Gå til innhold

Amused and bemused

Amused

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den buksa var kjempemorsom! Hadde jeg vært litt flinkere til å strikke skulle jeg satt i gang med noe sånt! Er litt for utålmodig og dårlig på å lese oppskrifter (pluss at jeg strikker så ujevnt...) :sjenert: Er litt sånn; kan litt av alt; strikking, hekling, brodering, maling, scrapbooking m.m., men er ikke veldig god til noe, egentlig.

Høres ut som snuppa liker seg godt i barnehagen og det er jo bare bra!

Bra du har blitt mere motivert på slankinga! :heiajente: Jeg er litt for å ta "pauser" hvis det går dårlig, jeg. Bare drite i alt og kose seg (med måte, hvis ikke blir det så mye å ta igjen ;) ), så slipper man å gå rundt å være deppa for at det ikke funker og er hardt, i tillegg til at en er umotivert! Vet ikke om det er verdens lureste filosofi mtp vekta, men det hjelper i allefall på humøret! :nigo:

Det er jo bra å kunne litt av alt, synes jeg. Heller det enn å være spesialist på én ting ;) Derfor jeg kan litt av alt, jeg også.

Ja, er veldig glad for at hun trives så godt :rødme:

Åh, men jeg har hatt pause så lenge, og gått opp de kiloene jeg gikk ned nylig :vekt: Det må nok en livsstilsendring til :nigo: Men jeg tar det ikke så tungt, egentlig. Er jo ikke tykk, men skulle hatt litt mindre mage ;) Evt. bare bli gravid igjen, så jeg kan strutte med vilje :ler:

De er morsomme i denne alderen :)

Bra hun har det så fint i barnehagen da :)

Julekort, der sa du noe! Det skal vi også få til i år.

Jaaaa :biggrin:

Julekort, ja. I fjor laget vi et selv, som vi printet ut hjemme. I år skjemmes jeg fordi det var så dårlig laget :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhhuuuu! Vi har sovet såååå godt i natt :nigo: Aah, det gjør underverker for alt :fnise:

I går hadde jeg 20 min. på meg til å kjøpe gave til niesen min. 10 minutter senere var jeg ferdig :ler: Flink til å shopppe, ja. Ble ostesmørbrød til middagen til snuppa og meg, og det var bra godt, ja. Hun spiste mest ost og fårepølse da, det er viktig å plukke av godsakene :fnise:

Fiiiin dag i dag. Tror jeg skal på trening også :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med en god natts søvn! Det er viktig - i hvert fall innimellom :jepp:

10 min på å kjøpe gave? :dåne: Jeg har visst noe å lære av deg ... Hva kjøpte du, da?

Ha en fiiiiin dag, og god trening! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med en god natts søvn! Det er viktig - i hvert fall innimellom :jepp:

10 min på å kjøpe gave? :dåne: Jeg har visst noe å lære av deg ... Hva kjøpte du, da?

Ha en fiiiiin dag, og god trening! :klem:

Det hjelper godt med ei god natts søvn innimellom, ja :jepp:

Kjøpte en tunika og "dongeri"tights på H&M. Må jo være perfekt for en 8-åring ;)

Forresten - den buksa var utrolig søt! Skulle ønske jeg var bedre til å strikke ... :sjenert:

Ja, ikke sant? Jeg kan ikke strikke, jeg heller, men skal prøve å få svigermor til å hjelpe meg ;) Og pågangsmot har jeg :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Så morsom bukse! :biggrin:

Godt vi er flere som ikke er noe god til å strikke, og som benytter mødre eller svigermødre til slike ting ... :sjenert:

Bra lillesnuppa lot dere sove godt/dere fikk god søvn! :biggrin:

Ha en fin kveld! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå den buksen skal jeg strikke og, den var dritkul!

Forresten er en graviditet en god unnskyldning til å droppe slankingen, men jeg får jo igjen i bøtter og spann om ca. 7, 5 mnd! Men bonusen er likevel veldig god!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kul bukse :jepp:

Mamma snakket akkurat om å strikke ullbukser til lillegutt, men hun måtte låne mønster. Sendte henne linken din jeg, så får vi se hva hun gjør :fnise:

Koselig at snuppa liker seg bedre i barnehagen :jepp: Mye greiere da.

