Miss moneypenny Skrevet 24. september 2009 #321 Del Skrevet 24. september 2009 Hei Noen som har begynt å kjenne spark? Er vel noen av dere som er lenger på vei enn meg ihvertfall, så det begynner kanskje å nærme seg den tiden? Spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tyttebær Skrevet 24. september 2009 #322 Del Skrevet 24. september 2009 Av og til kjenner jeg en slags bobling! Men tror egentlig ikke det er spark! Vet ikke helt! Jeg er litt overvektig, og det blir jo sagt at det går lenger tid før de kjenner spark! Så jeg vet ikke! Men har fått stor mage da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serenity88 Skrevet 24. september 2009 #323 Del Skrevet 24. september 2009 Tror faktisk jeg har kjent bevegelse i nesten 3 uker allerede faktisk Er som en boble som sprekker blandet med litt leamusfølelse... Føles ikke ut som spark, er ikke ubehagelig, men kiler/føles litt merkelig. Fortsatt uvant, så skvetter liksom litt hver gang :fniser: Gleder meg til det blir gjenkjennelige bevegelser, som spark og hikking, er visst en aktiv krabat etter hva UL viser! (Skal sies at det godt kan hende jeg blir satt litt frem på ordinær UL neste uke, så blir spennende å se ) Noen av dere som har erfaring eller har tenkt til å prøve yoga for gravide? Jordmor anbefalte dette på samtalen igår, og noen perifere venner begynner visst på det nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tyttebær Skrevet 24. september 2009 #324 Del Skrevet 24. september 2009 Tror faktisk jeg har kjent bevegelse i nesten 3 uker allerede faktisk Er som en boble som sprekker blandet med litt leamusfølelse... Føles ikke ut som spark, er ikke ubehagelig, men kiler/føles litt merkelig. Fortsatt uvant, så skvetter liksom litt hver gang :fniser: Ja, det kjennes litt slik ut! Det er litt rart Nå turnet min også, og var veldig aktiv på forrige UL, så det kan jo være derfor jeg kjenner allerede Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 24. september 2009 #325 Del Skrevet 24. september 2009 Så gøy da! Gleder meg til å kjenne det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Renesmee Skrevet 24. september 2009 #326 Del Skrevet 24. september 2009 Jeg har ikke kjent antydninger til liv enda, men vet jo at det er liv, for hjertet hører jeg så ofte jeg vil :rødme: Har det ikke travelt med å kjenne heller, for mange sier de ikke kjenner liv før nærmere 20 uker første gang. Nå er det 1 uke og 6 dager til ultralyd! Gleder meg til å se krabaten i magen! Har hatt nedtelling lenge nå, men tiden går fort for det er mye som skjer ellers for tiden. Vi fikk nemlig tomt i dag, og skal begynne med husbygging i høst. Godt å få noe mer å tanke på slik at tiden ikke går så sakte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
letme Skrevet 25. september 2009 #327 Del Skrevet 25. september 2009 Jeg gleder meg til å kjenne spark. Har vel minst dobbelt så lenge å vente før det skjer, men det skal bli fantastisk. Dere er heldige som er lengre på vei - ikke at dere ikke har ventet like lenge da:P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serenity88 Skrevet 25. september 2009 #328 Del Skrevet 25. september 2009 Jeg har ikke kjent antydninger til liv enda, men vet jo at det er liv, for hjertet hører jeg så ofte jeg vil :rødme: Har det ikke travelt med å kjenne heller, for mange sier de ikke kjenner liv før nærmere 20 uker første gang. Nå er det 1 uke og 6 dager til ultralyd! Gleder meg til å se krabaten i magen! Har hatt nedtelling lenge nå, men tiden går fort for det er mye som skjer ellers for tiden. Vi fikk nemlig tomt i dag, og skal begynne med husbygging i høst. Godt å få noe mer å tanke på slik at tiden ikke går så sakte Gratulerer med tomt! Så gøy å bygge hus, gleder meg til vi kan begynne med slike ting, må bare bli ferdig i denne storbyen først Og tiden kommer nok til å gå rasende fort! Jeg gleder meg til å kjenne spark. Har vel minst dobbelt så lenge å vente før det skjer, men det skal bli fantastisk. Dere er heldige som er lengre på vei - ikke at dere ikke har ventet like lenge da:P Hehe, du må nok ikke vente så lenge, kan godt hende du kjenner liv allerede om 4-5 uker Jeg synes det er litt deilig å vente jeg da Liker å kunne ha god tid før det kommer en krabat, selv om jeg gleder meg masse, men det kan godt ta 9mnd Tror jeg skal prøve meg på dette yogakurset Trenger noen øvelser så jeg kan slappe mer av *stresset av natur* Hehe, snakker om bevegelse, igår etter at jeg hadde lagt meg fikk jeg nok et skikkelig spark :D Et skikkelig hardt dunk! Når tenker dere forresten å begynne å kjøpe inn ting, som vogn osv? Lyst til å kjøpe fra Sverige jeg, og er ganske ofte inne på finn.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tillemor Skrevet 26. september 2009 #329 Del Skrevet 26. september 2009 Hei! Har vært inne å lest her før, men ikke gjort meg til kjenne før i dag.. Hvorfor jeg har ventet vet jeg egentlig ikke, det har kanskje vært litt skummelt! Uansett, her er jeg: 25 år, bosatt i Bodø! Giftet meg med drømmemannen i sommer og nå er vi akkurat 16 uker på vei med nr1 (av minst 4 ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 26. september 2009 #330 Del Skrevet 26. september 2009 Hei! Har vært inne å lest her før, men ikke gjort meg til kjenne før i dag.. Hvorfor jeg har ventet vet jeg egentlig ikke, det har kanskje vært litt skummelt! Uansett, her er jeg: 25 år, bosatt i Bodø! Giftet meg med drømmemannen i sommer og nå er vi akkurat 16 uker på vei med nr1 (av minst 4 ) Så koselig da! Gratulerer og velkommen Morro med flere å skravle med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 26. september 2009 #331 Del Skrevet 26. september 2009 Gratulerer med tomt! Så gøy å bygge hus, gleder meg til vi kan begynne med slike ting, må bare bli ferdig i denne storbyen først Og tiden kommer nok til å gå rasende fort! Hehe, du må nok ikke vente så lenge, kan godt hende du kjenner liv allerede om 4-5 uker Jeg synes det er litt deilig å vente jeg da Liker å kunne ha god tid før det kommer en krabat, selv om jeg gleder meg masse, men det kan godt ta 9mnd Tror jeg skal prøve meg på dette yogakurset Trenger noen øvelser så jeg kan slappe mer av *stresset av natur* Hehe, snakker om bevegelse, igår etter at jeg hadde lagt meg fikk jeg nok et skikkelig spark :D Et skikkelig hardt dunk! Når tenker dere forresten å begynne å kjøpe inn ting, som vogn osv? Lyst til å kjøpe fra Sverige jeg, og er ganske ofte inne på finn.no Jeg har tenkt å handle sånt i januar, med stipendet Jeg har også tenkt å handle i Sverige, for jeg har familie der og kan besøke de i samme slengen, og ta en skikkelig shoppehelg! Pappa og samboeren blir med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chiffon Skrevet 26. september 2009 #332 Del Skrevet 26. september 2009 Da er jeg 14 uker på vei. Like langt som når jeg mistet sist. Gleder meg til jeg skal til legen om to uker og høre hjertelyd. Mulig jeg må få framskyndet den timen litt, til midten av neste uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Renesmee Skrevet 26. september 2009 #333 Del Skrevet 26. september 2009 Gleder meg masse til jeg er 18 uker på vei! Da sa de i dokumentaren at fosteret er sterkt nok til å sparke slik at man kan kjenne det , og jeg kan nesten ikke vente :rødme: Og så ultralyden da :rødme: Er spent på kjønnet, og håper de kan se det. Og så er jeg spent på om det er en eller to, for jeg har hørt "Noe rart" med hjertelyden. Kan jo hende det bare var ekko Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 27. september 2009 #334 Del Skrevet 27. september 2009 Da er jeg 14 uker på vei. Like langt som når jeg mistet sist. Gleder meg til jeg skal til legen om to uker og høre hjertelyd. Mulig jeg må få framskyndet den timen litt, til midten av neste uke. Huff, det må være forferdelig kjipt å miste så sent, på denne tiden har man jo liksom begynt å puste lettet ut. Fikk du vite noen grunn til at du mistet så sent? Men uansett, denne gangen skal det gå bra! Gleder meg masse til jeg er 18 uker på vei! Da sa de i dokumentaren at fosteret er sterkt nok til å sparke slik at man kan kjenne det , og jeg kan nesten ikke vente :rødme: Og så ultralyden da :rødme: Er spent på kjønnet, og håper de kan se det. Og så er jeg spent på om det er en eller to, for jeg har hørt "Noe rart" med hjertelyden. Kan jo hende det bare var ekko Jeg gleder meg også noe helt vanvittig til å kjenne liv Ei venninne av meg kjente det allerede i uke 15! (Hvis jeg ikke husker feil). Og ja, tenk så spennende det blir med ultralyden, både få se lille krabaten, finne ut om det er mer enn en, og eventuelt kjønn! Jeg har fått 2 esker med babyklær av ei venninne, både gutteklær og jenteklær. Og de er så søte, så jeg har funnet ut at jeg må ha tvillinger, en av hvert kjønn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Renesmee Skrevet 27. september 2009 #335 Del Skrevet 27. september 2009 Det at jeg ikke har kjent liv enda kan jo like greit være fordi jeg ikke har tolket det jeg har kjent som det det er. Jeg har jo kjent "bobler" i magen en liten stund, men tolket det som romling fordi jeg var sulten, eller luftbobler. Ei venninne av meg har ei venninne som har erklært at hun har kjent SPARK. Ikke liv, ikke bobler, men SPARK. Det synes jeg høres tidlig ut, når hun er 16 uker på vei, men man vet jo aldri. Jeg er derimot rimelig sikker på at jeg kjente noe i går. Jeg sto rett opp og ned mens kjæresten min viste meg noe på dataen. Var som en boble som sprakk bare at jeg kjente det mye bedre enn når magen romler eller det er luft i magen Men kommer ikke til å notere at jeg har kjent spark enda, for det var jo ikke noe spark 1,5 uker til ultralyd!!! Jeg føler meg ti ganger bedre nå etter første hele uke i 50% sykemelding. Jeg har fremdeles vondt i ryggen og må hvile etter jobb, men når jeg slutter tidligere kan jeg hvile tidligere, og jeg rekker å bli trett igjen før natta kommer slik at jeg klarer å sove natta igjennom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
letme Skrevet 28. september 2009 #336 Del Skrevet 28. september 2009 Da er jeg 14 uker på vei. Like langt som når jeg mistet sist. Gleder meg til jeg skal til legen om to uker og høre hjertelyd. Mulig jeg må få framskyndet den timen litt, til midten av neste uke. Jeg skal høre hjertelyd i uke 12 jeg. Så det burde ikke være noe problem å flytte den timen litt frem Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Renesmee Skrevet 28. september 2009 #337 Del Skrevet 28. september 2009 Og jeg fikk høre min ett sted i uke 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chiffon Skrevet 28. september 2009 #338 Del Skrevet 28. september 2009 Årsaken til at jeg får den timen i uke 16 er at da er sannsynligheten for at fosteret skal dø lite i etterkant. Jeg hadde UL i forrige uke, da var alt bra, så jeg tenker jeg må flytte legetimen til neste uke heller, uke 15. Og så lure meg inn en gang i mellom den og UL i uke 18. Får plage jordmoren litt da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
letme Skrevet 28. september 2009 #339 Del Skrevet 28. september 2009 Årsaken til at jeg får den timen i uke 16 er at da er sannsynligheten for at fosteret skal dø lite i etterkant. Jeg hadde UL i forrige uke, da var alt bra, så jeg tenker jeg må flytte legetimen til neste uke heller, uke 15. Og så lure meg inn en gang i mellom den og UL i uke 18. Får plage jordmoren litt da Er jordmor også gratis når man er gravid? Uansett hvor ofte man går? Tar jordmor også blodprøver og sjekker urin og vekt? Huff, man må ikke snakke om at forsteret kanskje dør, da blir bare sjansen så mye større synes jeg. Hvordan finner man jordmødre som er gratis i svangerskapet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clebra Skrevet 28. september 2009 #340 Del Skrevet 28. september 2009 Lurer på om jeg begynner å kjenne noe liv i magen.. Det kiler så voldsomt innimellom, helt merkelig følelse. Akkurat som om noe fysisk kiler meg, også kan jeg ikke få det til å slutte. Er dette normalt? Aldri opplevd noe sånt før. Her er formen nå bra, dvs at kvalmen så og si har forsvunnet og bare popper innom en gang i blant. Deilig! Har jo startet ny jobb, som er veldig hektisk og jeg jobber hardt - merker at ryggen får gjennomgå. Må bli flinkere til å ta vare på meg selv og be om hjelp når jeg trenger det. Får innimellom stikking i "baken" som skyter nedover i beinet også. Ubehagelig! Sliter med å få i meg nok mat, har ikke matlyst og orker liksom ikke spise. Går fortsatt nedover i vekt og må ta å skjerpe meg. Så deilig å slippe mensen forresten! Jeg har bare gått til fastlege så langt, men vurderer å gå til jordmor etter UL bare for å virkelig kunne spørre om mye forskjellig. Fikk litt sen UL, så er faktisk 20 + 5 tror jeg når jeg skal ha den. Gleder meg (tror jeg) ! Når skal dere ha UL? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå