Gjest Anonymous Skrevet 6. august 2003 #21 Del Skrevet 6. august 2003 Tenkte å skrive noen kommentarer, men etter :-)anna er det ingen vits. Bra. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miew Skrevet 6. august 2003 #22 Del Skrevet 6. august 2003 Dessuten finnes det også mindre overvektige jenter med flott kroppsfigur som gjemmer seg under store og posete klær fordi de ikke føler seg små nok, og akkurat det synes jeg er tåpelig. Man må vel ikke ha utstående hoftebein før man er tynn nok til å kunne vise litt mage? Jeg, personlig, synes jenter med litt mer former er mer behagelig å se på enn radmagre jenter. Er jeg rar? (Er jente selv, og ser ikke noe fare med å si hva jeg mener om jentekroppen) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dina Skrevet 6. august 2003 #23 Del Skrevet 6. august 2003 Jeg tror hun må være blind for sin egen fysiske begrensning, og litt for opptatt av å være moderne, itedetfor å faktisk gå i klær som kler hennes kropp..... Dina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vanessa Skrevet 6. august 2003 #24 Del Skrevet 6. august 2003 Pent er det ikke etter min smak,men jeg synes likevel det er modig. Nei, at hun er modig er jeg ikke enig i. Jeg ville heller anta at dette er en jente som vil kle seg etter moten, gjøre som venninnene - være helt konform - med andre ord ikke modig. Eller kanskje hun faktisk liker de klærne hun går i? Hvis hun virkelig var så konform og opptatt av å passe inn og gjøre som venninnene, tror jeg heller hun ville ha slanket seg. Hun vet nok uansett godt selv at hun er overvektig, og hvem vet om hun ikke også vet at looken hennes ikke er spesielt lekker. Kanskje hun har møtt slike fordommer som kommer til syne her inne IRL også? Kanskje hun bare hever seg over det? Og DET er modig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 6. august 2003 #25 Del Skrevet 6. august 2003 Jeg vet ikke hvor gamle dere er jenter - selv har jeg såvidt rundet 30-tallet. Jeg ser stadig unge jenter, som ikke på noen måte er overvektige eller runde, presse seg inn i for små klær. Klær som gjør at de SER ut som om de har fett, der det eg. bare er hofter eller kvinnemage, som tyter når den trykkes inn i smale hoftebukser etc. Men de er mange - de er unge - de har attitude (som de fleste tenåringer), og de er stolte av kroppene sine. Det syns jeg er flott. Jeg har for lengst innsett at de overhodet ikke pynter seg for at JEG - gamle kjerring - skal syns de er fine. Og siden de alle ser slik ut, er det vel det de syns er fint da? Om det er modig eller ikke vet jeg ikke. Men at fjortismoten i dag krever et bedre selvbilde enn da jeg var fjortis (store svarte klær - svære gensere - riktignok en strekkbukse innimellom, men ikke noe voldsomt) det er ikke jeg i tvil om. De syns nok ikke vi er så kule heller, med våre høyhælte støvletter midt på sommeren, bukser som snøres opp både her og der, og topper som er lange nok, men så trange at bh-stroppen bak synes. Hver alder sin sjarme, sier nå jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. august 2003 #26 Del Skrevet 6. august 2003 Helt enig med Sissan! Bortsett fra èn ting. Jenter på 30 er ikke gamle kjerringer. Hilsen 19-åring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vanessa Skrevet 6. august 2003 #27 Del Skrevet 6. august 2003 Men de er mange - de er unge - de har attitude (som de fleste tenåringer), og de er stolte av kroppene sine. Det syns jeg er flott. Jeg har for lengst innsett at de overhodet ikke pynter seg for at JEG - gamle kjerring - skal syns de er fine. Og siden de alle ser slik ut, er det vel det de syns er fint da? Det synes jeg er en flott holdning! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 6. august 2003 #28 Del Skrevet 6. august 2003 Greit nok, men når ALLE andre reagerer fordi INGEN synes det er fint... hva sier det? Det sier at ALLE andre er forferdelig sneversynte og IDEALfikserte! Hvem i helvete har bestemt at det å være tynn er det som er pent og riktig?? De samme som har diktert at vi skal synes det også? Hva vi synes er pent og vakker er tillært og ikke noe annet. Se på Rubens kvinner, DET var idealet den gangen, DET var det som var karakterisert som vakkert blant eliten da. Se på kvinnene på Jamaica som propper seg med hønsehormoner for å bli så feite som mulig - livsfarlig er det for dem, men det er et sidepoint her - DER er det det som er vakkert. Kom dit og vær tynn og du er ikke noe verd som kvinne. Min venninne som har barbiekropp fikk en bemerkning i syden en gang fra en kar om at hadde hun vært hans kone så ville han ikke fått en kyllling for henne en gang.... *s* La folk se ut som de vil, det er ikke utseende som teller - utseende er bare skallet vårt utenpå. åååh... så ignorante vi kvinner kan være noen ganger..... :x :evil: - og OVERFLADISKE!