Gå til innhold

Amused and bemused


Amused

Anbefalte innlegg

Finner aldri fram på ebay, jeg :fnise: Ikke at jeg har prøvd så hardt da... Eller jo, jeg bestilte brudeslør der!

Vi bestilte takkekort fra optimalprint og ble veldig fornøyd med dem, det var god kvalitet. De kom fort også :tommelopp:

Sikkert kjempefint å treffe familiemedlemmer som bor et stykke unna, det var bra dere fikk tatt dere en tur dit :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke:

Håper det står bra til med deg og dine! Jeg har også vært litt dårlig på å sjekke og oppdatere dagbøker i det siste - noen ganger bare flyr tiden før man får et sukk for seg ...

God tirsdag! :klem:

Ja, ikke sant? Tiden bare flyyyyyr :dåne:

God tirsdag (onsdag? :klø: ) til deg også! :klemmer:

Finner aldri fram på ebay, jeg :fnise: Ikke at jeg har prøvd så hardt da... Eller jo, jeg bestilte brudeslør der!

Vi bestilte takkekort fra optimalprint og ble veldig fornøyd med dem, det var god kvalitet. De kom fort også :tommelopp:

Sikkert kjempefint å treffe familiemedlemmer som bor et stykke unna, det var bra dere fikk tatt dere en tur dit :)

:klemmer:

:ler: Jeg har endelig begynt å greie å orientere meg på eBay, og nå har jeg kjøpt tre julekjoler til snuppa for 400 kr inkl. porto. Det er vel en bra deal? ;)

Så bra at dere har gode erfaringer med optimalprint, da blir det nok de vi bestiller fra også.

Ha en fin tirsdag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag :hoppe:

Det er skikkelig travelt på jobb, og så må jeg hente snuppa i barnehagen, trille hjem (siden kjære har bilen og jobber sent), lage middag og legge snuppa. Plutselig er klokka 21, og jeg burde vært i seng, for jeg er såååå trøtt nå som høstmørket har kommet :dåne:

Det var veldig koselig å treffe jentene i går kveld, jeg var ikke hjemme før midnatt :fnise: Kjenner det i dag, da :Gjesp: Og så har jeg fått en begynnende blærekatarr, det sviiiiir :grine: Har kjøpt tranebærkapsler og drikker masse vann, så håper jeg det går over :jepp:

Nei, nå må jeg jobbe ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Jeg har endelig begynt å greie å orientere meg på eBay, og nå har jeg kjøpt tre julekjoler til snuppa for 400 kr inkl. porto. Det er vel en bra deal? ;)

Det hørtes jo kjempebillig ut :) Hun blir sikkert kjempefin :rødme:

Blærekatarr er forferdelig vondt! Mitt tips er masse vann, appelsinjuice og tranebærkapsler. Minst mulig søtt. God bedring! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Vi har også gode erfaringer med Vistaprint! :jepp: Eneste som irriterer meg er at vi får massevis av reklamemail fra de i ettertid, stadig mail med "supertilbud" osv ... :roll:

Bra du koste deg i går! Da er det kanskje verdt det at du merker i dag at du ble sen i går. ;)

God bedring, blærekatarr er neppe noe gøy. :riste:

Ha en fin dag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

E-bay ja. Husker jeg var mye der før jeg giftet meg. Mye billig oh helt greit, men vet ikke om jeg tør å rote meg inn igjen. Blir fort at en handler mer enn en egentlig trenger... :sjenert:

Men 3 julekjoler for 400 kroner hørtes veldig bra ut!!!

Hun blir sikker kjempesøt!!!

God bedring, får håpe blærekatarren slipper fort :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hørtes jo kjempebillig ut :) Hun blir sikkert kjempefin :rødme:

Blærekatarr er forferdelig vondt! Mitt tips er masse vann, appelsinjuice og tranebærkapsler. Minst mulig søtt. God bedring! :klemmer:

Fikk en kjole i går, og den var råfin! :strix:

Takk for tips! Jeg greide å ta knekken på den før den utviklet seg noe mer.

:vinke:

Vi har også gode erfaringer med Vistaprint! :jepp: Eneste som irriterer meg er at vi får massevis av reklamemail fra de i ettertid, stadig mail med "supertilbud" osv ... :roll:

Bra du koste deg i går! Da er det kanskje verdt det at du merker i dag at du ble sen i går. ;)

God bedring, blærekatarr er neppe noe gøy. :riste:

Ha en fin dag! :klemmer:

Ble ikke så vi bestilte fra Vistaprint, for jeg ble så forvirra av moms og toll-opplegget deres :fnise:

:vinke:

E-bay ja. Husker jeg var mye der før jeg giftet meg. Mye billig oh helt greit, men vet ikke om jeg tør å rote meg inn igjen. Blir fort at en handler mer enn en egentlig trenger... :sjenert:

Men 3 julekjoler for 400 kroner hørtes veldig bra ut!!!

Hun blir sikker kjempesøt!!!

God bedring, får håpe blærekatarren slipper fort :hug:

Elsker eBay! :nigo: Men ja, det blir litt mer enn man hadde tenkt ;) Prøver å holde meg unna nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk den ene julekjolen til snuppa i går, men jeg vet ikke hvordan den kler henne, for hun nektet å ha den på :ler: Hver gang jeg prøvde, så rev hun den bare av seg :fnise: Kanskje hun ikke likte den?

Uff, var litt trasig i går. For hun ville bare til min kjære hele tiden, akkurat som om hun var sint på meg for noe :sjenert: Og da jeg skulle stelle henne, så nektet hun. Men det var greit da mannen prøvde. Og det samme skjedde da jeg skulle legge henne, hun blånektet og strakk seg mot mannen :sukk: Ble litt nedfor da, enda jeg vet jeg ikke skal ta det personlig. Men hva om hun aldri blir glad i meg igjen da? :grine:

Ikke vil hun i barnehagen heller lenger. Er min kjære som leverer, så i morgen skal vi prøve at jeg leverer henne, kanskje det blir lettere for henne å si hadet til meg, siden hun er så knyttet til pappa'n for tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aw ... :troest: Skjønner at du blir litt lei deg når hun bare vil til pappaen, men det vil heeeeeelt sikkert snu igjen - plutselig! :jepp:

Ebay har jeg aldri våget meg inn på. Jeg handler gjerne alt annet på nett, men akkurat Ebay synes jeg er skummelt. Fullstendig irrasjonelt, I know! Mulig jeg må inn en tur og kikke nå, da, etter suksesshistorien din ... :sjenert:

Ha en fin-fin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Så synd hun har pappa-periode nå da. Men det snur seg nok. Tror nok vi damer tar sånne ting tygre enn menn. Ofte er det jo motsatt, og det virker ikke som om mannfolka tar det like tungt. Det går jo opp og ned hvem av foreldrene ungene "liker" best. Innerst inne er de jo like glad i begge :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt trist når de så åpenbart forskjellsbehandler foreldrene sine. Her er det Kjære det har gått utover da, men jeg synes det er trist når lillegutt er på sitt verste. Men jeg er ikke i tvil om at han er glad i pappa'n sin da, det snur sikkert for snuppa også.

Får håpe det går lettere levere i barnehagen. Her løper lillegutt blidt inn selv om det er jeg som leverer. Da merker jeg ingenting til mammadalt tendensene hans. Men blir spennende å se hvordan det blir når nurket kommer, kan hende det ikke blir like greit når han skjønner at jeg skal hjem med babyen...

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aw ... :troest: Skjønner at du blir litt lei deg når hun bare vil til pappaen, men det vil heeeeeelt sikkert snu igjen - plutselig! :jepp:

Ebay har jeg aldri våget meg inn på. Jeg handler gjerne alt annet på nett, men akkurat Ebay synes jeg er skummelt. Fullstendig irrasjonelt, I know! Mulig jeg må inn en tur og kikke nå, da, etter suksesshistorien din ... :sjenert:

Ha en fin-fin dag! :klem:

Ja, det kommer nok til å snu snart :jepp:

Hihi, eBay er ikke det minste skummelt, sjø! Men det er litt vrient å finne fram. Og så tør jeg ikke kjøpe brukt, så det er nok litt skummelt likevel :fnise:

:vinke:

Så synd hun har pappa-periode nå da. Men det snur seg nok. Tror nok vi damer tar sånne ting tygre enn menn. Ofte er det jo motsatt, og det virker ikke som om mannfolka tar det like tungt. Det går jo opp og ned hvem av foreldrene ungene "liker" best. Innerst inne er de jo like glad i begge :Nikke:

Ja, det er litt leit, men det snur seg sikkert før vi vet ordet av det :jepp: Min kjære var forresten enig i at vi damer tar det tyngre enn gutta, så takk for gode ord :klem:

Tror og håper at imli har rett :fnise: H er fremdeles mest mammadalt, men jeg merker at pappa'n blir mer og mer populær :sjenert:

Ja, det er litt uvant at de går mer og mer til pappa'n når det hittil er vi som har hatt mest med dem å gjøre :sjenert: Da blir det litt rart at de bare snur ryggen til for en stund :ler:

Det er litt trist når de så åpenbart forskjellsbehandler foreldrene sine. Her er det Kjære det har gått utover da, men jeg synes det er trist når lillegutt er på sitt verste. Men jeg er ikke i tvil om at han er glad i pappa'n sin da, det snur sikkert for snuppa også.

Får håpe det går lettere levere i barnehagen. Her løper lillegutt blidt inn selv om det er jeg som leverer. Da merker jeg ingenting til mammadalt tendensene hans. Men blir spennende å se hvordan det blir når nurket kommer, kan hende det ikke blir like greit når han skjønner at jeg skal hjem med babyen...

