Gå til innhold

Jeg trodde e-post og internett skulle fjerne mye av papiret!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Oppgitt kvinne

...men NEI....

Nå er det minst dobbelt så mye å holde styr på, for samtidig som e-post, telefon og internett blir brukt flittig, beholder man alt det gamle papiret i tillegg.

Er det rart man bruker tiden sin på papirarbeid, sier jeg bare. Og med å lese og svare på masse e-post...

Noen som opplever det samme?

Hva gjør dere for å evt. redusere alt dere må gå igjennom hver dag?

Er det overhodet ingenting å gjøre med dette???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Papiret

:ler:

Kjenner meg godt igjen.

Det jeg har gjort er å bare ha èn e-postadresse på jobben, samt at jeg har ordnet meg et system for innkommende papirkorrespondanse.

Det funker som bare det- IKEA har mange fine oppbevaringsenheter som du kan kjøpe etter å ha tenkt ut et system. Ikke er de dyre heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Papiret

En annen ting som kan være lurt, er å ikke svare på e-post ettersom de kommer inn, men heller sette av en time eller to (eller så lang tid du vet du trenger) på begynnelsen eller slutten av dagen for å få lest igjennom og svart på alle.

Da får du noen timer med produktivt arbeid, uten avbrytelser av e-posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har redusert min papirmengde gjennom å be om å få dokumenter elektronisk på e-post fremfor på papir (og så har jeg skjelt ut prosjektlederen min fordi hun ga en kopi av sin power point presentasjon til alle 8 på møtet, som hun skulle holde). Jeg printer sjelden ut mail (evnt. når jeg skal ha et passord, bestillingskode osv), går gjennom papirer og KASTER. Tror det er viktig også å gi signaler til omverdenen om at man ikke ønsker papir. Det avhenger jo litt av jobben din da, jobber du med regnskap og dere ikke har elektronisk fakturering, blir det jo uansett mye papir.

Ta ansvar - det er mitt tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(og så har jeg skjelt ut prosjektlederen min fordi hun ga en kopi av sin power point presentasjon til alle 8 på møtet, som hun skulle holde)

Nå sitter jeg her og håper dette er en overdrivelse for å sette ting på spissen? Forslag om bedre måter å gjøre ting på - ja, utskjelling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det en overdrivelse. Men etter møtet kastet jeg hele suppa i søpla og sa at jeg syntes det var unødvendig å kopiere opp til alle. Så hadde vi en diskusjon på det, og det var faktisk slik at hun ikke hadde tenkt over situasjonen og at det ble brukt mye papir. Så resultatet er at vi mottar presentasjonen på e-post og så kan de som vil printe den ut. Poenget mitt var at det er viktig å bevisstgjøre dem rundt seg, for det er faktisk veldig mange som ikke reflekterer over slike ting (da må jeg si at mitt utgangspunkt for å bruke mindre papir er miljøet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...