Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2009 #21 Del Skrevet 23. juli 2009 Jeg er 21 år, skal få hofteprotese. Jeg tør ikke si det til noen, utenom familien- og arbeidsgiver. Tror dere dette kan vær med å hindre meg i å få kjæreste? Du kan jo ikke se på noen at de har hofteprotese....? Kan jo bare snakke for meg selv, men det som hadde plaget meg var at du måtte ha en såpass omfattende operasjon, og bekymring fordi den var nødvendig. At det skulle vært en hindring for å bli glad i deg? Aldri i livet!! Jeg håper det blir lettere å være deg, og mindre smerter når du er restituert igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2009 #22 Del Skrevet 23. juli 2009 Det er jo så mange tråder om vekt, utseende, penisstørrelser, vaginastørrelser og gud vet hva…. Ikke alle er perfekte selv om noen tilsynelatende kan fremstå som det, både her inne og irl. Tenk deg følgende scenario: Du har nettopp møtt en mann/kvinne og vedkommende ser ut til å være ”perfekt” på alle mulige måter. Du er veldig betatt og det er på tide å ta ”steget videre” (altså ha sex). Da sier h*n: ”Du det er noe jeg må fortelle deg først….Jeg har utlagt tarm/psoriasis/har forbrent overkropp/klumpfot/fjernet et bryst pga kreft/har protese fra kneet og ned” (eller noe i den duren…du skjønner hvor jeg vil). Din reaksjon? Klarer du å se forbi slike ting eller ville den glødende interessen dale umiddelbart og bli erstattet av noe annet (avsky?)? utlagt tarm: Oisann. Men det lukter så vidt jeg vet ikke utenom skifting, så sannsynligivs en vanesak. psoriasis: Kommer litt an på graden. Hadde nok uroet meg for å ta for hardt på det pga at det ser vondt og sårt ut. har forbrent overkropp: *Sikle* Jeg har en greie for arr. klumpfot: "Men du halter ikke?" "få se?" (jeg ser ikke så mye på føttene til folk at jeg tenker over det) fjernet et bryst pga kreft: ... Hadde nok stresset litt med om kreften var helt borte. Selve det manglende brystet? Vel, ikke noe problem i seg selv. Har silikon litt i vrangstrupen, men hadde vel vendt meg til det og om det var aktuelt. har protese fra kneet og ned: Facinerende. Så alt etter hva det er egentlig. Men generelt, hadde ting kommet så langt at sex var vurdert, så skal det mye til for å stoppe meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnnaLinnea Skrevet 23. juli 2009 #23 Del Skrevet 23. juli 2009 Kan jo bare snakke for meg selv, men det som hadde plaget meg var at du måtte ha en såpass omfattende operasjon, og bekymring fordi den var nødvendig. At det skulle vært en hindring for å bli glad i deg? Aldri i livet!! Jeg håper det blir lettere å være deg, og mindre smerter når du er restituert igjen Takk for det :-) Jeg skal ha operasjonen fordi jeg er født med hoftedysplasi som ble oppdaget for sent. Var rundt 6 mnd. Og nå er brusken nedslitt. :-( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 23. juli 2009 #24 Del Skrevet 23. juli 2009 Beklager at jeg sporet litt av. Det er jo ikke noe synlig... Sikkert ikke noe problem. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2009 #25 Del Skrevet 31. juli 2009 hva med en som er transplantert men lever et normalt liv..jobber og hele pakka? er det også avskrekkende for folk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2009 #26 Del Skrevet 31. juli 2009 Kunne aldri ha vore i lag med en som har skavank som rare hofter, er lavere enn meg, har et merkelig ansikt eller er usjarmerende! Bra kropp er et must! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Synd men sant Skrevet 31. juli 2009 #27 Del Skrevet 31. juli 2009 hva med en som er transplantert men lever et normalt liv..jobber og hele pakka? er det også avskrekkende for folk? Ja, det er B-status...kan ikke akseptere det. Selv om Victorias ektemann i Sverige har transplantert nyre er det lavstatus uansett. De forsvinner raskere og bringer svake gener videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Solsikken- Skrevet 31. juli 2009 #28 Del Skrevet 31. juli 2009 Det kan jeg ikke svare på. Umulig å si hvordan reaksjonen på det ville blitt, også avhengig av hva det gjaldt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EmilyLane Skrevet 31. juli 2009 #29 Del Skrevet 31. juli 2009 Jeg måtte bare ha blitt vant til det, rett og slett. Ja, der og da hadde det vært avtennende, jeg kan ikke si jeg blir vill i fletta rett etter noen sier "jeg mangler en tå", "jeg bruker gebiss" e.l. Men det er utrolig hva man glemmer om man blir vant til det. Jeg husker jeg hadde et problem med eksen, han skjemtes for det og det ble et sårt tema. Men etterhvert ble jeg så vant til det, jeg tenker ikke over det engang mer, det er bare sånn han er. Jeg har røde merker i korsryggen, sikkert fødselsmerker eller noe, og liker ikke å vise det frem akkurat. Folk sier "du har maling på ryggen" eller "au! hva har du gjort deg?" om de ser det. Men hadde en fyr syntes jeg var mindre sexy pga det hadde jeg heller sett han hadde funnet seg en annen. Jeg liker ikke perfekte mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheherasade Skrevet 31. juli 2009 #30 Del Skrevet 31. juli 2009 Hadde jeg likt ham godt nok hadde det meste vært overkommelig, og jeg hadde klart å leve med det. Men hvis det var noe som i stor grad påvirket at han ikke kunne ha sex (som for eksempel ikke ha penis) ville jeg nok vært mer betenkt, ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2009 #31 Del Skrevet 31. juli 2009 Det hadde nok kommet an på skavanken, og mange ting hadde jeg ikke brydd meg om. Man vet ikke på forhånd, f eks tror jeg utlagt tarm er av de tingene som ville satt meg litt ut, men om han var drømmemannen på alle de viktige områdene håper jeg det ikke hadde gjort noe likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fargers Skrevet 31. juli 2009 #32 Del Skrevet 31. juli 2009 jeg trodde stomipose kunne skjules ved hjelp av tøybånd? altså at man ikke behøver se selve posen liksom? akkurat det hadde jeg ikke hatt spesielt behov for. er vel sjelden det lekker, og jeg regner med at man er veldig nøye - spesielt når man har tenkt å kle av seg at man ikke får noen uforutsette hendelser? hadde ikke brydd meg nevneverdig, men hadde vært obs med å følge rutiner så man ikke fikk et uhell(for begges skyld kanskje:P) alt det andre på listen kan jeg ikke heller se at jeg ikke hadde taklet - eller synes var ekkelt... åpne væskende sår er vel heller ikke noe man går rundt med kronisk uten å få behandling/bandasje...... det eneste jeg ikke takler er ting man kan gjøre noe med: dårlige manerer og dårlig hygiene/bordskikk/skikkelig kjip klesstil, veldig dårlig ånde osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøydokka Skrevet 31. juli 2009 #33 Del Skrevet 31. juli 2009 Kommer vel litt an på hvilken skavank vi snakker om.. Utlagt tarm er jeg usikker på om jeg hadde mestret.. Men andre ting, som å mangle en finger eller lignende ikke ville bety noe. Noen ganger kan skavanker gjøre mennesker mer interessante ved at de er synlige bevis på at mannen har levd, og at han har mot. F.eks -mann som har kunstig bein fordi han ble angrepet av en hai og måtte amputere. -mann med arr på halve overkroppen etter at han ble skadet da han hjalp til med å redde mennesker ut fra et brennende hus - mann som er lam i ene armen etter knivstikking med omfattende nerveskade Dessuten hadde jeg vært mindre bekymret for at han skulle være utro om han hadde skavanker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GjestLilleMeg* Skrevet 31. juli 2009 #34 Del Skrevet 31. juli 2009 I utgangspunktet ikke noe problem. Jeg er ikke perfekt og bør vel derfor være glad for at han i det hele tatt ville ha meg. Ellers har han en skavank, ikke direkte synlig men klart merkbar, nerveskade og talefeil etter ulykke, som jeg ikke merket før vi møttes RL, og jeg tenkte lenge og vel og var veldig skeptisk. Men det var noe ved han som gjorde at jeg bare måtte gi ham en sjanse. Og det er jeg glad for. Han er verdens vidundeligste og vi har nå vært sammen i mange år. Jeg var full av fordommer før jeg møtte han og lærte et og annet på veien. Om det hadde vært andre ting som rullestolbruker, som å være halt, pukkelrygget eller som andre ting som er nevnt vet jeg ikke hvordan jeg hadde taklet. De færreste er fordomsfrie, og det meste bunner i egen usikkerhet og redsel for hva andre vil tenke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2009 #35 Del Skrevet 31. juli 2009 Nei, hadde ikke klart noen skavanker! Slitsomt...og veldig spesielt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2009 #36 Del Skrevet 31. juli 2009 Hadde aldri forfulgt et forhold med en som har skavanker. Det hadde vært turn-off med engang. Folk som ser normale ut, feite, tynne , normalvektige er helt ok. Men folk som for.eks mangler et par fingre, har utlagt tarm, mangler arm osv er totalt turn-off. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 31. juli 2009 #37 Del Skrevet 31. juli 2009 (endret) Det er helt umulig å si, da det kommer an på hva det gjelder og hvor forelska man er. Om jeg var stormforelska, klarer jeg ikke å se at jeg skulle miste interessen av en utlagt tarm f.eks. Selv om det ikke er noe man drømmer om, vil jeg tro jeg kunne se forbi det hvis følelser først hadde utviklet seg. Jeg har for øvrig en venninne som alltid har falt for veldig pene menn. Så havnet hun på blind date med en kjempekar, som på den tiden slet med ganske betydelige hudproblemer (og som generelt ikke var det modell-emnet hun pleide å presentere for vennegjengen, men det er nå en annen sak). Jeg husker hun beskjemmet fortalte at hun merket at hun syns dette var turn-off da de hadde hatt et par dater, noe som irriterte henne fordi hun egentlig hadde funnet tonen skikkelig med ham. Men så ble følelsene for sterke og det viste seg å utvikle til å bli det lengste og mest solide forholdet så langt. Selv om hun kan sies å ha vært veldig opptatt av det ytre på menn tidligere, betydde det til syvende og sist ingenting når det kom til stykket, og det utviklet seg ordentlig sterke følelser. Endret 31. juli 2009 av Vera Vinge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ethereal Skrevet 31. juli 2009 #38 Del Skrevet 31. juli 2009 Hvis jeg hadde vært forelsket i mannen hadde jeg klart å se over det. Det gjør vel alle? Hvis jeg ikke hadde vært forelsket i han så hadde det vært verre. Kommer selvfølgelig an på hvor alvorlig det er. Psoriasis skulle jeg alltids overlevd. Men ikke utlagt tarm og lignende. Grunn: hadde ikke brydd meg om hvordan det hadde sett ut, men jeg er en person som bryr meg veldig om de rundt meg, og har lett for å ta på meg andres problemer. En kjæreste med utlagt tarm er ikke et problem jeg ville hatt som 18-åring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~VanDora~ Skrevet 31. juli 2009 #39 Del Skrevet 31. juli 2009 Utlagt tarm hadde nok vært turn off, men har datet en fyr som var blitt lam i halve ansiktet. Den delen gjorde at ansiktet var veldig usymetrisk og hang litt, men det gjorde han nesten enda mer sexy i mine øyne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2009 #40 Del Skrevet 31. juli 2009 Grunn: hadde ikke brydd meg om hvordan det hadde sett ut, men jeg er en person som bryr meg veldig om de rundt meg, og har lett for å ta på meg andres problemer. En kjæreste med utlagt tarm er ikke et problem jeg ville hatt som 18-åring. Dette blir litt på siden av tråden og litt dumt fordi det jo er et poeng at man sier det man føler i forhold til dette uten at man skal bli kritisert for det. Men jeg ser et paradoks i det du sier - hvis du bryr deg veldig om de rundt deg, er det ikke egentlig mer respektfullt å bry seg på en måte som er aksepterende og ikke problematiserende/"stakkarslig"? Når du sier at å ha en kjæreste med utlagt tarm er et problem sier du jo at det "må være" et betydelig problem å ha dette, og det er jo ikke sikkert denne potensielle kjæresten synes det i utgangspunktet og er lite plaget av stomien... men det føles kanskje mer problematisk når andre rundt tenker rare ting. Ellers er det sikkert handicap jeg ikke hadde taklet, f eks har jeg vanskelig for å se for meg selv sammen med en person som er lam. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå