Amused Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter #301 Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) Tusen takk for langt og fint svar, MellonCollie Nå har jeg skrevet mail til pedagogisk leder, og jeg er spent på hva jeg får til svar Hun virker som ei mild og blid dame, så jeg frykter intet. Ikke at det er noen grunn til engstelse, for det var en veldig snill mail, men jeg vet jo aldri hvordan folk reagerer på det jeg sier Jeg spurte pent om vi kunne få en "dagsrapport", samt vite hva hun spiser, siden mye kan være linket til eksemutbruddene hennes. Ah, har tenkt å sende den mailen en evighet, men har vært redd for å virke som en hysterisk/overbekymret mamma, og nå er jeg glad den er unnagjort. 670 kcal så langt i dag. Tomatsuppe til middag, så da er jeg oppe i 1000, tenker jeg. Skal treffe et par venninner i kveld, håper det ikke vanker så mange fristelser Men hun ene er også på slankeren, så vi får bare begrense oss. Snart skal jeg hente lillemor! Endret 5. oktober 2009 av Amused Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 5. oktober 2009 #302 Del Skrevet 5. oktober 2009 Jeg kjenner meg også igjen i tankene dine. Synes jeg får veldig lite tid med lillegutt etter jobb, og er usikker på om jeg vil fortsette i 100% jobb når permisjonen med nurket er over... Evt kanskje ha litt hjemmekontor... Vi prøver å levere lillegutt rundt klokka 8, og henter han før 15. Men han sover bare en lur og den er vel ca 1,5 time i barnehagen. Jeg synes også at det blir veldig lange dager for han, men vi ser jo at han trives da og det betyr veldig mye for oss. Hos oss tar de seg også tid til å prate litt både ved levering og henting. Håper du får et godt svar på mailen din. Er ikke lett det å levere fra seg sine små i barnehagen, men jeg føler meg også som en bedre mamma etter at jeg begynte å jobbe igjen. Nå koser vi oss sammen den tida vi har, og jeg kommer til å beholde 100% plassen når nurket kommer. Både for at jeg skal kunne lade batteriene litt når babyen sover, og for at han skal kunne bli kvitt litt energi sammen med andre unger. Så kan vi heller ta en fridag når jeg føler at jeg har overskudd til det og vi skal noe spesielt som å besøke oldeforeldrene dems. Lillegutt også har jo grått noen dager når vi har levert, men det har gjerne gitt seg så fort vi har vært ute av syne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 5. oktober 2009 #303 Del Skrevet 5. oktober 2009 Kjekt å lese tankene deres rundt barnehage! Jeg har allrede begynt å tenkte litt på det og synes det er vanskelig at litja skal i barnehage før hun fyller ett år... Lykke til med slankingen! Må vel bare ta seg sammen og telle kalorier! Funker i allefall for meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 5. oktober 2009 #304 Del Skrevet 5. oktober 2009 Tror ikke du er alene om å tenke litt i forhold til barnehage og "hverdagskabalen". Det er vanskelig å få til en perfekt løsning når det er så mye å ta hensyn til. Men hun har det sikkert fint i barnehagen, så jeg håper at du ikke har dårlig samvittighet for at hun er der en del. For vår del fungerer det kjempebra at H har halvplass og at jeg ikke jobber fulltid (jobber 70-80%). Mye av grunnen til at det går opp er jo at jeg jobber turnus, og at foreldrene mine stiller opp noen timer hver uke. Jobber jeg dagvakt blir H levert litt før 8 og hentet litt etter 15. Jobber jeg kveld blir han levert litt før 9 og hentet ca. 15.30. Han sover fra 1,5-2 timer når han er i barnehagen. Får håpe du får et greit svar fra ped. lederen, og at du får litt mer informasjon framover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilljan Skrevet 5. oktober 2009 #305 Del Skrevet 5. oktober 2009 Så bra at du har sendt en mail. Enkelte ting synes jeg er en selvfølge vi må få vite om. I Prinsens barnehage er de kjempeflink med info. I skapet hans står det hvor mye han har spist, om han har hatt avføring og hvor lenge han har sovet samt ett skilt i inngangen om hva de har gjort på om dagen. Alltid kjekt å lese om hva som er skjedd. Også synes jeg det er veldig greit å få vite litt personlig om Prinsen også. Skjønner kanskje litt bedre hvorfor han er bare sur og grinete når luren hans bare har vært 45 min. I tillegg tar de seg god tid til å fortelle litt hver dag. Jeg føler han er veldig trygg og blir sett i sin barnehage. Dette var jo reine reklamekampanjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 6. oktober 2009 #306 Del Skrevet 6. oktober 2009 Jeg var sikker på at jeg hadde skrevet her inne for ikke så lenge siden? :klø: Vel, vel. Jeg håper du får et fint svar fra barnehagen! Synes ikke du er storforlangende mht de tingene du gjerne vil vite om. Vår barnehage er nok ganske lik MellonCollies. Vi får en generell dagsrapport fra avdelingen hver dag, en oversikt over hvor lenge de har sovet, mail/rapport en gang i måneden om stort og smått, og plan for neste måned. I tillegg har de alltid tid til å prate når vi kommer. Veldig bra, synes jeg! Ha en fin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter #307 Del Skrevet 7. oktober 2009 Takk for deres synspunkter, det gjør det litt lettere for en overbeskyttende mamma (Orker ikke sitere alle ) Det er jo greit at det blir litt lange dager når de trives i barnehagen, og snuppa hadde hatt en fin dag i går I dag blir det vel enda bedre, håper jeg. Tar jo litt tid å komme inn i rutinen igjen. Har ennå ikke fått svar fra barnehagen, det er for dårlig! Skal si fra når jeg henter lillemor i dag om at jeg har sendt en mail. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter #308 Del Skrevet 7. oktober 2009 Mandag: 1550 kcal Tirsdag: 2000 kcal (mannen tok med takeaway hjem Men føler jeg er i gang nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter #309 Del Skrevet 7. oktober 2009 Mandag: 1550 kcal Tirsdag: 2000 kcal (mannen tok med takeaway hjem Men føler jeg er i gang nå! Har ikke trent siden søndag, for jeg er ennå ikke helt i form. Hoster og snakker som Bonnie Tyler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 7. oktober 2009 #310 Del Skrevet 7. oktober 2009 Flink du er. Høres ikke ut som du spiser så mye, 1550 kcal er jo lite! Hihi, hørtes moro ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter #311 Del Skrevet 8. oktober 2009 Flink du er. Høres ikke ut som du spiser så mye, 1550 kcal er jo lite! Hihi, hørtes moro ut Takk Jeg bør ligge på 1500-1700 for å gå ned det jeg skal. Vanligvis ligger jeg nok på 2600 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter #312 Del Skrevet 8. oktober 2009 1780 kcal i går Og gåtur hjem fra barnehagen I natt lå jeg og hostet og hostet Slo av vekkeklokka fordi det ikke hastet med å dra på jobb, og våknet 6.45 igjen, ganske uthvilt Skal på kontroll med snuppa i dag, gruer meg litt til bivirkningene av mmmr-vaksinen, og håper hun slipper lett unna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 8. oktober 2009 #313 Del Skrevet 8. oktober 2009 Lykke til med vaksinen! Håper snuppa ikke får noen kjipe reaksjoner Og god bedring til deg! Hoste er kjipe greier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter #314 Del Skrevet 8. oktober 2009 (endret) Snuppa er sååå herlig for tida! :rødme: Hun skal hjelpe til med alt I går skulle jeg sette på en maskin med klær, og drev og sorterte dem i hauger. Så kommer snuppa, drar med seg en badehåndduk som hun putter inni maskina, lukker døra og skal til å trykke på knappen Så flink! Og hvis jeg spør henne om å kaste noe i søpla, så gjør hun det. Da jeg stod og laget middag, så stod sekken med poteter på kjøkkengolvet. Jeg ga henne en pose til å putte noen poteter i for å legge i kjøleskapet, og det var visst veldig morsomt Etterpå plukket hun ut flere poteter som hun la i sin egen kasserolle i skuffen "sin". Og plutselig går hun mot meg med en potet i pastaskjeen sin (hun har egne kjøkkenredskaper i barnestr. ) og skal ha meg til å smake. Søta! Og så er det veldig morsomt å gå rundt med et pledd eller et plagg eller helst myggnettingen til vogna over hodet og late som om hun er usynlig Sier: "sjå" når hun vil se TV "hadet" "hei" eller rettere sagt "hææææææææi " "mamma" til mamma "amma" til pappa "bebi" til katten "ja" "namnam" Når er det vanlig at de begynner å snakke "ordentlig"? :klø: Endret 8. oktober 2009 av Amused Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 8. oktober 2009 #315 Del Skrevet 8. oktober 2009 Så moro at hun har begynt å snakke mer! Her begynte ungen som smått å snakke rundt 12 mnd, men det løsna ikke skikkelig før han var på alder med jenta di. Nå er han 18 mnd og har ganske stort ordforråd. Men det er jo mange av ordene som bare er slik at vi som kjenner ham forstår det Snakke "ordentlig" tror jeg de gjerne er over 2 år før de begynner med, mange over 3 også. Trenger du å slanke deg du da? 68 kg er da itt'no Er rundt det jeg har pleid å veie når jeg ikke ammer, har i grunnen følt meg veldig slank jeg da Men det kommer jo an på hvor høy man er selvfølgelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter #316 Del Skrevet 8. oktober 2009 Så moro at hun har begynt å snakke mer! Her begynte ungen som smått å snakke rundt 12 mnd, men det løsna ikke skikkelig før han var på alder med jenta di. Nå er han 18 mnd og har ganske stort ordforråd. Men det er jo mange av ordene som bare er slik at vi som kjenner ham forstår det Snakke "ordentlig" tror jeg de gjerne er over 2 år før de begynner med, mange over 3 også. Trenger du å slanke deg du da? 68 kg er da itt'no Er rundt det jeg har pleid å veie når jeg ikke ammer, har i grunnen følt meg veldig slank jeg da Men det kommer jo an på hvor høy man er selvfølgelig. Jeg tror du er høyere enn meg, imli Er bare 166 cm, jeg, og har aldri veid så mye som nå (med unntak av da jeg var høygravid og 85 kg ) Dessuten er det skjevfordelt, alt ligger på magen og puppene Man skal lytte godt for å forstå småttisene i begynnelsen, ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 8. oktober 2009 #317 Del Skrevet 8. oktober 2009 A verken snakker eller går, han. Han tar livet med ro Men jeg gleder meg til han begynner å fortelle bedre hva som foregår i det lille hodet hans! Det høres så koselig ut :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 8. oktober 2009 #318 Del Skrevet 8. oktober 2009 Veldig forskjell på når ungene snakker!!! Har venninner som har unger som pratet kjempebra når de var 2 år, mens lillegutts fetter f.eks. trang et år til på å bli skikkelig flink. Her får jeg også hjelp til å putte klærne i vaskemaskinen Morsomt å se hvordan de vil hjelpe til og hvor mye de får med seg :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simpleminded Skrevet 8. oktober 2009 #319 Del Skrevet 8. oktober 2009 Snuppa di høres mye ut som snuppa mi Herlig alder de er i! Som de andre kommenterer så er det nok veldig individuelt hvor mye barna snakker og når de begynner å snakke. De små tar det i sitt eget tempo, så vi får bare glede oss over hver nye ting de kommer med Tror det blir artig den dagen all bablingen til lille V blir omgjort til ordentlige ord og setninger.. Er veldig spent på hva hun egentlig sier Håper du har hatt en fin torsdag så langt! Fått noe svar fra barnehagen forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 8. oktober 2009 #320 Del Skrevet 8. oktober 2009 Jeg tror du er høyere enn meg, imli Er bare 166 cm, jeg, og har aldri veid så mye som nå (med unntak av da jeg var høygravid og 85 kg ) Dessuten er det skjevfordelt, alt ligger på magen og puppene Man skal lytte godt for å forstå småttisene i begynnelsen, ja Jeg er 175 cm Men det er ganske skjevfordelt på meg også, her ligger alt på rumpe og lår Men minibebisen får vel sugd det av meg i løpet av de nærmeste månedene... Ikke alltid like lett å forstå hva de sier sånn i starten! Og så får de ofte samme ord for flere forskjellige ting, hvis ordene er like. Her sier ungen feks "tatte" til både tante, taket og takk Og mann og vann var lenge det samme - "mann" begge deler, hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå