Gå til innhold

Vi som mener nettdating for menn er tull

Gjest brutal_mann

Anbefalte innlegg

Gjest brutal_mann
Derfor foretrekker jeg å treffe menn ute i det synlige livet, fremfor på nett...

Fordi du ikke liker anstendige personer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Derfor foretrekker jeg å treffe menn ute i det synlige livet, fremfor på nett...
.. hvorfor? Fordi det er en viss usikkerhet i hvor godt kjemien i mellom dere vil stemme i det virkelige liv? Det er jo det som gjør det ekstra interessant fra mitt synspunkt. Jeg anser meg selv dog som en slags menneskekjenner. Jeg tror jeg er relativt flink på å luke ut de jeg ikke ville kommet godt overens med.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss

For hver kvinne som havner i et forhold havner også en mann i et forhold. Hvordan kan nettdating da være mer bortkastet for menn enn kvinner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
For hver kvinne som havner i et forhold havner også en mann i et forhold. Hvordan kan nettdating da være mer bortkastet for menn enn kvinner?

Fordi fordelingen mellom menn og kvinner på slike steder ligger mellom 80/20 og 60/40 i menn sin dissfavør. Så om alle kvinnene der finner seg en partner så vil 20 til 40 prosent av de mennene som meldte seg inn fremdeles være single.

Når en så legger til at kvinner flest på slike steder er over snittet kresne og sære så er det ikke mye å rope hurra for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingeniøren
1. Liker man utseendet, tar man kontakt.

2. Liker man personligheten, har man sex.

3. Liker man sexen, blir man kjærester.

Altså er utseendet grunnpilaren for et hvert vellykket møte med en evt fremtidig partner, men på langt nær er det godt nok å bare se bra ut. :)

Folk kommer da i kontakt med langt flere personer enn de der førsteinntrykket er "ai ai, h*n var flott. Her må jeg prøve meg". Stort sett så treffer man personer mer eller mindre tilfeldig og om da personligheten klaffer så kan det være begynnelsen på den velkjente "kjærlighet gjør blind". Dersom du hadde vist ett bilde av folks kjærester til dem FØR de traff personen tror jeg veldig mange ville stemplet dem som "ikke kjærestekandidat".

Forøvrig er jeg enig med Gjesten som ikke prøver seg på noe "spill". Jeg skal ikke nekte for at det er mulig å få kontakt med flere ved å skreddersy profilen, men du trenger da bare EN kjæreste? Det handler altså om å treffe de riktige jentene, ikke flest mulig. Tenk igjennom profilen din, men sørg for at det er din profil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Fordi du ikke liker anstendige personer?

Jo da, men ikke menn som sier de er nervøse.

Så er det mye mer behagelig å treffe menn der ute, på den naturlige måten i bevegelse på farten der man er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjestdeluxe
.. hvorfor? Fordi det er en viss usikkerhet i hvor godt kjemien i mellom dere vil stemme i det virkelige liv?

Det er bare ikke så interessant med skriftlige redegjørelser om hvem man er osv.: kjedelige greier. Det er mye mer ålreit å treffe folk på bar, på fest, gjennom jobb, på reise etc. der man snakker og ser personen der og da. Orker ikke så mye prat og spørsmål til ingen nytte.

Mye bedre med raske avklaringer og handling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Fordi fordelingen mellom menn og kvinner på slike steder ligger mellom 80/20 og 60/40 i menn sin dissfavør. Så om alle kvinnene der finner seg en partner så vil 20 til 40 prosent av de mennene som meldte seg inn fremdeles være single.

Når en så legger til at kvinner flest på slike steder er over snittet kresne og sære så er det ikke mye å rope hurra for.

Jeg vil gjerne se en bekreftelse på at det er flere menn på nettsteder enn kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Statistikeren
Jeg vil gjerne se en bekreftelse på at det er flere menn på nettsteder enn kvinner.

Valgte Møteplassen som et eksempel, og undersøkte kjønnsfordelingen i Akershus fylke ved forskjellige aldersintervaller:

Alder: Kvinner: Menn:

20-25 11 sider 20 sider

25-30 15 sider 30 sider

30-35 15 sider 31 sider

35-40 19 sider 37 sider

40-45 23 sider 41 sider

45-50 25 sider 36 sider

50-55 25 sider 27 sider

55-60 17 sider 20 sider

60-65 11 sider 11 sider

65-70 4 sider 5 sider

70-75 7 medl. 12 medl.

75-80 2 medl. 3 medl.

Tror ikke tendensen er noe annerledes i de andre fylkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes artikkelen tar godt for seg hva mange ser etter, meg inkludert da det var aktuelt. Jeg tror nok kjæresten min er uenig i utsagnet om at nettdating for menn er tull, siden han tross alt fant kjæresten sin, dvs meg, via nettdatingstjeneste. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Fornøyd nå? Etter at statikkeren har gjort en kjapp undersøkelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo da, men ikke menn som sier de er nervøse.

Så er det mye mer behagelig å treffe menn der ute, på den naturlige måten i bevegelse på farten der man er!

Er det ikke litt merkelig at menn liksom ikke skal ha lov til å være nervøse i noen situasjon? Det er faktisk ikke det samme som å være et nervevrak altså.

Fatter ikke helt hvor denne forestillingen kommer i fra - James Bond kanskje?

Noen som vet?

Jaja, det er uansett interessant info. Til alle menn - innrøm ALDRI at du kan bli nervøs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Fornøyd nå? Etter at statikkeren har gjort en kjapp undersøkelse.

Ok, jeg godkjenner statistikken. Vil likevel legge til at antall menn/kvinner ikke så så mye å si egentlig. Det er ikke sånn at jeg velger menn på nettsteder ut i fra hvem som er mest aktuell ut fra et gitt utvalg. Utvalget har ingenting å si for hvem jeg velger. De som virker interessante får en sjanse, de andre ikke. På noen nettsteder er alle menn uinteressante, da møter jeg ingen av de. På andre nettsteder er mange menn interessante. Det betyr at jeg kanskje møter fler. Derfor er det ikke sånn at jo færre menn det er på et nettsted, jo større er sjansen for at jeg ender opp med hver enkelt gutt der. Er du en atrakktiv mann vi mange jenter på nettsteder være interessert, og er du ikke atraktiv, vil du få få eller ingen brev. Jeg får en del brev på nettsteder, men siden svært få er interessante er det vel bortkastet for meg å være der også da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Valgte Møteplassen som et eksempel, og undersøkte kjønnsfordelingen i Akershus fylke ved forskjellige aldersintervaller:

Alder: Kvinner: Menn:

20-25 11 sider 20 sider

25-30 15 sider 30 sider

30-35 15 sider 31 sider

35-40 19 sider 37 sider

40-45 23 sider 41 sider

45-50 25 sider 36 sider

50-55 25 sider 27 sider

55-60 17 sider 20 sider

60-65 11 sider 11 sider

65-70 4 sider 5 sider

70-75 7 medl. 12 medl.

75-80 2 medl. 3 medl.

Tror ikke tendensen er noe annerledes i de andre fylkene.

Da har du bevist at kvinnfolk er noen treiginger før de blir ca 50-60 år ;) hehe

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze
Er det ikke litt merkelig at menn liksom ikke skal ha lov til å være nervøse i noen situasjon? Det er faktisk ikke det samme som å være et nervevrak altså.

Fatter ikke helt hvor denne forestillingen kommer i fra - James Bond kanskje?

Noen som vet?

Jaja, det er uansett interessant info. Til alle menn - innrøm ALDRI at du kan bli nervøs.

Nå er det ikke alle damer som tenker sånn da. Jeg syns det er sjarmerende at en mann innømmer at han er nervøs før han skal møte meg første gang. Det tyder på at han har seriøse hensikter, og er opptatt av å gjøre et godt inntrykk på meg.

Bare han ikke blir så nervøs at han blir en stotrendes, skjelvende klump som ikke får sagt et ord, så er litt nervøsitet bare positivt i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke alle damer som tenker sånn da. Jeg syns det er sjarmerende at en mann innømmer at han er nervøs før han skal møte meg første gang. Det tyder på at han har seriøse hensikter, og er opptatt av å gjøre et godt inntrykk på meg.

Bare han ikke blir så nervøs at han blir en stotrendes, skjelvende klump som ikke får sagt et ord, så er litt nervøsitet bare positivt i mine øyne.

Godt at det finnes fornuftige damer som deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...