Gå til innhold

henlagt= frikjent


Gjest Nope

Anbefalte innlegg

takk for svar :)

Nå har jo han innrømmet alt i et forhør,så det er ikke noe hevn.

Jeg vil bare ikke at andre jenter skal utsettes for det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

noe ullent... dette tror jeg ikke kvalifiserer til et overgrep. Jeg tar også på mine barn, og kan i lek prøve å kysse dem, men det er da ikke overgrep av den grunn? SIkker på at du ikke prøver å lokke fram mer fra jenta enn det hun faktisk har opplevd?

Ja, her ser vi det igjen ja... Overgripere ser ikke selv at de er overgripere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Denne saken viser hvor tragisk det er at overgrepssaker kan foreldes. Slike saker burde ikke hatt foreldelsesfrist i det hele tatt. Denne mannen synes helt klart å utgjøre en trussel for unge kvinner, og det er urimelig at han skal få ferdes fritt ute i samfunnet. Det du beskriver, er et grovt overgrep mot en mindreårig, og dette burde straffes med langvarig fengsel og helst livsvarig forvaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

x-en prøvde seg på min datter da hun var 14år,barnevernet var inni bildet,etter at han hadde stått utenfor huset til venninne (da hun var på overnattingsbesøk hos venninnen),og ropt at han elsket henne,kl 05 om morgen.Far i huset leverte bekymringsmelding til barnevernet.De var å forhørte henne på skolen,hun sa at det ikke var skjedd noe.Men noen år senere kom det frem at han hadde prøvd seg på henne,og lagt i sengen med henne,og prøvd å kysse og ta på henne.

Dette kom frem under samtale med en i barnevernet og,det ble politianmeldt.Han ble innkalt til avhør og innrømmet alt.Men saken ble henlagt pga at den var foreldet( 2år)Han påstår at han er frikjent..men det er vel ikke tilfellet,han hadde jo blitt dømt om det ikke var foreldet.

Vil det stå i på "rullebladet" hans?eller er det slettet slik at han kan søke jobber der han vil ha kontakt med mindreårige?

Barnevernet ser på han som en "risiko".De hadde tatt barna fra meg om jeg forsatt hadde bodd i sammen med han

dette her er vanskelig, dette skjedde hos meg også. bare det at x aldri inrømte noe som helst. men det var igrunn ingen tvil.

saken ble henlagt fordi det var mangel på bevis.

x jobber med barn og ungdom.

jeg ville advare, men fikk da vite at jeg ville bli anmeldt for krenkelse av privatliv.

fire år siden fikk jeg vite at han hadde et forhold med en 16 åring.

men det var frivillig fra hennes side og de var sammen i to år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette her er vanskelig, dette skjedde hos meg også. bare det at x aldri inrømte noe som helst. men det var igrunn ingen tvil.

saken ble henlagt fordi det var mangel på bevis.

x jobber med barn og ungdom.

jeg ville advare, men fikk da vite at jeg ville bli anmeldt for krenkelse av privatliv.

fire år siden fikk jeg vite at han hadde et forhold med en 16 åring.

men det var frivillig fra hennes side og de var sammen i to år.

En anmeldelse for krenkelse av privatliv hadde jeg motatt med glede for å oute en slik pedofil jævel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En anmeldelse for krenkelse av privatliv hadde jeg motatt med glede for å oute en slik pedofil jævel.

husk dette var ullent.

ikke noe jeg kunne forutse. det gikk år. i ettertid kunne man se den røde tråden.

jeg sa dalri noe offentlig, men jeg sa nok til de rette kanaler, slik at han ikke fikk vervet sitt på nytt.

altså så foretok jeg meg en handlin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

husk dette var ullent.

ikke noe jeg kunne forutse. det gikk år. i ettertid kunne man se den røde tråden.

jeg sa dalri noe offentlig, men jeg sa nok til de rette kanaler, slik at han ikke fikk vervet sitt på nytt.

altså så foretok jeg meg en handlin

Det er lite man selv kan gjøre for å forebygge at det skjer igjen. Hvis man prøver å få frem sannheten, og dermed risikoen, kan man selv bli stemplet som ond og gal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lite man selv kan gjøre for å forebygge at det skjer igjen. Hvis man prøver å få frem sannheten, og dermed risikoen, kan man selv bli stemplet som ond og gal.

ja helt sant.

da er jeg bare et bitter gal og ond kvinnfolk.

det er jo en grunn for at han får tak i disse ungjentene, jo nemlig at han er hyggelig og grei og viser omsorg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den foreldelsesfristen var fryktelig kort. Fristen begynner jo å løpet fra den dagen fornærmede fyller 18 år. 2 års frist hørtes også veldig kort ut. Strafferammen er jo inntil 5 år for seksuell omgang med stebarn, det gir altså en foreldelsesfrist på minst 5 år (tror det er 10, men er litt usikker her). Så enten er innlegget ditt tull, ellers er du blitt lurt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...