Gå til innhold

Spørsmål til damene

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

En ting jeg har lurt litt på og som gnager en del. Hvorfor er det slik at en dame som har kikket på deg en stund (du har kikket tilbake) og du har snakket litt med først begynner å ta inisativ til samtaler etc etter at hun har blitt opptatt?. Er det et generelt trekk at dere damer blir mindre redd for å ta kontakt etter at dere har fått type? Uansett utrolig irritærende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
En ting jeg har lurt litt på og som gnager en del. Hvorfor er det slik at en dame som har kikket på deg en stund (du har kikket tilbake) og du har snakket litt med først begynner å ta inisativ til samtaler etc etter at hun har blitt opptatt?. Er det et generelt trekk at dere damer blir mindre redd for å ta kontakt etter at dere har fått type? Uansett utrolig irritærende.

Veldig enig. Synes ikke det er gøy i det hele tatt å våkne opp med "opptatte" damer. Faen ikke første gang jeg har blitt litt sjarmert etter en bra kveld og natt og får høre at hun må hjem til "kammeraten" for han kommer hjem fra et eller annet reisemål. Jævlig irriterende faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_helle_*

hmm.. som dame =P så har jeg aldri gjort det på den måten..

MEN det som gutter ikke tenker på når man "kikker" på en jente, er at vi er litt for sjenerte og har ikke så høye tanker om oss selv til å gå bort å bare si "hei"

Og jen kan da skjønne at om man da har type, så er det lettere å føle seg attraktiv nok til å bare gå bort å si hei.. (men ejg gjør ikke det da, om jeg har type)

Har lest at gutter tror de er veldig tydelig med sine signaler om at de er interessert, men for jenter (som er fra en annen planet) så er det ikke så lett alikvel å lese disse signalene :fnise:

Feks: Var en gutt på bussen som satt å stirret på meg, og etter et par blikk. prvøde jeg å smile til han.. Da så han helt forskrekket ut og snudde seg ( følte meg litt dum da ja) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Enig med siste. Det er ikke så lett å være norsk dame og oppleve at gutter tar omtrent null initiativ i det daglige. Jeg er sjenert i tillegg, så det er sjelden jeg har noen flørt på gang. Men utenlandske menn blir en jo derimot nærmest trakassert av. Hyggelig at det i det hele tatt er noen som synes det er attraktiv, men hadde foretrukket at det var flere norske gutter som tok kontakt. Sukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mann_*
Enig med siste. Det er ikke så lett å være norsk dame og oppleve at gutter tar omtrent null initiativ i det daglige. Jeg er sjenert i tillegg, så det er sjelden jeg har noen flørt på gang. Men utenlandske menn blir en jo derimot nærmest trakassert av. Hyggelig at det i det hele tatt er noen som synes det er attraktiv, men hadde foretrukket at det var flere norske gutter som tok kontakt. Sukk...
De utenlandske har ikke vært nødt til å omgås dere fra barnsben av!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva slags utsagt var det?

En av grunnene er nok at norske menn er så "vant til vakre kvinner". Jeg har for eksempel funnet ut av norske kvinner er veldig populære og vakre i Australia. Kanskje jeg skal flytte.. ? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg har for eksempel funnet ut av norske kvinner er veldig populære og vakre i Australia.

Oi, er det noen som synes vi er attraktive på denne planeten? *smigret*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

En mellomting av nordmenn og utlendiger hadde kanskje vært å foretrekke.

Men det finnes mange sjarmerende utlendinger som kan å danse og flørte og kurtisere. Og det går det lang tid mellom hver gang jeg opplever med en norsk mann. :klø:

Jeg tør ikke å ta kontakt hvis jeg ikke aner et smil i mannens ansikt. Synes mange menn virker overlegen og ikke int i kontakt, selv om jeg får høre at jeg er en meget attraktiv kvinne. Og noen tar jo kontakt, men det er gjerne uinteresante 20-åringer. Merkelig, er det sånn det er å være kvinne på 35. Seff, det hender jeg møter vidundelige menn på egen alder, slår av en prat, og vips, mannen er jo gift.

Hehe! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags utsagt var det?

En av grunnene er nok at norske menn er så "vant til vakre kvinner". Jeg har for eksempel funnet ut av norske kvinner er veldig populære og vakre i Australia. Kanskje jeg skal flytte.. ? :sjenert:

Jeg vil bli med, for det er så mange pene menn i Australia! :) Det er ganske mange pene jenter der også da, men de er jo ikke norske ;):fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jepp. Snakker litt med en på 23, og han sier at norske kvinner er vakre. :) Og at de ofte faller i smak hos australske menn, samt at nordmenn generelt har et godt rykte der. Jeg vurderer faktisk å studere der, eneste som hindrer meg er at det egentlig er litt for varmt for meg, og at det er så fryyyktelig langt dit (+ at reisen er dyr..). Kanskje en dag. :)

(Det passer vel ikke inn her - men må si jeg virkelig har funnet kjemien med ham.. :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Ja, det er vanlig. Av ukjente grunner tror kvinner at det synes at de er opptatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Gutter er sjenerte og, i tilegg er vi mye dårligere på å lese kroppspåk. Får følelsen av at det er guttene som helst skal ta første steget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lancelotte

Vel.. det stemmer i hvertfall ikke for min del.

