Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2009 #61 Del Skrevet 21. juli 2009 Hvis du hele tiden får høre du er flott, pen, vakker osv kan det uansett gå rett til hodet på deg. Er ikke bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bex Skrevet 21. juli 2009 #62 Del Skrevet 21. juli 2009 ser virkelig ikke problemet dersom noen tror de er penere enn de er.. Det er vel en velsignelse for dem? Du skriver du har venninner som trenger å "våkne opp".. Skjerp deg, og la de få leve i sin illusjon. Mye bedre enn å gå rundt med komplekser for utseende sitt.. Ja, det må da være bedre at jenta liker eget useende, og ikke har masse komplekser? Synes egentlig ikke at det er så veldig mange mindre penere mennesker der ute heller jeg, da! Er man blid og hyggelig, blir man et pent menneske også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EmilyLane Skrevet 21. juli 2009 #63 Del Skrevet 21. juli 2009 (endret) Hva er "utrolig nydelig" da? Fortell. Det synes jeg iallefall går på utstråling. Har blitt kalt det selv, men da regner jeg med det går på kombinasjonen søthet(eller penhet,for de som er det)+utstråling+personlighet+øyekontakt. Endret 21. juli 2009 av EmilyLane Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2009 #64 Del Skrevet 21. juli 2009 Har du hintet om dette mange ganger nå? Så må du bare dra frem teskjeen og begynne å mate nå for du blir ikke hørt? Har ikke mer å argumentere med kanskje? La nu folk skrive som i pokker de vil, det gir ingen mening her å begynne og gå løs på skrivemåten til folk og. Det er sagt mye rart om womanwoman siden jeg begynte å lese i disse trådene (i går), og det meste av det er skikkelig lavmålt synes jeg. Og den der forbanna smilyen irriterer meg egentlig skikkelig for tiden. Ha en flott dag ellers Nå kommenterte du innlegget mitt (det eneste jeg har skrevet i denne tråden) Jeg har ikke kommentert "interisert" fordi jeg vet at folk kan ha dysleksi. Men bruken av en bokstav i stedet for et tall...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2009 #65 Del Skrevet 21. juli 2009 Er det noe å henge seg opp i? Når man fremstiller seg selv som perfekt sammenlignet med andre, stiller man seg dessverre lagelig til for hugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2009 #66 Del Skrevet 21. juli 2009 Når man fremstiller seg selv som perfekt sammenlignet med andre, stiller man seg dessverre lagelig til for hugg Jupp, slik det fungerer i Norge--helst skal du gjøre deg så usynlig som mulig..for all del ikke tro du er noe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chrizzy Skrevet 21. juli 2009 #67 Del Skrevet 21. juli 2009 Nå kommenterte du innlegget mitt (det eneste jeg har skrevet i denne tråden) Jeg har ikke kommentert "interisert" fordi jeg vet at folk kan ha dysleksi. Men bruken av en bokstav i stedet for et tall...? Ok, sorry. Men jeg synes uansett at det er feil å gå løs på rettskrivingen til folk i en tråd som handler om noe helt annet. Man kan holde seg til saken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 21. juli 2009 #68 Del Skrevet 21. juli 2009 Det synes jeg iallefall går på utstråling. Har blitt kalt det selv, men da regner jeg med det går på kombinasjonen søthet(eller penhet,for de som er det)+utstråling+personlighet+øyekontakt. Så du har en bra personlighet - hvilke egenskaper tenker du på da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2009 #69 Del Skrevet 21. juli 2009 Jupp, slik det fungerer i Norge--helst skal du gjøre deg så usynlig som mulig..for all del ikke tro du er noe.. Det er der du tar feil/misforstår. Du skal simpelthen vise deg å være jævla bra på et eller annet, og la ANDRE ta seg av skrytet. Sånn skal det være i Norge. Janteloven 2009 er ikke så ille, men den holder folk som ellers ville flydd til værs pga all lufta i hodet, på bakken! Jonas Gahr Støre og Ole Gunnar Solskjær er eksempler på briljante mennesker som lar prestasjonene sine tale for seg. Andre som gjør det motsatte er -En blondine med store "fendere" fra Rogaland som har et altfor godt selvbilde i forhold til realitetene. Skriver bok om selvopplevd trekant, og rynker på nesa fordi noen i norske talenter viser rompa. -70% av norske fotballspillere So ser no eg på da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2009 #70 Del Skrevet 21. juli 2009 Ok, sorry. Men jeg synes uansett at det er feil å gå løs på rettskrivingen til folk i en tråd som handler om noe helt annet. Man kan holde seg til saken. Igjen: Framstill deg selv som feilfri, og inkluder direkte feil i din beskrivelse, så må du forvente å høre det. Ydmyke personer støtte jeg 100%, men selvgode blåsere må bare få høre det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_cammie_* Skrevet 21. juli 2009 #71 Del Skrevet 21. juli 2009 Poenget var jo kanskje at hun ikke tror på dem når de sier at de er så pene og at de derfor ikke er kvalifisert til å svare! Jeg tror at folk er veldig subjektive når de kaller seg selv for pen. Mange av mine venninner som gjør det er overhodet ikke pene i mine øyne, men de er bombesikre på at de faktisk er det selv. Helt utrolig...Tenker spesielt på et par som virkelig trenger å våkne opp, men man sier jo ikke "Nei, vet du hva, du er faktisk ikke særlig". Jeg ser helt vanlige søte jenter i dem. Drfor mener jeg det hadde vært feil av f.eks. dem å svare i en slik tråd og klage over mangel av venninner eller andre ulemper ved å være pen. Således er jeg helt enig med TS. Folk er virkelig noe innbilske. Jeg kjenner også til det fenomenet, men synes likevel det blir feil å klage på at så mange påstår de er pene i en tråd som er laget for pene. Regner man ut fra hvor mange som er innom KG, så er det sikkert bare noen få prosent som skriver i disse trådene at de er det. I tillegg så er det relevant for trådene å fortelle at man er pen, så det blir litt tåpelig å klage på at folk "skryter". Men det finnes nok av innbilske mennesker i verden, det er klart. Og selvsagt er det subjektivt, nettopp derfor de venninnene du synes er stygge løper rundt og tror de er pene - kanskje noen andre også synes det og har fortalt dem det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest womenwomen Skrevet 21. juli 2009 #72 Del Skrevet 21. juli 2009 Jeg kjenner også til det fenomenet, men synes likevel det blir feil å klage på at så mange påstår de er pene i en tråd som er laget for pene. Regner man ut fra hvor mange som er innom KG, så er det sikkert bare noen få prosent som skriver i disse trådene at de er det. I tillegg så er det relevant for trådene å fortelle at man er pen, så det blir litt tåpelig å klage på at folk "skryter". Men det finnes nok av innbilske mennesker i verden, det er klart. Og selvsagt er det subjektivt, nettopp derfor de venninnene du synes er stygge løper rundt og tror de er pene - kanskje noen andre også synes det og har fortalt dem det. Jeg syns det er bare fint å se andre folk med bra selvtillitt som er fornøyde med seg selv og takler livet bra på alle måter , som er blide og utadvendte .Jeg " unner " andre det .Og ser ikke på de som inbildske av den grunn - slik som mange andre gjør .Som strax skal angripe dem da og kalle dem allt mulig rart ! Er det ikke flott at andre mennesker er lykkelige og fornøyde selv ? Det syns jeg personlig er hyggelig å se .Det gjør meg i godt humør ! Det tristeste jeg ser - er mennesker som ikke har det godt med seg selv , som har dårlig selvtillitt og ikke greier å like seg selv eller takler livet sitt sosialt osv .Det er bare trist og trasig å være vitne til . Slikt gjør meg i dårlig humør .Jeg syns så synd i dem .Men jeg kan ikke gjøre noe med det , desverre .Livet er urettferdig - og utseende er veldig urettferdig fordelt . Jeg var heldig - og jeg er klar over det selv .Men det gjør meg ikke til et dårlig medmenneske av den grunn .Tvert om er jeg veldig empatisk - kanskje mer enn andre t.o.m Det er vell et større problem at folk plages med komplekser - enn at de er innbildske ? Og hva så om de er litt inbildske ? Gjør ingenting .Skader ingen det .Bedre de har bra selvtillitt en - dårlig syns jeg . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EmilyLane Skrevet 21. juli 2009 #73 Del Skrevet 21. juli 2009 Så du har en bra personlighet - hvilke egenskaper tenker du på da? nei nei nei, jeg mente ikke å si at jeg selv synes jeg har en så fantastisk personlighet! Jeg er ikke sjøldigger heller! Kjemi er vel kanskje bedre å si, kjemi blanda med personlighet kanskje? Nydelig går ikke kun på utseende, men på generell oppfatning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2009 #74 Del Skrevet 21. juli 2009 Nuvel. Jeg tror nok de fleste har en relativt realistisk oppfatning om hvor de ligger på den berømte skalaen. Klart det er subjektivt, men likevel.. noen er generelt penere enn andre. I tillegg så er det faktisk fryktelig mange pene damer i Norge, og følgelig også en del her på KG. Jeg personlig er lei av at folk må blande seg inn i disse trådene og late som det ikke finnes noe som heter pen eller stygg. Eller si at det varierer fra person til person, at personligheten spiller inn osv.. alle vet jo det. Men de som tar opp et spm angående utseende er interessert i meninger om akkurat det overfladiske. Folk har en tendens til å bli sure fordi det ikke er lov å si at man selv er pen, og fordi det er irriterende for de som skulle ønske de så mye bedre ut å lese at pene også har sine problermer. Er man pen så er man innbilsk og arrogant og man syter.. Man har ikke lov å klage på "luksusproblemer". Bare gå uten sminke? Forstår dere ikke at veldig mange ønsker å se penest mulig ut, men at det likevel - selv om det er selvvalgt og man setter pris på det - også medfører et par ulemper? Og at man kan ha et ønske om å diskutere disse med andre? Halve poenget med et anonymt forum er at man kan ta opp ting som dette uten å pakke det inn, og de andre som synes det er interessant kan svare - dere som plages av det kan holde dere unna og lese alle "jeg er feit/stygg"-trådene heller hvis det får dere til å føle dere bedre. Her blir forøvrig alle møtt med sympati, imens folk som stiller spørsmål ved hvordan de oppfattes pga skjønnhet blir møtt med at de nok ganske sikkert har en helt jævlig personlighet - for det har jo alle pene, de har jo ikke hatt behov for å utvikle den må skjønne. Hei. Jeg mener nå at bedømming av utseendet på mennesker er høyst objektivt. Jeg f.eks synes at Jessica Simpson er fæl utseendemessig, og det er det ikke så mange som gjør etter det jeg har forstått. Noen synes Julia Roberts er veldig vakker, men jeg synes hun ser ut som et troll. Veldig mange kvinner som blir oppfattet som vakre virker ofte ekstremt kjedelige f.eks Dorthe Skappel og Vendela. På den mannelige fronten synes noen at Tom Cruise er en vakker mann, men andre kan ikke fordra mannen pga et gedigent nesegrev. En annen ting er jo at veldig mange kvinner ser prikk like ut f.eks blondinner (høye, silikon-bryster, blondt lang hør). Det gjør jo at det er et fett hvem av disse man velger. Så ja, tror det er rimelig subjektivt ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2009 #75 Del Skrevet 21. juli 2009 Hei. Jeg mener nå at bedømming av utseendet på mennesker er høyst objektivt. Jeg f.eks synes at Jessica Simpson er fæl utseendemessig, og det er det ikke så mange som gjør etter det jeg har forstått. Noen synes Julia Roberts er veldig vakker, men jeg synes hun ser ut som et troll. Veldig mange kvinner som blir oppfattet som vakre virker ofte ekstremt kjedelige f.eks Dorthe Skappel og Vendela. På den mannelige fronten synes noen at Tom Cruise er en vakker mann, men andre kan ikke fordra mannen pga et gedigent nesegrev. En annen ting er jo at veldig mange kvinner ser prikk like ut f.eks blondinner (høye, silikon-bryster, blondt lang hør). Det gjør jo at det er et fett hvem av disse man velger. Så ja, tror det er rimelig subjektivt ja. Tror jeg også. Er jo mange som mener at det er veldig mange vakre kvinner i Norge. Men kvinnetypen i Norge er jo nettopp Vendela og co og de syns ikke jeg er vakre. Gørrkjedelige damer. Ser egentlig veldig få vakre mennesker, mange søte og gjennomsnittlig pene da. Tror det er lett for en vanlig søt jente å tro at hun er pen fordi konkurransen ikke er så tøff her i Norge og når det ikke er mye variasjon i det man ser så må jo man ty til sånne som vendela når man rangerer segselv og andre. Og så tror andre jenter, som er samme type f.eks. at de også må være pene da. Men dette stemmer jo ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 21. juli 2009 #76 Del Skrevet 21. juli 2009 Tror jeg også. Er jo mange som mener at det er veldig mange vakre kvinner i Norge. Men kvinnetypen i Norge er jo nettopp Vendela og co og de syns ikke jeg er vakre. Gørrkjedelige damer. Ser egentlig veldig få vakre mennesker, mange søte og gjennomsnittlig pene da. Tror det er lett for en vanlig søt jente å tro at hun er pen fordi konkurransen ikke er så tøff her i Norge og når det ikke er mye variasjon i det man ser så må jo man ty til sånne som vendela når man rangerer segselv og andre. Og så tror andre jenter, som er samme type f.eks. at de også må være pene da. Men dette stemmer jo ikke. Hva er galt med Vendela? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 21. juli 2009 #77 Del Skrevet 21. juli 2009 nei nei nei, jeg mente ikke å si at jeg selv synes jeg har en så fantastisk personlighet! Jeg er ikke sjøldigger heller! Kjemi er vel kanskje bedre å si, kjemi blanda med personlighet kanskje? Nydelig går ikke kun på utseende, men på generell oppfatning. Hva er dine 3 beste egenskaper da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jade Skrevet 21. juli 2009 #78 Del Skrevet 21. juli 2009 Jeg varierer nok mellom normal, søt og vakker. Det kommer nok an på hvilken smak den som ser har. Noen kan sikkert mene at jeg er smellvakker. Men da er de nok blindet av min utrolige sjarme :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Anonym_* Skrevet 21. juli 2009 #79 Del Skrevet 21. juli 2009 Jeg anser meg selv egentlig som ganske normal, men det varierer etter hvilket humør jeg er i. Noen dager er jeg helt på bunn, og da føler jeg meg stygg. Vil helst gjemme meg i skapet. Andre dager stråler jeg, og føler meg vakker. Sånn tror jeg det er for mange. Når man stråler blir man vakrere - automatisk. Jeg synes personlig f.eks. at gravide kvinner er noe av det vakreste som finnes, og det har ikke noe med det fysiske utseendet å gjøre. Selv har jeg blitt kalt både vakker, søt og stygg av forskjellige gutter/menn, men min egen mening av mitt utseende holder jeg inni meg selv. Om jeg føler meg ekstra vakker en dag, så blir det bare enda bedre av å ha det inni meg. Det blir en slags næring til utstrålingen, istedet for å la alt slippe ut gjennom munnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 21. juli 2009 #80 Del Skrevet 21. juli 2009 Igjen: Framstill deg selv som feilfri, og inkluder direkte feil i din beskrivelse, så må du forvente å høre det. Ydmyke personer støtte jeg 100%, men selvgode blåsere må bare få høre det. Hva skulle du egentlig skrive? Støtter, støte, støter eller noe annet? Blir så irritert over folk som tror de skriver feilfritt og som bare må påpeke alle feil hos alle andre. Slike selvgode personer må bare få høre det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå