Gå til innhold

Seksualmoral og preferanser?...

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg satt nettopp og diskuterte dette her med ei venninne. Hun er av det "ville" slaget og har hatt sex med veeeldig mange, både i og utenfor forhold, men mener bestemt at de guttene hun har hatt et ordentlig forhold til ikke har brydd seg stort om den utsvevende bakgrunnen hennes. Imidlertid har samtlige av forholdene hennes havarert relativt fort, og jeg lurer på om det har en sammenheng med at disse guttene egentlig ikke har respektert henne eller brydd seg så mye om henne, men ser henne som et fint "korttids-opplegg" (med bra sex attåt..)

Selv er jeg mer reservert og tilbakeholden på dette området, og har fortsatt god margin når jeg teller tidligere partnere på en hånd, og aldri hatt sex utenfor forhold. Nå er jeg imidlertid singel og har vært det veldig lenge, og har, som venninnen min en god del dårlige erfaringer i fra de forholdene jeg har vært i.

Hva utseendet, intelligens og empati angår, tror jeg ikke vi sliter noen av oss..

Så gutter, og jenter;

Hva er mest attraktivt for deg i forhold til sex og seksualmoral når du velger kjæreste? (i et varig forhold)

Er det å foretrekke at jenta/gutten har lite erfaring fra før?

Er det best om hun/han har mange "hull i beltet"?

eller er det likegylig, og hvorfor?

Endret av Carlize
Videoannonse
Annonse
Gjest brutal_mann
Skrevet

I et varig forhold vil jeg sette pris på at hun har prøvd en del. Da vet jeg at hun ikke lurer på hvordan gresset er på andre siden av gjerdet. Hun vet hva det går i og hvorfor hun (av ukjente grunner) har slått seg til ro med meg.

for ONS eller FF er dette mindre viktig. Men en jomfru ville jeg ikke orket. Gidder ikke lære opp snerpne og/eller usikre jenter.

Skrevet
I et varig forhold vil jeg sette pris på at hun har prøvd en del. Da vet jeg at hun ikke lurer på hvordan gresset er på andre siden av gjerdet. Hun vet hva det går i og hvorfor hun (av ukjente grunner) har slått seg til ro med meg.

for ONS eller FF er dette mindre viktig. Men en jomfru ville jeg ikke orket. Gidder ikke lære opp snerpne og/eller usikre jenter.

What he said.

Nå er jeg i et forhold med ei jente som har hatt et rikt sex liv før meg. Setter pris på det av grunnene Brutal_Mann oppgir, samtidig så kan det en sjelden gang føre til at jeg merker et lite hint av sjalu følelsen. Egentlig totalt irrasjonelt, og det plager meg ikke overhodet, jeg bare registrerer at det er der.

Om hun hadde hatt et tresifra antall gutter tidligere ispedd jevnlige orgier og så videre så hadde det kanskje blitt verre å takle?

Tror uansett et sunt fokus for ethvert nystartet forhold er at "Nå er det oss to" og ikke la fortiden og det man har bedrevet for lenge siden uavhengig av hverandre, påvirke.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er kvinne og foretrekker absolutt menn med rik erfaring på sex. Det tyder på at de er sikre på seg selv, og vet hva de vil, samtidig som de vet hva en kvinne vil ha. Jeg spør aldri hvor mange sexpartnere mannen har hatt, men man får fort inntrykk av om han er erfaren. En mann som har hatt få sexpartnere er absolutt ikke noe for meg.

Men som Daddy sier; jeg kan kjene et snev av sjalusi hvis jeg er så dum at jeg for eksempel tenker "mon tro hvordan han har lært dette" og slikt. Men alt i alt er det jo en fordel for meg at han kan sex.

Dette gjelder uansett om det er snakk om et varig forhold eller ONS, men desto viktigere hvis det er varig.

Skrevet

Jeg er nok litt mer som din venninde, jeg har hatt (for mange mange år siden) ett utsvevende sexliv med relativt mange partnere i og utenfor forhold. De jeg har vært i seriøse forhold med, har ikke hatt noen problemer med at jeg har levd slik jeg har, og har vel fungert mer slik de to gutta over her sier; at de setter pris på en som har vært med på litt, lært litt og vet hva man vil og ikke vil. Man får nemlig erfaring av det å være litt mer utsvevende også, man lærer noe om hva man ikke får noe ut av, hva man ikke er interessert i, og hva man virkelig verdsetter både i forhold til sex og serløse forhold. Når jeg så slår meg til ro med en mann, så er det fordi han oppfyller det jeg trenger i en partner, og jeg vet at uansett så gir ikke ons eller utroskap meg noe, jeg vet av erfaring hvor lite tilfeldig sex gir meg.

At forholdene har endt, har ikke noe med det å gjøre, siden det stort sett har vært meg som har gått.

Så gutter, og jenter;

Hva er mest attraktivt for deg i forhold til sex og seksualmoral når du velger kjæreste? (i et varig forhold)

Hva jeg selv foretrekker, er en mann som vet hva han liker og vet hva han vil. Det er helt andre ting en antall seksualpartnere som er avgjørende om han er interessant eller ikke. Men det er nok enklere for min del om han ikke er jomfru, eller så dydig at min fortid blir ett problem for ham. Litt erfaring setter jeg pris på at han har, men det er ikke om å gjøre å ha flest "hull i beltet" heller.

Er han en seriøs, voksen og bevisst mann, som er fornøyd med den han er og det som har gjort ham til den han er, så er han på god vei der, det betyr så mye mer en antall han har hatt seg med.

Skrevet
Jeg satt nettopp og diskuterte dette her med ei venninne. Hun er av det "ville" slaget og har hatt sex med veeeldig mange, både i og utenfor forhold, men mener bestemt at de guttene hun har hatt et ordentlig forhold til ikke har brydd seg stort om den utsvevende bakgrunnen hennes. Imidlertid har samtlige av forholdene hennes havarert relativt fort, og jeg lurer på om det har en sammenheng med at disse guttene egentlig ikke har respektert henne eller brydd seg så mye om henne, men ser henne som et fint "korttids-opplegg" (med bra sex attåt..)

Selv er jeg mer reservert og tilbakeholden på dette området, og har fortsatt god margin når jeg teller tidligere partnere på en hånd, og aldri hatt sex utenfor forhold. Nå er jeg imidlertid singel og har vært det veldig lenge, og har, som venninnen min en god del dårlige erfaringer i fra de forholdene jeg har vært i.

Hva utseendet, intelligens og empati angår, tror jeg ikke vi sliter noen av oss..

Så gutter, og jenter;

Det viktigste er at jenta er frisk, at hun som et minimum tester seg for alt fra A-Å før det er snakk om ubeskyttet sex.

Til spørsmålet, så er venninna di en typisk jente som jeg ikke hadde hatt noe interesse av overhodet. Jeg har ikke noe lyst til å ha et seriøst forhold med en person som har et sånt forhold til sex - at det kan jeg ha med hvem jeg vil når jeg vil, bare jeg er litt kåt. Min erfaring er også at disse jentene gjerne ikke kan stå for at de knuller rundt og ved f.eks. dating prøver å fremstille seg som noe annet enn det de er - jeg har bare 4 partnere og aldri hatt one nights osv - det er prikken over i-en over hvor patetisk det går ann å bli. Hadde de i alle fall vært ærlig så ser jeg ikke ned på de/fordømmer de, men jeg må få lov til å si at de er for ulike meg i holdninger til at jeg har noe lyst til å være sammen med de. Har du pult 30 stykk er du milevis fra en drømmedamne og jeg tviler sterkt på at du i det hele tatt kommer til å klare å holde deg til kun 1 partner i et langvarig forhold.

Har du 25 one nights passer du sammen med en gutt/jente med 25 one nights, ikke med en gutt eller jente som ikke har one nights. :popcorn:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror preferansene mine har endret seg gjennom de ti årene jeg har hatt et sexliv (som inkluderer andre). Jeg har vært veldig usikker og slitt med at partnerne har hatt andre før meg, samtidig som jeg har ønsket meg partnere med selvtillit og som tar mer av styringen, og da det det jo ofte en fordel at de har (gode) erfaringer fra før. For min egen del har jeg hatt få partnere - men heller ingen motforestilling mot ons dersom det er en person jeg liker og føler meg trygg på (aldri ukjente).

Nå, etter å ha vært seks år i et forhold spiller det liten rolle tror jeg. Samboern min har nok vært sammen med flere enn meg, men vi har definitivt mest erfaring med hverandre. Tror også vi har noenlunde samme moral, eller mangel på sådan. Det viktigste er også hvordan man klarer å være mot hverandre i et forhold, ikke hvilke erfaringer man har fra før. Om man har hatt 50 one night stands spiller det vel ikke så mye rolle så lenge man er hengiven, forelska og monogam i forholdet man er i? Eller hvis man har hatt ingen, men ikke er i stand til å gi seg hen, elske eller er til å stole på?

Gjest Gjest
Skrevet

Foretrekker at han har minst mulig fortid. Og at han i hvert fall har holdt seg langt unna ONSing.

Skrevet
Jeg tror preferansene mine har endret seg gjennom de ti årene jeg har hatt et sexliv (som inkluderer andre). Jeg har vært veldig usikker og slitt med at partnerne har hatt andre før meg, samtidig som jeg har ønsket meg partnere med selvtillit og som tar mer av styringen, og da det det jo ofte en fordel at de har (gode) erfaringer fra før. For min egen del har jeg hatt få partnere - men heller ingen motforestilling mot ons dersom det er en person jeg liker og føler meg trygg på (aldri ukjente).

Nå, etter å ha vært seks år i et forhold spiller det liten rolle tror jeg. Samboern min har nok vært sammen med flere enn meg, men vi har definitivt mest erfaring med hverandre. Tror også vi har noenlunde samme moral, eller mangel på sådan. Det viktigste er også hvordan man klarer å være mot hverandre i et forhold, ikke hvilke erfaringer man har fra før. Om man har hatt 50 one night stands spiller det vel ikke så mye rolle så lenge man er hengiven, forelska og monogam i forholdet man er i? Eller hvis man har hatt ingen, men ikke er i stand til å gi seg hen, elske eller er til å stole på?

For min del tviler jeg for det første på at en med det forholdet til sex, klarer å være monogam - vant til ny partner hver tredje helg, så blir du nok fort lei den samme dama/typen. For det andre så er det ikke interessant med en dame som har et slikt forhold til sex og har pult så mye rundt - uavhengig av om mot all formodning hun skulle evne å være trofast. De fleste søker folk med like holdninger som en selv, i alle fall på de områdene - som jeg i alle fall syns er viktig. Da er jeg interessert i en jente som er lik meg på det punktet, ikke en som er totalt motsatt.

Gjest Gjest_Klara_*
Skrevet
Det viktigste er at jenta er frisk, at hun som et minimum tester seg for alt fra A-Å før det er snakk om ubeskyttet sex.

Til spørsmålet, så er venninna di en typisk jente som jeg ikke hadde hatt noe interesse av overhodet. Jeg har ikke noe lyst til å ha et seriøst forhold med en person som har et sånt forhold til sex - at det kan jeg ha med hvem jeg vil når jeg vil, bare jeg er litt kåt. Min erfaring er også at disse jentene gjerne ikke kan stå for at de knuller rundt og ved f.eks. dating prøver å fremstille seg som noe annet enn det de er - jeg har bare 4 partnere og aldri hatt one nights osv - det er prikken over i-en over hvor patetisk det går ann å bli. Hadde de i alle fall vært ærlig så ser jeg ikke ned på de/fordømmer de, men jeg må få lov til å si at de er for ulike meg i holdninger til at jeg har noe lyst til å være sammen med de. Har du pult 30 stykk er du milevis fra en drømmedamne og jeg tviler sterkt på at du i det hele tatt kommer til å klare å holde deg til kun 1 partner i et langvarig forhold.

Har du 25 one nights passer du sammen med en gutt/jente med 25 one nights, ikke med en gutt eller jente som ikke har one nights. :popcorn:

Jeg foretrekker menn som har stor seksuell erfaring fremfor en som ikke har det. Det å være sikker på seg selv, sikker på hvordan en kvinne bør behandles seksuelt er noe som er totalt fraværende hos de fleste mannfolk jeg har vært sammen med.

Da jeg traff mannen min så var det som å komme til himmelen - vi passet bare så utrolig fint sammen på alle områder - og for første gang traff jeg en mann som visste hvordan en kvinne tilfredstilles. Han satte min nytelse foran sin egen og han elsket å se meg komme gang etter gang. For meg var dette helt uvanlig - de fleste mennene jeg hadde hatt før var unge gutter som tenkte sin egen tilfredstillelse først.

Menn må utstråle seksuell selvsikkerhet for å tenne meg .. og da må de selvsagt ha erfaring.

Skrevet (endret)
Jeg foretrekker menn som har stor seksuell erfaring fremfor en som ikke har det. Det å være sikker på seg selv, sikker på hvordan en kvinne bør behandles seksuelt er noe som er totalt fraværende hos de fleste mannfolk jeg har vært sammen med.

Da jeg traff mannen min så var det som å komme til himmelen - vi passet bare så utrolig fint sammen på alle områder - og for første gang traff jeg en mann som visste hvordan en kvinne tilfredstilles. Han satte min nytelse foran sin egen og han elsket å se meg komme gang etter gang. For meg var dette helt uvanlig - de fleste mennene jeg hadde hatt før var unge gutter som tenkte sin egen tilfredstillelse først.

Menn må utstråle seksuell selvsikkerhet for å tenne meg .. og da må de selvsagt ha erfaring.

Jaja, det skjønner jeg. Men for min del syns jeg det er bedre med en jente som heller er uerfaren, eventuelt er erfaren p.g.a. at hun har hatt jevnt og trutt sex med 4 kjærester opp i gjennom årene. Det er ikke interessant for meg om hun har opparbeidet seg erfaringen på 100 ulike menn. Men såklart, smaken er ulik.

Forøvrig når det gjelder menn, så tror jeg at man ikke automatisk blir erfaren og god i senga av 43 fylle one nights eller generelt det å pule masse rundt. Tror man blir erfaren av å være i et forhold og ha sex regelmessig på en trygg og god måte - utforske, prøve nye ting osv. Når alt kommer til alt må man også alltids lære den nye partneren å kjenne, så det exen likte er man jo ikke garantert at den nye dama liker - selv om noen klassikere/ ting som går på erfaring går igjen hehe. Det du sier om at du har møtt partnere som ikke har fokusert på din nytelse tror jeg har lite med erfaring å gjøre, og heller egoisme hos gutten.

Endret av kristian82
Gjest Gjest
Skrevet

Hun skal ha erfaring nok til at hun kan å nyte sex, men samtidig så få sexpartnere som mulig. 2-3 forhold før meg er perfekt. Ingen eller veldig få ONS. Heller ikke pulevenn-forhold.

Gjest GjesteCronos
Skrevet

Så gutter, og jenter;

For meg er erfaring noe man ikke kan bruke ved en senere anledning, siden alle er forskjellige. Hadde det stått mellom deg og venninna di, og jeg hadde vært flue på veggen under samtalen deres, hadde hun ikke vært med i valget en gang.

Gjest Gjest_gunnar_*
Skrevet

Jeg syns man kan ha sex med så mange man vil, så lenge man tar hensyn til egne og andres følelser og helse. Dvs. at man bruker prevensjon, er ærlig, lar være å være utro og unngår å såre andre så sant det lar seg gjøre. Så lenge man tar ansvar er det helt greit å slå seg løs, samme om man er kvinne eller mann.

Jeg legger meg ikke opp i partnerens fortid, og forventer at hun ikke legger seg opp i min. Fortiden tilhører deg sjøl.. Om du blir sjalu pga. at partneren din har hatt mange (eller det du ser på som mange) før deg, vil jeg si at det er et tegn på at du er ganske eiesyk. Det blir litt av det samme som å være sjalu på ekser osv. Fullstendig irrasjonelt og rimelig teit.

Gjest GjesteCronos
Skrevet

Erfaring kan man få fra ett forhold. Fyllesex og ONS er ikke verdt en drit når det gjelder å være god i senga. Dette er er personavhengig. Noen skjønner det, andre skjønner det ikke. Det er empati og sikkerhet på seg selv som er viktig. Evnen til å forstå at/hva andre trenger. Det kan man få med en eneste partner. Jeg har ikke mange hakk i beltet, men jeg vet at jeg tar vare på partneren min, fordi jeg tør å foreslå, lytter til hennes signaler, virkelig ønsker at hun skal nyte det etc

Skrevet (endret)
Jeg syns man kan ha sex med så mange man vil, så lenge man tar hensyn til egne og andres følelser og helse. Dvs. at man bruker prevensjon, er ærlig, lar være å være utro og unngår å såre andre så sant det lar seg gjøre. Så lenge man tar ansvar er det helt greit å slå seg løs, samme om man er kvinne eller mann.

Jeg legger meg ikke opp i partnerens fortid, og forventer at hun ikke legger seg opp i min. Fortiden tilhører deg sjøl.. Om du blir sjalu pga. at partneren din har hatt mange (eller det du ser på som mange) før deg, vil jeg si at det er et tegn på at du er ganske eiesyk. Det blir litt av det samme som å være sjalu på ekser osv. Fullstendig irrasjonelt og rimelig teit.

For min del handler det ikke om sjalusi eller å være eiesyk. Det handler rett og slett om at jeg har lyst på en kjærste som tenker likt som meg selv når det gjelder sex. Det vil ikke si at dama ikke kan ha hatt tidligere kjærester/samboere eller one night stands for den del, men det vil si at om hun har et høyt antall one nights, flere knullekompiser og en god del forhold - si 43 sexpartnere i en alder av 26, så er hun ikke interessant for meg.

Folk velger jo kjæreste gjerne ut i fra hva som appelerer til en. Altså at man finner en jente - som seff kan være ulik meg på noen områder - men som f.eks. har samme syn på materalistiske ting, ønske om å få barn, ærlighet, lojalitet, samme humor og - for min del er det en viktig ting - samme synet på uforpliktende sex og antall sexpartnere.

Alle får mene hva de vil og gjøre som de selv ønsker. Jeg ser ikke ned på noen, men jeg er i min fulle rett til å sile bort jenter som for meg har hatt et altfor utsvevende og avslappet forhold til uforpliktende sex - uten at jeg av den grunn verken er usikker på meg selv, sjalu, eiersyk eller whatever.

Endret av kristian82
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er en gutt på 26år, og har nøyaktig samme holdning/mening som Kristian82, når det gjelder kvinner og antall sexpartnere / ONS..

Gjest Gjest_Elizabeth_*
Skrevet
For min del handler det ikke om sjalusi eller å være eiesyk. Det handler rett og slett om at jeg har lyst på en kjærste som tenker likt som meg selv når det gjelder sex. Det vil ikke si at dama ikke kan ha hatt tidligere kjærester/samboere eller one night stands for den del, men det vil si at om hun har et høyt antall one nights, flere knullekompiser og en god del forhold - si 43 sexpartnere i en alder av 26, så er hun ikke interessant for meg.

Folk velger jo kjæreste gjerne ut i fra hva som appelerer til en. Altså at man finner en jente - som seff kan være ulik meg på noen områder - men som f.eks. har samme syn på materalistiske ting, ønske om å få barn, ærlighet, lojalitet, samme humor og - for min del er det en viktig ting - samme synet på uforpliktende sex og antall sexpartnere.

Alle får mene hva de vil og gjøre som de selv ønsker. Jeg ser ikke ned på noen, men jeg er i min fulle rett til å sile bort jenter som for meg har hatt et altfor utsvevende og avslappet forhold til uforpliktende sex - uten at jeg av den grunn verken er usikker på meg selv, sjalu, eiersyk eller whatever.

Hva med ei jente som tidligere har hatt en vill fortid med 30 sexpartnere, men som etter hvert har kommet frem til de samme holdningene til seksualitet som du selv har med kun ha sex i forhold også videre? Hvis folk endrer mening så burde jo fortiden være irrelevant når hun har samme seksualmoral som deg nå?

Noen av oss har hatt en veldig vond start på seksuallivet (voldtekt) og fått store problemer med seksuell grensesetting etter det. Når man har fått ordnet opp i problemene fra fortiden og fått et normalt forhold til sex igjen så er jo hakkene i sengestolpen der fremdeles, selv om man skulle ønske de ikke var det... Blir man brennmerket for alltid av å hatt mange sexpartnere tidligere, eller er menn åpen for at jenter også kan forandre seg?

Gjest brutal_mann
Skrevet
Blir man brennmerket for alltid av å hatt mange sexpartnere tidligere, eller er menn åpen for at jenter også kan forandre seg?

Som jeg skrev, jeg regner med at jenter som har vert litt rundt om kring vet hva som fungerer og hva som ikke fungerer. Derfor VET hun hva hun slår seg til ro med og hvorfor.

Skrevet

Nå har jeg selv bare hatt en sexpartner, og jeg vil være mer komfortabel med en kjæreste som har hatt omtrent like mange partnere som meg. Nå er jo 1 "fryktelig lite", men sånn som ting er nå hadde jeg foretrukket om en eventuell kjæreste ikke hadde hatt mer enn feks. 6 sexpartnere. Kanskje det har å gjøre med at jeg er ung, er bare 18 år.

Hadde på en måte følt meg mer trygg og intim med en gutt som ikke har hatt så mange.

Men dette forandrer seg nok over årene, ettersom jeg selv får mer erfaringer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...