Julekort ja... Minner meg på at jeg har funnet fram ei nisselue til lillegutt, men enda ikke fått tatt bildet. Får gjøre det i løpet av helga.

Kalendere og forstørrelser er bestilt :biggrin:

God helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, ikke snakk om julekort og gaver da - jeg blir så stressa :ler: Har ikke falt meg inn å begynne med det enda, blir vel i siste liten i år også for min del... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsom bukse! :biggrin:

Godt vi er flere som ikke er noe god til å strikke, og som benytter mødre eller svigermødre til slike ting ... :sjenert:

Bra lillesnuppa lot dere sove godt/dere fikk god søvn! :biggrin:

Ha en fin kveld! :klemmer:

Ja, den er så tøff! Ser ikke ut til at det blir noe av den da, for jeg har egentlig ikke tid :sukk: Men kanskje til neste vinter! :jepp: Hverken mamma eller svigermor hadde så veldig lyst til å strikke den :ler:

Ja, det er godt å sove! :søvn:

Ååå den buksen skal jeg strikke og, den var dritkul!

Forresten er en graviditet en god unnskyldning til å droppe slankingen, men jeg får jo igjen i bøtter og spann om ca. 7, 5 mnd! Men bonusen er likevel veldig god!

Ja, den er tøff! Du er jo så flink til å strikke også da :jepp:

Hmm... der sa du noe. Kanskje jeg heller skal bli gravid enn å prøve å slanke meg mer :fnise: Heldig du som skal ha baby igjen :rødme:

Kul bukse :jepp:

Mamma snakket akkurat om å strikke ullbukser til lillegutt, men hun måtte låne mønster. Sendte henne linken din jeg, så får vi se hva hun gjør :fnise:

Koselig at snuppa liker seg bedre i barnehagen :jepp: Mye greiere da.

Julekort ja... Minner meg på at jeg har funnet fram ei nisselue til lillegutt, men enda ikke fått tatt bildet. Får gjøre det i løpet av helga.

Kalendere og forstørrelser er bestilt :biggrin:

God helg :klem:

Får håpe hun strikker den til lillegutt! :jepp:

Ja, det er en lettelse når jeg vet at hun har det bra.

Nisselue! Åå, nå føler jeg meg dum. Det hadde jo holdt i massevis med nisselue, men i stedet har jeg brukt tid og krefter på å finne nissekjole til snuppa :fnise: Har dere tatt bilder? Flink du er som har bestilt kalendere og bilder :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, ikke snakk om julekort og gaver da - jeg blir så stressa :ler: Har ikke falt meg inn å begynne med det enda, blir vel i siste liten i år også for min del... :sjenert:

Hehe, godt at vi er to ;)

Heisann, hoppsann :vinke:

Hva er det som er så viktig at du ikke har tid til å skrive på KG? :gjeiper:

Bra du holder meg i ørene! :ler: Føler jeg har forsømt dagboka lenge nå, men lover oppdatering snart :jepp:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hverken svigermor eller moren din lyst til å strikke til T?! :overrasket: Likte de ikke buksa, eller ... ? :forvirret:

Julegaver og julekort, ja ... Det var det da ... :sjenert: I fjor angret vi på at vi ikke lagde julekort og sendte rundt, så vi burde kanskje gjøre det i år? :dåne: Hm, hastverkprosjekt er ikke lurt ... Vi får se.

Ha ei fin helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buksen er ikke så vanskelig å strikke. Bare begynn du, så tar du den frem når du likevel sitter å ser på TV om kveldene og VIPS så er den ferdig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma har strikket en ullbukse til lillegutt nå, men jeg er ikke sikker på om den er ensfarget eller om hun fulgte min oppskrift. Spent på å se den, søstra sa den var kjempetøff og pappa snakket om et mønster på internett. Så det virker jo lovende ;)

:fnise: Ikke nødvendig å lage så mye styr vet du ;) I fjor hadde jeg bare på han hvite klær og en nisselue. Ble så fint atte.

Vi har ikke tatt bilde enda. Utsatt på ubestemt tid ;) Fant ut at det er vel noen som vil savne å få bilde av babyen på julekortet. Så vi venter til babyen er født, så får vi heller prøve å hive oss rundt da. Lager sånne "ferdig"kort da, så er jo bare å få tatt bildet og bestilt det. Men kan jo ta litt lenger tid med postgang rett før jul. Men da blir det en romjulshilsen i stedet ;)

Ha en fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har hverken svigermor eller moren din lyst til å strikke til T?! :overrasket: Likte de ikke buksa, eller ... ? :forvirret:

Julegaver og julekort, ja ... Det var det da ... :sjenert: I fjor angret vi på at vi ikke lagde julekort og sendte rundt, så vi burde kanskje gjøre det i år? :dåne: Hm, hastverkprosjekt er ikke lurt ... Vi får se.

Ha ei fin helg! :klemmer:

Tja, si det? Vet ikke helt hvorfor, og orker ikke bry meg om det :ler:

:klem:

Buksen er ikke så vanskelig å strikke. Bare begynn du, så tar du den frem når du likevel sitter å ser på TV om kveldene og VIPS så er den ferdig

Takk for motivasjon! Får vente på lønna før jeg kjøper garn, da. Brukte du Opal eller noe annet?

:klemmer:

Mamma har strikket en ullbukse til lillegutt nå, men jeg er ikke sikker på om den er ensfarget eller om hun fulgte min oppskrift. Spent på å se den, søstra sa den var kjempetøff og pappa snakket om et mønster på internett. Så det virker jo lovende ;)

:fnise: Ikke nødvendig å lage så mye styr vet du ;) I fjor hadde jeg bare på han hvite klær og en nisselue. Ble så fint atte.

Vi har ikke tatt bilde enda. Utsatt på ubestemt tid ;) Fant ut at det er vel noen som vil savne å få bilde av babyen på julekortet. Så vi venter til babyen er født, så får vi heller prøve å hive oss rundt da. Lager sånne "ferdig"kort da, så er jo bare å få tatt bildet og bestilt det. Men kan jo ta litt lenger tid med postgang rett før jul. Men da blir det en romjulshilsen i stedet ;)

Ha en fin dag :klemmer:

Oi, så spennende da! I så fall vil jeg se bilder :nigo:

Nei, det enkle er ofte det beste :fnise: Venter fortsatt på den nissekjolen, så det spørs da... :filer: Skal få ordnet julekort kjapt bare vi får tatt bilder snart ;)

Ja, skjønner at dere vil vente på babyen

Ha en fin dag, du også! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det står bra til med deg og dine! Jeg har også vært litt dårlig på å sjekke og oppdatere dagbøker i det siste - noen ganger bare flyr tiden før man får et sukk for seg ...

God tirsdag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene går, og jeg er så hekta på eBay :ler: Har kjøpt julekjoler til snuppa der, og leter etter en til meg selv, men synes det er så vanskelig med størrelser og sånt :klø: Ifølge målene er jeg en amerikansk L eller 12/14, men så blander de inn Petite og Woman og rare greier :ler:

Forrige uka var snuppa hjemme fra bhg pga. forkjølelse, så da dro vi like godt til mamma og traff søstera mi og ungene også. Kjempestas! :strix: Vi treffes ikke så ofte pga. avstanden, og jeg savner dem sånn, men vi skal jo treffes i jula da :jepp:

Helga var ganske rolig. Lørdag besøkte vi et vennepar som er 4 uker på vei (hurra! :bolledeig: ), og lillemor oppførte seg eksemplarisk :rødme: Vi var så stolte av henne :fnise: Tror vennene våre gleder seg veldig til å bli foreldre også.

Fullt så eksemplarisk var hun ikke i går og i dag :fy_fy: Har begynt å slå oss, veldig kontrollert og kun på trass, for vi ser på henne at hun vet at det ikke er lov ;) På tide å sette grenser, ja. Men litt artig også at hun stadig viser oss at hun er et selvstendig vesen.

I kveld skal jeg treffe tre venninner. Vi har holdt sammen siden ungdomsskolen, men visse avbrekk innimellom pga. studier og forelskelser ;) , men nå er vi samlet igjen, og det er så koselig! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer forresten på om jeg skal kjøpe julekort fra Vistaprint eller Optimalprint. Ser ut til at de er litt billigere enn mer kjente kjeder. Og Libero har faktisk billige fotokalendere til salgs ;) Sånne med god plass til å skrive på, som mamma liker :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...