Gå til innhold

Vi som mener nettdating for menn er tull

Gjest brutal_mann

Anbefalte innlegg

Gjest brutal_mann
For det første, så var det vinter. Ikke noe særlig solnedgang å snakke om. For det andre, hadde jeg samme svingdørfølelsen som deg. Bortsett fra at de fleste var interessert i å treffes igjen. Men mange datet flere samtidig og det fikk meg ikke til å føle meg særlig unik og verdifull. (Og siden jeg er unik og verdifull, var det poengløst å kaste bort tiden på noen som ikke hadde intelligens nok til å skjønne det. :ler: )

Seriedating er ugunstig, men jeg tror det er mange som henger på sjekkesider som bedriver dette.

Dette er også en grunn til at jeg skyr nettdating. Det er jo bare serie og pralelldating der ute. Hvor ble det av "la oss date de vi virkelig har troen på" mentaliteten? Har et inntrykk av at hvis bildet er greit nok så tiller en på date, og så lenge en ikke har forlovet seg så puler en i øst og vest samtidig. Mao så har jeg liten og ingen tro på at kvinner på nettdating er ute etter noe seriøst, de er bare ute etter følelsen av å være ettertraktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest brutal_mann
Nei. Jeg er i startfasen av et forhold. *lykkelig*

Nå drepte du hele flørtingen i tråden :cool::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er også en grunn til at jeg skyr nettdating. Det er jo bare serie og pralelldating der ute. Hvor ble det av "la oss date de vi virkelig har troen på" mentaliteten? Har et inntrykk av at hvis bildet er greit nok så tiller en på date, og så lenge en ikke har forlovet seg så puler en i øst og vest samtidig. Mao så har jeg liten og ingen tro på at kvinner på nettdating er ute etter noe seriøst, de er bare ute etter følelsen av å være ettertraktet.

Det finnes vel sikkert en del unntak også da men. Og er det egentlig noe bedre ute på byen i fylla?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Det finnes vel sikkert en del unntak også da men. Og er det egentlig noe bedre ute på byen i fylla?

Tja... Jeg sliter med hørselen. Med bakgrunsstøy hører jeg ikke en dritt av hva som blir sagt. Så på byn er jeg verdens mest usosiale vesen. Ene og alene fordi det er umulig for meg å kommunisere der.

Problemet ellers med fylla er at vurderingsevnen er føkked.

Eneste plassen jeg kan sjekke damer er mao på jobb, og jeg jobber i et yrke der det knapt finnes kvinner :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er best å komme i kontant med jenter via jobb, felles venner, trening eller lignende. Byen eller datingsider blir fort bare tull, selv om det nok kan gå ann og være heldig der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Jeg sliter med hørselen. Med bakgrunsstøy hører jeg ikke en dritt av hva som blir sagt. Så på byn er jeg verdens mest usosiale vesen. Ene og alene fordi det er umulig for meg å kommunisere der.

Problemet ellers med fylla er at vurderingsevnen er føkked.

Eneste plassen jeg kan sjekke damer er mao på jobb, og jeg jobber i et yrke der det knapt finnes kvinner :cool:

Ja, ikke sant. Det er ikke akkurat flust med ledige damer på alle arbeidsplasser rundt om kring, nei. Arbeidsplassen ser helst at man ikke lever i sammen med noen der heller - for det skaper fort problemer på jobben.

Men åpenbart gjelder det å være selektiv, finne ut litt først, og ikke bare kaste bort tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå drepte du hele flørtingen i tråden :cool::ler:

Jeg kan steppe inn for Hilde, jeg ;-)

Det er da slett ikke slik at "alle" på nettdatingsider driver med seriedating. Skjønner jo ut fra hva jeg har lest på forumet her at noen driver den sporten, men jeg tror man kanskje blir for kynisk - det kan alltids dukke opp noe bedre, liksom. Eller hva var det Hilde KS sa, - man blir desillusjonert.

Mitt inntrykk er at "alle menn" på slike sider er interessert i kun én ting, og helst så snart som mulig. De sitter der og holder omtrent på å renne over av trang til å finne en villig kvinne, og så er det så himla enkelt å sitte bak skjermen og fantasere over profilene til oss (seriøse) kvinner og sende sleazy meldinger. Eller de skriver dette ganske tydelig mellom linjene i profilen sin, eller nicknavnet deres kunne like gjerne vært "måhasexnå".

Jeg for min del vil ikke svare en slik henvendelse, for jeg er ikke ute etter å være med i fantasiene til frustrerte menn. Misforstå meg ikke, jeg oppfyller gjerne fantasier, men da til den som etterhvert blir "min mann", og det kommer ikke til å skje på første date ihvertfall.

Inntil videre sitter jeg nå her da, og blir gjerne med på en date om det kommer en seriøs henvendelse..... og jeg er ikke redd for å møte brutale menn heller, hehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe

Jeg synes det uttrykket begynner å miste sin betydning for min del.

Da jeg gikk på videregående og i de første studieårene, da var det for mye alkohol, ingen tvil om det, når vi først var ute eller på fest.

Men i de siste hvertfall 5 årene har jeg gode erfaringer med moderat alkohol både hos meg selv og hos de jeg treffer på. De i mitt følge må bare ta av så mye de vil, men jeg går ikke over mine alkoholgrenser. Og mange kjekke menn på min alder er flinke til å kjenne sine alkoholgrenser. Alkoholen blir ikke et tema, den bare er der i bakgrunnen.

I går var jeg på en ordentlig hyggelig og kul bar: bra DJ, dansbar funky musikk og hyggelige eiere, ansatte og voksne gjester. En skikkelig hyggelig sommerkveld ute med en venninne.

Vi bestilte en drink og kom i snakk med en mann et par år eldre enn oss i baren som satt der med kameratene sine. Trivelige, sporty, glade og hyggelige mennesker som kunne konversere og danse. Høflige og selvsikre, avslappede menn med glimt i øyet.

Tiden bare fløy, plutselig var det stengt. Vi hadde hatt det så gøy :-)

Så et rungende ja, det kan ofte være mye bedre på et par av byens hyggelige utesteder. Men det er litt avhengig av at man oppsøker det stedet som matcher hva en liker av musikk og miljø.

Hadde vi vært på et diskotek fullstappet av "klientell" på 18-20 år hadde det vært litt nedtur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det uttrykket begynner å miste sin betydning for min del.

Da jeg gikk på videregående og i de første studieårene, da var det for mye alkohol, ingen tvil om det, når vi først var ute eller på fest.

Men i de siste hvertfall 5 årene har jeg gode erfaringer med moderat alkohol både hos meg selv og hos de jeg treffer på. De i mitt følge må bare ta av så mye de vil, men jeg går ikke over mine alkoholgrenser. Og mange kjekke menn på min alder er flinke til å kjenne sine alkoholgrenser. Alkoholen blir ikke et tema, den bare er der i bakgrunnen.

I går var jeg på en ordentlig hyggelig og kul bar: bra DJ, dansbar funky musikk og hyggelige eiere, ansatte og voksne gjester. En skikkelig hyggelig sommerkveld ute med en venninne.

Vi bestilte en drink og kom i snakk med en mann et par år eldre enn oss i baren som satt der med kameratene sine. Trivelige, sporty, glade og hyggelige mennesker som kunne konversere og danse. Høflige og selvsikre, avslappede menn med glimt i øyet.

Tiden bare fløy, plutselig var det stengt. Vi hadde hatt det så gøy :-)

Så et rungende ja, det kan ofte være mye bedre på et par av byens hyggelige utesteder. Men det er litt avhengig av at man oppsøker det stedet som matcher hva en liker av musikk og miljø.

Hadde vi vært på et diskotek fullstappet av "klientell" på 18-20 år hadde det vært litt nedtur.

Hovedproblemet er bare at man blir ikke kjent (nok) med folk etter noen timer ute på byen. Sjansen for å finne noen man egentlig passer i sammen med er praktisk talt null. Men bare for å være sosial uten noe mer er sikkert helt greit. For de med ONS behov er det sikkert også helt greit. Det kommer altså an på hva målet egentlig er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Hovedproblemet er bare at man blir ikke kjent (nok) med folk etter noen timer ute på byen. Sjansen for å finne noen man egentlig passer i sammen med er praktisk talt null. Men bare for å være sosial uten noe mer er sikkert helt greit. For de med ONS behov er det sikkert også helt greit. Det kommer altså an på hva målet egentlig er.

Ja, det er sant. Man blir ikke veldig mye kjent med de på byen. Men samtidig: mitt mål er ikke å bli veldig og dypt kjent med noen på byen når jeg er så heldig å møte topp hyggelige folk.

Målet er å prate, danse og ha det hyggelig. Det med ONS tror jeg nok varierer veldig etter hva slags type folk det er snakk om. Jeg synes ikke noe spesielt om ONS, for det gir meg lite. Jeg sier derfor alltid "nei, det blir ikke noe av det", om det er noen som viser interesse for det.

Jeg kjenner flere single jenter som blir med på det, men jeg synes ikke det er interessant med ONS, fordi: alle kan ha sex. Alle får. Stygge, tykke, dumme smarte, tykke, tynne....man må ikke prestere noe som helst. Og da er det ikke interessant.

Dessuten, som regel liker jeg folk godt om jeg blir med på nachspiel i gruppe, og da er også uaktuelt med ONS. For vil man treffes for en kaffe på et senere tidspunkt, synes jeg alt er ødelagt om en skulle hatt sex så tidlig.

Så å møte folk på byen kan være riktig så ålreit, og er man heldig kan man bli bedre kjent emd de ved andre møter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir ikke kjent nok på en nettside heller. Men man finner noe felles, og så ønsker man å møtes irl.

Samme kan man vel gjøre på byen? Det gode, gamle trikset med å spørre etter telefonnummer. Og så faktisk ringe og invitere på en date etterpå.

Tror begge disse måtene funker like bra (eller dårlig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss

Det er jeg ikke enig i. Synes ikke det er så vanskelig å finne ut hvem man passer sammen med og hvem man ikke passer med jeg. Om det er den rette og en man vil dele livet med vet man jo ikke, men får absolutt følelsen av om jeg har lyst til å møte fyren igjen eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Ja, det er sant. Man blir ikke veldig mye kjent med de på byen. Men samtidig: mitt mål er ikke å bli veldig og dypt kjent med noen på byen når jeg er så heldig å møte topp hyggelige folk.

Målet er å prate, danse og ha det hyggelig. Det med ONS tror jeg nok varierer veldig etter hva slags type folk det er snakk om. Jeg synes ikke noe spesielt om ONS, for det gir meg lite. Jeg sier derfor alltid "nei, det blir ikke noe av det", om det er noen som viser interesse for det.

Jeg kjenner flere single jenter som blir med på det, men jeg synes ikke det er interessant med ONS, fordi: alle kan ha sex. Alle får. Stygge, tykke, dumme smarte, tykke, tynne....man må ikke prestere noe som helst. Og da er det ikke interessant.

Dessuten, som regel liker jeg folk godt om jeg blir med på nachspiel i gruppe, og da er også uaktuelt med ONS. For vil man treffes for en kaffe på et senere tidspunkt, synes jeg alt er ødelagt om en skulle hatt sex så tidlig.

Så å møte folk på byen kan være riktig så ålreit, og er man heldig kan man bli bedre kjent med de ved andre møter.

Glemte å føye til:

Målet er ikke å finne en som passer den ene kvelden på byen, det blir for intenst og bardust, synes jeg.

Måler er å være avslappet og å ha det hyggelig.

Og kommer det en bonus med en kjekk, høflig og smilende mann som det går riktig så bra med, er målet at man kanskje på sikt treffes igjen over en kaffe eller liknende. Folk er i farten, man avtaler og holder kontakten. Vi har jo mobiler og nett. Så treffes man igjen når det passer seg. Dermed finner man ut av slikt på sikt, mer naturlig. Go with the flow.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjestdeluxe
Synes ikke det er så vanskelig å finne ut hvem man passer sammen med og hvem man ikke passer med jeg. Om det er den rette og en man vil dele livet med vet man jo ikke, men får absolutt følelsen av om jeg har lyst til å møte fyren igjen eller ikke.

Jeg sier meg enig det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så å møte folk på byen kan være riktig så ålreit, og er man heldig kan man bli bedre kjent emd de ved andre møter.

Ja, jeg har ikke noe i mot å være sosial med hyggelige folk jeg :)

Absolutt ikke!

På den annen side så MÅ jeg ikke være det hver eneste helg uten å gå på veggen heller.

Det er en balansering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Samme kan man vel gjøre på byen? Det gode, gamle trikset med å spørre etter telefonnummer. Og så faktisk ringe og invitere på en date etterpå.

Ja, det fungerer like bra overalt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest gjestdeluxe
Ja, jeg har ikke noe i mot å være sosial med hyggelige folk jeg :)

Absolutt ikke!

På den annen side så MÅ jeg ikke være det hver eneste helg uten å gå på veggen heller.

Det er en balansering.

Ja, det er klart. Man må jo ikke ut og speide hver helg. Det hørtes slitsomt ut.

Man går vel ut for å ha det hyggelig - når det passer seg?

Det er absolutt en balansering, og for min del gjelder det å gjøre ulike ting med ulike mennesker (fjelltur, gåtur, bytur, en weekendtur til hvor som helst, ut og spise med en venninne, ut og lunche, ut på ett glass vin, på besøk til famie med barn-venn (for en verden!), osv.)

Variasjon og balanse er et stikkord uansett, ellers blir det traurig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir ikke kjent nok på en nettside heller. Men man finner noe felles, og så ønsker man å møtes irl.

Det er bare enklere på nett (innbiller jeg meg ettersom jeg ikke har prøvd det hehe) å finne noen med litt felles. På byen kan du jo ikke se utenpå folk om "vi" har noe som helst felles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg ikke enig i. Synes ikke det er så vanskelig å finne ut hvem man passer sammen med og hvem man ikke passer med jeg. Om det er den rette og en man vil dele livet med vet man jo ikke, men får absolutt følelsen av om jeg har lyst til å møte fyren igjen eller ikke.

Hender det at du tilfeldigvis treffer på noen interessant da? Jeg syns det er veldig vanskelig/tilfeldig på byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På byen ser du jo om det er en du liker, utseendemessig og hvordan han ter seg, oppfører seg, måten han snakker på...

Men får kanskje ikke vite de opplysningene man har tilgjengelig på nett, som alder, barn, ønsker seg barn (eller ikke), eller om han har en tatovering et sted du ikke aner....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...