Noli Skrevet 21. juli 2009 #1 Del Skrevet 21. juli 2009 (endret) Har begynt å sniklese folks prøverdagbøker her inne, og fundert på å lage en egen i noen uker, så da er det vel på tide! Har ikke giddet før pga. ekstremt lange og uregelmessige sykluser, men nå ser dette ut til å ha bedret seg, så da satser på at jeg blir gravid kjapt. Eller at syklusene i det minste holder seg stabile fremover til vi får det til. Vi har prøvd i over 2 år nå, og har nettopp begynt med utredning. Det tok litt tid før vi kom igang med den, men nå er vi i hvert fall snart igang. I det siste har jeg hatt sykluser på ca 33 dager, og faktisk hatt EL også! Stort for meg bare det! Hadde EL for noen dager siden, så da er det bare å smøre seg med tålmodighet frem til mensen (ikke) kommer i begynnelsen av august! Endret 8. september 2009 av Noli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lhinn Skrevet 22. juli 2009 #2 Del Skrevet 22. juli 2009 Hei og hit! huff, ser dere har prøvd lenge..bra dere har kommet igang med utredning da! Håper det er OK at jeg spør, men hvorfor har dere ikke begynte med utredning før nå? Håper dere slipper å være her blandt prøverne altfor lenge, dere har ventet lenge nok synes jeg! ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noli Skrevet 22. juli 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 22. juli 2009 Håper det er OK at jeg spør, men hvorfor har dere ikke begynte med utredning før nå? Av mange grunner. Da vi hadde prøvd i et halvt år, fikk vi to skjønne fosterbarn. Ville kunne gi dem hele vår oppmerksomhet, og jeg regner med utredning kan være ganske slitsomt med kjipe beskjeder og evt. strevsom behandling. Så skulle vi flytte, gifte oss og sånne ting, så valgte å vente enda litt lenger. Nå har fosterbarna sin foreldre fått ordnet opp i en del ting, og ungene har derfor flyttet tilbake dit og er her på besøk annenhver helg. Sånn blir det nok fremover, såfremt ikke det skjer forandrer i hjemmet deres. Og nå føler vi oss klare til å begynne på denne veien som i verste fall blir tung og lang. Men vi håper jo selvsagt at vi blir overrasket der! Tusen takk, håper det går fortere enn forventet jeg også! Er noen dager siden EL i dag, og jeg føler meg helt normal. Har ikke vært en av de som leter etter graviditetstegn før, men siden jeg nå endelig har fått normal syklus og jeg vet vi traff EL denne mnd, kan det jo være det blir annerledes nå.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SøsterLiten Skrevet 23. juli 2009 #4 Del Skrevet 23. juli 2009 Heia!! Tenkte jeg måtte titte innom og hilse på her hos deg også!! Lykke til med utredning og med prøving! Håper du slipper å være prøver noe særlig lengre!! 2 år er lenge og jeg håper du slipper snart!! Hvor lenge har dere vært avlastingsforeldre? Må være utrolig tøft, men spennende og sikkert koselig også iblant. Jobber en del med barnevernet i jobben og er imponert over mange av dere som er fosterforeldre! Ha en fin kveld!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noli Skrevet 23. juli 2009 Forfatter #5 Del Skrevet 23. juli 2009 (endret) Var først avlastningforeldre to helger i mnd for disse to ungene i et halvt år. Så bodde de hos oss i nesten et år. Og nå er de her på avlastning to helger i mnd igjen. Det er tøft, men også veldig ..ehm.. rewarding. (Hva heter det på norsk?) Vi er også godkjente som krise/beredskapshjem. Tusen takk, håper vi snart slipper å være prøvere mer jeg også! Har en god følelse for denne mnd, men er redd for å være for optimistisk, for da blir jeg bare skuffa. Er enda over en uke til jeg kan teste, og jeg både gleder og gruer meg. Koselig med besøk i dagboken min! Ha en god helg alle som er innom! Endret 23. juli 2009 av Noli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SøsterLiten Skrevet 25. juli 2009 #6 Del Skrevet 25. juli 2009 Var først avlastningforeldre to helger i mnd for disse to ungene i et halvt år. Så bodde de hos oss i nesten et år. Og nå er de her på avlastning to helger i mnd igjen. Det er tøft, men også veldig ..ehm.. rewarding. (Hva heter det på norsk?) Vi er også godkjente som krise/beredskapshjem. Tusen takk, håper vi snart slipper å være prøvere mer jeg også! Har en god følelse for denne mnd, men er redd for å være for optimistisk, for da blir jeg bare skuffa. Er enda over en uke til jeg kan teste, og jeg både gleder og gruer meg. Kan skjønne at det er tøft, men også at det kan være fint. Du får jo gitt disse to en trygg havn og få gitt de flotte forbilder. Det er så utrolig viktig for barna!! rewarding er belønning på norsk er det ikke... men det passer ikke helt.. skjønner absolutt hva du mener hvertfall Vet akkurat hva du går igjennom og hvordan følelsene svinger mellom håp og det å holde tilbake følelsene! Man er så redd for å håpe for mye for så å få håpet skylt ned i do sammen med duste TR som kom på besøk... IGJEN!!!! Dumme dumme DUMME TR!! Hun er ei sur gammal ku! Krysser alt jeg har å krysse for deg! Har du forresten prøvd vitex? Er visst mange som har fått god hjelp av den lille pillen der... Bestisen min driver og prøver også og hun tok sin første vitex pille igår. spennende!! Ha en super helg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mca Skrevet 25. juli 2009 #7 Del Skrevet 25. juli 2009 Velkommen inn hit:) Spennende å følge prøvere:) Krysser fingrene for at det blir full klaff denne gangen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noli Skrevet 27. juli 2009 Forfatter #8 Del Skrevet 27. juli 2009 Da er vi hjemme igjen etter en deilig helg på hytten! Har hatt veldig fint vær og kost oss masse, svigerforeldrene mine har vært der i noen uker nå, så vi slapp å komme til eller reise fra tom hytte. Det betyr mye mindre jobb, så det er digg. 7 dpo og jeg testet negativt i morges. Ler av meg selv fordi jeg ikke skulle bli en av dem som bruker haugehvis med penger på tester når jeg visste det ikke var noe vits. Tar ikke det resultatet så nøye, det er ennå håp. Har låst resten av testene inne i medisinskapet og mannen har lagt nøkkelen på et høyt sted jeg ikke rekker. Skal ikke teste igjen før søndag, 14 dpo, men pga. lang sykluser venter jeg ikke mensen før 4.-5.- august. Jeg skulle heller ikke bli en av dem som gikk og kjente etter symptomer, men jeg har så ømme pupper at jeg ikke trenger å kjenne etter engang. Det er skikkelig vondt, og de er større enn normalt. Eller, vet ikke om større er rett ord, men de er "hardere" på et vis. Vet ikke om det er et godt tegn eller ikke jeg, men har aldri opplevd det før. Føles som et helt år til jeg kan teste og få riktig resultat..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mca Skrevet 27. juli 2009 #9 Del Skrevet 27. juli 2009 Hmm.Kanskje det er noe på gang? Kjenner til det der med å ta tester tidlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noli Skrevet 27. juli 2009 Forfatter #10 Del Skrevet 27. juli 2009 Ja, føler meg positiv denne mnd. men det trenger jo ikke å bety noe. Men før har jeg bare visst at jeg ikke er gravid, gadd ikke engang teste for jeg var så sikker. Nå for første gang siden vi begynte å prøve, føler jeg meg helt annerledes. Men, jeg har fremdeles beina godt plantet på jorden. Orker ikke å ha masse falskt håp og så bli "knust" når mensen kommer. Vi har jo prøvd så lenge også, så jeg er godt vant med det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SøsterLiten Skrevet 27. juli 2009 #11 Del Skrevet 27. juli 2009 Tar ikke det resultatet så nøye, det er ennå håp. Har låst resten av testene inne i medisinskapet og mannen har lagt nøkkelen på et høyt sted jeg ikke rekker. Skal ikke teste igjen før søndag, 14 dpo, men pga. lang sykluser venter jeg ikke mensen før 4.-5.- august. Nøden lærer naken kvinne å spinne er det noe som heter, så med mindre han har gjemt den på et høyt sted (som du ikke aner hvor er) så vet jeg av erfaring at man kan klatre på så mangt for å nå opp etter det man vil ha tak i!! Håper de ømme puppene dine betyr at TR ikke er å treffe hos deg på en laaang stund. Men ikke for å drepe håpet (selvom det er akkurat det jeg skal nå...) så har jeg det siste året fått større og hardere pupper før mensen... skikkelige Parton pupper. det er 1 størrelse i forskjell uken før mensen og uken etter mensen... Men dette gjelder ikke deg for: Her er det en liten spire som har begynt å vokse og gro!!!! Skulle ønske alle vi som ønsker oss et lite mirakel bare kunne få det vi ønsket oss... tenk hvor mye smerte, tårer og håpløshet verden hadde vært spart for da!!! Ønsker deg en fantastisk god mandag Noli!! Mandags til deg fra meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SøsterLiten Skrevet 27. juli 2009 #12 Del Skrevet 27. juli 2009 Tittet forresten nærmere på aviatoren din!! GENIAL!! love it!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noli Skrevet 27. juli 2009 Forfatter #13 Del Skrevet 27. juli 2009 Men ikke for å drepe håpet (selvom det er akkurat det jeg skal nå...) så har jeg det siste året fått større og hardere pupper før mensen... skikkelige Parton pupper. det er 1 størrelse i forskjell uken før mensen og uken etter mensen...Unnskyld altså, men.. Ser det for meg, må være litt upraktisk. Mine har aldri vært sånn, men samtidig vet jeg at graviditetstegn sjelden kommer så tidlig, så det er jo lite sannsynlig at det er noen sammenheng. Har prøvd så lenge nå at om jeg tester negativt på søndag er det helt ok, skuffende selvsagt, men forventet. Eller hvis mensen kommer før det, men det tviler jeg på, for da er den veldig tidlig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noli Skrevet 29. juli 2009 Forfatter #14 Del Skrevet 29. juli 2009 Åh, dagene går så saaaaaaaaaakte. Spesielt når jeg leser på andre forum om folk som får ekstremt svake, men likevel positive tester 7dpo og sånn. Mine er foreløpig blendahvite. Og enda er det seks dager til jeg egentlig skal teste. Har fremdeles veldig ømme pupper, har vært småkvalm de siste dagene og føler meg skikkelig premenstruell. Har litt kjedelige humørsvigninger og er hissig, veldig kjipt. I tillegg har jeg skikkelig ulvehunger, men ingenting smaker som det skal. Jeg er sykemeldt og mannen er ferdig med ferien, så da kjeder jeg meg ekstra. Alle venner og kjente er på ferie ennå, så det blir en del dødtid her. Det gjør vel ventetiden ekstra lang... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SøsterLiten Skrevet 29. juli 2009 #15 Del Skrevet 29. juli 2009 Unnskyld altså, men.. Ser det for meg, må være litt upraktisk. Mine har aldri vært sånn, men samtidig vet jeg at graviditetstegn sjelden kommer så tidlig, så det er jo lite sannsynlig at det er noen sammenheng. Har prøvd så lenge nå at om jeg tester negativt på søndag er det helt ok, skuffende selvsagt, men forventet. Eller hvis mensen kommer før det, men det tviler jeg på, for da er den veldig tidlig.. I know... heldigvis har jeg veldig små pupper i utgangspunktet så det går! Det er mange her inne som har hatt graviditets tegn tidlig! du må huske at du har den fordelen at du vet når ting skjer og da kan du kjenne etter tegn tidlig også!! Håper håper håper dere har fått det til nå altså!! :pls: Hadde vært så koselig! Da kanskje vi kunne fulgt hverandre gjennom graviditetsbøkene også!! For jeg blir jo seff også gravid nå?? JAH!! :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SøsterLiten Skrevet 29. juli 2009 #16 Del Skrevet 29. juli 2009 Åh, dagene går så saaaaaaaaaakte. Spesielt når jeg leser på andre forum om folk som får ekstremt svake, men likevel positive tester 7dpo og sånn. Mine er foreløpig blendahvite. Og enda er det seks dager til jeg egentlig skal teste. Har fremdeles veldig ømme pupper, har vært småkvalm de siste dagene og føler meg skikkelig premenstruell. Har litt kjedelige humørsvigninger og er hissig, veldig kjipt. I tillegg har jeg skikkelig ulvehunger, men ingenting smaker som det skal. Jeg er sykemeldt og mannen er ferdig med ferien, så da kjeder jeg meg ekstra. Alle venner og kjente er på ferie ennå, så det blir en del dødtid her. Det gjør vel ventetiden ekstra lang... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noli Skrevet 29. juli 2009 Forfatter #17 Del Skrevet 29. juli 2009 Ja, men har man tidlige tegn har man vel også positive tester tidlig? Jeg prøver å fortelle meg selv at det er helt latterlig å tro at alt håp er ute bare fordi jeg får neg. test midt på dagen 8dpo, men klarer ikke helt å tro på meg selv heller.. Prøver igjen i morgen. Fikk 20 sånne strimler fra billigtester i posten i dag, så da kan jeg spandere på meg en om dagen de neste seks dagene. Og ja! Det er klart vi blir gravide nå begge to! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redbird Skrevet 29. juli 2009 #18 Del Skrevet 29. juli 2009 Selv om du har symptomer tidlig betyr ikke det at kroppen produserer nok Hcg som vil slå ut på en test! Det vanligste er at det stiger nok til å slå ut på en test/strip 1-2 kanskje 3 dager flr IKM! Jeg har blitt fortalt at man bør vente til dagen før eller samme dag som IKM. Så blir du ikke unødvendig skuffet før tiden og du unngår å tenke så MYE på det hele tiden. Vet naturligvis veldig godt hva du mener da! Var sånn jeg og, forrige PP. Men denne PP valgte jeg å ikke fokusere på noen tider, datoer eller symptomer. Bare nyte ferien. Og da ble det også mer på meg og Manden! For da slappet vi av. Så nå tar jeg en dag av gangen og ser hva som skjer og det er SÅÅÅÅÅ myyyyye bedre! Så uansett, ikke stress om du tester negativt over en uke før IKM! Det vanligste er at det ikke slår ut før samme dag eller dagen før IKM. Vent til da du. Og ikke tenk for mye! Og hei forresten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noli Skrevet 29. juli 2009 Forfatter #19 Del Skrevet 29. juli 2009 Selv om du har symptomer tidlig betyr ikke det at kroppen produserer nok Hcg som vil slå ut på en test! Nei, det er nok sant. Og graviditetssymptomer er jo ofte de samme som pms-symptomer, så det er ikke så lett å skille heller. På én måte er det helt greit hvis jeg ikke er gravid denne mnd, for da kan jeg tempe neste mnd. Og få et maibarn, samme mnd som jeg er født i. Om syklusen min er korrekt da hadde jeg fått termin på bursdagen min. Det hadde jo også vært kult. Neida, har prøvd så lenge at jeg sjelden tillater meg å tenke sånn lenger. Men prøver å se positivt på ting. Ellers hadde jeg blitt gal, tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redbird Skrevet 29. juli 2009 #20 Del Skrevet 29. juli 2009 Ååå, mai-barn vil jeg og ha! Pappa har bursdag 5 mai og er tyr og de er så tålmodige, stilfarne og snille. Og så er jeg pappa-jente da, så det hadde vært kult. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå