Gå til innhold

Hva tenker du når du møter en som....

kristian82

Anbefalte innlegg

Hehe, skal ikke uttale meg om venninnene dine uten å kjenne dem; men det er jo (altfor) mange som er litt overfladiske i sine karakteristikker av andre da... Har da hørt folk som tenker litt sånn jeg og - og det er - med fare for å generalisere litt - typisk pene babesjenter/gutter som er veldig opptatt av ytre ting på seg selv og andre.

Jeg tror egentlig at mange av de som f.eks venter lenge før de går inn i sitt første seriøse forhold ofte er de beste - nettopp fordi de venter til de finner noen de virkelig liker, - noe som tyder på at de er litt mer reflekterte og seriøse i forhold til kjærleik og følelser :)

Og når noen sier at det må være noe galt med de som aldri får seg kjæreste - så er det mest sannsynlig ingenting galt med dem som gjør at ingen vil ha dem; det er vel heller noe "galt" med dem i forhold til at han/hun syns det er sinnsykt vanskelig å finne en som er rett, og at det er vanskelig og skummelt og innlede forhold, og man er sjenert og gudvethva. Og som sagt tidligere syns jeg det er langt ifra dårlige egenskaper. Heller positive :) Kaprer man først en slik person så har man vunnet! ;)

Du er ikke dum altså - jeg er imponert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stjernedryss
Hva tenker du når du møter en av det motsatte kjønn, som har vært singel lenge?

Hva legger du egentlig i "lenge"?

Jeg hadde en diskusjon med noen venninner, som tenkte helt ulikt meg.

For min del tenker jeg mer sånn - ok, du har vært singel i 3 år/ aldri hatt et seriøst forhold, da har du sikkert vært opptatt med skole,jobb, ikke truffet den rette osv. De tenkte mer - da er det noe feil på deg, du er upopulær, du har pult mye rundt, eller ikke pult i det hele tatt osv.

Så hvordan tenker dere? :popcorn:

Jeg tenker ikke noe over det. Jeg har vært singel såpass lenge selv at jeg ville tenke det var positivt, greit å ha ekser lengst mulig unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skal ta utgangspunkt i da jeg var singel, så tenkte jeg sjeldent over det, da jeg faktisk aldri hadde hatt noen kjæreste før, ikke før jeg møtte kjæresten min rett før jeg fylte 22 år. Kjæresten min hadde også vært singel en stund da jeg møtte ham (dvs noen år), og jeg syntes egentlig det var veldig greit. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

(16-)22(-?) år er da en alder da bare greit å være fri og frank da :)

Jeg tror egentlig at mange av de som f.eks venter lenge før de går inn i sitt første seriøse forhold ofte er de beste - nettopp fordi de venter til de finner noen de virkelig liker, - noe som tyder på at de er litt mer reflekterte og seriøse i forhold til kjærleik og følelser

Jeg sier ikke at jeg vil ekskludere en jeg ellers synes er kjekk, men ville nok ha lurt på hvorfor det valget. Trives han ikke med å inngå kompromiss? Er han arbeidsnarkoman ? Urealistisk kravstor ? Kan han tenke i "vi-modus" ? Tidkrevende hobbyer ? Jeg vil som sagt lure på hvorfor. vil også nevne at jeg faktisk har datet et par sånne i min singelrunde nummer2, og har dårlige erfaringer.

Edit : Kom på at jeg må presisere at alder vil spille inn på min Forhåndsdømming ;)

Endret av Nynaeve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Har selv vært singel en stund og i min vennekrets har både kvinner og menn vært det. Vi trives godt i eget og hverandres selskap, selv om ingen av oss vlle lagt oss ned og blånektet hvis "den rette" dukket opp. Jeg har et langvarig ekteskap bak meg og vil heller være fornøyd og singel enn i et halvgodt forhold. Det haster ikke.

Som flere andre har nevnt så er det noe rart med de som hopper fra det ene forholdet til det andre. Rart i den forstand at det blir noe panisk over det. Noen av dem holder flere på gress i tilfelle nåværende ikke duger, og det er bare sjåfelt. Spesielt når de på gress er interessert i noe mer enn å være trøstegutt/pike. De trives ikke alene, og er redd for at andre ser på dem som stakkarslige dersom de forblir single. Egentlig litt tragisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ikke at jeg vil ekskludere en jeg ellers synes er kjekk, men ville nok ha lurt på hvorfor det valget. Trives han ikke med å inngå kompromiss? Er han arbeidsnarkoman ? Urealistisk kravstor ? Kan han tenke i "vi-modus" ? Tidkrevende hobbyer ? Jeg vil som sagt lure på hvorfor. vil også nevne at jeg faktisk har datet et par sånne i min singelrunde nummer2, og har dårlige erfaringer.

Edit : Kom på at jeg må presisere at alder vil spille inn på min Forhåndsdømming ;)

Ja, det er ikke lett å være upåvirket av dårlige erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har selv vært singel en stund og i min vennekrets har både kvinner og menn vært det. Vi trives godt i eget og hverandres selskap, selv om ingen av oss vlle lagt oss ned og blånektet hvis "den rette" dukket opp. Jeg har et langvarig ekteskap bak meg og vil heller være fornøyd og singel enn i et halvgodt forhold. Det haster ikke.

Som flere andre har nevnt så er det noe rart med de som hopper fra det ene forholdet til det andre. Rart i den forstand at det blir noe panisk over det. Noen av dem holder flere på gress i tilfelle nåværende ikke duger, og det er bare sjåfelt. Spesielt når de på gress er interessert i noe mer enn å være trøstegutt/pike. De trives ikke alene, og er redd for at andre ser på dem som stakkarslige dersom de forblir single. Egentlig litt tragisk.

Helt enig - holde flere på gress er en fullstendig uakseptabel og tragisk oppførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, forsåvidt var dét det, men jeg følte meg klar for forhold relativt tidlig, jeg hadde liksom lagt framtidsplanene mine allerede i 15-årsalderen, så jeg gikk vel egentlig og lengtet etter å ha noen å dele dem med. Uansett, så hadde jeg ingen andre i denne perioden, og jeg er glad jeg slapp å vente lenger enn 22 års alder, for meg var det mer enn nok de åra jeg var "fri og frank".

Jeg har aldri vært en som festa og rotet med andre, så det ble egentlig mange ensomme år. Det betyr ikke at jeg ikke er selvstendig, for all del, jeg klarte meg jo tross alt greit de åra, men jeg er glad den epoken er forbi. Det som kan virke som kort tid for andre, var en relativt langvarig prosess for meg. Personlig hatet jeg det, for jeg var klar for å starte livet sammen med noen, etablere meg med noen, gifte meg, jobbe osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en hankjønn tenker jeg: Bra!! Han har sikkert sprella fra seg og er klar for et skikkelig forhold! :yvonne:

Hvis det er en hunkjønn tenker jeg: YES!! Vi er flere i samme båt!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, skal ikke uttale meg om venninnene dine uten å kjenne dem; men det er jo (altfor) mange som er litt overfladiske i sine karakteristikker av andre da... Har da hørt folk som tenker litt sånn jeg og - og det er - med fare for å generalisere litt - typisk pene babesjenter/gutter som er veldig opptatt av ytre ting på seg selv og andre.

Jeg tror egentlig at mange av de som f.eks venter lenge før de går inn i sitt første seriøse forhold ofte er de beste - nettopp fordi de venter til de finner noen de virkelig liker, - noe som tyder på at de er litt mer reflekterte og seriøse i forhold til kjærleik og følelser :)

Og når noen sier at det må være noe galt med de som aldri får seg kjæreste - så er det mest sannsynlig ingenting galt med dem som gjør at ingen vil ha dem; det er vel heller noe "galt" med dem i forhold til at han/hun syns det er sinnsykt vanskelig å finne en som er rett, og at det er vanskelig og skummelt og innlede forhold, og man er sjenert og gudvethva. Og som sagt tidligere syns jeg det er langt ifra dårlige egenskaper. Heller positive :) Kaprer man først en slik person så har man vunnet! ;)

Veldig enig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er en smilymisbruker!

Ja, må være irriterende å se smileys, det er jo så negativt. Lover å IKKE endre det! :):):ler::fnise::popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det finnes da også de som lever ute i ødemarken i flere år. Gjerne for å tekkes ekser og samværsfedre. Hadde jeg imidlertid visst det jeg vet i dag hadde jeg flyttet for lengst. Har mistet så mange år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes da også de som lever ute i ødemarken i flere år. Gjerne for å tekkes ekser og samværsfedre. Hadde jeg imidlertid visst det jeg vet i dag hadde jeg flyttet for lengst. Har mistet så mange år!

Ja, utakk er verdens lønn. En må hovedsaklig tenke på seg selv og eventuelt sine barn da selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva tenker du når du møter en av det motsatte kjønn, som har vært singel lenge?

Tenker at han har ventet på meg, hehe...

Hva legger du egentlig i "lenge"?

5-10 år er lenge.

Hvis han har vært gift (noe som er meget sannsynlig siden han er minst førti) så er noen menn skrudd sånn sammen at det går fort tre-fire år før de over det at kona gikk fra dem (for det er oftest koner som går, og etterlater en overrasket mann - btdt).

Møter jeg en på førti som aldri har vært i et seriøst langvarig forhold, veeeel, da blir jeg skeptisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en på 29år som aldri har hatt et forhold og er jomfru...?

Jeg tenker ikke noe mer over det enn - han/henne har ikke møtt den rette, og er tydeligvis ikke interessert i sex utenfor forhold - i alle fall ikke første gangen en har sex. Syns det er litt trist for personen sin del, at han/henne ikke har møtt noen, men tenker ikke "for en jævla raring". Tror også at om man først går en stund uten å ha et forhold/sex, så er det lett for at årene bar går av seg selv mens man studerer, jobber osv. så var man fort 29 lissom. Hadde i alle fall bare syns det var kult om jeg møtte en jente som var sånn. ;) Hva jenter tenker om en gutt som er sånn vet jeg ikke helt, sikkert jenter som også syns det er positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hva med en på 29år som aldri har hatt et forhold og er jomfru...?

Dømmer han ikke negativt ut i fra det! Hadde blitt veldig glad hvis jeg møtte en gutt som var jomfru - men selvfølgelig - det i seg selv er ikke nok til at jeg faller for han. Men om andre ting stemmer så har sånne ting ingen verdens ting å si.

Men andre veien - om ting stemmer og jeg får vite at han har ligget med tusen stykker så kan det få meg til å tvile, fordi det sier litt om personens forhold til sex og følelser, og jeg vil ikke ha en mann som tar veldig lett på sånt. Så heller ingen en alt for mange takk!

Men i det store og det hele har sånt ingen ting å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mann45
Joda, forsåvidt var dét det, men jeg følte meg klar for forhold relativt tidlig, jeg hadde liksom lagt framtidsplanene mine allerede i 15-årsalderen, så jeg gikk vel egentlig og lengtet etter å ha noen å dele dem med. Uansett, så hadde jeg ingen andre i denne perioden, og jeg er glad jeg slapp å vente lenger enn 22 års alder, for meg var det mer enn nok de åra jeg var "fri og frank".

Jeg har aldri vært en som festa og rotet med andre, så det ble egentlig mange ensomme år. Det betyr ikke at jeg ikke er selvstendig, for all del, jeg klarte meg jo tross alt greit de åra, men jeg er glad den epoken er forbi. Det som kan virke som kort tid for andre, var en relativt langvarig prosess for meg. Personlig hatet jeg det, for jeg var klar for å starte livet sammen med noen, etablere meg med noen, gifte meg, jobbe osv.

Genene dine passer inn med en tidligere tidsalder, Yvonne - men faktisk ikke fra så veldig lenge siden egentlig.

Helt frem på 50-tallet var det vanlig å gå folkeskole til syvendeklasse, og da som 14-åring var det bare å få seg en jobb og finne seg et godt gifte :)

Det var ikke som nå når folk går på skole til de er 35! Tidene har virkelig forandret seg voldsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_m

Hvor vanlig er det egentlig å få vite hvem som er jomfru utenom når man er (på vei inn) i ett forhold?

Treffer man på ett kjæresteemne som er jomfru så blir det jo ikke sex på første date akkurat. Når man en gang forstår / får vite at personen er jomfru så vil man jo kjenne personen såpass at man kan trekke noen slutninger som ikke er rent gjettverk.

Men hva så om jenta har brukt 10 år av livet sitt på å tørre å komme ut i sola og treffe andre. På tidspunktet jeg ville blir klar over jomfrudommen så har jeg da selvsagt sett så mange kvaliteter at hva de (ikke) har gjort i sengehalmen er totalt irrelevant. Og det er selvsagt kvalitetene jenta har i dag som betyr noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...