Gå til innhold

Kleskode på nye jobben

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

... og jeg er ei skikkelig jeansjente.

Trenger tips til hvor jeg kan finne fine, nøytrale bukser i litt forskjellige farger. Må være lave i livet, og være mest mulig rett i modellen. Får helt klaustrofobi av buksene man såvidt får foten gjennom. Jeg liker også skjørt med A-snitt, men vet ikke om det er greit å gå med lenger?

Takker for alle tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De store kjedene som H&M, Kappahl, Lindex o.l burde ha en del av det du ser etter! Og skjørt med A-snitt finner man jo i så mange avrianter, så er helt sikkert noen som passer til jobben din og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De store kjedene som H&M, Kappahl, Lindex o.l burde ha en del av det du ser etter! Og skjørt med A-snitt finner man jo i så mange avrianter, så er helt sikkert noen som passer til jobben din og!

Takk for svar :) Man skulle tro det, men jeg finner ingen som ikke er høye i livet. Har ikke vært innom hverken Kappahl eller Lindex da, skal prøve det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville forsøkt en Mexx-butikk. Jeg synes de ofte har godt utvalg av denne typen klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er det ikke lov med jeans? Et par mørke jeans kan være vel så fint som et par svarte dressbukser, syns nå jeg. Hvis resten av stilen er ordentlig, så er det jo bare fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvilken jobb du har som ikke lenger tillater jeans? :) Nysgjerrig ;P

Vet ikke hva jeg hadde gjort hvis jobben min hadde gjort det samme, hadde blitt dyrt for meg, jeg som så og si bare har jeans;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvilken jobb du har som ikke lenger tillater jeans? :) Nysgjerrig ;P

Vet ikke hva jeg hadde gjort hvis jobben min hadde gjort det samme, hadde blitt dyrt for meg, jeg som så og si bare har jeans;)

Nå er ikke jeg trådstarter, men innen for eksempel bankbransjen og eiendomsmegling er det ikke lov med jeans som arbeidsabtrekk. De plassene jeg kjenner til, vel og merke. Dressbukse eller skjørt er vel standarden der. Kanskje de mener det ser mer profesjonelt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Tror flere amerikansk eide firmaer har sånne regler, en veninne av meg jobber i UPS og de får ikke lov til å gå i jeans, uansett hvor fin den er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Meticulous

Dette er vanlig i advokatfirmaer også.

Helt uproblematisk spør du meg - dressbukser er uansett langt mer behagelige å gå i enn jeans ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på flere salgsavdelinger har du også det samme, der jeg jobber, har ikke selgerne i utgangspunktet lov til å gå i jeans. Der går det i dressbukser på gutta og dressbukser eller skjørt på jentene.

Det har sklidd litt ut dog, så flere og flere har casual fridays f.eks, spesiellt om de vet de ikke har noen kundebesøk den dagen.

Jeg synes Mango har mye bra både i dressbukser og skjørt, samt topper, bluser og gensere som er både fine og passelige til jobb-sammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for mange fine tips :) Sitter og blar på mango´s nettsider nå, noen som har erfaringer med å shoppe der? Greit å sende tilbake og sånn?

Dette med regel mot jeans er nok fordi jeans kan være så mye rart. Bransjen jeg jobber i er blant de nevnte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange fine tips :) Sitter og blar på mango´s nettsider nå, noen som har erfaringer med å shoppe der? Greit å sende tilbake og sånn?

Dette med regel mot jeans er nok fordi jeans kan være så mye rart. Bransjen jeg jobber i er blant de nevnte ;)

har dessverre ikke handlet på nettsidene deres, så det kjenner jeg ikke til. Bruker butikkene deres, og de er bra. Men er veldig nysgjerrig på svar fra andre som evt har brukt nettsidene til å handle på. :) har tenkt på det flere ganger, men ikke prøvd enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

VIC og Ricco Vero kan også ha fine jobbklær, løp og kjøp nå som det er så mye salg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Tror flere amerikansk eide firmaer har sånne regler, en veninne av meg jobber i UPS og de får ikke lov til å gå i jeans, uansett hvor fin den er

UPS? Er ikke det et transportselskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...