Gjest Gjest_jente_* Skrevet 20. juli 2009 #1 Del Skrevet 20. juli 2009 Er det sånn at noen kan ha kjemi med netsen "alle" mens andre har vanskelig for å finne noen det klaffer med? nå tenker jeg på alle relasjoner man har i livet, ikke bare kjæreste. Ser at det er så mange som skriver de har vært på dårlige dater, eller at kjemie ikke stemte, og derfor ble daten dårlig! (Og man kan vel ha god kjemi uten å være interressert i personen av andre grunner? som verdier i livet for eksempel....) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2009 #2 Del Skrevet 22. juli 2009 Vet ikke.. selv er jeg en ganske sjenert person i begynnelsen, men det kommer alltid folk bort til meg for å prate. Da sier det seg selv at de er veldig åpne og lette å prate med. Feks i går var jeg ute på byn. Da kom det en kar bort til meg og vi begynte å bare prate om livet. Han sjekke meg ikke opp, men vi hadde en vennlig og god samtale. Men nesten alle dater jeg har vært på har jeg hadt noe å prate om, det er jo bare å spørre den andre personen hva de liker osv. Folk elsker å jo snakke om seg selv :gjeiper: Det hander bare om å gi litt av seg selv og å prate om litt viktigere ting enn feks været Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 22. juli 2009 #3 Del Skrevet 22. juli 2009 Vet ikke.. selv er jeg en ganske sjenert person i begynnelsen, men det kommer alltid folk bort til meg for å prate. Da sier det seg selv at de er veldig åpne og lette å prate med. Feks i går var jeg ute på byn. Da kom det en kar bort til meg og vi begynte å bare prate om livet. Han sjekke meg ikke opp, men vi hadde en vennlig og god samtale. Men nesten alle dater jeg har vært på har jeg hadt noe å prate om, det er jo bare å spørre den andre personen hva de liker osv. Folk elsker å jo snakke om seg selv :gjeiper: Det hander bare om å gi litt av seg selv og å prate om litt viktigere ting enn feks været Ja, men det er jo mange man kan klare å prate hyggelig med, men det er færre man virkelig føler man har en kjemi med. Syns jeg iallefall Noen mennesker (dater eller venner) klikker man jo bare med på alle plan... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2009 #4 Del Skrevet 22. juli 2009 Det er i hvert fall ikke tvil om at det er store forskjeller på folk på dette området! Noen møter jo nye venner eller kjærester så lett som bare det, mens andre har veldig vanskelig for å få det til, selv om de kanskje "vil" eller for all del er like vennligsinnede og interessante, bare mindre åpne på ulike måter. Jeg tror også det er forskjell på hvor sensitive folk er på det med kjemi - det er jo mange muligheter til å feiltolke og trekke konklusjoner for raskt eller tregt. Det med å få seg kjæreste (og relaterte relasjoner) er jo noe vi har mange føringer på (ønsker, ideer påført av media, familie osv, fysiske behov, psykiske forutsetninger), som kan stenge for magefølelsen på godt og vondt. Noen hopper i det selv om magefølelsen prøver å si deg at dette er destruktivt, andre tror de ikke får kjemi selv om det er en potensiell drømmepartner de har møtt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2009 #5 Del Skrevet 22. juli 2009 Jeg tror kjemi kommer dersom man møter en person som er like type som deg, dvs noen lund like humor etc. Feks, jeg syntes det er morsomt å plage litt , de fleste syntes det er morsomt, men noen har blitt skikkelig sur og grinette og ikkje tålt det i det hele tatt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_jente_* Skrevet 22. juli 2009 #6 Del Skrevet 22. juli 2009 Det er i hvert fall ikke tvil om at det er store forskjeller på folk på dette området! Noen møter jo nye venner eller kjærester så lett som bare det, mens andre har veldig vanskelig for å få det til, selv om de kanskje "vil" eller for all del er like vennligsinnede og interessante, bare mindre åpne på ulike måter. Jeg tror også det er forskjell på hvor sensitive folk er på det med kjemi - det er jo mange muligheter til å feiltolke og trekke konklusjoner for raskt eller tregt. Det med å få seg kjæreste (og relaterte relasjoner) er jo noe vi har mange føringer på (ønsker, ideer påført av media, familie osv, fysiske behov, psykiske forutsetninger), som kan stenge for magefølelsen på godt og vondt. Noen hopper i det selv om magefølelsen prøver å si deg at dette er destruktivt, andre tror de ikke får kjemi selv om det er en potensiell drømmepartner de har møtt. Det er jo ikke drømmepartneren hvis man ikke har kjemi....hjelper jo ikke om man "på papiret" har noen felles interesser eller felles verdier hvis man ikke har kjemi.... Men det henger jo litt i hop alt det her da selvfølgelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss X Skrevet 22. juli 2009 #7 Del Skrevet 22. juli 2009 Jeg tror kanskje kjemi er forskjellig fra person til person. Da mener jeg hva kjemi betyr. Noen er kanskje så "easy going" at de har kjemi med så og si alle, og vil først definere noe på et "høyere plan" som kjemi. Andre (som meg ) ville ikke ha kjemi med den tilfeldige på gata, og ville si at det var kjemi om man klarte å ha en samtale i mer enn et kvarter.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 22. juli 2009 #8 Del Skrevet 22. juli 2009 Slik jeg definerer kjemi er det ikkje negativt om man er "easy going" Det forteller at personen er utadvent og kan kommer godt overens med de fleste. Det ekke kjemi om man bare snakker med en person i 15 min, derimot er det kjemi om man snakker med en i 15 minutter og det går vibber mellom luften . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss X Skrevet 22. juli 2009 #9 Del Skrevet 22. juli 2009 Jeg har et spørsmål til de vise. Hvis man har super kjemi med en over nettet, og nærmest føler "vibbene", hvordan tolkes det? Jeg har følt det slik, og har også følt null "vibber", så vet jo når det er noe.. Og.. Kan kjemi bygges opp? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2009 #10 Del Skrevet 23. juli 2009 Det er jo ikke drømmepartneren hvis man ikke har kjemi....hjelper jo ikke om man "på papiret" har noen felles interesser eller felles verdier hvis man ikke har kjemi.... Men det henger jo litt i hop alt det her da selvfølgelig Nei, men hvis man nesten aldri føler man får kjemi med noen og aldri møter noen en tror kan være aktuelle tror jeg noe ligger hos en selv. Jeg vet med meg selv at jeg hadde hatt utrolig vanskelig for å møte noen for første gang på date og skulle avgjøre om jeg "kjente noe" eller ikke. Men om jeg møtte samme person i en annen sammenheng, flere ganger, hadde jeg kanskje kjent noe. Jeg har også noen single, godt voksne slektninger som aldri har møtt noen drømmepartner - hvorfor ikke? Fordi det ikke finnes noen for dem, eller fordi de selv ikke ser mulighetene? Jeg tror ofte det handler litt om det siste. Det var vel egentlig mest det jeg mente, at det handler om hvorvidt en selv "slipper inn" det som kan være eller bli kjemi. Vi har forskjellig evne til det. Og det er jo greit det, ikke alle har det best i et forhold, selv om de kanskje ønsker seg det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå