vestlige innvandrere)som både er relativt unge, og åpenbart ikke lider av noe som helst, går i gjenger og henger rundt.

3. Igjen, vi er ikke på Skråblikk og generaliseringer-forumet nå.

Har du noensinne vært i Dubai? Kuwait? Saudi-Arabia? En venninne av meg har vært i flere av disse landene, og mennene der er vitterlig helt ville etter å ha de største palassene, de flotteste klærne, sende konene sine til Harrods for å handle osv osv. De eneste landene der hverken menn eller kvinner er opptatte av dette er da fattige land, fordi de ikke har noen mulighet til å anskaffe seg slikt uansett, og når ingen andre(foruten en liten, rik elite de ikke ser stort til)har det, heller, så blir de selvsagt annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ai, jeg aner ikke hva jeg skal stemme. De partiene som har noe jeg holder med dem i, har også noe jeg er sterkt uenig i.

Hva er du er uenig med Miljøpartiet De Grønne i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg skal stemme DLF på grunn av partiets miljøpolitikk

Det høres jo litt bakvendt ut. Et parti som står for nær ubegrenset individuell frihet og frie markedskrefter kan ikke samtidig ta vare på planeten.

For miljøpolitikken sin del ville det nok være glupere å stemme MDG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg legger merke til at FRP folk syntes det er så ille i Norge.

Hva er det som er så galt med at flest mulig av innbyggerene i dette landet har det bra?

Jeg kan bare svare for meg selv.

Det er ikke slik at flest mulig av innbyggerne har det bra, det er slik at det er enkelt å være lat, giddesløs og foreta seg minst mulig prdruktivt.

Problemet til Norge er sosialisme. Sosialisme er i seg selv et totalt mislykket prosjekt(jfr. fek. Østblokken), enten man kaller det sosialdemokrati eller kommunisme. Forskjellen ligger bare i graden av fiasko: Kommunisme er helt og heldent en fiasko, sosialdemokrati er en delvis fiasko.

Hvis man slår seg opp, ender man med å måtte betale 50% av inntekten sin i skatt. Alt som heter privatisering begrenses så langt som mulig, med det resultatet at vi har Europas dårligste skoler, og et helsevesen som regelrett er en skam for et rikt land. Vi har dårligere veier enn Albania, og en justispolitikk som best kan beskrives som en katastrofe. Og vi ligger på topp i Europa hva angår å ta inn flest innvandrere i forhold til folketall, og mens resten av Europa enten strammer inn innvandringspolitikken(som Dannmark, Sverige, Frankrike osv.)eller alltid har hatt en streng innvandringspolitikk(Fek. Finnland), så fortsettes bare den samme, gamle innvandringspolitikken i dette landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Poenget mitt er at dersom noen som har arbeidsevne får gå på trygd og la være å jobbe, ja, så må alle få lov til det. Alternativet er at bare de som er reelt syke får gå på trygd, som altså er min(og Frps)mening. Ta deg en liten tur i byen neste gang du har vært til tannlegen på formiddagen, og du vil se at det er nok av personer(hovedskaelig ikke-vestlige innvandrere)som både er relativt unge, og åpenbart ikke lider av noe som helst, går i gjenger og henger rundt.

3. Igjen, vi er ikke på Skråblikk og generaliseringer-forumet nå.

Har du noensinne vært i Dubai? Kuwait? Saudi-Arabia? En venninne av meg har vært i flere av disse landene, og mennene der er vitterlig helt ville etter å ha de største palassene, de flotteste klærne, sende konene sine til Harrods for å handle osv osv. De eneste landene der hverken menn eller kvinner er opptatte av dette er da fattige land, fordi de ikke har noen mulighet til å anskaffe seg slikt uansett, og når ingen andre(foruten en liten, rik elite de ikke ser stort til)har det, heller, så blir de selvsagt annerledes.

1. Nå snakket jeg om norske, ikke diverse innvandrergrupper. Det er jo dog noen grupper som mange arbeidsgivere vegrer seg for å ansette. Jeg ser heller ikke noe poeng i å skulle skvise alt som er ut i jobb, så lenge det tross alt ikke er noen generell mangel på arbeidskraft her i landet. Der hvor det er mangel, så er det snakk om mangel på arbeidstakere med riktig kompetanse, ikke folk generelt sett.

Det er også ganske mange som selv om de ikke er "reelt syke" rett og slett ikke egner seg for arbeidslivet. Blant annet de som ble psykisk ødelagt av mobbingen din på grunnskolen.

3. Det gjelder først og fremst de rike som har blitt smittet av vestlig dekadense.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bare svare for meg selv.

Det er ikke slik at flest mulig av innbyggerne har det bra, det er slik at det er enkelt å være lat, giddesløs og foreta seg minst mulig prdruktivt.

Problemet til Norge er sosialisme. Sosialisme er i seg selv et totalt mislykket prosjekt(jfr. fek. Østblokken), enten man kaller det sosialdemokrati eller kommunisme. Forskjellen ligger bare i graden av fiasko: Kommunisme er helt og heldent en fiasko, sosialdemokrati er en delvis fiasko.

Hvis man slår seg opp, ender man med å måtte betale 50% av inntekten sin i skatt. Alt som heter privatisering begrenses så langt som mulig, med det resultatet at vi har Europas dårligste skoler, og et helsevesen som regelrett er en skam for et rikt land.

Greit at den norske skolen er dårlig, men andre land med offentlig skole har svært bra skole slik som Finland, så offentlig sektor i seg selv er ikke årsaken til det. Helsevesenet har sine problemer i absolutt alle rike land, også der hvor det er privatisert, og Norge kommer ikke spesielt dårlig ut på undersøkelser rundt det.

Det at litt latskap tillates er årsaken til at Norge er så godt å bo i. Det gjør nemlig at vi ikke har en klasse av arbeidende fattige, at man begrenser antallet som må jobbe i de værste drittjobbene, at minstelønningene kan være rimelig høye og at folk trives på jobben. Norge er jo et av landene hvor folk trives best på jobben takket være fraværet av Frp politikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bare svare for meg selv.

Det er ikke slik at flest mulig av innbyggerne har det bra, det er slik at det er enkelt å være lat, giddesløs og foreta seg minst mulig prdruktivt.

Problemet til Norge er sosialisme. Sosialisme er i seg selv et totalt mislykket prosjekt(jfr. fek. Østblokken), enten man kaller det sosialdemokrati eller kommunisme. Forskjellen ligger bare i graden av fiasko: Kommunisme er helt og heldent en fiasko, sosialdemokrati er en delvis fiasko.

Hvis man slår seg opp, ender man med å måtte betale 50% av inntekten sin i skatt. Alt som heter privatisering begrenses så langt som mulig, med det resultatet at vi har Europas dårligste skoler, og et helsevesen som regelrett er en skam for et rikt land. Vi har dårligere veier enn Albania, og en justispolitikk som best kan beskrives som en katastrofe. Og vi ligger på topp i Europa hva angår å ta inn flest innvandrere i forhold til folketall, og mens resten av Europa enten strammer inn innvandringspolitikken(som Dannmark, Sverige, Frankrike osv.)eller alltid har hatt en streng innvandringspolitikk(Fek. Finnland), så fortsettes bare den samme, gamle innvandringspolitikken i dette landet.

Så du mener at folkflest har det ille i norge? Det får være din subjektive mening.

Jeg er av den oppfattning av at norge er et meget godt land å bo i.

Alt det andre du sier er jo bare gammelt Frp oppgulp.

Har ikke finanskrisen vist at råkapitalismen som Frp står for har utspilt sin rolle?

Er det riktig at folk flest skal være med å sponse skattelettelser for de rikeste i landet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...