Gå til innhold

Amused and bemused

Amused

Anbefalte innlegg

:vinke:

Nå ble jeg nysgjerrig, hva har du kjøpt til mannen? :lur:

Håper dere koste dere med fajitas og film, uten å sovne. ;)

Jeg er selv alt for flink til å sovne mens vi ser film ... :sjenert:

Jeg kjøpte en kokebok, dressbukse og skjorte :jepp:

Vi greide faktisk å se ferdig filmen uten å sovne. Dvs. mannen sovnet da 10 min. var igjen :roll::fnise:

Jeg hater å sovne når vi ser TV, for jeg blir så trøtt når jeg våkner igjen, og greier knapt å slepe meg til senga :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fin helg! :tommelopp: Snuppa og jeg koste oss veldig på lørdag, var ute og lekte i over en time. Hun sov i to timer mens jeg ryddet hus og leste avisa ;) Men da kvelden kom, ville hun ikke sove. Våknet hver time natta gjennom, med feber, potte tett i nesen og helt fortvilet. Vi prøvde alt, men ikke noe hjalp. I 2-tiden la jeg meg sammen med henne, og så sov vi sånn noenlunde til 7. Følte meg bakfull og oppbanka, men fikk sove et par timer senere på dagen :nigo:

Fikk besøk av mamma og mannen, det var koselig. Mamma hadde med en del arvetøy etter ungene til søstera mi, ikke alt var helt oppdatert, men det egner seg til barnehagetøy ;)

Lillemor sov ganske godt i natt, men i 4-tiden måtte mannen legge seg sammen med henne. Sov til 7 i dag også, men snuppa var absolutt ikke i form, så mannen ble hjemme med henne.

Tror forresten jeg må kaste inn håndkleet og dra hjem selv :( Har vondt i nakken, ryggen, beina, armene og hodet. Er svimmel og har halsvondt og tette bihuler. Får dra hjem og sove litt, håper jeg får litt fred selv om resten er hjemme ;) Usj, vil ikke bli syk nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til deg og snuppa :kose:

Kjedelig når de er syke, får håpe det går fort over.

:hoppe: for arvetøy :hoppe:

Vi har arvet masse, veldig greit å slippe å kjøpe alt nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en fin gave mannen din fikk :) Og kanskje får du også noen fordeler av den i form av nye spennende middagsretter? :lur:

Stakkars lillemor. Får håpe det går over fort. Stakkars deg også! :kos: Influensa er ikke noe særlig. God bedring til dere begge :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en kokebok, dressbukse og skjorte :jepp:

Vi greide faktisk å se ferdig filmen uten å sovne. Dvs. mannen sovnet da 10 min. var igjen :roll::fnise:

Jeg hater å sovne når vi ser TV, for jeg blir så trøtt når jeg våkner igjen, og greier knapt å slepe meg til senga :fnise:

Ah, så fin gave da! :biggrin:

Hehe, typisk å sovne helt på slutten! Det har jeg gjort flere ganger, irriterende å ikke få med seg slutten! :kjefte:

Jeg synes det er koselig å sovne foran tv-en, iallfall hvis det ikke er for sent på kvelden eller jeg følger med på noe viktig. Å slepe meg til senga klarer jeg alltids, men jeg orker ikke innom badet først. ;)

Kjedelig at både du og vesla har blitt syk, håper dere blir fort friske igjen! :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan er det med deg? Er formen bedre? Håper ikke det er svineriet som er kommet til dere... :sjenert:

Stooor god-bedring-klem :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til deg og snuppa :kose:

Kjedelig når de er syke, får håpe det går fort over.

:hoppe: for arvetøy :hoppe:

Vi har arvet masse, veldig greit å slippe å kjøpe alt nytt.

Takk :klem:

Skriver mer under ;)

Var en fin gave mannen din fikk :) Og kanskje får du også noen fordeler av den i form av nye spennende middagsretter? :lur:

Stakkars lillemor. Får håpe det går over fort. Stakkars deg også! :kos: Influensa er ikke noe særlig. God bedring til dere begge :klemmer:

Åja, på mandag (tror jeg) hadde vi pannekaker innbakt med skinke og saus, nam!

Tror vi slapp unna influensaen denne gangen da :jepp:

Ah, så fin gave da! :biggrin:

Hehe, typisk å sovne helt på slutten! Det har jeg gjort flere ganger, irriterende å ikke få med seg slutten! :kjefte:

Jeg synes det er koselig å sovne foran tv-en, iallfall hvis det ikke er for sent på kvelden eller jeg følger med på noe viktig. Å slepe meg til senga klarer jeg alltids, men jeg orker ikke innom badet først. ;)

Kjedelig at både du og vesla har blitt syk, håper dere blir fort friske igjen! :troest:

Jeg har store planer om å sovne på sofaen i kveld :fnise:

God bedring til deg og lillemor! Håper det går fort-fort over! :klemmer:

Takk! :kose:

Hvordan er det med deg? Er formen bedre? Håper ikke det er svineriet som er kommet til dere... :sjenert:

Stooor god-bedring-klem :klemmer:

Nå går det bra! :nigo:

Takk for klem :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt amputert uke det her, ja. Har vært hjemme og pleiet meg selv og lillesnuppa, som har hatt halsbetennelse :( Stakkars lita, hun har plagdes med forkjølelsesvondt i to uker, og så fikk hun litt feber og dårlig matlyst, så da ble det legetime :jepp: Er litt letta, for hver gang jeg har fulgt magefølelsen og dratt til legen, så har det alltid vært noe. Det gjør litt godt for mammahjertet å vite at jeg leser henne så godt :rødme:

Så nå er jeg nesten frisk, bortsett fra noe gruff i halsen og svelget, og lillemor er en racer igjen :biggrin: Hun hadde visst ropt etter meg i søvne i går kveld, da ;) Men jeg var på kafé sammen med ei venninne, det var utrolig godt å komme seg ut litt!

Ingen store planer for helga, det blir vel mest rolig. Får besøk på søndag da, og da blir det vel litt kake også :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at snuppa er frisk igjen, og deg også da ;)

Det er godt å vite at man som mamma stort sett skjønner når det er noe!

Kos deg masse med helg og kake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at dere er bedre. Veldig deilig å få bekreftet at en har rett når en mistenker at det er noe gruff, og ikke bare er en "hysterisk" mamma.

god helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lørdag, og jeg er uthvilt! :nigo: Var min tur til å stå opp tidlig i dag, men siden jeg la meg 21.30 :fnise: , og bare var opp en gang i 2-tida for å hjelpe snuppa med å finne igjen en av de mange smokkene i senga, samt at hun ikke våknet før 6.30, så er jeg våken og glad i dag :biggrin: Sov et kvarter i sted også da snuppa tok duppen sin. Hun har forøvrig sovet i 2,5 time nå - deilig! Tydelig at hun sover bedre nå som hun er frisk. En annen ting er at hun sover dårligere hvis hun vet at jeg er borte. Luringen, får med seg det meste ;)

Usj altså, den slankinga mi tok fullstendig feil retning da jeg var syk. Og nå har jeg nok gått opp de kiloene som jeg nettopp gikk ned :sukk: Må sette meg nye mål, tror jeg. Korte mål. For å gå ned 5 kg er myyyye for meg, og det virker så uoverkommelig at jeg ikke gidder ta fatt en gang :fnise:

Så nå har jeg et nytt mål: ned 0,5 kg i uka. Veier meg på mandag, og skal ha gått ned 0,5 kg til mandagen etter. Og sånn skal jeg holde på ei stund :jepp: Dessuten, trening to dager i uka nå som kroppen er fin igjen. Det må bli bra! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får motivere hverandre. Jeg sitter her med noen snack-a-jack med barbeque smak. Godt og sunt! Men den der treningsbiten må jeg stå over, med Prins og oppussing er det ikke en halvtime til overs. Eller det er jo egentlig det, men da trenger jeg barnevakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit med kortsiktige og fornuftige mål :jepp:

Ellers er det så lett å miste lysta.

godt å høre hun sover så bra. 2,5 time har vel kun skjedd en gang eller to her... Vi er stort sett fornøyde så lenge blunden er mer enn en time.

Ha en fin kveld :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi får motivere hverandre. Jeg sitter her med noen snack-a-jack med barbeque smak. Godt og sunt! Men den der treningsbiten må jeg stå over, med Prins og oppussing er det ikke en halvtime til overs. Eller det er jo egentlig det, men da trenger jeg barnevakt!

Jaaa! Snack-a-jack er kjempegodt! Og forresten så MÅ man jo ikke trene ;)

Greit med kortsiktige og fornuftige mål :jepp:

Ellers er det så lett å miste lysta.

godt å høre hun sover så bra. 2,5 time har vel kun skjedd en gang eller to her... Vi er stort sett fornøyde så lenge blunden er mer enn en time.

Ha en fin kveld :klemmer:

Ja, korte mål er lurt :jepp:

Hun har begynt å sove så lenge etter at vi begynte med én dupp. Og i barnehagen hender det hun sover i 3 timer :overrasket: Bra at hun får seg en pause i hverdagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er snuppa i barnehagen igjen. Uffameg, jeg har så dårlig samvittighet, for hun gråt visst da pappa'n dro :grine: Og jeg er så redd for at hun har for lange dager og for at hun ikke får nok kos og oppmerksomhet. I dag begynte hun 8.30, og jeg skal hente henne ca. 16, det er jo leeeeeeeeenge. Men hun sover jo som regel 2-3 timer også, så da får hun jo en pause.

Hva tenker dere om det å ha de små i barnehagen? Kommer jeg alltid til å ha dårlig samvittighet? Jeg vurderer sterkt å gå ned til 80% stilling. Får regne litt på det. Synes lillemor og jeg har fått så god kontakt den siste uka, og er redd jeg går glipp av alle framskrittene hennes når hun hele tiden er i barnehagen :sukk: Og de ansatte er jo så dårlige til å fortelle meg hvordan dagen hennes har vært, hvordan hun er i forhold til de andre etc.

Pokker heller, nå skal jeg skrive den mailen til barnehagen, altså. Der jeg etterlyser årsplan, foreldresamtaler etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i dag. Hjelpes, nå har jeg atter en gang gått opp de kiloene jeg nettopp fikk av :dåne:

Vekt: 68,0 kg. Midje: 85 cm :overrasket:

Mål: 67,5 neste mandag :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi kanskje en barnehage som vi er veldig mye mer fornøyd med enn hva dere er... her er det utrolig god oppfølging, med daglige rapporter på mail, og de tar seg alltid minst 5-10 min med skravling både ved henting og levering, dersom vi har tid ;) Årsplaner og månedsplaner er også veldig gode, så vi vet hva vi har å forholde oss til. D har også lange dager, men han sover jo også 2 lurer i bhg, så våkentiden er jo ikke SÅ lang nødvendigvis. Men han blir alltid levert ca 7.50, og hentet mellom 15 og 16 en gang - avhengig om pappaen er hjemme, eller om jeg må hente også.

Det jeg prøver å komme meg frem til, er at jeg også har følt mye på samvittigheten. Han er jo så liten, tenker jeg. Men etter å ha pratet både med barnehageansatte og andre venninner, så har jeg fått litt annen tankegang på det. De forteller nemlig om at allerede fra de er små, så dannes det sosiale nettverk i bhg. Noen foretrekker hverandre og leker bedre sammen enn andre. Dersom barnet kun er i bhg 3 dager i uka f.eks, så har det lettere for å falle litt utenfor - for da tyr de andre barna til de barna som "alltid" er der, og er mer forutsigbare. Det her har jeg ingen teoretisk dekning for, og det er vel sysnsing fra de som observerer. Men det høres jo fornuftig ut... og kortere dager ville ikke i vårt tilfelle gjort så mye fra eller til, da han ofte sover fra rundt 1400/1430 til 1500/1530. Og da hentes han jo.. så hadde vi hentet tidligere er det jo bare for å få ham til å sove hjemme. Og på morgenen er det jo frokosten der, noe han trives med.

NÅ skravler jeg nå. Men som du skjønner er du ikke alene med tankene, men i alle fall i mitt tilfelle har jeg bare innfunnet meg med at barnehagehverdagen er som den er - og så er vi heller ekstra flinke til å utnytte den tiden vi har hjemme. Han har vår fulle oppmerksomhet frem til han legger seg, så gjøres husarbeid etc da- og også så mye som mulig av middagsforberedelser gjøres kvelden i forveien. Vi to var jo ganske like i slutten av permisjonen med at vi ikke følte vi klarte å gi så mye av oss selv som vi ønsket..? Men nå som jeg har de timene jeg har, så er jeg en skikkelig god mamma de timene også!

Sett krav til barnehagen i forhold til oppfølging - det tror jeg du tjener mye på i forhold til at du kan slippe litt tankene. For da vet du at snuppa er en trygg plass hun blir godt fulgt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...