Gjest Einsemd Skrevet 16. juli 2009 #1 Del Skrevet 16. juli 2009 Jeg er en mann i slutten av tyveårene. Har to relativt lange forhold bak meg, er nå flyttet tilbake til hjemstedet mitt. Mye av nettverket mitt er de andre stedene jeg har bodd før, har derfor ikke så mye sosialt nettverk utenom jobben. Nå er det slik at det ikke er så mange mennesker jeg kan gå ut med en fredags eller lørdagskveld, ikke at jeg gjør noe spesielt for å bli kjent med nye heller. Men jeg lurer på hvordan folk reagerer på en mann som er alminnelig tiltrekkende og helt normal, men muligens med noe lavt selvbilde som går ut alene? Egentlig har jeg på en måte veldig godt selvbilde også, er "anerkjent" på arbeidsplassen som den som lager liv, og morro. Alltid mye liv og røre rundt meg, men av en eller annen grunn blir jeg litt sosialt usikker når jeg ikke er i mitt vante miljø, har veldig lyst å ta kontakt med mennesker og gå mer ut, men tør ikke. HHva skal man gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2009 #2 Del Skrevet 16. juli 2009 Gå ut alene, bestille noen drinker, smil til folk og kom i snakk med de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lalle Skrevet 16. juli 2009 #3 Del Skrevet 16. juli 2009 Når jeg ble skilt for en del år siden, gikk jeg ut alene. Og jeg hadde ingen jobb, alene i venninne flokken som var skilt, og de ville ikke gå ut på byen i helgene. Traff mange hyggelig mennesker og fikk nye venner. Lykke til, bare gå ut du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 16. juli 2009 #4 Del Skrevet 16. juli 2009 Jeg gikk masse ut alene for en periode av livet mitt, jeg hadde nettopp brutt med noen dårlige venninner og var også singel på den tiden. Jeg liker kjempegodt å danse og jeg ville ikke la min venneløs status hindre meg i dette. Jeg opplevde mye moro men kjente også på følelsen av at alle kunne se at jeg var alene........det er nemlig ikke vanlig å være alene jente på byen..... Jeg vil tro at du har det lettere som mann, jeg har sett mange menn som går ut alene men har aldri tatt noen notis av det Det er liksom allment akseptert at mannfolk ikke alltid hunts in packs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 16. juli 2009 #5 Del Skrevet 16. juli 2009 Men treffer man egentlig noen fornuftige folk i fylla ute på byen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
larsioslo Skrevet 16. juli 2009 #6 Del Skrevet 16. juli 2009 (endret) Må man være full for å sjekke da? Går man ut alene har man jo selvtillit, og da behøver man jo ikke være full for å snakke med fremmede personer. Litt lei at alle skal være fulle når de går ut. Ikke noe sjekketriks mener iallefall jeg. Har truffet mange spennede mennesker ute på byen jeg, men så er jeg også ekstra nøye med valg av utested. Endret 16. juli 2009 av larsioslo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 16. juli 2009 #7 Del Skrevet 16. juli 2009 Jeg gikk ut helt edru hver gang men det er vel ikke så mange som følger mitt eksempel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
factory girl Skrevet 16. juli 2009 #8 Del Skrevet 16. juli 2009 Jeg gikk ut helt edru hver gang men det er vel ikke så mange som følger mitt eksempel... Jeg synes ikke det er sært, synes det kan virke sært om du er en kvinne ute alene på byen, men ser stadig vekk menn ute alene på byen, sitt i baren og bestill en drink.. Det er SÆRT om du blir dritings alene på byen og begynner å oppføre deg sm en fyllik ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2009 #9 Del Skrevet 16. juli 2009 Men treffer man egentlig noen fornuftige folk i fylla ute på byen?Nei, fordi de fornuftige folka er ikke fornuftige når de er på byn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 16. juli 2009 #10 Del Skrevet 16. juli 2009 Nei, fordi de fornuftige folka er ikke fornuftige når de er på byn! Ja, ikke sant. Og hvor stor andel av totalen er fornuftige egentlig? 1% kanskje maks ville jeg gjettet på. Da blir det fort bortkastet tid og penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest womenwomen Skrevet 16. juli 2009 #11 Del Skrevet 16. juli 2009 Jeg synes ikke det er sært, synes det kan virke sært om du er en kvinne ute alene på byen, men ser stadig vekk menn ute alene på byen, sitt i baren og bestill en drink.. Det er SÆRT om du blir dritings alene på byen og begynner å oppføre deg sm en fyllik ja.. Dette er noe av det dummeste jeg har noensinne lest ! Tydeligvis en meget dum kvinne som har skrevet dette syns jeg . Så det er helt greit at menn går alene ut ? Mens hvis kvinner gjør det samme så er det sært ? Hurra hvor bortkastet mye av arbeidet med likestilling er - så lenge det finns så dumme kvinner ...himmler med øynene jeg ! Jeg går ofte alene ut og er kvinne , har utrolig stor omgangskrets og mange kjente .Treffer alltid masse kjente ute - selv om jeg går ut alene . De fleste kjerringer på min alder sitter fastlåst hjemme med mann & små barn i min alder - derfor er ikke mine veninner ofte tilgjengelige eller KAN bli med ut .Eller har intresse av å gå ut som jeg har .De er blitt bare " KJERRINGER " alle mine veninner - og helt " satt " - og finns ikke ungdommelig mer ...slik som før ! Da går jeg selvsagt ut alene - og jeg har det alltid spennende og hyggelig , og treffer masse nye folk og bekjentskaper . Syns nesten det er MER GIVENDE å gå ut alene - for da treffer jeg flere folk - og får lettere kontakt med andre .Enn om jeg er omsværmet med hel veninnegjeng rundt meg hele kvelden .Det er ikke så gøy alltid .Andre - slipper jo ikke til da - om de vil prate med meg etc . Om uselvstendige kvinner syns jeg er " sær " - driter jeg i ! Jeg er i hvertfall selvstendig og har lett for å omgås folk og bli kjent med folk . Glad jeg ikke er så uselvstendig , usikker og redd som andre kvinner - som ikke TØR å gå ut alene engang ...herregud så dumt ! Stakkars sånne damer .Dere må ha ett dødskjedlig LIV ! Som ikke våger noe som helst på egenhånd .Men MÅ ha veninne med for å tørre gå ut av døra ...stakkars dere ! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 16. juli 2009 #12 Del Skrevet 16. juli 2009 Dette er noe av det dummeste jeg har noensinne lest ! Tydeligvis en meget dum kvinne som har skrevet dette syns jeg . Så det er helt greit at menn går alene ut ? Mens hvis kvinner gjør det samme så er det sært ? Hurra hvor bortkastet mye av arbeidet med likestilling er - så lenge det finns så dumme kvinner ...himmler med øynene jeg ! Jeg går ofte alene ut og er kvinne , har utrolig stor omgangskrets og mange kjente .Treffer alltid masse kjente ute - selv om jeg går ut alene . De fleste kjerringer på min alder sitter fastlåst hjemme med mann & små barn i min alder - derfor er ikke mine veninner ofte tilgjengelige eller KAN bli med ut .Eller har intresse av å gå ut som jeg har .De er blitt bare " KJERRINGER " alle mine veninner - og helt " satt " - og finns ikke ungdommelig mer ...slik som før ! Da går jeg selvsagt ut alene - og jeg har det alltid spennende og hyggelig , og treffer masse nye folk og bekjentskaper . Syns nesten det er MER GIVENDE å gå ut alene - for da treffer jeg flere folk - og får lettere kontakt med andre .Enn om jeg er omsværmet med hel veninnegjeng rundt meg hele kvelden .Det er ikke så gøy alltid .Andre - slipper jo ikke til da - om de vil prate med meg etc . Om uselvstendige kvinner syns jeg er " sær " - driter jeg i ! Jeg er i hvertfall selvstendig og har lett for å omgås folk og bli kjent med folk . Glad jeg ikke er så uselvstendig , usikker og redd som andre kvinner - som ikke TØR å gå ut alene engang ...herregud så dumt ! Stakkars sånne damer .Dere må ha ett dødskjedlig LIV ! Som ikke våger noe som helst på egenhånd .Men MÅ ha veninne med for å tørre gå ut av døra ...stakkars dere ! hehe Du legger ikke akkurat fingrene i mellom i hvert fall Men si at du hadde den "perfekte" mann da, samt barn og familieliv med han etc. - hadde du da allikevel blitt helt desperat etter å gå ut på byen (alene) hver helg eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest womenwomen Skrevet 16. juli 2009 #13 Del Skrevet 16. juli 2009 hehe Du legger ikke akkurat fingrene i mellom i hvert fall Men si at du hadde den "perfekte" mann da, samt barn og familieliv med han etc. - hadde du da allikevel blitt helt desperat etter å gå ut på byen (alene) hver helg eller? Når jeg går ut - treffer jeg og ser jeg mange menn med dame og unger - som er ute å drikker ofte hver helg ! Jeg ser også mange alene-mødre ute nesten annenhver helg ! Ja jeg vil alltid gå ut iblant - uansett om jeg hadde mann & barn . Er sunt å gå ut iblant .Ville blitt sprø av å sitte hjemme hver eneste helg i årevis og aldri se andre folk ! En trenger ikke bli fullstendig " gammel & satt" - selv om man er etablert med mann og barn . Jeg ville heller ikke nektet min mann å gå ut på byen .Så lenge jeg får gjøre det samme takk ! Med andre ord - jeg setter ikke høyere krav til mine partnere - enn jeg faktisk også setter til meg selv . Finns en gylden middelvei . Jeg er verken fanatisk avholden - eller desperat på å gå ut hver helg .Jeg er UNG enda . Jeg vil gå ut - mens jeg er ung ... Sitte inne kan jeg gjøre når jeg blir 50 ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 16. juli 2009 #14 Del Skrevet 16. juli 2009 Når jeg går ut - treffer jeg og ser jeg mange menn med dame og unger - som er ute å drikker ofte hver helg ! Jeg ser også mange alene-mødre ute nesten annenhver helg ! Ja jeg vil alltid gå ut iblant - uansett om jeg hadde mann & barn . Er sunt å gå ut iblant .Ville blitt sprø av å sitte hjemme hver eneste helg i årevis og aldri se andre folk ! En trenger ikke bli fullstendig " gammel & satt" - selv om man er etablert med mann og barn . Jeg ville heller ikke nektet min mann å gå ut på byen .Så lenge jeg får gjøre det samme takk ! Med andre ord - jeg setter ikke høyere krav til mine partnere - enn jeg faktisk også setter til meg selv . Finns en gylden middelvei . Jeg er verken fanatisk avholden - eller desperat på å gå ut hver helg .Jeg er UNG enda . Jeg vil gå ut - mens jeg er ung ... Sitte inne kan jeg gjøre når jeg blir 50 ! Ja, det er jo sant det med en gyllen middelvei - som kan være litt vanskelig å bli enig om sikkert hehe Hovedpoenget er vel om man VET at personen er til å stole på eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 16. juli 2009 #15 Del Skrevet 16. juli 2009 Bare gå ut alene og kos deg. Ingen legger noe spesielt merke til om du er alene eller ei, og alle "flyr" jo bare rundt på byen. Kan også være lettere å komme i kontakt med andre - syns jeg - når man ikke har en kompisgjeng rundt seg hele tiden. Du har jo ingenting å tape, er jo langt mer sosialt å kjøre en solotur på byen enn å sitte hjemme helg etter helg. Kjentfolk kan det jo hende du treffer også . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cannavaro Skrevet 16. juli 2009 #16 Del Skrevet 16. juli 2009 Dette er noe av det dummeste jeg har noensinne lest ! Tydeligvis en meget dum kvinne som har skrevet dette syns jeg . Så det er helt greit at menn går alene ut ? Mens hvis kvinner gjør det samme så er det sært ? Hurra hvor bortkastet mye av arbeidet med likestilling er - så lenge det finns så dumme kvinner ...himmler med øynene jeg ! Jeg går ofte alene ut og er kvinne , har utrolig stor omgangskrets og mange kjente .Treffer alltid masse kjente ute - selv om jeg går ut alene . De fleste kjerringer på min alder sitter fastlåst hjemme med mann & små barn i min alder - derfor er ikke mine veninner ofte tilgjengelige eller KAN bli med ut .Eller har intresse av å gå ut som jeg har .De er blitt bare " KJERRINGER " alle mine veninner - og helt " satt " - og finns ikke ungdommelig mer ...slik som før ! Da går jeg selvsagt ut alene - og jeg har det alltid spennende og hyggelig , og treffer masse nye folk og bekjentskaper . Syns nesten det er MER GIVENDE å gå ut alene - for da treffer jeg flere folk - og får lettere kontakt med andre .Enn om jeg er omsværmet med hel veninnegjeng rundt meg hele kvelden .Det er ikke så gøy alltid .Andre - slipper jo ikke til da - om de vil prate med meg etc . Om uselvstendige kvinner syns jeg er " sær " - driter jeg i ! Jeg er i hvertfall selvstendig og har lett for å omgås folk og bli kjent med folk . Glad jeg ikke er så uselvstendig , usikker og redd som andre kvinner - som ikke TØR å gå ut alene engang ...herregud så dumt ! Stakkars sånne damer .Dere må ha ett dødskjedlig LIV ! Som ikke våger noe som helst på egenhånd .Men MÅ ha veninne med for å tørre gå ut av døra ...stakkars dere ! YESSS - herlig innstilling på den dama her, bein i nesa og ihvertfall ikke sjenert - I like..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inger88 Skrevet 22. juli 2009 #17 Del Skrevet 22. juli 2009 (endret) Jeg har gått ut alene et par ganger, da har jeg ikke drukket på forhånd, og bare bittelitt ute. Hadde det kjempe gøy. Det som er fordelen er at da kan man danse med andre, sette seg ned med andre uten å tenke på andre som en er sammen med, for en er ikke sammen med noen. Men jeg har den siste tiden blitt redd for å gå ut alene, det er så mange voldtekter i Stavanger (jeg bor i Stavanger) skriver avisene og politiet advarer mot å gå alene. Så jeg tør ikke helt på grunn av det. Jeg er jo 21 og et lett offer dersom jeg går alene.... Og det synes jeg er ganske dumt. Men det er ikke teit med menn som går ut alene. Synes bare det er bra gjort å kunne gå uten kompiser:) Endret 22. juli 2009 av Inger88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MissBella Skrevet 22. juli 2009 #18 Del Skrevet 22. juli 2009 Bare gå ut og nyt det! Du treffer nok flere som du kan snakke med, enten kjente eller ukjente mennesker. Som sagt før, det er nok flere som er ute alene og man ser ikke det uansett. Fordi man mister vennene sine uansett en eller annen gang i løpet av kvelden/natta. Jeg har vært ute et par ganger alene og angrer ikke på det. Men man må jo tørre å ta kontakt med folk eller spørre ukjente om de vil danse osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest womenwomen Skrevet 23. juli 2009 #19 Del Skrevet 23. juli 2009 Jeg har gått ut alene et par ganger, da har jeg ikke drukket på forhånd, og bare bittelitt ute. Hadde det kjempe gøy. Det som er fordelen er at da kan man danse med andre, sette seg ned med andre uten å tenke på andre som en er sammen med, for en er ikke sammen med noen. Men jeg har den siste tiden blitt redd for å gå ut alene, det er så mange voldtekter i Stavanger (jeg bor i Stavanger) skriver avisene og politiet advarer mot å gå alene. Så jeg tør ikke helt på grunn av det. Jeg er jo 21 og et lett offer dersom jeg går alene.... Og det synes jeg er ganske dumt. Men det er ikke teit med menn som går ut alene. Synes bare det er bra gjort å kunne gå uten kompiser:) Så lenge du ikke går alene hjem om natta uten følge - men har fixet transport / taxi - så er det vell ingen fare for å bli voldtatt , selv i Stavanger .Aldri hørt om noen som er blitt overfalt midt i gata , taxikø eller inne på utested i hvertfal - så der er man nå trygg . Så lenge du holder deg der hvor folkemengder er , og ser deg hele tiden .Tross allt kan ingen voldta deg så lenge det er masse vitner tilstede .Overfall skjer når INGEN SER ...og du er alene på øde plasser hvor det ikke er vitner . Her jeg bor er det veldig skjelden skriverier i avisene om voldtekter .Føler min by er ganske trygg .Men tar alltid taxi ...går aldri alene øde strekninger på natta likevell ..Greit å ta forhåndsregler - så er man ikke utsatt for slike overfall .Man kan gjøre mye selv for å unngå overfall - om man bruker hodet litt , og tar visse forhåndsregler .Slik at man ikke blir et enkelt offer i hvertfall . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Forundret_* Skrevet 23. juli 2009 #20 Del Skrevet 23. juli 2009 Men treffer man egentlig noen fornuftige folk i fylla ute på byen? Hvor i all verden bor du?! Er de alltid så fulle der du går? På de utestedene jeg går på, i en middels stor norsk by, er folk siviliserte og normale selv om det er lørdag kveld, det er få som raver rundt fulle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå