Gå til innhold

Nordmenn i Syden...


Gjest Oppgitt

Anbefalte innlegg

Gjest Oppgitt

Kjenner jeg blir en blanding av flau og oppgitt av denne artikkelen.

En ting er de lokale reglene, noe mye verre er foreldre som slipper ungen av gårde, i god tro, så vel som ungdom som tror de er usårbare. Aldri om jeg ville drukket meg så sanseløs som det blir beskrevet her, siden man har null kontroll og er et lett offer for både ran, vold og voldtekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Kjenner jeg blir en blanding av flau og oppgitt av denne artikkelen.

En ting er de lokale reglene, noe mye verre er foreldre som slipper ungen av gårde, i god tro, så vel som ungdom som tror de er usårbare. Aldri om jeg ville drukket meg så sanseløs som det blir beskrevet her, siden man har null kontroll og er et lett offer for både ran, vold og voldtekt...

slik blir det når forldrene skal være "kule" og ikke settte grenser for hva ungdommen skal gjøre og ike gjøre, reisebyrå burde sette ned foten og nekte ungdommer under 18-20 å reise alene, fylle reiser er noe mange ender opp med å angre sterkt når de blir gamlere eller allerede når de kommer hjem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket med noen foreldre som vurderte å la sine 16 åringer reise avsted i sommer. Jeg kjenner jeg blir rystet bare ved tanken.

Hvor store idioter går det an å bli?

Og nå er det pop her å reise på "språkskole" til spania. Dette er jenter som ikke engang har giddet å ta spansk på skolen. Og selvfølgelig er det partyjentene vi snakker om, ikke nerdene.

Selv dattera mi lo godt når hun hørte om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir både oppgitt og kjenner jeg gremmes på disse ungdommenes vegne, tror mange vil angre på dette i ettertid

Men det handler litt om sunn fornuft også, da jeg var 19 reiste jeg og noen venniner også til syden uten foreldre, selvfølgelig drakk vi og festet men ikke i den grad som i artikkelen. Det skader ikke å være litt kritisk. Skulle nesten vært en høyere aldersgrense for å få reise alene til syden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg så min 18 år gamle kusines feriebilder på facebook i går. Det var svært pinlige greier... Fyll, tjohei, og minimalt med påkledning. Og det legger hun ut på facebook, så både arbeidsgivere og familie kan se. IQ er en fin bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg så min 18 år gamle kusines feriebilder på facebook i går. Det var svært pinlige greier... Fyll, tjohei, og minimalt med påkledning. Og det legger hun ut på facebook, så både arbeidsgivere og familie kan se. IQ er en fin bil.

Det har ingenting med IQ å gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Det har ingenting med IQ å gjøre

Det har nok det, jo ;) Om man ikke har skjønt at det å legge ut lettkledde fyllefestbilder på facebook er svært lite lurt, så er man ikke særlig smart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Syns det er merkelig at foreldre er så uansvarlige at de slipper 16-åringer til syden alene. Reisebyråene kan ikke pålegges dette ansvaret. Det er ene og alene foreldrene som kan styre dette.

Jeg er ingen hysterisk mamma, begge mine sønner har hatt stor frihet under ansvar.

Men ingen av dem fikk lov å reise på slike turer alene før de var myndige.

Eldstemann reiste til Spania alene da han var 18. Yngste bryr seg ikke om slik, men ville til Roskilde alene i sommer (han er 17). Han får pent vente til neste år.

Andre festivaler i Norge får han lov å reise på alene i år. I fjor fikk han ikke lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Susanne_*
Det har nok det, jo ;) Om man ikke har skjønt at det å legge ut lettkledde fyllefestbilder på facebook er svært lite lurt, så er man ikke særlig smart.

Jeg vil nå påstå at IQ`en din virker langt lavere som bruker tid og krefter på å diskutere henne på KG. Du virker nesten misunnelig på at hun har et sosialt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg vil nå påstå at IQ`en din virker langt lavere som bruker tid og krefter på å diskutere henne på KG. Du virker nesten misunnelig på at hun har et sosialt liv.

:le: Følte du deg truffet? Dakkar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Jeg snakket med noen foreldre som vurderte å la sine 16 åringer reise avsted i sommer. Jeg kjenner jeg blir rystet bare ved tanken.

Hvor store idioter går det an å bli?

Og nå er det pop her å reise på "språkskole" til spania. Dette er jenter som ikke engang har giddet å ta spansk på skolen. Og selvfølgelig er det partyjentene vi snakker om, ikke nerdene.

Selv dattera mi lo godt når hun hørte om det.

Språkskole ja. Min venninne og jeg har vært på språkskole i henholdsvis England og Østerrike i 1970 og 1971 som 16- og 17-åringer. Ja, det var skole det gitt! Foreldrene våre sendte oss i vei i god tro om at vi ville bli vel passet på! Jommen sa jeg smør! Ingen brydde seg vel om oss! Lærerne var på kjøret og det var naturligvis vi også. Vertsfamiliene talte bare pengene de fikk for oss, og dermed var alt i orden.

Ja, det gikk jo rimelig bra fordi verden tross alt tidlig på 70-tallet ikke var så farlig som nå. Moro hadde vi det, men fulle ble vi også altfor ofte. Men det var tross alt den gangen da det ikke var vanlig å helle doping i drinken din og voldta deg etterpå.

Jeg har imidlertid i ettertid alltid sagt at om jeg hadde barn (nå er min mann og jeg selvvalgt barnløse), aldri i livet om de skulle blitt sendt på sommerskole!

Om vi lærte noe av språkene: Ja, vi gjorde vel det, på pubene, bierstubene og diskotekene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det har nok det, jo ;) Om man ikke har skjønt at det å legge ut lettkledde fyllefestbilder på facebook er svært lite lurt, så er man ikke særlig smart.

Tror du hvirkelig at det bare er folk med lav IQ som kan gjøre idiotiske ting.

En idiotisk oppførsel er ikke påpekt en med lav IQ også de med høy IQ kan oppføre seg idiotisk og gjøre idiotiske ting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Tror du hvirkelig at det bare er folk med lav IQ som kan gjøre idiotiske ting.

En idiotisk oppførsel er ikke påpekt en med lav IQ også de med høy IQ kan oppføre seg idiotisk og gjøre idiotiske ting

Nei, det har jeg heller aldri påstått. ;) Den siste setningen din gir ikke noen som helst mening... Forøvrig er "iq er en fin bil" er ganske normalt uttrykk for "dette var ikke særlig smart gjort", og følgelig er det noget merkelig å henge seg opp i dette og starte en diskusjon om hva iq er for noe. Men om du har fritidsproblemer, så for all del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Nei, det har jeg heller aldri påstått. ;) Den siste setningen din gir ikke noen som helst mening... Forøvrig er "iq er en fin bil" er ganske normalt uttrykk for "dette var ikke særlig smart gjort", og følgelig er det noget merkelig å henge seg opp i dette og starte en diskusjon om hva iq er for noe. Men om du har fritidsproblemer, så for all del.

Nå var det du som dro in IQ. Men jeg gidder ikke krangle med deg jeg har viktigere ting å gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det er ikke den som legger ut nakenbilder av seg selv på internett som har lav IQ, det er de som peker på dem og dømmer dem som har lav IQ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvordan foreldre kan la 16-17 åringer dra på slike turer. I hvert fall ikke når de vet hva som foregår der. Man må være rimelig naiv hvis man ikke får det med seg.

Når det gjelder de som er myndig og drar på slike turer, er det bare synd og skam at de ikke har lært å tenke gjennom konsekvensene av handlingene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hmm.. ble ganske sjokkert over at 16-åringer er på slike turer.

Når det gjelder de som er over 18, så bestemmer de jo selv, men som forelder ville jeg tatt en prat med ungen min litt før en slik reise. 18 eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det er ikke riktig å legge all skyld på ungdommene og deres foreldre.

Arrangøren "Rah" og hans skruppelløse gjeng må ta mye ansvar. Ingen seriøse mennesker tilrettelegger cruise av denne sorten hvor man skjenker ungdommer sanseløse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det er ikke riktig å legge all skyld på ungdommene og deres foreldre.

Arrangøren "Rah" og hans skruppelløse gjeng må ta mye ansvar. Ingen seriøse mennesker tilrettelegger cruise av denne sorten hvor man skjenker ungdommer sanseløse.

Det er vel ingen som tvinger dem til å reise på cruiset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...