Ha en fin dag :klem:

Mmm... litt trist er det. Men man kan ikke ta det personlig heller :)

I dag gikk leveringen knirkefritt. Jeg sa hadet ved bilen, og pappa'n sa hadet i garderoben, og ikke en tåre å se :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foreldrevettregler :strix:

1. La barnet protestere uten å føle deg avvist

Barn må sette sine egne grenser, og noen ganger blir det gjort med

krasse utsagn. Det stikker oftest ikke dypt. Snart blir du tatt til nåde igjen!

2. Vent ikke at barnet alltid skal være blid og glad

Barn har mange følelser, og alle må få komme til uttrykk.

3. Gi ikke etter overfor barnet bare for å unngå bråk

Barn føler seg trygge når det er grenser og rammer rundt dem.

Men de må også få utfordre grensene for å være helt sikre.

4. La barnet føle at det er viktig

Barn har et stort behov for å føle at det er viktig for foreldrene.

Barn vokser på kjærlighet og utfordringer.

5. Vær sannferdig overfor barnet

Barn har ofte vanskelig for å skille sant fra usant.

Løgner forvirrer barnet og gjør at det mister tilliten til deg.

6. Hold avtaler med barnet

Barn føler seg maktesløse, hvis du bryter avtaler uten å ha en god grunn.

Hvis ikke barnet trygt kan stole på deg, hvem kan det stole på da?

7. Skrem ikke barnet unødig

Noen ganger er det nødvendig å advare barnet mot farlige situasjoner,

men barn skal ikke skremmes til lydighet.

Spar barnet for oppskakende viten om ting som det ikke kan gjøre noe med.

8. Le med og ikke av barnet

Barn er stolte, og kan bli dypt såret når de føler seg latterlige.

Le med barnet, humor er en fin ting. Le ikke av barnet;

klovnens maske kan dekke over mye tristhet.

9. Husk å rose barnet ditt

Oppmuntring og gode ord motiverer barnet til samarbeid.

Positiv støtte styrker barnets selvfølelse og skaper pågangsmot.

10. Husk at du er et forbilde for barnet

Barnet har knyttet seg til deg med sin dypeste kjærlighet og beundring.

Derfor ønsker det å bli lik deg – i alle fall mens det er lite!

Det du gjør, det gjør barnet. Det du sier og mener,

det gjentar barnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Fine foreldrevettregler, det er noe å tenke over i hverdagen. :jepp: Selv synes jeg iallfall ikke alltid det er så lett å tenke som et lite barn, å sette meg inn i hans situasjon.

Håper du finner masse fine klær til julebordet! :hoppe:

Må bare trekke litt på smilebåndet av at snuppa ikke ville ha på seg julekjolen sin. Ei lita, men bestemt frøken. ;) Håper hun skifter mening da, eller at du har flere kjoler på lur. ;)

Ha en fin kveld! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fine regler, absolutt noe å ta med seg og prøve å huske på. Selv om det ikke alltid er like enkelt :sjenert:

håper du fant noe fint :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine regler!

Jeg er jo godt kjent med pappadalt-"problematikken", og det går sikkert over. Men det er nok sant at vi gjerne legger litt mer i det og blir litt mer lei oss enn hva menn kanskje blir for det samme. Jeg prøver å snu det positivt - det er nok veldig slitsomt for mannen at D er så pappadalt, for han får jo aldri "fred"..og jeg vet at jeg hadde blitt lei om det var meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Fine foreldrevettregler, det er noe å tenke over i hverdagen. :jepp: Selv synes jeg iallfall ikke alltid det er så lett å tenke som et lite barn, å sette meg inn i hans situasjon.

Håper du finner masse fine klær til julebordet! :hoppe:

Må bare trekke litt på smilebåndet av at snuppa ikke ville ha på seg julekjolen sin. Ei lita, men bestemt frøken. ;) Håper hun skifter mening da, eller at du har flere kjoler på lur. ;)

Ha en fin kveld! :klemmer:

Nei, det tar litt tid å forstå seg på småttisene, særlig når man ikke har all verdens erfaring fra før :fnise:

Ja! Jeg fant meg en kjole og en topp :danse:

Prøvde kjole nr. 2 på snuppa også, men hun ville ikke ha på den heller :ler:

Fine regler, absolutt noe å ta med seg og prøve å huske på. Selv om det ikke alltid er like enkelt :sjenert:

håper du fant noe fint :klem:

Ikke like enkelt alltid, nei. Men man kan jo ikke være perfekt heller ;)

Ja, fant meg endelig kjole! :hoppe:

Fine regler!

Jeg er jo godt kjent med pappadalt-"problematikken", og det går sikkert over. Men det er nok sant at vi gjerne legger litt mer i det og blir litt mer lei oss enn hva menn kanskje blir for det samme. Jeg prøver å snu det positivt - det er nok veldig slitsomt for mannen at D er så pappadalt, for han får jo aldri "fred"..og jeg vet at jeg hadde blitt lei om det var meg ;)

Det var et godt poeng at vi legger litt mer i det, ja. Og det ble litt lettere for meg å takle når jeg innså at det var slitsomt for mannen, pluss at jeg får ekstra tid for meg selv ;)

Det var fine regler, som jeg ble inspirert av å lese :)

:jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...