Gjest Chrizzy Skrevet 20. juli 2009 #41 Del Skrevet 20. juli 2009 For meg så er det ganske stor forskjell på pen og vakker. Vakker er wow-wow og pen er fin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 20. juli 2009 #42 Del Skrevet 20. juli 2009 Hva er "utrolig nydelig" da? Fortell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 20. juli 2009 #43 Del Skrevet 20. juli 2009 Æh, du hadde aldri sagt til noen at de ikke er pene Klart jeg hadde! Hadde vel parfymert mine uttrykk litt da sikkert hehe Bare send meg et bilde av deg du så skal du få se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_camilla_* Skrevet 20. juli 2009 #44 Del Skrevet 20. juli 2009 du er et veldig tomt menneske. I mitt yrke ser jeg mange pene kvinner med høy utdannelse (master) som har flotte partnere på deres eget nivå. Jeg har ikke én gang hørt noen av disse kvinnene nevne sitt utseende, selv om mange er utrolig flotte. Fordi det rett og slett er tacky. Det finnes regler om hva man sier og hva man ikke sier. Men vi er jo på et åpent og anonymt forum! Jeg er en av disse pene kvinnene med høy utdannelse, og selvsagt løper jeg ikke rundt i "den virkelige verden" og prater om hvor pen jeg synes jeg er. Enig i at det er en ting man ikke gjør, eller i hvert fall må være forsiktig med å gjøre. På et forum blir det derimot fullstendig annerledes.. bare fordi folk sier åpent her at de mener de er pene så betyr det hverken at de er spesielt overfladiske eller at de løper rundt og utbasunerer det til omverdenen ved enhver anledning. Egentlig er det veldig synd, noen ganger er det relevant for historiene man forteller og andre ganger har man lyst til å si at man prøvde en kjole og så dritbra ut i den e.l. - men man tar seg i det, man har ikke lov til å si at man er pen. Det tør jeg bare såvidt ytre til de nære vennene, de som vet godt at jeg ikke er en innbilsk, oppblåst og overfladisk skrytepave og som jeg kan være befriende åpen og ærlig med. Forøvrig mente jeg ikke å antyde at nettopp du var mindre pen, men jeg tror noen av de som irriterer seg kan være mindre fornøyd med sitt eget utseende. Kanskje noen ville gitt høyrearmen for å bli "pen", og det fremstår derfor som idioti for dem når folk som er pene klager på aspekter ved det. Eller så fremstår det som skryt.. jeg ser ikke den altså, jeg ser bare på det som relevant for temaet i disse trådene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøydokka Skrevet 20. juli 2009 #45 Del Skrevet 20. juli 2009 Jeg tror heller det er slik at pene mennesker i større grad vil finne det interessant å svare i en slik tråd. Selvsagt finnes mennesker med vridd syn på eget utseende, både i positiv og negativ retning, men jeg tror flertallet vil gjøre en nokså realistisk vurdering. En annen ting: mange fremhever at oppfatningen av hva som er pent er en subjektiv vurdering. Jeg er uenig. I takt med utviklingen som har foregått innen feltet kosmetisk kirurgi, er det gjort mye forskning rundt hvilke ansiktstrekk som oppfattes tiltrekkende og vakre. Penhet er noe som er målbart, og en computer kan lett konstruere et perfekt vakkert ansikt ut fra gitte kriterier, som bl.a smal ansiktsform, høye kinnben, glatt og ungdommelig hud, liten rett nese, symmetriske fyldige lepper, liten hake, store øyne med lange, tette vipper.. og mer kompliserte forhold, som avstander mellom de ulike "delene".. Selv vil jeg vurdere meg selv som alminnelig pen uten sminke og styling. Men det er utrolig hva disse tingene kan gjøre for utseende, og når jeg har stæsjet meg stiger jeg helt til en åtte- nier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_cammie_* Skrevet 20. juli 2009 #46 Del Skrevet 20. juli 2009 Jeg tror heller det er slik at pene mennesker i større grad vil finne det interessant å svare i en slik tråd. Hehe, samme tenkte jeg. Ts sin statistikkregning er litt på trynet når hun reagerer på at 50% av de som svarer på en tråd om pene mennesker sier de er pene, siden dette (ifølge han/henne) ikke kan overføres til befolkningen generelt. I en tråd om katter vil kanskje 90% av de som svarer ha en pusekatt eller to, det betyr ikke at flesteparten har vrangforestillinger og lyver siden dette ikke er tilstanden i Norge i dag.. Det er ikke slik at et representativt tverrsnitt av befolkningen klikker seg innom tråden og at alle svarer, det er vel kanskje de som er pene som føler seg litt kallet til å komme med en mening eller som synes dette er spesielt interessant og relevant for dem. Så hvis du er lei av å lese om folk som er pene, så bør du kanskje ikke klikke deg innom tråder hvor spørsmål er av typen "hvordan er det å være pen?". Det er fare for at pene mennesker vil svare der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamoli Skrevet 20. juli 2009 #47 Del Skrevet 20. juli 2009 I det siste har det jo vært mange tråder om utseende her i forumet og omtrent annenhver jente som har skrevet har hevdet at hun er veldig pen og derfor legitimert til å svare på vegne av alle de pene. Jeg vil bare si at dere mest sannsynlig er store løgnere alle sammen og bør skaffe dere et speil og litt selvinnsikt. Veldig lei av dere Tror du ikke på at alle kvinner her inne på KG er super flotte? Hvordan kan det være mulig at du tviler på det? Jeg skal vel innrømme, at jeg har mine tvil jeg også. (selv om jeg selv, selvfølgelig, er det flotteste levende vesen som går i 2 sko ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest womenwomen Skrevet 20. juli 2009 #48 Del Skrevet 20. juli 2009 Hehe, samme tenkte jeg. Ts sin statistikkregning er litt på trynet når hun reagerer på at 50% av de som svarer på en tråd om pene mennesker sier de er pene, siden dette (ifølge han/henne) ikke kan overføres til befolkningen generelt. I en tråd om katter vil kanskje 90% av de som svarer ha en pusekatt eller to, det betyr ikke at flesteparten har vrangforestillinger og lyver siden dette ikke er tilstanden i Norge i dag.. Det er ikke slik at et representativt tverrsnitt av befolkningen klikker seg innom tråden og at alle svarer, det er vel kanskje de som er pene som føler seg litt kallet til å komme med en mening eller som synes dette er spesielt interessant og relevant for dem. Så hvis du er lei av å lese om folk som er pene, så bør du kanskje ikke klikke deg innom tråder hvor spørsmål er av typen "hvordan er det å være pen?". Det er fare for at pene mennesker vil svare der. Veldig enig i denne ovenfor ! Hadde tråden handlet om eks biler o.l - hadde jeg neppe giddet å lese tråden - i hvertfall ikke svare på den .Da jeg har o peiling på biler generelt eller intresse av det : ) På kjæledyr - tråden - er det garantert mest katte - og hundeeiere som leser og svarer i den osv Og når man er på et anonymt forum - er det ganske befriende å faktisk kunne være ærlig - om et tema som er noe man aldri snakker om i " real life " faktisk ! Faktisk snakker jeg aldri om utseende og slikt i real life situasjoner .Det er et " ikke tema " for de fleste vil jeg tro : ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2009 #49 Del Skrevet 21. juli 2009 Veldig enig i denne ovenfor ! Hadde tråden handlet om eks biler o.l - hadde jeg neppe giddet å lese tråden - i hvertfall ikke svare på den .Da jeg har o peiling på biler generelt eller intresse av det : ) På kjæledyr - tråden - er det garantert mest katte - og hundeeiere som leser og svarer i den osv Og når man er på et anonymt forum - er det ganske befriende å faktisk kunne være ærlig - om et tema som er noe man aldri snakker om i " real life " faktisk ! Faktisk snakker jeg aldri om utseende og slikt i real life situasjoner .Det er et " ikke tema " for de fleste vil jeg tro : ) Hvorfor skriver du bokstaven "o", eller "O" når du mener 0? To ganger i denne tråden. Eller er det LITT mer peiling enn "æ" "Jeg har Æ peiling på båtmotorer" ?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chrizzy Skrevet 21. juli 2009 #50 Del Skrevet 21. juli 2009 Hvorfor skriver du bokstaven "o", eller "O" når du mener 0? To ganger i denne tråden. Eller er det LITT mer peiling enn "æ" "Jeg har Æ peiling på båtmotorer" ?? Har du hintet om dette mange ganger nå? Så må du bare dra frem teskjeen og begynne å mate nå for du blir ikke hørt? Har ikke mer å argumentere med kanskje? La nu folk skrive som i pokker de vil, det gir ingen mening her å begynne og gå løs på skrivemåten til folk og. Det er sagt mye rart om womanwoman siden jeg begynte å lese i disse trådene (i går), og det meste av det er skikkelig lavmålt synes jeg. Og den der forbanna smilyen irriterer meg egentlig skikkelig for tiden. Ha en flott dag ellers Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Gjestersen Skrevet 21. juli 2009 #51 Del Skrevet 21. juli 2009 Nå vet jeg at jeg har provosert deg litt - og det har jeg gjordt med vilje , men det har sannelig du også : ) Intrisangt å se hva DU vil trøste deg selv med... - kommer med en masse usanne sterio type utsagn om " pene " som bare er " myter " skapt av sjalu folk - tenker jeg , om innlegget ditt ovenfor ! Hvis du syns alle disse trådene om utseende osv er så kvalme - så er det bare å holde seg unna dem . Er ingen som tvinger deg til å lese de trådene - dersom du føler deg støtt av dem . Hvorfor oppsøke tråder du selv blir støtt av og dårlig humør av ? Er nok av andre tråder å velge mellom her inne for deg også . Er ingen som tvinger deg . Jeg syns trådene er intrisange . Syns det er intrisangt å lese om andre folk som har vært utsatt for sjalusi av andre -eller vanskeligheter pga utseendet . Det er et faktum at det eksisterer . Så finner det underholdende & morro å lese hva andre har opplevd på den fronten ! Jeg syns derfor ikke trådene er støtende i det hele tatt . - bare underholdende ! Gjenta etter meg: Interessant, interessant, interessant. For guds skyld, jente, om du skal bruke et ord så mange ganger så lær deg å stave det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CeeCee Skrevet 21. juli 2009 #52 Del Skrevet 21. juli 2009 Kanksje hun har dysleksi... Tenkt på det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Don Giovanni Skrevet 21. juli 2009 #53 Del Skrevet 21. juli 2009 I det siste har det jo vært mange tråder om utseende her i forumet og omtrent annenhver jente som har skrevet har hevdet at hun er veldig pen og derfor legitimert til å svare på vegne av alle de pene. Jeg vil bare si at dere mest sannsynlig er store løgnere alle sammen og bør skaffe dere et speil og litt selvinnsikt. Veldig lei av dere Vel, jeg kjenner bare 2 kvinner her inne, men hvor begge er langt over gjennomsnittelig vakre Så min empiri støtter opp om statistikken du er uenig i Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Don Giovanni Skrevet 21. juli 2009 #54 Del Skrevet 21. juli 2009 Hehe, samme tenkte jeg. Ts sin statistikkregning er litt på trynet når hun reagerer på at 50% av de som svarer på en tråd om pene mennesker sier de er pene, siden dette (ifølge han/henne) ikke kan overføres til befolkningen generelt. I en tråd om katter vil kanskje 90% av de som svarer ha en pusekatt eller to, det betyr ikke at flesteparten har vrangforestillinger og lyver siden dette ikke er tilstanden i Norge i dag.. Det er ikke slik at et representativt tverrsnitt av befolkningen klikker seg innom tråden og at alle svarer, det er vel kanskje de som er pene som føler seg litt kallet til å komme med en mening eller som synes dette er spesielt interessant og relevant for dem. Så hvis du er lei av å lese om folk som er pene, så bør du kanskje ikke klikke deg innom tråder hvor spørsmål er av typen "hvordan er det å være pen?". Det er fare for at pene mennesker vil svare der. Nei, men det er en fare for at folk som mener selv de er pene vil svare der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 21. juli 2009 #55 Del Skrevet 21. juli 2009 Gjenta etter meg: Interessant, interessant, interessant. For guds skyld, jente, om du skal bruke et ord så mange ganger så lær deg å stave det! Er det noe å henge seg opp i? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2009 #56 Del Skrevet 21. juli 2009 Hehe, samme tenkte jeg. Ts sin statistikkregning er litt på trynet når hun reagerer på at 50% av de som svarer på en tråd om pene mennesker sier de er pene, siden dette (ifølge han/henne) ikke kan overføres til befolkningen generelt. I en tråd om katter vil kanskje 90% av de som svarer ha en pusekatt eller to, det betyr ikke at flesteparten har vrangforestillinger og lyver siden dette ikke er tilstanden i Norge i dag.. Det er ikke slik at et representativt tverrsnitt av befolkningen klikker seg innom tråden og at alle svarer, det er vel kanskje de som er pene som føler seg litt kallet til å komme med en mening eller som synes dette er spesielt interessant og relevant for dem. Så hvis du er lei av å lese om folk som er pene, så bør du kanskje ikke klikke deg innom tråder hvor spørsmål er av typen "hvordan er det å være pen?". Det er fare for at pene mennesker vil svare der. Poenget var jo kanskje at hun ikke tror på dem når de sier at de er så pene og at de derfor ikke er kvalifisert til å svare! Jeg tror at folk er veldig subjektive når de kaller seg selv for pen. Mange av mine venninner som gjør det er overhodet ikke pene i mine øyne, men de er bombesikre på at de faktisk er det selv. Helt utrolig...Tenker spesielt på et par som virkelig trenger å våkne opp, men man sier jo ikke "Nei, vet du hva, du er faktisk ikke særlig". Jeg ser helt vanlige søte jenter i dem. Drfor mener jeg det hadde vært feil av f.eks. dem å svare i en slik tråd og klage over mangel av venninner eller andre ulemper ved å være pen. Således er jeg helt enig med TS. Folk er virkelig noe innbilske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2009 #57 Del Skrevet 21. juli 2009 Nei, men det er en fare for at folk som mener selv de er pene vil svare der. Nettopp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 21. juli 2009 #58 Del Skrevet 21. juli 2009 Vel, jeg kjenner bare 2 kvinner her inne, men hvor begge er langt over gjennomsnittelig vakre Så min empiri støtter opp om statistikken du er uenig i Er du ute etter bonuspoeng der eller? hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøydokka Skrevet 21. juli 2009 #59 Del Skrevet 21. juli 2009 Poenget var jo kanskje at hun ikke tror på dem når de sier at de er så pene og at de derfor ikke er kvalifisert til å svare! Jeg tror at folk er veldig subjektive når de kaller seg selv for pen. Mange av mine venninner som gjør det er overhodet ikke pene i mine øyne, men de er bombesikre på at de faktisk er det selv. Helt utrolig...Tenker spesielt på et par som virkelig trenger å våkne opp, men man sier jo ikke "Nei, vet du hva, du er faktisk ikke særlig". Jeg ser helt vanlige søte jenter i dem. Drfor mener jeg det hadde vært feil av f.eks. dem å svare i en slik tråd og klage over mangel av venninner eller andre ulemper ved å være pen. Således er jeg helt enig med TS. Folk er virkelig noe innbilske. ser virkelig ikke problemet dersom noen tror de er penere enn de er.. Det er vel en velsignelse for dem? Du skriver du har venninner som trenger å "våkne opp".. Skjerp deg, og la de få leve i sin illusjon. Mye bedre enn å gå rundt med komplekser for utseende sitt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2009 #60 Del Skrevet 21. juli 2009 ser virkelig ikke problemet dersom noen tror de er penere enn de er.. Det er vel en velsignelse for dem? Du skriver du har venninner som trenger å "våkne opp".. Skjerp deg, og la de få leve i sin illusjon. Mye bedre enn å gå rundt med komplekser for utseende sitt.. Om jeg leser et forum og det diskuteres en sak der vil jeg helst lese svar fra folk som ikke lever en illusjon..uansett hva temaet måtte være. Vil ha svar som har litt rot i virkeligheten ikke hva folk sitter og finner på om seg eller sitt liv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå