Steinar40 Skrevet 13. juli 2009 #1 Del Skrevet 13. juli 2009 De fleste av oss har vel et relativt gjennomsnittlig, vanlig eller "normalt" utseende i forhold til eget kjønn og alder. Jeg tenker da at en kvinne har feminine trekk og en mann maskuline trekk - og ser frisk ut ellers. Det bør jo egentlig være godt nok når du skal velge en partner eller? Forutsatt at andre gode egenskaper også er på plass selvfølgelig .... Utseendet har alltid vært førsteinntrykket. Men hvor viktig er det egentlig, og har det nå blitt enda viktigere med alt fokus på såkalte "vakre" mennesker i media? Det er rett og slett irriterende at utseendet skal bety såpass mye, og at jeg ikke er noe bedre selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 13. juli 2009 #2 Del Skrevet 13. juli 2009 Utseende er jo det første man ser hos andre, og at det spiller en rolle, kan man ikke komme fra. Til en viss grad. Vi kan ikke noe for hvem vi tiltrekkes av, og da snakker jeg om kjemi. Du kan bli kjent med verdens mest trivelige dame, og tenke at henne kunne jeg passe sammen med. Men så mangler attraksjonen, og da er det dødfødt. Jeg faller aldri for de klassisk vakre/kjekke mennene. Skjønnhet ligger i øyet som ser. Og jeg tror på at vi ikke elsker mennesker fordi de er vakre, men vi syns de er vakre fordi vi elsker dem. Men for meg handler det om kjemi, og ikke bare utseende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 13. juli 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 13. juli 2009 Men for meg handler det om kjemi, og ikke bare utseende. Ja, men hva legger du i kjemi? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2009 #4 Del Skrevet 13. juli 2009 Jeg tror det finnes to typer kjemi - den seksuelle og den intellektuelle. Den seksuelle kjemien oppstår fra blikkontakt, fysisk tiltrekning og samspill. Den intellektuelle oppstår fra kommunikasjon om tanker og følelser, hvor man finner nok grad av samsvar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 13. juli 2009 Forfatter #5 Del Skrevet 13. juli 2009 (endret) Jeg tror det finnes to typer kjemi - den seksuelle og den intellektuelle. Den seksuelle kjemien oppstår fra blikkontakt, fysisk tiltrekning og samspill. Den intellektuelle oppstår fra kommunikasjon om tanker og følelser, hvor man finner nok grad av samsvar. Ja, spesielt den seksuelle kjemien er interessant - og det er en ting jeg har lurt på lenge - er det mulig via lukt og smak å oppfatte at det andre individet f.eks er syk eller ikke-kompatibel, altså slik at man reagerer negativt eller ikke reagerer seksuelt? Lurer på om det har vært noen seriøs forskning på dette området ..... Jeg tenker ikke på dårlig ånde eller dårlig kroppslukt etc. altså hehe Jeg tenker mere på et molekylært (underbevisst) nivå. Endret 13. juli 2009 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shelob Skrevet 13. juli 2009 #6 Del Skrevet 13. juli 2009 Utstråling, varme, interesse, ektehet, selvrespekt samt en viss vilje til å kle seg og ta vare på det utseendet man har, konkurrerer ut et pent utseende ganger 100! Noen av mennene jeg kjenner, som er (har vært!) veldig pene, er etterhvert redusert til halvpene, halvskallede surrebukker med 5 unger med 5 forskjellige damer, lettere alkoholproblemer og inkassobyråer på nakken. Men de har jo hatt mye moro på sin ferd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 13. juli 2009 Forfatter #7 Del Skrevet 13. juli 2009 Utstråling, varme, interesse, ektehet, selvrespekt samt en viss vilje til å kle seg og ta vare på det utseendet man har, konkurrerer ut et pent utseende ganger 100! Noen av mennene jeg kjenner, som er (har vært!) veldig pene, er etterhvert redusert til halvpene, halvskallede surrebukker med 5 unger med 5 forskjellige damer, lettere alkoholproblemer og inkassobyråer på nakken. Men de har jo hatt mye moro på sin ferd! Etter den søte kløe, kommer den sure svie - er det ikke det man sier hehe Og det er jo bra at du innser at utseendet ikke er alt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest womenwomen Skrevet 13. juli 2009 #8 Del Skrevet 13. juli 2009 Etter den søte kløe, kommer den sure svie - er det ikke det man sier hehe Og det er jo bra at du innser at utseendet ikke er alt Den kjemien og den sexuelle tiltrekningen er 100 % viktig for meg - om jeg skal orke å inolvere meg i og ha sex med en mann . Og der er det ikke bare utseende som spiller inn tror jeg . Forde jeg har opplevd å overhodet IKKE tenne på ganske kjekke menn merkelig nok ...da var det kjemien som ikke stemte - men utseendet var veldig bra på dem .Da likte jeg ikke oppførselen demmes og følte meg ikke tiltrekt av dem - selv om de var tiltrekt av meg . Følte vi ikke hadde noe til felles - rett og slett , og ingenting spesielt å prate om heller ...kjedlig da - da er det noe som ikke stemmer . Viktig at samtalen går lett og man har litt felles intresser og liker litt de samme tingene og er samme " type " menneske .Samme humor & stil : ) Traff en mann som var min tvillingsjel vil jeg påstå .Han var desverre mye mye eldre enn meg og masse barn med forskjellige damer ...huff ...allt der var feil sa fornuften min .Men herregud hvor like vi var , hvor mye felles intresser vi hadde og for en sinnsyk herlig sexuell kjemi & tiltrekning vi også hadde for hverandre ... Ble noen hete netter jeg aldri vil glemme ...men ikke forhold ... Synd han hadde så mye rot i livet sitt og vi var på så forskjellig ståsted i livet . Ellers hadde vi passet perfekt for hverandre . Bare trist egentlig ... Når man virkelig er forelsket ..og har knall kjemi til hverandre ..så går det gærnt ...typisk ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 13. juli 2009 Forfatter #9 Del Skrevet 13. juli 2009 Den kjemien og den sexuelle tiltrekningen er 100 % viktig for meg - om jeg skal orke å inolvere meg i og ha sex med en mann . Og der er det ikke bare utseende som spiller inn tror jeg . Forde jeg har opplevd å overhodet IKKE tenne på ganske kjekke menn merkelig nok ...da var det kjemien som ikke stemte - men utseendet var veldig bra på dem .Da likte jeg ikke oppførselen demmes og følte meg ikke tiltrekt av dem - selv om de var tiltrekt av meg . Følte vi ikke hadde noe til felles - rett og slett , og ingenting spesielt å prate om heller ...kjedlig da - da er det noe som ikke stemmer . Viktig at samtalen går lett og man har litt felles intresser og liker litt de samme tingene og er samme " type " menneske .Samme humor & stil : ) Traff en mann som var min tvillingsjel vil jeg påstå .Han var desverre mye mye eldre enn meg og masse barn med forskjellige damer ...huff ...allt der var feil sa fornuften min .Men herregud hvor like vi var , hvor mye felles intresser vi hadde og for en sinnsyk herlig sexuell kjemi & tiltrekning vi også hadde for hverandre ... Ble noen hete netter jeg aldri vil glemme ...men ikke forhold ... Synd han hadde så mye rot i livet sitt og vi var på så forskjellig ståsted i livet . Ellers hadde vi passet perfekt for hverandre . Bare trist egentlig ... Når man virkelig er forelsket ..og har knall kjemi til hverandre ..så går det gærnt ...typisk ! Moralen her blir da kanskje at ettersom dere var så like, og han hadde masse barn med forskjellige damer, så bør du passe deg så ikke det samme skjer med deg? hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest womenwomen Skrevet 13. juli 2009 #10 Del Skrevet 13. juli 2009 Moralen her blir da kanskje at ettersom dere var så like, og han hadde masse barn med forskjellige damer, så bør du passe deg så ikke det samme skjer med deg? hehe Ingen fare for det . Som kvinne har jeg kontrollen selv og tar avgjørelsene selv om jeg vil ta abort eller få et barn eller være nøye med prevensjon- aller helst det da . Det samme valget hadde aldri han - som mann .Damene bestemte for han ...kan du si ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 13. juli 2009 Forfatter #11 Del Skrevet 13. juli 2009 Ingen fare for det . Som kvinne har jeg kontrollen selv og tar avgjørelsene selv om jeg vil ta abort eller få et barn eller være nøye med prevensjon- aller helst det da . Det samme valget hadde aldri han - som mann .Damene bestemte for han ...kan du si ! Joda, helt inntil du faller for en useriøs tulling - som sikkert er pen etc. - og du sitter igjen alene med barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest womenwomen Skrevet 13. juli 2009 #12 Del Skrevet 13. juli 2009 Joda, helt inntil du faller for en useriøs tulling - som sikkert er pen etc. - og du sitter igjen alene med barn. Vell - jeg tror ikke jeg gidder å få barn før jeg nærmer meg nærmere 40 år ! Og når jeg er 40 år - har jeg ikke mange fruktbare år igjen - kanskje 5 år til , men da er det over . Dermed vil jewg aldri ende opp med mange barn med mange forskjellige fedre .Det er ikke min " drøm " i hvertfall . Jeg tilhører ikke de " dumme " kvinnfolkene som skal bære fram barn - for enhver pris , uansett om sædleverandøren er sterkt imot det .Kunne ikke tenkt meg å beholde en unge - som ble til pga en ONS ? Da er de kvinnene temmelig desperat etter å få barn - om de bærer frem i såfall og ikke tar abort . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 13. juli 2009 Forfatter #13 Del Skrevet 13. juli 2009 Vell - jeg tror ikke jeg gidder å få barn før jeg nærmer meg nærmere 40 år ! Og når jeg er 40 år - har jeg ikke mange fruktbare år igjen - kanskje 5 år til , men da er det over . Dermed vil jewg aldri ende opp med mange barn med mange forskjellige fedre .Det er ikke min " drøm " i hvertfall . Jeg tilhører ikke de " dumme " kvinnfolkene som skal bære fram barn - for enhver pris , uansett om sædleverandøren er sterkt imot det .Kunne ikke tenkt meg å beholde en unge - som ble til pga en ONS ? Da er de kvinnene temmelig desperat etter å få barn - om de bærer frem i såfall og ikke tar abort . Ser ut som du har planen klar hehe men glem ikke at det ikke alltid går helt etter planen her i livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest womenwomen Skrevet 13. juli 2009 #14 Del Skrevet 13. juli 2009 Ser ut som du har planen klar hehe men glem ikke at det ikke alltid går helt etter planen her i livet. Ja jeg vet ting ikke alltid går etter planen .Og kanskje ender jeg opp med å aldri få barn . De som er ment å komme til verden - kommer ! Sier min mor .Det er ikke opp til oss- men også litt skjebnen tror jeg .Er det meningen jeg skal få barn .Får jeg det - selv om det blir sent i livet . Uansett .Jeg har ikke truffet en mann jeg ønsker barn med heller .Jeg vil ikke ha barn - med den mannen jeg har i dag . Jeg syns ikke han er egnet til å bli far . Han er alltfor umoden , hissig og oppfarende ,dårlig nerver og prioriterer bare hobbyer fremfor eks huset vårt .Som kunne trenge vedlikehold & oppussing o.l Han er ikke drømmemannen - på ingen måte . Men er nå han jeg har da .. i dag ! Treffer jeg ikke no bedre kar enn det dær - så avstår jeg fra å få barn . Enkelt og greit . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 13. juli 2009 Forfatter #15 Del Skrevet 13. juli 2009 Ja jeg vet ting ikke alltid går etter planen .Og kanskje ender jeg opp med å aldri få barn . De som er ment å komme til verden - kommer ! Sier min mor .Det er ikke opp til oss- men også litt skjebnen tror jeg .Er det meningen jeg skal få barn .Får jeg det - selv om det blir sent i livet . Uansett .Jeg har ikke truffet en mann jeg ønsker barn med heller .Jeg vil ikke ha barn - med den mannen jeg har i dag . Jeg syns ikke han er egnet til å bli far . Han er alltfor umoden , hissig og oppfarende ,dårlig nerver og prioriterer bare hobbyer fremfor eks huset vårt .Som kunne trenge vedlikehold & oppussing o.l Han er ikke drømmemannen - på ingen måte . Men er nå han jeg har da .. i dag ! Treffer jeg ikke no bedre kar enn det dær - så avstår jeg fra å få barn . Enkelt og greit . Jaja, du har i hvert fall et særdeles praktisk syn på livet ditt! hehe Og det du skriver her minner jo faktisk noe om mitt motto også (se under) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest womenwomen Skrevet 13. juli 2009 #16 Del Skrevet 13. juli 2009 Jaja, du har i hvert fall et særdeles praktisk syn på livet ditt! hehe Og det du skriver her minner jo faktisk noe om mitt motto også (se under) Nettopp ! Enig det . Treffer jeg mister perfect og allt er perfekt i livet mitt .Så mulig det blir " et kjærlighets - barn " av det . Jeg nøyer meg ikke med noe mindre ...da avstår jeg heller fra det : ) Uansett - livet står med åpne dører for meg .Jeg har ikke kastet meg bort på en " idiot " ...he he enda i hvertfall . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 13. juli 2009 Forfatter #17 Del Skrevet 13. juli 2009 Nettopp ! Enig det . Treffer jeg mister perfect og allt er perfekt i livet mitt .Så mulig det blir " et kjærlighets - barn " av det . Jeg nøyer meg ikke med noe mindre ...da avstår jeg heller fra det : ) Uansett - livet står med åpne dører for meg .Jeg har ikke kastet meg bort på en " idiot " ...he he enda i hvertfall . Intet blir perfekt i dette livet. Beklager hehe Men etter hva du skriver selv, så kan det jo virke som du er i ferd med å kaste deg bort da men. Og tiden går fort! På den annen side, man vet hva man har, ikke hva man får. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest womenwomen Skrevet 13. juli 2009 #18 Del Skrevet 13. juli 2009 Intet blir perfekt i dette livet. Beklager hehe Men etter hva du skriver selv, så kan det jo virke som du er i ferd med å kaste deg bort da men. Og tiden går fort! På den annen side, man vet hva man har, ikke hva man får. Nå nei du ! Jeg er ikke i ferd med å kaste meg bort . Jeg vil ikke ha genene til min mann som jeg bor sammen med . Men de genene jeg vil vidreføre - de får jeg tak i hos en annen : ) Dersom jeg skulle nærme meg 40 og være desperat ha ha . Kan jo bo sammen med samboer - men få barn med " drømmemannen " ..likevell .Er ingen som kan hindre meg i det faktisk . hvis jeg føler det er riktig - så gjør jeg det . Dårlig samvittighet ? Nei . Er til ungens beste at den ikke får min samboers gener .Jeg bare vet det . Og ingen trenger vite om det ...før jeg finner det for godt å fortelle : ) Dra min vei etc . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 13. juli 2009 Forfatter #19 Del Skrevet 13. juli 2009 Nå nei du ! Jeg er ikke i ferd med å kaste meg bort . Jeg vil ikke ha genene til min mann som jeg bor sammen med . Men de genene jeg vil vidreføre - de får jeg tak i hos en annen : ) Dersom jeg skulle nærme meg 40 og være desperat ha ha . Kan jo bo sammen med samboer - men få barn med " drømmemannen " ..likevell .Er ingen som kan hindre meg i det faktisk . hvis jeg føler det er riktig - så gjør jeg det . Dårlig samvittighet ? Nei . Er til ungens beste at den ikke får min samboers gener .Jeg bare vet det . Og ingen trenger vite om det ...før jeg finner det for godt å fortelle : ) Dra min vei etc . Nei, det er sikkert ikke akkurat den første gangen noe sånt har skjedd opp igjennom historien i så fall. Men det er neppe noen god løsning uansett. Jeg vet hva jeg tenker om situasjonen du beskriver her, men jeg velger å holde det for meg selv. Du får finne ut av det på din måte ettersom det er ditt liv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest womenwomen Skrevet 13. juli 2009 #20 Del Skrevet 13. juli 2009 Nei, det er sikkert ikke akkurat den første gangen noe sånt har skjedd opp igjennom historien i så fall. Men det er neppe noen god løsning uansett. Jeg vet hva jeg tenker om situasjonen du beskriver her, men jeg velger å holde det for meg selv. Du får finne ut av det på din måte ettersom det er ditt liv Ja svar nå hva du tenker ? Jeg tenker mer sån - hvis livet skal være så jævlig at man ikke får den man elsker . Så skal jeg i det minste HA barn med den jeg elsker likevel . Noe annet - er utenkelig for meg .For meg er det tilfredsstillende .Bedre enn ingenting . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå