Gå til innhold

my.fantasy.world


myfantasyworld

Anbefalte innlegg

17.07.2009

Tenkte jeg skulle starte en dagbok..

Men vet ikke helt hva jeg skal begynne og skrive om..

Jeg er en jente i begynnelsen av 20 årene, som for tiden prøver å finne ut "meningen" med livet..

Føler jeg ikke er lykkelig.

Vet ikke engang hva lykkelig i livet egentlig er for å være ærlig.

Før i tiden..eller, for ett par år siden, så koste jeg meg alltid, fannt alltid på sprell.

Har alltid likkt å le og ha det morsom...

Men syns alt er så kjedelig nå for tiden.

Hva skal en ta seg til for at ting skal være morsomt??

Jeg er lei av festing, jeg liker ikke skole/studering - har dermed ikke en utdannelse, jobber i en 07.00-15.00 jobb..

Er forlovet og samboer..

Andre der ute som føler livet har stoppet helt opp?

Planen er jo nå satt for livet..eller?

- gifte seg

- kjøpe hus

- få barn

(: vel vel, jeg får komme meg i dysjen å gjøre meg klar tid ett surprise party jeg skal i snart.. Har laget små søte mini-cupcakes med rosa glasur og forskjellig søtt strø på :D

xxx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18.07.2009

De rosa Mini cup cakesene som jeg bakte igår var en stor suksess som alle elsket ! (:

Fikk mye skryt, så jeg er temmelig fornøyd :D

Ellers, er jeg litt bakruset..ble en flaske champagne på meg, å vel så det.. Hehe!

Kan ellers nevne at jeg for tiden er på en diett - er vi ikke alle det?

Vil bli kvitt 5kg, så vil jeg si jeg er fornøyd.. (:

Gikk ofte på trening før, minimum 3 ganger i uken. På aerobic, step og pump timer.

Så det må jeg nokk ta opp igjen. Iallefall 1 kondisjonstime til uka, og en pump. For det hjelper virkelig! (:

Da får jeg forbrennt litt og svettet ut litt, og med pumpen, så får jeg fokusert litt på å stramme opp mage, rumpe & lår (:

Så skal holde dere (hvis det er noen som følger med på dagboken min) oppdatert med hvordan det går etter hvert (:

Har fått interesse for tennis da, kjøpte meg en tennisracket til 1500,- (førpris 3000,- ...følte jeg fikk god racket for pengene der, hehe).

Fikk spilt litt med den 1 gang samme dag jeg kjøpte den, har liksom ikke blitt noe mer med meg enn det.

Var visst ikke så god som jeg hadde trodd, haha!

Vel..jeg får melde meg inn i en tennisclub, å håpe på at jeg blir bedre og eventuelt får tilbake den gnisten for tennis som jeg hadde før jeg prøvde (;

And then.. Jeg må stikke å handle før butikken stenger (:

Skal fortsette senere eller imorgen med dagboken min (: har mye på hjertet merker jeg, bare jeg begynner å skriver så strømmer tankene og følelsene..

Ting jeg må få snakket ut og tenkt på:

- en hobby! :D

Endret av myfantasyworld
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19.07.2009

Sjokolade-kick idag (:

Har lagt noe som er ganske populært i Australia - Rocky Road.

Dersom noen er intressert i og prøve å lage det selv, så må du kjøpe inn:

- 500g sjokolade

- 1 kopp valgfri nøtter (jeg liker hazelnuts best)

- finhakket coconut biter

- 100g mini - marshmellows (eller vanlig størresle som du kan dele opp i småbiter)

- og noe som heter Turkish Delight (er ikke sikker om de er å få i Norge... men det går fint an og bare bruke noe annet klissete..hehe. F.eks vingummi. Søk på google og få opp bilder for ett lite intrykk av hva jeg mener med denne nyyydelige Rocky Roaden.. (:

Så skal sjokoladen deles opp og smeltes i en gryte på svak varme.

Finn fram en isboks eller brødform, så skal den fylles opp først med 1/3 sjokolade, strø på nøtter, vingummi, cocus og marshmellows, 1/3 sjokolade igjen, same prosess, og skjokolade igjen til slutt på toppen som skal dekke alt.

Så skal den stå i kjøleskapet i ca 8 timer, jeg lagte dette før jeg la meg igår kveld, så den var stivnet da jeg sto opp i morges.

Til slutt skal den fås ut av formen og kuttes opp i så store biter du føler for. Oppbevares i en isboks eller lignende med tett lokk i kjøleskapet i opp til 2 uker.

Så nå har iallefall jeg sjokolade for en god stund :D mmmm!! Hehe.

Hvem var det som snakket igår om og gå ned 5 kg? Hmm..jaja. Plutselig får jeg for meg at jeg lever jo bare en gang, så angrer jeg heller på dette syke sjokoladeinntaket mitt i morgen..haha! (:

Vel vel...på tide og lage noe middag - får bli salat eller noe enkelt da vet du.

Heller spise sjokolade med god samvittighet til dessert! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

28.07.2009

Hei everybody(:

Blitt en stund siden jeg har skrevet noe nå...Tiden og dagene flyr jammen!

I tillegg til at jeg for tiden er så usikker og tenker mye på alt og ingenting :/

Hmm..livet skal ikke være enkelt nei... Får se om jeg komme innpå temaet senere(:

Kan nevne at min mamma kommer på besøk imorgen - noe jeg gleder meg veldig til!! :D Har ikke sett henne på 2 måneder nå, så det skal bli herlig (: Vi bor gaaaanske langt ifra hverandre kan jeg si, da jeg er på andre siden av jordkloden (:

Vel..må nesten gå å gjøre litt husarbeid å vaske å rydde å shine opp og forberede til morgendagen (: Måtta bare oppdatere her litt, og bevise for meg sjøl at siden jeg startet en dagbok - så må jeg fortsette og skrive i den! (:

Litt kjedelig at ingen der ute følgr med..

Er det andre som er like håpløse som meg i og oppdatere sine dagbøker kanskje?

Klem fra meg (:

PS: Lyst på sjokolade og kake og kaffe og is...Hmm...mm....konstant søtsug!

Kan nevne - dietten ja! Vel, opp og ned går det jo. Men kjøpte en badevekt for noen dager siden, som jeg har stått på siden! Fikk en utrolig positiv overraskelse! Men blitt litt besatt av at jeg ikke vil se mer enn det jeg vil se når jeg står på den, alikevel tipper det av og til over, å jeg klarer ikke slutte å veie meg mange ganger til dagen!!! OOooh oh (: ikke lett.. Blitt avhengig av badevekta - haha!

xx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååånei ånei ånei ånei - viljestyrken min er borte vekk!! :frustrert:

Klarer ikke å slutte å snike i kjøleskapet etter noe godt, eller i skapet!

Er tomt for sjokolade nå da...trykkte i meg det sisste for 2 dager siden, å har klart å la være å kjøpe mer....!

Må bare skrive opp hva jeg har spist idag for og se om jeg har vært så fæl som jeg føler meg (magen, lårene og sideflesket buler ut å jeg føler meg så uuuuvel) :ninja:

- yoghurt

- jordbær

- pistasjnøtter

- kaffe

- cola light

- gulerot

- vannmelon

- peanutter

- kjeks

Livstilen/dietten jeg er på gir meg ikke lov til og spise:

- ris

- pasta

- potet

- brød

- smør

- melkeprodukt

Så det utelukker jo chips, sjokolade osv.. Men jeg klare å snike i meg is og sjokolade for det om..haha (chips :hjerte: når jeg fester..) elsker chips!! Oooh!

Vel vel...badevekta øker!! Stygge stygge badevekt :nocomment:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS:

Klarte forville meg inn i butikken i stad - kjøpte ALL for mye sjokolade..

S nå har jeg så klart fått spist en utrolig for stor mengde, å føler meg litt uvel. Men sitte for det om og spiser.. Haha, jeg er fæl fæl fæl fæl (:

Foretrekker snop, chips, sjokolade, usunn kjeks og kake fremfor MAT(:

Hmm...jeg fant mange søte smileys (: hvordan skal jeg klare å huske alle dem da!

:strix:

:arwen:

:enig:

:lillesky:

:surprised:

:sjokkbla:

:hjerter_rundt:

:blink:

:heiajente:

:duskedame:

:sukk:

:hjertesmil:

:hoppe:

:rodme:

:klø:

:riste:

:overrasket:

En som er meg i hverdagen da, haha :vekt:

Jeg må :scorpis:

HAHA - smiley addicted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Kjære dagbok og alle Kvinneguiden brukere der ute:)

Blitt en god stund nå siden sisst jeg har skrevet, mye som skjer for tiden i livet mitt.... :) Kan iallefall si at jeg har det helt fantastisk for tiden!

En ting, jeg må begynna å trene litt mer...... Er alt for glad i mat og snæx til og la vær å kose meg når jeg har lyst på noe....... :) Så får heller begynne å jogge 30min 3-4 ganger i uken, for da kan jeg spise omtrent hva jeg vil :D :D weee!!

Vel, jeg må visst gå!! Begynne en film på tv: The Notebook som min svigersøster mente jeg burde få med meg!

PS: Jeg er klar for barn:) skal forklare mer når jeg er tilbake! Hihi.. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhuuuu :)

Im back!

Vel..barn ja, hm... Jeg er fortiden forlovet med min samboer, som jeg skal gifte meg med innen 2år! Har ikke helt satt dato enda, enten neste sommer eller den etter der igjen. Men, snakk om barn har begynt og bli mer og mer seriøs. Jeg er veldig klar for og bli mor, har vært det i noen år nå, men han vil helst vente til etter vi er gift!

Men kom frem til i forrige uke at vi skal begynne og prøve etter at vi har kjøpt hus, og fått hund. Satser på og få kjøpt hus i januar, så jeg er så veldig spendt!!! :D

Vet at svigersøster og hennes mann har prøvd nå i snart 2år!! Så jeg vet ikke om det kommer til og klaffe sånn med engang med oss..... Men jeg har en god magefølelse.

Skal heller vente til tiden er inne før jeg fortsetter dette tema. I mellomtiden så får jeg bare nyte dagene og livet med meg selv og min kjære som førsteprioritet, til vi får barn! :D Jeg føler slik at det er ett savn etter et barn og noe som liksom mangler i forholdet vårt. Men alt kommer til alt når det er tid for det meste....

Hm.....lurer på om jeg skal bake noen scones og ha til lunsj! :D MMM!

Eg blitt helt svhenging..elsker scones! :D nybakte varme scones med syltetøy og nypisket krem! ...ble skikkelig sulten nå gitt! Hihi:)

Elsker også muffins......mmmmmmmmmmmmmmmmm!! Får ha en bakedag idag tror jeg! :D lukten av nybakt bakst er jo bare helt himmelsk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...