Gjest Gjest_Michelet Skrevet 13. juli 2009 #21 Del Skrevet 13. juli 2009 Hvor gammel er du,womenwomen? Er ikke videre imponert av tankegangen&modenheten din i denne forbindelse.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 13. juli 2009 Forfatter #22 Del Skrevet 13. juli 2009 Ja svar nå hva du tenker ? Jeg tenker mer sån - hvis livet skal være så jævlig at man ikke får den man elsker . Så skal jeg i det minste HA barn med den jeg elsker likevel . Noe annet - er utenkelig for meg .For meg er det tilfredsstillende .Bedre enn ingenting . Jo, der skiller det jo fullstendig mellom mann og kvinne, og vi får et totalt forskjellig ståsted av den grunn. Kvinnen får barnet uansett, mens mannen da ikke får det - i den situasjonen. Som mann er det uinteressant for meg å få et barn jeg ikke engang vet om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest womenwomen Skrevet 13. juli 2009 #23 Del Skrevet 13. juli 2009 Jo, der skiller det jo fullstendig mellom mann og kvinne, og vi får et totalt forskjellig ståsted av den grunn. Kvinnen får barnet uansett, mens mannen da ikke får det - i den situasjonen. Som mann er det uinteressant for meg å få et barn jeg ikke engang vet om. Ingen som tar skade av det i hvertfall .Er uintrisangt for menn å få barn de ikke vet om ... Men jeg må jo ta meg av det avkommet i minst 20 år ...Og den jobben gidder jeg ikke - hvis jeg ikke er oppriktig intrisert i avkommet mitt og det er ønsket .Det er ingen selvfølge .Om jeg blir gravid med en mann jeg ikke elsker . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 13. juli 2009 Forfatter #24 Del Skrevet 13. juli 2009 Ingen som tar skade av det i hvertfall .Er uintrisangt for menn å få barn de ikke vet om ... Men jeg må jo ta meg av det avkommet i minst 20 år ...Og den jobben gidder jeg ikke - hvis jeg ikke er oppriktig intrisert i avkommet mitt og det er ønsket .Det er ingen selvfølge .Om jeg blir gravid med en mann jeg ikke elsker . Ja, lysta driver verket som det heter hehe Og dette har jo vært en interessant filosofisk debatt som forhåpentligvis ikke blir noe mer i ditt tilfelle heller Tråden har nok sporet ut litt her - kvinnfolk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Michelet Skrevet 13. juli 2009 #25 Del Skrevet 13. juli 2009 Siden WW ikke ville svare på spørsmålet mitt, skal jeg heller svare på trådens opprinnelige tema ; Utseende er ganske viktig, dvs min partner må være attraktiv for MEG, om andre syns han er attraktiv bryr jeg meg lite om. Og for at en person skal være attraktiv nok til å være sammen med må personligheten være på plass. En nydelig sjel kan gjøre hvem som helst attraktive for min del Personer uten rett personlighet for MEG, tiltaler meg ikke nok til å kunne ha vedkommende som partner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest womenwomen Skrevet 13. juli 2009 #26 Del Skrevet 13. juli 2009 Ja, lysta driver verket som det heter hehe Og dette har jo vært en interessant filosofisk debatt som forhåpentligvis ikke blir noe mer i ditt tilfelle heller Tråden har nok sporet ut litt her - kvinnfolk! Jeg tror allt for mange kvinner ... selv om de ikke vil innrømme det selv - får barn med menn de ikke elsker ! Nøyer seg med nestbest ... Jeg er ikke typen til det . Mine lyster & instinkter når det gjelder menn - er sterkere enn all etikk og riktig moral jeg egentlig har lært - men ikke vil leve etter selv .Forde jeg kan bli ulykkelig av det .Å bare gjøre det som er akseptert og riktig i andre menneskers øyne . Jeg vil gjøre det som gir meg lykke kick ...! Er det beste i verden det . Å være lykkelig .Selv om man må bryte noen regler for å få det til ...he he Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 13. juli 2009 Forfatter #27 Del Skrevet 13. juli 2009 ..... min partner må være attraktiv for MEG, om andre syns han er attraktiv bryr jeg meg lite om. Du har en sunn innstilling men det ovenstående er interessant fordi jeg tror faktisk ikke alle jenter tenker som du der. Hva tror du om det - altså hva andre mener? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest womenwomen Skrevet 13. juli 2009 #28 Del Skrevet 13. juli 2009 Siden WW ikke ville svare på spørsmålet mitt, skal jeg heller svare på trådens opprinnelige tema ; Utseende er ganske viktig, dvs min partner må være attraktiv for MEG, om andre syns han er attraktiv bryr jeg meg lite om. Og for at en person skal være attraktiv nok til å være sammen med må personligheten være på plass. En nydelig sjel kan gjøre hvem som helst attraktive for min del Personer uten rett personlighet for MEG, tiltaler meg ikke nok til å kunne ha vedkommende som partner Ganske enig i det . Men utrolig mange lever sammens med partner med feil personlighet likevell , av økonomiske grunner , trygghetsgrunner , osv osv Så man kan fint leve i lag likevell . Og trives sånn passe bra likevel . Med årene - så tilpasser man seg liksom hverandre - på godt og vondt likevell . Glad blir man jo også i hverandre .Selv om det ikke akkurat er snakk om den store kjærligheten - om man tror på den og vet den finnes : ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 13. juli 2009 Forfatter #29 Del Skrevet 13. juli 2009 Jeg tror allt for mange kvinner ... selv om de ikke vil innrømme det selv - får barn med menn de ikke elsker ! Nøyer seg med nestbest ... Jeg er ikke typen til det . Mine lyster & instinkter når det gjelder menn - er sterkere enn all etikk og riktig moral jeg egentlig har lært - men ikke vil leve etter selv .Forde jeg kan bli ulykkelig av det .Å bare gjøre det som er akseptert og riktig i andre menneskers øyne . Jeg vil gjøre det som gir meg lykke kick ...! Er det beste i verden det . Å være lykkelig .Selv om man må bryte noen regler for å få det til ...he he Jo, problemet er vel at det ikke alltid er like enkelt (eller fornuftig) å få den man helst ville ha, og livet må jo gå videre for det. Følelsen av lykke er jo bra den - selv om den aldri varer lenge - og husk at når du leker med ilden så er det lett å bli brent! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Michelet Skrevet 13. juli 2009 #30 Del Skrevet 13. juli 2009 Du har en sunn innstilling men det ovenstående er interessant fordi jeg tror faktisk ikke alle jenter tenker som du der. Hva tror du om det - altså hva andre mener? Nei,det er nok dessverre ikke alle som tenker slikt(hverken kvinner eller menn),noen er dessverre litt mer opptatt av å "vise fram trofeet" til bekjente. Jeg personlig foretrekker en mann som er snill,omtenksom,glad i dyr og mennesker,deler min humor og som jeg kan le sammen med. En slik person vil i mine øyne ha ett flott ytre også. Man kan vel si at jeg ser mer med sjelen enn øynene Selvfølgelig kan jeg jo se at f.eks Brad Pitt er en pen mann, men det er ikke det viktige. Det ytre vil forandre seg og "forfalle" med årene likevel,det er personen inni som blir igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest womenwomen Skrevet 13. juli 2009 #31 Del Skrevet 13. juli 2009 Jo, problemet er vel at det ikke alltid er like enkelt (eller fornuftig) å få den man helst ville ha, og livet må jo gå videre for det. Følelsen av lykke er jo bra den - selv om den aldri varer lenge - og husk at når du leker med ilden så er det lett å bli brent! Jo - lykken den kan vare lenge - om man bor sammen med den rette . Det tror nå jeg . Jeg tror faktisk på den ekte kjærligheten . Du høres ut som om du ikke tror på den . Du har gitt opp og innfunnet deg med at livet aldri blir helt perfekt . Tro meg - du VET når det absolutt ikke er bra eller perfekt .Da vet du - at det finns noe bedre der ute . For dette kan ike bli verre ...enn det allerede er .he he Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 13. juli 2009 Forfatter #32 Del Skrevet 13. juli 2009 Nei,det er nok dessverre ikke alle som tenker slikt(hverken kvinner eller menn),noen er dessverre litt mer opptatt av å "vise fram trofeet" til bekjente. Jeg personlig foretrekker en mann som er snill,omtenksom,glad i dyr og mennesker,deler min humor og som jeg kan le sammen med. En slik person vil i mine øyne ha ett flott ytre også. Man kan vel si at jeg ser mer med sjelen enn øynene Selvfølgelig kan jeg jo se at f.eks Brad Pitt er en pen mann, men det er ikke det viktige. Det ytre vil forandre seg og "forfalle" med årene likevel,det er personen inni som blir igjen Ja, min innstilling er i hvert fall at utseendet bør bare være "bra nok" - som førsteinntrykk. Deretter er det personligheten som avgjør alt ...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Michelet Skrevet 13. juli 2009 #33 Del Skrevet 13. juli 2009 Jo - lykken den kan vare lenge - om man bor sammen med den rette . Det tror nå jeg . Jeg tror faktisk på den ekte kjærligheten . Du høres ut som om du ikke tror på den . Du har gitt opp og innfunnet deg med at livet aldri blir helt perfekt . Tro meg - du VET når det absolutt ikke er bra eller perfekt .Da vet du - at det finns noe bedre der ute . For dette kan ike bli verre ...enn det allerede er .he he Hvorfor være i ett forhold med en person man ikke elsker,og ønsker å gå bak ryggen på for å evt. få barn? I mine øyne ville det da vært mye bedre å være alene.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Michelet Skrevet 13. juli 2009 #34 Del Skrevet 13. juli 2009 Ja, min innstilling er i hvert fall at utseendet bør bare være "bra nok" - som førsteinntrykk. Deretter er det personligheten som avgjør alt ...... Har faktisk opplevd å møte personer som jeg ikke likte utseende på i det hele tatt, men etter å ha blitt kjent med de, har også hele oppfatningen av utseende forandret seg,og bltt attraktive i mine øyne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 13. juli 2009 Forfatter #35 Del Skrevet 13. juli 2009 Jo - lykken den kan vare lenge - om man bor sammen med den rette . Det tror nå jeg . Jeg tror faktisk på den ekte kjærligheten . Du høres ut som om du ikke tror på den . Du har gitt opp og innfunnet deg med at livet aldri blir helt perfekt . Tro meg - du VET når det absolutt ikke er bra eller perfekt .Da vet du - at det finns noe bedre der ute . For dette kan ike bli verre ...enn det allerede er .he he Hvis man virkelig VET at det ikke kan bli verre, så er det vel egentlig ganske dumt å ikke prøve å gjøre noe fornuftig med det? Jeg tror også på ekte kjærlighet - men jeg tror ikke at den er perfekt. Det vil være oppturer og nedturer. Og det finnes ingen garanti at man får oppleve ekte kjærlighet i livet, eller i hvert fall at jeg får noen glede av den i praksis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 13. juli 2009 Forfatter #36 Del Skrevet 13. juli 2009 (endret) Har faktisk opplevd å møte personer som jeg ikke likte utseende på i det hele tatt, men etter å ha blitt kjent med de, har også hele oppfatningen av utseende forandret seg,og bltt attraktive i mine øyne Hvor mange tror du gir en person de ikke liker utseende på en annen sjanse? Og tilbake til det du skrev om å "vise fram trofeet" til bekjente ... hvordan kan man forklare en slik innstilling??? Endret 13. juli 2009 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2009 #37 Del Skrevet 13. juli 2009 De fleste av oss har vel et relativt gjennomsnittlig, vanlig eller "normalt" utseende i forhold til eget kjønn og alder. Jeg tenker da at en kvinne har feminine trekk og en mann maskuline trekk - og ser frisk ut ellers. Det bør jo egentlig være godt nok når du skal velge en partner eller? Forutsatt at andre gode egenskaper også er på plass selvfølgelig .... Utseendet har alltid vært førsteinntrykket. Men hvor viktig er det egentlig, og har det nå blitt enda viktigere med alt fokus på såkalte "vakre" mennesker i media? Det er rett og slett irriterende at utseendet skal bety såpass mye, og at jeg ikke er noe bedre selv! [/quot Slutt å starte flere tråder om utseende! Begynner å bli kvalmende. Gjelder ikke bare TS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Michelet Skrevet 13. juli 2009 #38 Del Skrevet 13. juli 2009 Hvor mange tror du gir en person de ikke liker utseende på en annen sjanse? Og tilbake til det du skrev om å "vise fram trofeet" til bekjente ... hvordan kan man forklare en slik innstilling??? Man trenger strengt tatt ikke like utseende på alle mennesker man bli kjent med,gjennom venner eller jobb f.eks Og de som ved første øyekast var vakrest er kanskje ikke så vakre når man lærer personen inni å kjenne ? Ang. "vise frem trofeet" er vel for noen en måte å selvbekreftelse, at de er usikre på seg selv, og trenger å bevist for omverdenen at de er pene/rike/kule nok til å få seg en vakker partner?Ennå litt på det stadiet som på ungdomsskolen da alle ville være sammen med den kuleste gutten,samme hvordan personlighet denne gutten måtte ha? Ikke vet jeg,folk får leve på sitt vis, så kan jeg være glad jeg lever på mitt vis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest womenwomen Skrevet 13. juli 2009 #39 Del Skrevet 13. juli 2009 Man trenger strengt tatt ikke like utseende på alle mennesker man bli kjent med,gjennom venner eller jobb f.eks Og de som ved første øyekast var vakrest er kanskje ikke så vakre når man lærer personen inni å kjenne ? Ang. "vise frem trofeet" er vel for noen en måte å selvbekreftelse, at de er usikre på seg selv, og trenger å bevist for omverdenen at de er pene/rike/kule nok til å få seg en vakker partner?Ennå litt på det stadiet som på ungdomsskolen da alle ville være sammen med den kuleste gutten,samme hvordan personlighet denne gutten måtte ha? Ikke vet jeg,folk får leve på sitt vis, så kan jeg være glad jeg lever på mitt vis Er man stolt av å vise fram sin partner i sosiale sammenhenger osv ...ja da er man betatt & forelsket mener nå jeg . Og da er det naturlig å være stolt av sin utkårede nye kjærest . Et godt positivt tegn . For paret om de begge føler det slik .Da er de ekte og like mye tiltrukket av hverandre .Da er det skikkelig " parrdannelse " hvor man føler man har møtt endelig sin " like " ... Så syns heller det er ubetenksomt av deg - å se på dette som noe overfladisk og negativt .Det kan faktisk være et utrolig godt tegn for parets vidre fremtid ...om de blir å holde sammen eller ikke i fremtiden . Tenk deg det motsatte da : Du skjemmes over å vise deg offentlig sammens med din partner ...ja da mangler i hvertfall noe veldig VESENTLIG mellom dere ...he he Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Michelet Skrevet 13. juli 2009 #40 Del Skrevet 13. juli 2009 Er man stolt av å vise fram sin partner i sosiale sammenhenger osv ...ja da er man betatt & forelsket mener nå jeg . Og da er det naturlig å være stolt av sin utkårede nye kjærest . Et godt positivt tegn . For paret om de begge føler det slik .Da er de ekte og like mye tiltrukket av hverandre .Da er det skikkelig " parrdannelse " hvor man føler man har møtt endelig sin " like " ... Så syns heller det er ubetenksomt av deg - å se på dette som noe overfladisk og negativt .Det kan faktisk være et utrolig godt tegn for parets vidre fremtid ...om de blir å holde sammen eller ikke i fremtiden . Tenk deg det motsatte da : Du skjemmes over å vise deg offentlig sammens med din partner ...ja da mangler i hvertfall noe veldig VESENTLIG mellom dere ...he he Du er morsom,som ikke skjønner hva jeg skriver. Det jeg nå skrev om var mennesker som velger partner pga et pent utseende, og ikke vektlegger personligheten, de blir det en "trofe-partner" Forøvrig har jeg ALDRI hatt problemer med å vise meg offentlig med noen av mine partnere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå