Gå til innhold

Nakne reklamemenn

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg synes ikke en naken kropp, enten det er en flott mannekropp eller en veldreid damekropp burde ha noe i en reklame for mat å gjøre, og jeg er generelt imot nakehet og sex som salgsfremmende elementer. Er glad at "panserdamene" forsvant fra bilblader.

Det er mer enn nok fiksering på kropp og sex som det er, synes jeg, og selv om dette kanskje skulle være ment som en morsom spøk, blir det litt platt.

Og jeg synes også det vitner om utrolig dårlig fantasi fra remklamebyråets side. De kunne sikkert brukt disse gutta mye mer kreativt - og i en sammenheng som passet til mat. Men de falt altså ned på den ganske opplagte og forutsigbare nakemvarianten. Dårlig håndverk, spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Poirot

Jeg har ingenting i mot lekre bilder og halvnakne kropper. Mne da får det være kunst/akt/ reklame for truser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Bildene i seg sert ut til å være av grei kvalitet men d hadde gjort seg om de fotballspillerne hadde syntest at d der var morsomt ut, Stian Ohr ser jo f.eks ut som om han er livredd for at fotografen skal hoppe på ham'

Skikkelig avtennende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Applaus Donpedro...du klarte det igjen... Du gjorde akkurat hva markedsføringsfolka håpet at folk skulle, - dvs irritere seg over noe så naturlig som nakenhet på pizzaplakater

DERE BEVISER AT NAKENHET SELGER, ved å diskutere plakatene, men egentlig så viser det mest hvor forknyttet og latterliggjorte dere egentlig er..

LITAGO vil ikke at alt skal være en vare. (og torkildsen vil ikke at det skal være noen trafikkskadde neste år)

Donpedro vil ikke ha nakne kvinnekropper på panseret. (er det kvinnekroppen eller panseret hun mener er feil?)

Lillebille, hadde du tatt det som et kompliment eller "stakkarslighet" over bli spurt om du kunne hengt naken overalt (av en eneste grunn, at noen mener at du har fin kropp)

Tusenfryd er motstander av kropp som handelsevare, men liker plaketene (alle miletærfolk er selvmotsigende...ønsker krig, ønsker ikke krig...ønsker krig...ønsker ikke krig...)

Barbie mistet lysten på pizza....fordi at hun ifølge sin egen avatar aldri har brukt kropp for å fremme "interesse".

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusenfryd er motstander av kropp som handelsevare, men liker plaketene (alle miletærfolk er selvmotsigende...ønsker krig, ønsker ikke krig...ønsker krig...ønsker ikke krig...)

Waco

Selvsagt ønsker jeg ikke at kropp skal være handelsvare. Men jeg liker da å se på noe pent når jeg kan?

Hva er mer selvmotsigende med det enn å kjøpe teak for det er butikkens problem med import...? Nå kjøper jeg ikke teak da - men da hadde like lite med saken å gjøre som for-mot krig.

Jeg kan masse førstehjelp også, men håper selvsagt at jeg aldri får bruk for det.

Synes du det er selvmotsigende, så får du synes det. Jeg har skinke som skirvebordsbakgrunn jeg. Noen ganger er det lekkert at gutter bare ser deilige ut og ikke kommer med så forbannet mye vås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som forundrer meg - er at ikke blekfete individer brukes til reklame - den største kjøpekraften innehar jo generasjonen over oss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sunshine-t

- Det er greit å bruke nakne kropper i reklame, men bare dersom det er relevant i forhold til produktet som reklamen er ment å selge.

det de sier her er asså, er at det er spillerene/kroppen som skal selges. det blir jo det! "viss det er relevant med det produktet soms kal selges..

hallo.., skikkelig teit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Denne reklamekampanjen får i hvert fall ikke mine tenner til å løpe i vann. Ikke med tanke på pizza i hvert fall... det er jo bare teit. Som kalender eller reklame for klubben eller hva som helst, men ikke for mat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
En ting som forundrer meg - er at ikke blekfete individer brukes til reklame - den største kjøpekraften innehar jo generasjonen over oss...

Tror du generasjonen over oss synes blekfete kropper er mer tiltalende enn oss :o De liker vel å se noe lekkert de som alle andre.................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillebille, hadde du tatt det som et kompliment eller "stakkarslighet" over bli spurt om du kunne hengt naken overalt (av en eneste grunn, at noen mener at du har fin kropp)

Waco

For meg hadde det vært og er helt uaktuelt å henge "naken rund omkring" - uansett om det var ment som et komplient eller ikke - fra den som spurte. Alle rundt meg kjenner min innstilling til dette - så det hadde sikkert ikke engang vært aktuelt å spørre... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Som mann reagerer jeg ikke på denne reklamen, syns den var litt morsom jeg. Tror vi gutta har et ganske avlsappet forhold til slike ting i motsettning til dere jenter. Og ikke hører dere oss klage noe særlig heller. Skulle likt å sett kompisene mine spraye fy ord på disse plakatene..ha ha ha.......Det har noe med å være sikker på seg selv. Men for veldig unge gutter og jenter må jeg si meg enig i at kroppsfikseringen er veldig uheldig. Derfor burde spesielt kles og kosmetikk bransjen være litt mere kritisk til sin markedsføring. Men denne pizza reklamen virker helt harmløs, men at salget går opp? ja det gjør det helt sikikert. Den har jo allerede fått masse oppmerksomhet, og alle vi er med på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
Men denne pizza reklamen virker helt harmløs

Mange bekker små...

Tror at hvis man tillater en slik reklamegreie, så vil det bre seg utover, og da er det ikke like harmløst lenger i mine øyne.

Sex skal ikke selge annet enn sex mener nå jeg (og lovverket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex skal ikke selge annet enn sex mener nå jeg (og lovverket)

Men jeg syns ikke denne reklamen signaliserer sex i d hele tatt!!! Syns den er humoristisk, jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Poirot

Men jeg syns ikke denne reklamen signaliserer sex i d hele tatt!!! Syns den er humoristisk, jeg...

Enig i det, at den er humoristisk.

Men mye kan pakkes inn i humor og allikevel ha nakne kropper.

OBOS mente også de brukte humor når de viste damer med store pupper og reklamerte med store balkonger. Den ble stoppet.

Jeg er ingen prippen dame, men prøver å se bildene i en større reklamesammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Da jeg var i Peru ble jeg sjokkert over hvor mye de brukte kvinnekroppen i alle mulige (og umulige!!) reklamer. Over alt var det kvinner som vste cleevage, var kokkette, hadde miniskjørt på panseret osv. Så og si ingen damer ble fremstilt som smarte og selvstendige, noe som i stor grad gjenspeiler samfunnet.

Jeg er så glad for at Norge har beveget seg bort fra dette, og håper ikke vi ser en åpning nå som resten av samfunnet oser av sex til enhver tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Zirine
OBOS mente også de brukte humor når de viste damer med store pupper og reklamerte med store balkonger. Den ble stoppet.

Den reklamekampanjen var STOR. At bildet av dama med de store balkongene ble stoppet var helt meningsløst. Det bilde var 1 bilde i en hel serie - alle de andre bildene viste andre kroppsdeler. OBOS brukte ikke sex som virkemiddel, men humor.

Når det kommer til nakne kropper i reklameøyemed har jeg ingen umiddelbare betenkeligheter - heller ikke denne serien til Vålerenga. Problemet er ikke nakenheten, men på hvilken måte nakenheten blir brukt. Det gagner ingen at vi vedtar en lov som sier at nakenhet ikke skal brukes i reklame - det betyr at opplysningskampanjer for brystkreft f.eks vil få store problemer. Fokuset må ligge på hva bildene kommuniserer - og det er en vurderingssak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
Det gagner ingen at vi vedtar en lov som sier at nakenhet ikke skal brukes i reklame - det betyr at opplysningskampanjer for brystkreft f.eks vil få store problemer. Fokuset må ligge på hva bildene kommuniserer - og det er en vurderingssak.

Det finnes da allerede slike regler, men jeg vet ikke hvor de står.

Det er vel noe med at naken kropp skal ha en hensikt, ergo kan man ha så mye nakne pupper man bare vil, kremreklamer, trusereklamer osv.

(Forøvrig er det vel også forskjell på å reklamere for produkter og informere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zirine

Jo, jeg vet det finnes en slik lov og den er ok, selv om jeg til tider synes den rasker med seg litt for mye. Det jeg kommenterte var vel mer ditt ønske om generelt å forby nakenhet i reklame. Slik forsto jeg det, og det er jeg uenig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Nei, jeg mener ikke å forby all nakenhet. Kun den usaklige.

(Og nok en gang: jeg blir hverken støtt eller sur av nakne menn på boards. Men tåler vi disse må vi tåle nakne damer neste gang. Og nakne damer som reklamerer for bil, tannpaste, Rimi og jeg vet ikke hva.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...