Jeg er skikkelig flørtete som singel, og virker sikkert som en arrogant bitch når jeg er sammen med noen ettersom jeg er så redd for å gi ut feil signaler :rolleyes: Men for all del, sikkert mange jenter som føler seg "tryggere" når dem er i forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest scasta

Det som er med utenlandske menn, er at de er vandt med helt annen kultur der de kommer fra, enn det vi er vandt med.

Jeg så på en dating dokumentar på tv, hvor det var sånn at en person datet gutter fra forskjellige nasjoner. Og da ble det vist at, utenlandske menn (ikke europere) er mer dirkete å "påtrengene" rett og slett fordi det er sånn kultur de er vandt med. Mens vi europeiske jenter, og gutter for den del.. ikke er så glad i å ha nærkontakt med noen vi nettopp har møtt.

Så det er ikke alltid noe galt med de :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Det kommer kanskje av at når man er singel, så tror man at man lyser desperat dersom man tar kontakt, mens når man er i et forhold så er man "bare hyggelig" dersom man flørter litt?

Jeg vil anta at mange går glipp av supre menn, i redsel for å være påtrengende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg opplever stadig at den eneste i gjengen med kjæreste er den som først blir forsøkt sjekket opp. Nå er hun en skjønn jente, men jeg tror det kan ha med at hun er ute på byen for å ha det gøy med venninnene sine, og derfor fremstår som mer avslappet. Kan det være noe i det? At man er roligere og tryggere når man har kjæreste? Trenger liksom ikke oppnå noe, og det er da man blir sjekket opp?

Jeg er litt sjenert overfor gutter, så utstråler vel kanskje ikke akkurat åpenhet... Prøver, men det blir vel sikkert ikke like ekte som hos henne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det som er med utenlandske menn, er at de er vandt med helt annen kultur der de kommer fra, enn det vi er vandt med.

Jeg så på en dating dokumentar på tv, hvor det var sånn at en person datet gutter fra forskjellige nasjoner. Og da ble det vist at, utenlandske menn (ikke europere) er mer dirkete å "påtrengene" rett og slett fordi det er sånn kultur de er vandt med. Mens vi europeiske jenter, og gutter for den del.. ikke er så glad i å ha nærkontakt med noen vi nettopp har møtt.

Så det er ikke alltid noe galt med de :P hehe

Jeg synes det er rart at når man har svart tydelig "jeg er ikke interessert", så vil de likevel ikke gi seg. Uhøflig og plagsomt er det. Det er i så sterk kontrast til norske gutter, som ikke engang kommer med et uskyldig smil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annen venninne
Jeg opplever stadig at den eneste i gjengen med kjæreste er den som først blir forsøkt sjekket opp. Nå er hun en skjønn jente, men jeg tror det kan ha med at hun er ute på byen for å ha det gøy med venninnene sine, og derfor fremstår som mer avslappet. Kan det være noe i det? At man er roligere og tryggere når man har kjæreste? Trenger liksom ikke oppnå noe, og det er da man blir sjekket opp?

Jeg er litt sjenert overfor gutter, så utstråler vel kanskje ikke akkurat åpenhet... Prøver, men det blir vel sikkert ikke like ekte som hos henne...

Jeg tror nok det stemmer det du sier her, hun trenger ikke jobbe for å finne seg en type. Hun er bare ute for å ha det moro med venninnene og er derfor mer avslappet.

Og NEI, det betyr ikke at hun ønsker å være utro (til dem som alltid mener at norske jenter hele tiden er ute etter bekreftelse og alltid er utro)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg ærlig talt ikke. Selv har jeg aldri gjort det eller opplevd det.

Men det kan jo være flere grunner. Kanskje hun vil ha flere venner og derfor tar kontakt. Det kan også være som du selv sier - at hun først nå har fått selvtillit nok til å ta initiativ. Eller det kan være at hun prøver å gjøre kjæresten sjalu / se hvor langt hun kan gå med andre før han reagerer. Det siste er vel minst sannsynlig, vil jeg tro.

Må forresten tilføye at det er mange jenter som ikke ser på det som noen big deal å flørte litt og ta initiativ til å bli kjent / samtale selv om hun har kjæreste. Naturligvis frustrerende for mange menn, men sånn er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...