Gå til innhold

Er alle damene her virkelig så vakre?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

I det siste har det jo vært mange tråder om utseende her i forumet og omtrent annenhver jente som har skrevet har hevdet at hun er veldig pen og derfor legitimert til å svare på vegne av alle de pene. Jeg vil bare si at dere mest sannsynlig er store løgnere alle sammen og bør skaffe dere et speil og litt selvinnsikt. Veldig lei av dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke spesielt pen, i hvert fall... Men det kunne uansett ikke falt meg inn å kalle noen andre stygg. Muligens med unntak av hun naboen i Full House.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S
Du er i forhold så du gjelder ikke :ler:

Men det er ikke så veldig lenge siden jeg var veldig singel, dah. Gammel vane gjør meg klassifisert til å svare. For tenk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det er ikke så veldig lenge siden jeg var veldig singel, dah. Gammel vane gjør meg klassifisert til å svare. For tenk!

Okay da :) Flotte legger gjør deg jo kvalifisert også hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er naturlig å være misunnelig, heh!

Men du kan velge å være glad for de pene...

Jeg synes også jeg er pen nok, men mange mener at jeg er veldig pen:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er naturlig å være misunnelig, heh!

Men du kan velge å være glad for de pene...

Jeg synes også jeg er pen nok, men mange mener at jeg er veldig pen:P

Da er du heldig :) Og ikke glem å balansere det med en solid personlighet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss

Personlig synes jeg det er litt mange tråder her som går på at TS skryter seg selv opp i skyene fordi hun er så pen, samtidig som hun syter av hvor fælt det er å bli møtt med fordommer hele tiden osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg det er litt mange tråder her som går på at TS skryter seg selv opp i skyene fordi hun er så pen, samtidig som hun syter av hvor fælt det er å bli møtt med fordommer hele tiden osv.

Ja, det kan faktisk bli vel mye prat om utseendet her hehe

Men det jeg virkelig lurer på her nå, er hva betyr egentlig "TS"? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Ja, det kan faktisk bli vel mye prat om utseendet her hehe

Men det jeg virkelig lurer på her nå, er hva betyr egentlig "TS"? :)

Trådstarter

Jeg har mistet litt troen på selverklært pene mennesker etter alle disse trådene har begynt å dukke opp i det siste. Jeg har fått bekreftet fordommer jeg ikke en gang visste at jeg hadde. Egentlig trodde jeg pene mennesker stort sett var like alrighte som alle andre, men sytetrådene her på forumet sammen med den negative tonen de bruker om folk som ser mindre bra ut enn dem selv får meg til å undre veldig. Hvis det er så grusomt å være pen så kan man jo bare droppe sminke, klippe håret i en stygg frisyre og dra på seg en bukse med feil fasong.

Endret av Stjernedryss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter

Jeg har mistet litt troen på selverklært pene mennesker etter alle disse trådene har begynt å dukke opp i det siste. Jeg har fått bekreftet fordommer jeg ikke en gang visste at jeg hadde. Egentlig trodde jeg pene mennesker stort sett var like alrighte som alle andre, men sytetrådene her på forumet sammen med den negative tonen de bruker om folk som ser mindre bra ut enn dem selv får meg til å undre veldig. Hvis det er så grusomt å være pen så kan man jo bare droppe sminke, klippe håret i en stygg frisyre og dra på seg en bukse med feil fasong.

Ja, det har du faktisk helt rett i! hehe

Ingenting som tyder på at noen har (villet) tenkt på det, nei ;) hehe

Og takk for info :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest EmilyLane

Jeg vil ikke si jeg er pen. Rett og slett fordi jeg synes det er kvalmt å si "jeg er pen".

Jeg er søt på min måte, greit nok. Men jeg regner meg ikke som pen, fordi alt er subjektivt.

Folk som sier de er i den øvre enden av skalaen...hvem sin skala? Din? Han på joker? Dressgutta som henger på Crystal Club?

Jeg kan se jeg ikke er stygg. Greit nok. Men gi meg definisjonen av stygg. Noen? Det blir jo og subjektivt. Kanskje noen synes jeg er heslig å se på mens andre synes jeg er den peneste de har sett.

Fair enough.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest womenwomen
I det siste har det jo vært mange tråder om utseende her i forumet og omtrent annenhver jente som har skrevet har hevdet at hun er veldig pen og derfor legitimert til å svare på vegne av alle de pene. Jeg vil bare si at dere mest sannsynlig er store løgnere alle sammen og bør skaffe dere et speil og litt selvinnsikt. Veldig lei av dere

Jeg tror folk når de klasifiserer seg selv som enten stygg , middels / alminnellig , eller pen - setter seg selv i en ganske realistisk bås . Jeg tror folk har et ganske realistisk bilde av seg selv vanligvis - forde omverden ofte speiler " deg " og gir tilbakemeldinger ubevisst på deg selv , spesielt om du skiller deg ut ifra mengden og blir lagt extra merke til som enten extra stygg eller extra pen - selve speilbildet ditt som henger på veggen .Den gir ingen tilbakemeldinger . - Det er det andre folk som gjør .

Er du extra stygg eller extra vakker - vil folk stirre mye på deg , og glemme seg bort liksom . Folk har en tendens til å stirre og direkte glane på folk i disse to kategorier .Uten å forstå at man merker det godt ! Når folk ikke klarer ha en naturlig blikk kontakt osv .Og da spør man seg jo selv - hvorfor stirrer folk og betrakter deg liksom i " smug " - når de tror du ikke ser det ? Enten må man være extra fæl eller uvanlig pen . Eller t.o.m handicappede opplever å bli stirret på - forde de er " annerledes " og vekker oppsikt .Selv om det er " stygt " å stirre uhemmet på folk . Noe alle vet .Spesielt om de er stygg eller handicappet .

Men er du pen - da er det greit og noe en må bli vant med og selv prøve å late som - man ikke " ser " at de stirrer på deg .

Hvis du blir kvalm av de som opplever annerledes behandling pga utseendet sitt - bør du holde deg unna alle tråder som handler om utseendet .Enkelt og greit - har du problemer med temaet i tråden - er det jo bare å holde seg vekk fra slike tråder .

Selv seriøs forskning har konkludert med at folk blir litt annerledes behandlet - ut fra førsteinntrykket og utseendet sitt , men selvfølgelig også ut fra egen adferd og oppførsel.

Jeg har ikke problemer med de temaene der - syns de er litt intrisange faktisk .

Foresten så jeg selv et nydelig jentebarn med langt lyst hår på butikken - rene dukka var hun ! Kjempesøt unge .Klart jeg måtte se litt extra på henne : )

Får jeg en datter selv - håper jeg hun blir minst like søt og velskapt som den jentungen der .For hun var jo bare hærlig å hvile blikket på . Skjelden å se en så fin jent-unge faktisk . Bare et eksempel på at alle vil vi stirre - etter noe som vekker litt oppsikt eller er pent å se på . Forde de skiller seg ut fra mengden .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_camilla_*

Nuvel. Jeg tror nok de fleste har en relativt realistisk oppfatning om hvor de ligger på den berømte skalaen. Klart det er subjektivt, men likevel.. noen er generelt penere enn andre. I tillegg så er det faktisk fryktelig mange pene damer i Norge, og følgelig også en del her på KG.

Jeg personlig er lei av at folk må blande seg inn i disse trådene og late som det ikke finnes noe som heter pen eller stygg. Eller si at det varierer fra person til person, at personligheten spiller inn osv.. alle vet jo det. Men de som tar opp et spm angående utseende er interessert i meninger om akkurat det overfladiske.

Folk har en tendens til å bli sure fordi det ikke er lov å si at man selv er pen, og fordi det er irriterende for de som skulle ønske de så mye bedre ut å lese at pene også har sine problermer. Er man pen så er man innbilsk og arrogant og man syter.. Man har ikke lov å klage på "luksusproblemer". Bare gå uten sminke? Forstår dere ikke at veldig mange ønsker å se penest mulig ut, men at det likevel - selv om det er selvvalgt og man setter pris på det - også medfører et par ulemper? Og at man kan ha et ønske om å diskutere disse med andre?

Halve poenget med et anonymt forum er at man kan ta opp ting som dette uten å pakke det inn, og de andre som synes det er interessant kan svare - dere som plages av det kan holde dere unna og lese alle "jeg er feit/stygg"-trådene heller hvis det får dere til å føle dere bedre. Her blir forøvrig alle møtt med sympati, imens folk som stiller spørsmål ved hvordan de oppfattes pga skjønnhet blir møtt med at de nok ganske sikkert har en helt jævlig personlighet - for det har jo alle pene, de har jo ikke hatt behov for å utvikle den må skjønne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når, som sagt, nærmest 50 % av alle som svarer her beskriver seg som pen er det jo et helt annet forholdstall enn ellers i befolkningen. Jeg tror derfor at mange er innbildske og tror at de er pene men er egentlig helt vanlige. Mange sier jo at Pia H. f.eks. er pen, og mange forteller henne at hun er det og jeh er sikker på at hun tror det også, men hun er jo ikke det. Jeg tror samme gjelder for mange av de som skriver her. Dere klarere ikke å være objektive. Skal man ha løse rammer, kan man kalle enhver søt jente for pen...

Og womanwoman, skaff deg en annen hobby og lær deg å skrive. Du er en airhead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Nuvel. Jeg tror nok de fleste har en relativt realistisk oppfatning om hvor de ligger på den berømte skalaen. Klart det er subjektivt, men likevel.. noen er generelt penere enn andre. I tillegg så er det faktisk fryktelig mange pene damer i Norge, og følgelig også en del her på KG.

Jeg personlig er lei av at folk må blande seg inn i disse trådene og late som det ikke finnes noe som heter pen eller stygg. Eller si at det varierer fra person til person, at personligheten spiller inn osv.. alle vet jo det. Men de som tar opp et spm angående utseende er interessert i meninger om akkurat det overfladiske.

Folk har en tendens til å bli sure fordi det ikke er lov å si at man selv er pen, og fordi det er irriterende for de som skulle ønske de så mye bedre ut å lese at pene også har sine problermer. Er man pen så er man innbilsk og arrogant og man syter.. Man har ikke lov å klage på "luksusproblemer". Bare gå uten sminke? Forstår dere ikke at veldig mange ønsker å se penest mulig ut, men at det likevel - selv om det er selvvalgt og man setter pris på det - også medfører et par ulemper? Og at man kan ha et ønske om å diskutere disse med andre?

Halve poenget med et anonymt forum er at man kan ta opp ting som dette uten å pakke det inn, og de andre som synes det er interessant kan svare - dere som plages av det kan holde dere unna og lese alle "jeg er feit/stygg"-trådene heller hvis det får dere til å føle dere bedre. Her blir forøvrig alle møtt med sympati, imens folk som stiller spørsmål ved hvordan de oppfattes pga skjønnhet blir møtt med at de nok ganske sikkert har en helt jævlig personlighet - for det har jo alle pene, de har jo ikke hatt behov for å utvikle den må skjønne.

Jeg lover deg at det har ingenting med det å gjøre og jeg kan være 100 ganger penere enn du er for alt du vet- du kan ikke se meg. Å i det hele tatt skryte av at man er så pen er kvalmende, og tro det eller ei, men folk som selv ikke ser ut som et takras kan ha denne meningen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest womenwomen
Når, som sagt, nærmest 50 % av alle som svarer her beskriver seg som pen er det jo et helt annet forholdstall enn ellers i befolkningen. Jeg tror derfor at mange er innbildske og tror at de er pene men er egentlig helt vanlige. Mange sier jo at Pia H. f.eks. er pen, og mange forteller henne at hun er det og jeh er sikker på at hun tror det også, men hun er jo ikke det. Jeg tror samme gjelder for mange av de som skriver her. Dere klarere ikke å være objektive. Skal man ha løse rammer, kan man kalle enhver søt jente for pen...

Og womanwoman, skaff deg en annen hobby og lær deg å skrive. Du er en airhead.

Du har store problemer med temaer som handler om utseende ! Det har du jo innrømt og det er jo noe alle som leser dine innlegg også forstår . Ergo - jeg tror nok du ikke er helt fornøyd med ditt eget utseende da - siden du irriterer deg uvanlig mye over slike tråder - hvor andre sier de er fornøyd og setter seg selv på ganske pen - skalaen ..

Hvis du syns jeg er en " airhead " stemmer det sikkert i ditt hode . O problem for meg om du synes det .

Men jeg syns det er et større problem for DEG SELV at du tydeligvis har problemer med utseendet ditt : )

Som sagt - ifølge seriøs forsknings-artikkel jeg leste på nettet - var et godt utseende verd mer enn penger for folk flest !!! Ganske hårreisende at verden virkelig er så enkel og overfladisk .Og at penger er mindre verdt for både menn og kvinner - men kommer på 2 plass om de fikk velgge . Med utseendet på 1 prioritet for begge kjønn i f.eks valg av partner .Til og med penger kommer til kort her ...gladnyhet for en " airhead" som meg da ...he he !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlo

Alle mennesker er vakre.

Kanskje noen ikke er vakre i dine öyne, men i noens öyne er de også vakre - ergo så er alle vakre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...