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 6. august 2003 #29 Del Skrevet 6. august 2003 Hvem i helvete har bestemt at det å være tynn er det som er pent og riktig?? De samme som har diktert at vi skal synes det også? La folk se ut som de vil, det er ikke utseende som teller - utseende er bare skallet vårt utenpå. åååh... så ignorante vi kvinner kan være noen ganger..... :x :evil: - og OVERFLADISKE!! Det er jo ingen som sier noe annet her! Det er ikke det som er poenget. Poenget er å gjøre det beste ut av sitt utseende, uansett hvordan vi ser ut. Det gjør ikke denne jenta. Trangt er ok det, men la ikke bar mage velte ut av klærne! det er ikke nødvendig. Eller rettere sagt, er det noen her som synes det er pent? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 6. august 2003 #30 Del Skrevet 6. august 2003 Trangt er ok det, men la ikke bar mage velte ut av klærne! det er ikke nødvendig. Eller rettere sagt, er det noen her som synes det er pent? ååååå så sinna jeg blir!! :evil: Det som er problemet for denne jenta og mange andre jenter - er at det som er regnet som pent på store jenter er klær som skjuler den kroppen som er under klærne. Problemet med en slik tankegang er at man lærer seg skam. Og på et eller annet tidspunkt skal også store jenter være nakne sammen med en mann. (eller et annet menneske) Men DA skal man være stolt av å være frodig. Store jenter må for all del ikke vise noe kropp ellers. Ikke gå i shorts med fleskelåra sine... ikke bruke singlet når man har valk i nakken eller overarmer som henger. Kle på deg jente SLIK kan du da ikke gå. Det spiller ingen rolle om det er varmt. Egentlig så burde de vel helst konvertere til islam hele gjengen så kunne de gå i burka med fleskekroppene sine godt gjemt slik at ingen måtte SE dem. Jeg hadde sikkert gått annerledes kledd om jeg var jenta som dette egntlig handlet om. Men jeg er allerede ødelagt i hodet mitt. Jeg synes faktisk kvinner som ikke er strekkoder ofte er flotte i klær som viser dem frem. I alle fall om de er komfortable med det. Da viser det på kroppsholdning og alt. Har et lysende eksempel på jobben. HUN er flott hun. OG modig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristine 80 Skrevet 7. august 2003 #31 Del Skrevet 7. august 2003 Det er ikke lett å være tenåringsjente med for mange kilo. Det vet jeg alt om. Ikke det at jeg gikk i slike trange klær, men så var det jammen meg ikke mye klær i litt større størrelser å velge i. Følger hun moten, så blir det jo seende ut slik. Det er ikke lett for de som er litt større, kanskje de ikke finner feks. de poppe buksene i litt større, eller den toppen som de ønsket seg. Jeg føler litt med henne jeg. Jeg har sett mange slike jenter gå med valkene på utsiden. Det finnes jo mange butikker med større størrelser,som er skikkelig tøfft. Syns kanskje mor til jenta skulle hjelpt henne litt. :-? Eller kanskje hun har hjulpet for mye!!!!! :fy: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 7. august 2003 #32 Del Skrevet 7. august 2003 Man trenger jo ikke å fremheve sine dårlige sider ..... ergo jeg synes ikke man skal vise magen hvis ikke den er forh. flat og fin. Hvem sier at noen ekstra kg er en dårlig side? Er det å ha for lite kg en dårlig side også? Har aldri sett noen innlegg om "ÅH! Jeg så den SUPERTYNNE jenta i dag. Hun kledde seg i korte topper slik at de stygge ribbeinene hennes vistes" Men det er vel kanskje en god side.. At beina stikker ut her og der, mener jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 7. august 2003 Forfatter #33 Del Skrevet 7. august 2003 Bøyer meg i støvet for innleggene til :-)anna! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosepia Skrevet 7. august 2003 #34 Del Skrevet 7. august 2003 Jeg synes på mange måter jenta er modig, men kanskje klærne er 2 nummer for små? Eller kanskje ikke? For å være helt ærlig: jeg er selv overvektig og har ingen problemer med å gå i singlett og trange klær (ok, nå er mine bukser ikke så trange at det jeg har henger over buksene.. 44/46 er akkurat passe. Jeg synes nemlig ikke det er pent når buksene er så trange at man får valker som man egentlig ikke har). Jeg synes jenta er modig som tør å vise at hun har selvtillit. Jeg synes ikke hun bør ha på seg svært vide klær for å dekke seg til.. Kanskje hun har valgt en klesstil som ikke passer henne veldig godt, men synes likevel hun er modig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brudulja Skrevet 7. august 2003 #35 Del Skrevet 7. august 2003 Jeg synes på mange måter jenta er modig, men kanskje klærne er 2 nummer for små? Jeg synes nemlig ikke det er pent når buksene er så trange at man får valker som man egentlig ikke har Akkurat, det er jo her poenget ligger! Herregud, selvfølgelig kan da overvektige gå med shorts og singlet osv, bevares... Men det er ulekkert med så trange klær at alt buler over kanten. Skjønner virkelig ikke hvorfor noen her syns at dette er en så forferdelig holdning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 7. august 2003 #36 Del Skrevet 7. august 2003 AMEN Brudulja. Mange hissige damer her som kjenner seg igjen tror jeg... virker sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. august 2003 #37 Del Skrevet 8. august 2003 hvem er det som har bestemt at det bare er tynne jenter som kler å gå i trange topper, og korte kjørt? Hva som gjør at denne jente går i de klærne hun går i har vel ingne andre noe med å gjøre eller? Tenk om folk skulle kommentere hva mange av dere her inne går i, og bestemme for dere vilke klær de mener at dere bør gå i? hadde dere syns det var greit? At noen mener det ikke passer seg for kraftige mennesker å gå i klær som fremhever både det ene eller det andre, ja vel so what. Alle har vi forskjellige smaker, og vi får heller passe på oss selv og ikke komentere hva andre skal gå i eller ikke gå i. Jeg synes det er tøft at folk går i de klærne de vil uten å bry seg om hva alle andre mener og syns. pass på dere selv, og tenk over hvordan dere ville reagert om noen kritiserte deres valg av klær. dette er til de som bare må fortelle at kraftige mennesker ikke bør gå kledd i slikt eller slik Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klavdija Chauchat Skrevet 8. august 2003 #38 Del Skrevet 8. august 2003 Du spør hva hun er.. Vel, hun er kun seg selv, og intet er bedre enn det. Herregud som vi kvinner biter oss selv i halen med denne type spørsmål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 8. august 2003 #39 Del Skrevet 8. august 2003 hvem er det som har bestemt at det bare er tynne jenter som kler å gå i trange topper, og korte kjørt? Hva som gjør at denne jente går i de klærne hun går i har vel ingne andre noe med å gjøre eller? Jeg synes det er tøft at folk går i de klærne de vil uten å bry seg om hva alle andre mener og syns. dette er til de som bare må fortelle at kraftige mennesker ikke bør gå kledd i slikt eller slik Det er ingen som bestemmer noe som helst her inne, og selvfølgelig er det en personlig sak hva man kler seg i. Det er ikke det som diskuteres her! Det som diskuteres er om hun er modig eller ikke som går slik. Jeg sier nei, fordi hun kler seg slik at det blir lite flatterende for henne selv. Og det er ikke å kritisere vekta hennes slik noen her tydeligvis tror, og tar dette litt vel personlig. Det samme går igjen hele veien her, "hvorfor kan ikke de tykke kle seg som de tynne" ?? Vel, fordi de tykke ser helt anderledes ut enn de tynne! Man må kle seg slik at man fremhever side gode sider, det er det som gjør at man ser bra ut, og de fleste ønsker vel det vil jeg tro. Nå er jeg lei denne kveruleringen, orker ikke mase mer, det virker ikke som om dere skjønner poenget slik som dere argumenterer "Gjest". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brudulja Skrevet 9. august 2003 #40 Del Skrevet 9. august 2003 Amber, jeg er så utrolig enig. Folk tar det jo så personlig... Det er i grunnen ikke vits i å diskutere mer, for folk vil jo ikke forstå - alle piggene ute osv... Bare for å presisere : Verken Amber eller jeg "hetser" folk med kg extra. Jeg er ingen sylfide selv (og kler meg selvfølgelig deretter)! Jeg syns det kan bli litt for mye av det gode av holdningen ala "Jeg er flott". Det må da for guds skyld være lov å påpeke ting uten at folk skal hisse seg slik opp... Til deg gjest: dette er et diskusjonsforum!!!! Arg, arg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå