Gjest Gjest_Maria_* Skrevet 13. juli 2009 #1 Skrevet 13. juli 2009 Hei. Jeg er litt over 9 uker på vei, og jeg har vondt i ryggen. Jeg har tidligere vært plaget med ryggsmerter, men det har vært muskulaturen. Nå er det annerledes. Jeg har vondt ganske langt nede, mot rumpen. Jeg kjenner det når jeg reiser meg og snur meg i sengen. Min bedre halvdel gjorde meg oppmerksom på at jeg går som en gammel dame. Vanlige ryggsmerter eller kanskje begynnende bekkenløsning? Er man mer disponibel for å få bekkenløsning hvis man allerede har svak rygg? Når er det vanlig å få det? Jeg går ikke ut ifra at det er det, langt ifra, det er ikke noe jeg vil ha, helst være frisk som en fisk. Jeg bare liker å lufte tankene og høre andre sine erfaringer.
Gjest imli Skrevet 13. juli 2009 #2 Skrevet 13. juli 2009 Det er i alle fall mulig å få bekkenløsning nesten fra dag 1 av svangerskapet desverre. Dette fordi bekkenløsning kommer av hormoner, og ikke av ekstra vekt, slik mange tror. De fleste får jo ikke slik smerter før litt senere, men det er fullt mulig at det er begynnende bekkenløsning du har nå ja, selv om ingen her kan fortelle deg det
Gjest TS Skrevet 13. juli 2009 #3 Skrevet 13. juli 2009 Ja, det er det jeg tenker også. Det er ikke minst individuelt. Jeg er ikke ute etter et fasitsvar, "ja, du har det" eller "nei, det har du ikke", men hvis noen vil fortelle hvordan de opplevde det, er det bare fint. Jeg skal la det gå litt tid og se om det bedrer seg eller går helt vekk, for det er jo mulig. Hvis ikke, har jeg legetime i slutten av måneden og kan forhøre meg da. Takk for svar, forresten.
Aftensol Skrevet 13. juli 2009 #4 Skrevet 13. juli 2009 Jeg fikk bekkenløsning tidlig, i uke 12 mener jeg det var.. Og da var det rett og slett en dag det kjentes ut som at jeg fikk en kniv inn i ene rumpeballen, og siden har den vært der og i tillegg spredd seg til den andre, opp i korsryggen og nedover lårene til baksiden av knærne... Når du skal snu deg i sengen, så ha beina sammen sånn at knærne møtes. Det er kun slik jeg kan bevege meg i sengen.. Ellers så klikker det og gjør utrolig vondt! Og som Imli sier, noen leger sier at man ikke kan få bekkenløsning så tidlig, men det kan man! Så få rekvisisjon til fysioterapaut... Det som har hjulpet meg enormt er faktisk akupunktur! Anbefaler det på det sterkeste hvis det er bekkenløsning du har!
MarianneE Skrevet 14. juli 2009 #5 Skrevet 14. juli 2009 Jeg har i ettertid skjønt at smertene jeg hadde alt før jeg oppdaget graviditeten var bekkenløsning. (men nå oppdaget jeg graviditeten seint og da....) Smertene kom rundt uke 11/12. Støtter forslaget om fysioterapaut, og ikke minst vanntrening tilrettelagt for gravide med bekkenløsning. det hjalp meg veldig. I tillegg får du spesielle belter som skal sitte over bekkenet og klemmer det sammen. Har ikke prøvd slikt selv, men vet av noen som synes det har hjulpet.
Gjest ¤bella¤ Skrevet 14. juli 2009 #6 Skrevet 14. juli 2009 Jeg fikk krafig bekkenløsning alt i uke 6, så det er fult mulig å få det så tidlig, desverre. Dine smerter høres ut som slik mine begynte, så kom deg til lege.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå