Gå til innhold

I hvor stor grad bør man bry seg om utseendet sitt?

punkyB

Anbefalte innlegg

Og i hvilken grad gjør du det?

Jeg synes det bør være et minimum at man er renslig og går i rene klær.

Så får det forsåvidt være opp til hver enkelt hvor mye man bryr seg. Man bør finne sin egen stil som man trives med - man bør ikke nødvendigvis følge moten men finne noe som passer en selv.

Viktig å finne klær og fasonger som fremhever ens gode sier og ikke forsterker de dårlige.

Selv er jeg vel sånn passe forfengelig - varierer litt hvor mye jeg 'stasher' meg. Får litt kjeft av noen venninner på at jeg bør gjøre det enda mer. Som de fleste jenter så ser jeg jo bedre ut når jeg pynter meg.

Har vel kjente i begge kategorier - de som er mer slappe og de som er veldig forfengelige - greit med en litt bladnding egentlig.

Jeg hadde nok dog aldri kunne falt for en mann som ikke var sånn passe opptatt av hvordan han så ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å holde seg ren og velstelt er alfa omega.. Det samme gjelder samboeren min.. Hadde ALDRI klart å være sammen med noen som ikke var renslig.

Jeg liker å bruke penger på gode, skikkelige produkter. Dette gjelder for det meste, renseprodukter, dusjseper og shamoer, bodylotioner og sminke.

Jeg sminker meg stort sett hver dag, men er ikke sånn at jeg må sminke meg for å gå tur med hunden.

Når det gjelder moten, så følger jeg vel den til en viss grad. Men langt fra slavisk. Det er mye jeg ikke liker, og jeg har funnet min stil som jeg føler meg komfortabel i..

Klærne mine kommer like gjerne fra HM som fra dyre merkeklær. EN god blanding av dyrt og billig. Jeg går sjelden etter pris, men etter hva jeg LIKER. De er også ALLTID rene om jeg tar de på meg. Vet vel også hvilke klær som kler meg og hva som IKKE gjør det.. Har mye og si syntes jeg.

Dessuten, som den undersøkelsen som var gjort for litt siden om nordmenn som ikke skifter truse.. FYSJ..

Det gjelder HELDIGVIS hverken meg eller min kjære... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kravler såvidt over minimumet ditt, pønk. Bortsett fra når jeg er på hytta, da er det ikke alltid at klærne er like reine.

Jeg liker ikke å pynte eller sminke meg. Klær og sko skal være behagelige, gjerne cord eller treningsbukse, pluss t-skjorte eller hettegenser/ullgenser. Daglig dusj er et must, men jeg tror egentlig det er mer (u)vane enn nødvendighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kravler såvidt over minimumet ditt, pønk. Bortsett fra når jeg er på hytta, da er det ikke alltid at klærne er like reine.

Jeg liker ikke å pynte eller sminke meg. Klær og sko skal være behagelige, gjerne cord eller treningsbukse, pluss t-skjorte eller hettegenser/ullgenser. Daglig dusj er et must, men jeg tror egentlig det er mer (u)vane enn nødvendighet.

Faen retz - dette betyr at jeg nok neppe kommer til å forelske meg i deg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg kommer ganske greit inn på "normalen" her i Norge - dusjer hver dag, bruker stort sett sminke, fjerner hår på legger og under armer.

Likevel blir jeg ofte sjokkert når jeg leser tråder på KG. Virker som de fleste her synes at folk som går løs offentlig med bare, hårløse legger og armhuler er ekle. Jeg synes det er kult at folk ikke er helt a4 når det gjelder hårfjerning. Bra at noen greier å stå imot dette presset (selv om jeg selv fjerner hår hist og her) Det gjør meg ingenting om folk har hårete legger eller armhuler. Det eneste jeg reagerer på er om de STINKER og jeg må sitte ved siden av dem på bussen. Det er ille. Benytter du deg av kollektiv trafikk har du et ansvar ovenfor dine medpassasjerer om å ta en dusj og bruke deo. Ellers kan du komme så hårløs eller sminkeløs du har lyst til for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen retz - dette betyr at jeg nok neppe kommer til å forelske meg i deg  :ler:

Og der brast ennå en illusjon... :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zirine

Når det gjelder andre så bryr jeg meg egentlig ikke så mye, men rene klær og god hygiene synes jeg er et must.

Når det kommer til meg selv så vet jeg ikke om jeg er forfengelig. Jeg bruker overhode ikke mye penger på sminke og kremer - jeg kjøper mascara og har noen øyenskygger som jeg bruker, når det er tomt så kjøper jeg nytt. Jeg bruker dagkrem Natusan ph 5.5 :D, og har noen fotkremer som blir kastet når de er tomme. Ergo, jeg har ingen problem med å gå forbi sminkeavdelingene i butikkene. Det eneste jeg er glad i er dufter, så parfyme og en god lotion legger jeg litt mer arbeid i å finne.

Jeg har ikke klesskapet fullt av klær (hater å shoppe) men er likevel opptatt av hvordan jeg ser ut. Elsker hettejakken min når jeg går hjemme, går mye i lange skjørt, går sjeldent med drakter. Så jeg vil nok si at jeg er bevist, men overhode ikke veldig opptatt av dette.

Hår? Jentene synes jeg er veldig kul i perioder :D

Nei, jeg vetta faen, jeg pønk, jeg tror vi kan konkludere med at uansett hvor elendig/fantastisk jeg måtte se ut en kveld, så har jeg ikke brukt veldig lang tid på det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...