Gå til innhold

Amused and bemused

Amused

Anbefalte innlegg

God helg vennen :hug:

Ang. kiloene, her er altformye fordelt på de fleste stedene på kroppen, leggene, lårene, magen, rompa, dobbelhaka og ermene :(

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De ekstra kiloene skulle vært flyttbare, mye mer praktisk :fnise:

Så flink T er til å snakke! :) H sier mamma og "baba"/"bappa" er visst pappa. Ellers er det ikke så mye fornuftig.

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Så flink hun er til å snakke, og til å hjelpe til! :biggrin: Det er så koselig når de vil hjelpe til, selv om det blir mer rot enn nytte mange ganger. ;)

S snakker nok ca like mye som T, sånn pluss minus. Det er ikke alltid så lett å få med seg hva han sier, og han gjentar gjerne ikke ordet han plutselig sa neste dag, så det er litt vanskelig å forstå hva som er bevisst og ikke bevisst. Men det blir jo bare mer og mer etterhvert, og veldig morsomt når de får til å snakke! :strix:

Hvordan finner du ut hvor mange kalorier du bør ligge på pr. dag, og må du regne veldig på hvor mange kalorier du får i deg? Vurderer å prøve meg, men jeg tror det bare blir hodebry når jeg må begynne å regne ... :sjenert:

Ha en god helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A verken snakker eller går, han. Han tar livet med ro :ler: Men jeg gleder meg til han begynner å fortelle bedre hva som foregår i det lille hodet hans! Det høres så koselig ut :rødme:

Åja, jeg gleder meg også til hun begynner å snakke ordentlig med oss. Tenk, så herlig! :strix: Men noen må jo ta livet med ro også ;)

Veldig forskjell på når ungene snakker!!! Har venninner som har unger som pratet kjempebra når de var 2 år, mens lillegutts fetter f.eks. trang et år til på å bli skikkelig flink.

Her får jeg også hjelp til å putte klærne i vaskemaskinen :fnise:

Morsomt å se hvordan de vil hjelpe til og hvor mye de får med seg :rødme:

Ja, det er nok store variasjoner der også, som på alle andre områder.

Lurer på hvor lenge de er så hjelpsomme, jeg. Det går vel over snart :fnise:

Snuppa di høres mye ut som snuppa mi :) Herlig alder de er i! Som de andre kommenterer så er det nok veldig individuelt hvor mye barna snakker og når de begynner å snakke. De små tar det i sitt eget tempo, så vi får bare glede oss over hver nye ting de kommer med :jepp:

Tror det blir artig den dagen all bablingen til lille V blir omgjort til ordentlige ord og setninger.. Er veldig spent på hva hun egentlig sier :)

Håper du har hatt en fin torsdag så langt! Fått noe svar fra barnehagen forresten?

Det er en herlig alder, ja!

Ja, jeg fikk et veldig fint svar fra barnehagen. Nå har lillemor fått seg egen notisbok som de noterer i. Veldig kjekt, for nå vet jeg at hun liker brunost og gomme, for eksempel. Og at hun elsker duplo :biggrin:

Jeg er 175 cm ;) Men det er ganske skjevfordelt på meg også, her ligger alt på rumpe og lår :ler: Men minibebisen får vel sugd det av meg i løpet av de nærmeste månedene...

Ikke alltid like lett å forstå hva de sier sånn i starten! Og så får de ofte samme ord for flere forskjellige ting, hvis ordene er like. Her sier ungen feks "tatte" til både tante, taket og takk :fnise: Og mann og vann var lenge det samme - "mann" begge deler, hehe.

Var det jeg visste! :nigo:

Nei, det er ikke like enkelt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg vennen :hug:

Ang. kiloene, her er altformye fordelt på de fleste stedene på kroppen, leggene, lårene, magen, rompa, dobbelhaka og ermene :(

:fnise:

God helg til deg også!

Men da er du jo bare fin da, når alt er fordelt jevnt over :jepp: Jeg skulle gjerne hatt kiloene overalt, jeg :ler:

De ekstra kiloene skulle vært flyttbare, mye mer praktisk :fnise:

Så flink T er til å snakke! :) H sier mamma og "baba"/"bappa" er visst pappa. Ellers er det ikke så mye fornuftig.

God helg!

Ja, kunne hatt litt mer på rompa, jeg :ler:

Blir artig når H også snakker mer, da. God helg til dere også!

Så flink hun er til å snakke, og til å hjelpe til! :biggrin: Det er så koselig når de vil hjelpe til, selv om det blir mer rot enn nytte mange ganger. ;)

S snakker nok ca like mye som T, sånn pluss minus. Det er ikke alltid så lett å få med seg hva han sier, og han gjentar gjerne ikke ordet han plutselig sa neste dag, så det er litt vanskelig å forstå hva som er bevisst og ikke bevisst. Men det blir jo bare mer og mer etterhvert, og veldig morsomt når de får til å snakke! :strix:

Hvordan finner du ut hvor mange kalorier du bør ligge på pr. dag, og må du regne veldig på hvor mange kalorier du får i deg? Vurderer å prøve meg, men jeg tror det bare blir hodebry når jeg må begynne å regne ... :sjenert:

Ha en god helg! :klemmer:

Ja, blir litt stressa når hun "hjelper til" for mye :fnise:

Blir veldig artig når de snakker ordentlig, ja :rødme:

Jeg har brukt formelen til Grete Roede, som er så komplisert at jeg ikke husker den nå :ler: Måtte regne veldig mye i begynnelsen, og ble sjokkert over hvor lite 100 g ferdig pasta egentlig er. Jeg har vel spist det dobbelte ;) Men nå vet jeg sånn ca hvor mye jeg spiser hver dag, men jeg må fortsatt skrive opp alt, hvis ikke så tror jeg at de små sjokoladebitene etc. ikke telles :fnise: Men det gjør de jo, det er jo de som legger seg på midja mi...

God helg til dere også! (Om enn litt sent...)

Endret av Amused
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt ei kjempefin helg!

Fredag sloknet vi på sofaen halvveis i episode 2 av Dexter, sesong 4 :fnise: Ble en del godis :sjenert:

I går fikk vi besøk av pappa :strix: Han skulle på noe gjenforeningsgreier i byen, så han overnattet også. Vi var litt spente på hvordan snuppa reagerte på at senga hennes var flyttet inn til oss, og jeg fikk rett da jeg sa at det kom til å bli vrient å legge henne :fnise: Tøysekoppen bare herjet rundt, kastet smokkene veggimellom, og skjøv skyvedøra til klesskapet mitt opp og rev ut alle klærne mine :ler: Til slutt fant jeg ut at jeg måtte prøve å holde henne i ro, for hun var jo litt overtrøtt, og etter å ha protestert høylytt i 30 sek., så roet hun seg og sovnet :rødme: Gullet sov helt til kl. 7 i morges, og brydde seg hverken om hostinga mi eller snorkinga til mannen :nigo: Deilig!

Jeg hentet pappa etter festen, og så spiste vi pizza som min kjære hadde laget :sikle: , og drakk litt rødvin. Koselig!

I dag ble det en bedre frokost med ciabatta, kaffe, deilig pålegg og juice. Var ute og gikk en tur med snuppa i vogna, men da var hun så trøtt at hun holdt på å sovne :fnise: Skyndte oss hjem for å få lagt henne i soveposen i vogna, og så sov hun i 2,5 t :biggrin: Jeg slumret litt på sofaen også. Våknet mye i natt pga. den dumme hosten, men har funnet ut at det hjelper å drikke varmt vann med honning og sitron :jepp: Halvannen Paracet før jeg legger meg gjør også at det klør mindre i halsen. Og jeg tror jeg er er mye bedre nå, så da får jeg kanskje trent snart!

Veiedag i morgen :sjokk: Skummelt, jeg har ikke vært så flink denne uka.

Torsdag: 1800 kcal

Fredag: 2500 kcal :flau:

Lørdag: 2200 kcal + lang trilletur

Søndag: 1700 kcal + lang gåtur :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes du er skikkelig flink, jeg. Er sikker på at jeg ligger på 3000 kcal hver dag, for jeg spiser mye... :sjenert: Har tenkt på å begynne å trene, så kanskje jeg skal hente hjem den elliptiske maskinen min som søstrene mine har lånt i to år :fnise:

Høres ut som en flott helg. Søndagsfrokost med familien er koselig :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg teller også kalorier, mer eller mindre. Jeg bruker Grethe Roede formelen jeg og. Nå måler jeg ikke lenger vet sånn ca hvor mye det er av det meste. Bommer sikkert noen ganger, men ikke med mye. 100 g pasta ol er langt fra så mye som de fleste spiser. Likevel er man jo mett og god når man spiser det lille. Jeg tror at hvis man spiser sakte og lite vil man oppdage mettheten i motsatt til mye og fort da sitter mettheten plutselig - men da er det jo litt for seint ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig hvor mye kalorier det blir av litt mat ja, og hvor mye man må trene for å gjøre opp for det...

Hørtes ut som en koselig helg. Lillegutt synes også at dørene på skyvedørsgarderoben er kjempemorsomme. Og drar gjerne ut alt han får tak i. Er morsomme disse små :fnise:

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Hvis den formelen er så komplisert så spørs det om det er noe for mattegeniet meg ... :rodme::fnise: Blir det alt for mange kalorier med en eneste gang du tar en liten sjokoladebit?

Høres ut som dere har hatt en kjempekoselig helg, med besøk og nydelig frokost! :sikle:

Lykke til med veieinga i dag!

Ha en fin dag. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er skikkelig flink, jeg. Er sikker på at jeg ligger på 3000 kcal hver dag, for jeg spiser mye... :sjenert: Har tenkt på å begynne å trene, så kanskje jeg skal hente hjem den elliptiske maskinen min som søstrene mine har lånt i to år :fnise:

Høres ut som en flott helg. Søndagsfrokost med familien er koselig :rødme:

Tusen takk! Men jeg er nok ikke så flink, for jeg har ikke gått ned noe denne uka :sukk: Det blir for mye godteri, altså. Jaja.

Gjør jo ikke noe om du spiser mye når du likevel er slank ;) Jeg er forresten kjempemisunnelig på ellipsemaskina di! En sånn kunne jeg ha tenkt meg :nigo:

Ja, lenge siden vi har hatt felles frokost i helga nå. Som regel ligger en av oss og sover :fnise:

Jeg teller også kalorier, mer eller mindre. Jeg bruker Grethe Roede formelen jeg og. Nå måler jeg ikke lenger vet sånn ca hvor mye det er av det meste. Bommer sikkert noen ganger, men ikke med mye. 100 g pasta ol er langt fra så mye som de fleste spiser. Likevel er man jo mett og god når man spiser det lille. Jeg tror at hvis man spiser sakte og lite vil man oppdage mettheten i motsatt til mye og fort da sitter mettheten plutselig - men da er det jo litt for seint ;)

Jeg tror også at trikset er å spise saktere enn jeg gjør nå, samt å slutte før man blir stappmett. Men det er så vanskelig! :fnise:

Utrolig hvor mye kalorier det blir av litt mat ja, og hvor mye man må trene for å gjøre opp for det...

Hørtes ut som en koselig helg. Lillegutt synes også at dørene på skyvedørsgarderoben er kjempemorsomme. Og drar gjerne ut alt han får tak i. Er morsomme disse små :fnise:

Ja, som f. eks. alt man må gjøre for å forbrenne en sjokolade :overrasket: Men sånn kan jeg ikke tenke, for det blir bare mas, føler jeg. Får heller kutte ut søtsakene altså. Denne uka er det stopp!

Øøøøøøh... sitter med en kopp kakao på jobb nå :rodme:

De små er utrolig morsomme nå :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine: Dårlig dag i dag :sukk:

Vekt: 68.0 kg, ned 0 kg

Midje: 84.5 cm, ned 0.5 cm

Jaja, det tar litt tid å komme igang igjen...

Snuppa sov så godt i natt også! Fra 18.30 til 6.30 :biggrin: Hun gråt ikke da pappa'n leverte henne i morges heller, men siden hun bare hadde villet sitte på fanget til de ansatte på fredag, så ringte jeg i sted for å høre hvordan det gikk. Joda, det går så fint, sa damen, men i bakgrunnen hørte jeg lillemor gråte :( Jeg tror det er noen av guttene som ikke er snille mot henne. Skal dra tidligere fra jobb i dag for å hente henne.

Æsj, jeg merker jeg er litt negativt innstilt igjen. Blir det i perioder, og da tror jeg at alle er ute etter meg :fnise:

Må ha ny positivitetsliste! Inspirert etter MissiW :blomst:

* jeg begynner å bli frisk

* jeg skal hente snuppa tidligere i dag

* vi skal ha fiskepinner til middag :bolledeig:

* jeg skal treffe venninnene mine i morgen kveld :danse:

* jeg skal på shopping alene på lørdag :shoppe:

* samboeren min og jeg er inne i en nyforelsketperiode :rødme:

Endret av Amused
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooh, mye bra på den lista da :)

Det er jo bra at midjemålet har gått ned da! Synes det er den vanskeligste plassen å krympe på, men det er kanskje individuelt det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig bra at midjemålet har gått ned :tommelopp:

Det er jo det viktigste :jepp:

Fin liste :tommelopp:

Vanskelig når de sliter litt i barnehagen, og skjønner godt at du synes det er vanskelig når noen kanskje plager henne... Man vil jo helst beskytte de mot alt som er vanskelig her i verden, dessverre ikke så lett å få til i praksis da. Er vel heller ikke helt heldig... Får håpe det går seg til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at midjemålet har gått ned! :biggrin::tommelsmil:

Apropos det kom jeg nå på at jeg må bruke rockeringen mere, mannen klager over at jeg ikke bruker den og at den tar opp plass på kottet ... :sjenert:

Så bra vesla ikke gråt da dere leverte henne på barnehagen! :biggrin:

Nyt å være i nyforelsketperioden, og shopping for deg selv! :biggrin:

Ha en fin dag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var en fin positivliste! Likte særlig det siste punktet ;) Det er herlig å være nyforelsket! :sjenert:

Og det å ta en shoppingrunde helt for seg selv er litt kriblende det også :fnise:

Ha en fortsatt fin tirsdag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooh, mye bra på den lista da :)

Det er jo bra at midjemålet har gått ned da! Synes det er den vanskeligste plassen å krympe på, men det er kanskje individuelt det der.

Viktig å fokusere på det positive ;)

Ja, det er definitivt den vanskeligste plassen å gå ned på hos meg :sukk:

Veldig bra at midjemålet har gått ned :tommelopp:

Det er jo det viktigste :jepp:

Fin liste :tommelopp:

Vanskelig når de sliter litt i barnehagen, og skjønner godt at du synes det er vanskelig når noen kanskje plager henne... Man vil jo helst beskytte de mot alt som er vanskelig her i verden, dessverre ikke så lett å få til i praksis da. Er vel heller ikke helt heldig... Får håpe det går seg til :)

Ja, sant det :jepp:

Tror nok hun har det ok i barnehagen likevel, hun er nå så blid og fornøyd stort sett, så jeg tror det har ordnet seg ganske bra allerede ;) Er nok bare jeg som er litt for bekymret...

Synes du er flink jeg :kose:

Telle kalorier hadde jeg aldri orket, så all ære til deg for det!

Håper det går bedre i barnehagen snart.

Takk :kose:

Kaloritellinga har sine baksider også, særlig når jeg overskrider dagsbehovet :fy_fy:

Tror det går bedre i barnehagen nå, faktisk :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at midjemålet har gått ned! :biggrin::tommelsmil:

Apropos det kom jeg nå på at jeg må bruke rockeringen mere, mannen klager over at jeg ikke bruker den og at den tar opp plass på kottet ... :sjenert:

Så bra vesla ikke gråt da dere leverte henne på barnehagen! :biggrin:

Nyt å være i nyforelsketperioden, og shopping for deg selv! :biggrin:

Ha en fin dag! :klemmer:

Hihi... nå får jo jeg dårlig samvittighet pga. rockeringen din :fnise: Du får se å ta den fram så den kommer til nytte! :ler: Men ja, det er veldig lett at den havner på loftet...

Takk :kose:

Det var en fin positivliste! Likte særlig det siste punktet ;) Det er herlig å være nyforelsket! :sjenert:

Og det å ta en shoppingrunde helt for seg selv er litt kriblende det også :fnise:

Ha en fortsatt fin tirsdag! :klemmer:

Ja, det er fint, selv om det bare varte et par dager :ler:

Ha en fin dag du også! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag: 1900 kcal

Tirsdag: 2500 kcal

Var hos ei venninne i går, og der vanket det både brownies og is :dåne: Jeg har ikke viljestyrke til å si nei, og nøyer meg heller ikke med en liten porsjon :fnise: Og siden jeg ikke greier å spise bare litt godis, så må jeg innføre null godis :jepp: Fra og med i dag!

I morges dro jeg på jobb før snuppa og pappa'n hadde våknet :rødme: Savner henne så veldig for tida, og gleder meg til helga! Skulle gått ned i stilling, men vi har ikke råd akkurat nå. Utrolig nok, siden vi strengt tatt burde hatt bedre økonomi nå som renta er lavere og vi har mer penger enn da jeg var i permisjon. Jaja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...