Gå til innhold

Hvor viktig er utseendet?

Steinar40

Anbefalte innlegg

Gjest gjestdeluxe
Magefølelsen sier meg at du er ei kravstor (overfladisk?) frøken ;) hehe

Spørs om du kommer i mål med det da men .....

Det ble noen skrivefeil...

Hvorfor skulle jeg ikke komme i mål med det? Det er klart jeg gjør.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ble noen skrivefeil...

Hvorfor skulle jeg ikke komme i mål med det? Det er klart jeg gjør.

Er du for kravstor så kommer du aldri i mål. Eller så gjør du feil valg på feil premisser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Er du for kravstor så kommer du aldri i mål. Eller så gjør du feil valg på feil premisser.

Jeg er på ingen måte for kravstor. Man skal kunne stille noen krav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på ingen måte for kravstor. Man skal kunne stille noen krav.

Les igjennom hele ønskelista di en gang til først hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er urealistisk der da...?

Hva med dette da?

De må ha utstråling, ambiøsitet, varme, sjarm, et flott blikk og en fin personlighet.

Jeg kaller det å være kravstor ;) hehe

Det at han ikke engang kan ha viker når du dater, men han kan godt miste håret når dere er i sammen - henger heller ikke helt på greip altså.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjestdeluxe
Hva med dette da?

De må ha utstråling, ambiøsitet, varme, sjarm, et flott blikk og en fin personlighet.

Jeg kaller det å være kravstor ;) hehe

Det at han ikke engang kan ha viker når du dater, men han kan godt miste håret når dere er i sammen - henger heller ikke helt på greip altså.

Jøss. Jeg synes det er allmennkrav til en mann at han har utstråling, en varm personlighet og sjarm (med dette hører gjerne et fint blikk). Jeg har da møtt noen slike...synes flere "vanlige menn" kan passe til dette jeg...

Det med viker/mistende hår er ment å forstås i beste mening:

I det jeg treffer en ny mann som jeg ikke har sett før: da synes jeg det er turn-off med viker/mistende hår.

Når jeg blir sammen med en mann som har alt håret sitt på plass på hodet, og vi er sammen en stund, og han underveis i forholdet mister hår: så er ikek det så farlig, fordi da er vi sammen og har bygget opp et forhold.

Kan du se nyansene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss. Jeg synes det er allmennkrav til en mann at han har utstråling, en varm personlighet og sjarm (med dette hører gjerne et fint blikk). Jeg har da møtt noen slike...synes flere "vanlige menn" kan passe til dette jeg...

I det jeg treffer en ny mann som jeg ikke har sett før: da synes jeg det er turn-off med viker/mistende hår.

Når jeg blir sammen med en mann som har alt håret sitt på plass på hodet, og vi er sammen en stund, og han underveis i forholdet mister hår: så er ikek det så farlig, fordi da er vi sammen og har bygget opp et forhold.

Kan du se nyansene?

Jeg ber nattbønn hver natt om at jeg får beholde mitt tykke og vakre hår - i alle fall til jeg er 60 ! ;) Tror jeg hadde dæva hadde jeg mistet det as! :fnise:

Endret av kristian82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du se nyansene?

Nei, egentlig ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Nei, egentlig ikke.

Ok. La meg ta et eksempel, som kanskje kan forklare det bedre:

La oss si at Hans ikke liker tykke jenter. Han kunne aldri tenke seg å bli sammen med en tykk dame. Hans dater derfor ikke tykke damer.

Hans treffer slanke Grete. Når Hans og Grete har vært et par i 3 år, legger plutselig Grete på seg - og det eskalerer. Hun går opp hele 30 kg på 2 år: da har Hans og Grete vært sammen i hele 5 år.

Nå er ikke Hans så streng på kravene sine om å ikke date tykke jenter - fordi damen han allerede er glad i og har et forhold til, hun er blitt tykk, men Hans mener han kan være overbærende med det fordi forholdet deres betyr så mye for de begge. Og kanskje Grete kan gjøre sitt for å få en sunnere livsstil igjen. Det er lov å håpe.

Ser du nyansene?

Hvis ikke, er jeg på feil forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss si at Hans ikke liker tykke jenter. Han kunne aldri tenke seg å bli sammen med en tykk dame. Hans dater derfor ikke tykke damer.

Hans treffer slanke Grete. Når Hans og Grete har vært et par i 3 år, legger plutselig Grete på seg - og det eskalerer. Hun går opp hele 30 kg på 2 år: da har Hans og Grete vært sammen i hele 5 år.

Nå er ikke Hans så streng på kravene sine om å ikke date tykke jenter - fordi damen han allerede er glad i og har et forhold til, hun er blitt tykk, men Hans mener han kan være overbærende med det fordi forholdet deres betyr så mye for de begge. Og kanskje Grete kan gjøre sitt for å få en sunnere livsstil igjen. Det er lov å håpe.

Ser du nyansene?

Jeg ser nyansene kjære frøken Gjestdeluxe! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du nyansene?

Hans og Grete - du altså :ler:

Jeg forstår hva du mener, men jeg syns fortsatt du er altfor overfladisk.

Du blir aldri fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, for mitt vedkommende så er ikke utseende det viktigste, det har det aldri vært, men ja, jeg synes helt klart at kjæresten min er kjekk. Det betyr dog ikke at det var det jeg gikk etter da jeg så etter en partner en gang i tiden, ærlig talt var det ikke derfor jeg ville bli bedre kjent med han, men fordi han var slik en fantastisk gutt på de aller fleste områder, det være seg personlighetsmessig, eller hans humoiristiske sans. Etterhvert syntes jeg han også ble mer og mer kjekk (dog jeg syntes han var kjekk fra før også, det er ikke det). Sånt er også noe som kan vokse, føler jeg, slik var det for mitt vedkommende ihvertfall.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser du nyansene?

Du leter etter en 25 år gammel milliardær-sønn med utdannelse fra Harvard Business School - og i tillegg skal han være snill og hyggelig - altså ha en fin personlighet hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss

Ser du nyansene?

Hvis ikke, er jeg på feil forum. Skjønner ikke hvorfor du kommer med sånne banale eksempler. Har du ikke forstått hva Steinar mente i det hele tatt???

Hallo! Tror det er du som er litt urealistisk her. Du er 35 år. De fleste gutter får viker i 24-25 års alderen. De som mister håret har gjerne så godt som mistet det i en alder av 30, og dette gjelder ikke så rent få menn. Greit at du er kravstor, men du burde i det minste innse at du er det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Hallo! Tror det er du som er litt urealistisk her. Du er 35 år. De fleste gutter får viker i 24-25 års alderen. De som mister håret har gjerne så godt som mistet det i en alder av 30, og dette gjelder ikke så rent få menn. Greit at du er kravstor, men du burde i det minste innse at du er det!

De fleste gutter får vel ikke viker tidlig.

Og en ting er å ha ønsker, men virkelighetens valg modifiserer seg som regel noe i forhold til ønskene.

Jeg synes ikke det er kravstort. En varm personlighet, flink til å dusje, mosjonerer og har hår på hodet?

Nei, fy skamme.

Er ikke det greit nok da?

Det er lov å ha ønsker, og være åpen for å modifisere noe av det i virkelighetens møter.

Det var da svært så lite kravstore dere er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest gjestdeluxe

Og hvis jeg i all vennlighet glemte det:

Da skal ikke jeg okkupere mer av denne tråden. Vi lar andre få slippe til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis jeg i all vennlighet glemte det:

Da skal ikke jeg okkupere mer av denne tråden. Vi lar andre få slippe til.

Hovedpoenget mitt er i hvert fall at man ikke kan ha absolutte krav til alle detaljer i utseende og personlighet - ikke engang når du "dater". For da blir du aldri fornøyd med noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedpoenget mitt er i hvert fall at man ikke kan ha absolutte krav til alle detaljer i utseende og personlighet - ikke engang når du "dater". For da blir du aldri fornøyd med noen.

Gjør det noe om Gjestdeluxe har det da? Er jo kun hun som (trolig) får det litt vanskeligere med å finne en mann som lever opp til kravene. :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det noe om Gjestdeluxe har det da? Er jo kun hun som (trolig) får det litt vanskeligere med å finne en mann som lever opp til kravene. :popcorn:

Jeg er jo en vennlig sjel vet du som prøver å gi gode råd her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...