Gå til innhold

Ketolyse - tips til grønnsaker


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Ja, du kan bruke begge deler, det spiller ingen rolle :)

Kjempeflott!

Det er ikke tilfeldigvis noen som vet hva som er billigst av Bakemiks og soyaprotein, nå som vi like godt snakket om det ;)

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Må også nevne noe jeg helt har glemt, og som er veldig vesentlig. Denne dietten er kun for mennesker med minst 10 kilo overvekt. Har du 2-3 kilo du ønsker å gå ned, er ikke måten å gjøre det på.

Jeg vurderer å begynne på ketolysekuren, men skal "bare" ned 8 kg. Vil denne kuren fungere på meg?

Jeg har prøvd å kutte kaloriinntaket, men blir så fryktelig matfokusert av kaloritelling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest- Purple Haze
Jeg vurderer å begynne på ketolysekuren, men skal "bare" ned 8 kg. Vil denne kuren fungere på meg?

Jeg har prøvd å kutte kaloriinntaket, men blir så fryktelig matfokusert av kaloritelling.

Kuren vil nok fungere på deg, men det advares mot å gå på denne dietten hvis man ikke er veldig overvektig. Grunnen er at det er veldig lett å legge på seg igjen når man er ferdig.

Til de som kun har noen kilo å ta av, vil jeg heller anbefale Fedon Lindberg sin filosofi. Det er en livsstil de fleste av oss har godt av å leve etter, mener jeg. Hvert fall så lenge man ikke trener beinhardt flere ganger i uka.

Mat med langsomme karbohydrater og lav GI er fornuftig for et varig vekttap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Flott at det er noen som har skikkelig peiling som følger med i tråden! :)

Et spørsmål: Jeg har forstått det slik at det er forskjellige typer karber. Jeg skal på ferie snart og har sett på litt utenlandske sider, og jeg lurer på hva dette betyr:

Carbohydrates: 5.0 g

of which are sugar: 0.2 g

hva skal jeg egentlig ta hensyn til her? Er det 5 g karber, eller 5 minus 0.2 eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Eksempelet du gir, beskriver hva som er sukker i varen. Av 5g karber er 0.2g sukker.

Altså er det totalt 5g karber.

På enkelte varer står det derimot sukkeralkoholer, og de skal du trekke fra.

F.eks på Atkinsbarene (sjokolader) står det 19g karber (tror jeg), hvor av 17 er sukkeralkoholer, og skal trekkes fra. Det er 2g karber å ta hensyn til i de sjokoladene, og de kan man spise. Bortsett fra at de er svindyre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt så mye fint om denne kuren og vurderer og begynne selv.

Men nå er vi 4 i familien og for meg blir det da til at jeg må "plukke ut" det av vanlige måltider jeg kan spise.

Vil det gjøre kuren helt umulig for meg? :tristbla:

Er også veldig usikker på dette med disse vitaminene og sånt de selger på internett siden. Det virker fryktelig dyrt med 700kr for en startpakke pluss disse bakeerstatningene.

Jeg ser purple haze klarte seg uten, men vil du tro at vektnedgangen ville vært raskere om du hadde brukt disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heiser denne jeg, syns dette var en interessant tråd - kanskje noen kan svare på spørsmålet til Cullen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har akkurat startet på ketolysekuren..

Enda ingen forandring, hvor fort går det før kiloene går sin vei?

Noen tips i startfasen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange tips, ta en titt i lavkarboboken min, der har jeg selv fått svar på mange spørsmål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze
Har hørt så mye fint om denne kuren og vurderer og begynne selv.

Men nå er vi 4 i familien og for meg blir det da til at jeg må "plukke ut" det av vanlige måltider jeg kan spise.

Vil det gjøre kuren helt umulig for meg? :tristbla:

Er også veldig usikker på dette med disse vitaminene og sånt de selger på internett siden. Det virker fryktelig dyrt med 700kr for en startpakke pluss disse bakeerstatningene.

Jeg ser purple haze klarte seg uten, men vil du tro at vektnedgangen ville vært raskere om du hadde brukt disse?

Da jeg gikk på diett, var vi 5 i husholdningen. Jeg lagde mat som alle kunne spise, men tilpasset min egen posjon til dietten. Hadde vi f.eks kylling, laget jeg kyllingsalat til meg selv, mens de andre spiste ris, pasta eller pommes frites til. Null problem for meg.

Jeg tror neppe vektnedgangen min hadde vært raskere om jeg hadde spist megadyre vitaminer. 30 kilo ned på 10 måneder er da bra :) Det er da heller ikke sunt å gå ned alt for fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som har litt peiling på denne dietten:

Hvor "sunt" er dette egentlig? Hvis man ser bort fra at det er "usunt" å være overvektig.. Tenker på kolesterol og fettinntak og sånn. Transfett, herdet fett? Er det noe som tenkes på, eller er det viktigste å bli tynn? Tenker f.eks at bacon er typisk mat som er knyttet til tarmkreft etc...

Er selv veldig opptatt av å spise sunt og magert, men skulle gjerne gått ned 10-12 kg. Spiser som sagt sunt, men jeg liker også å spise meg mett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...