Norbertine Skrevet 16. juli 2009 #21 Skrevet 16. juli 2009 Jeg regner med at Rettpåsak mener sensibiliseringsbehandling når hun sier vaksine. Det foregår ved at man har en behandlingsperiode på ca 3-4 måneder i første omgang om jeg ikke husker feil, deretter oppfølging en gang i året i noen år. Den første behandlingsperioden settes det vel sprøyter hver uke, først med bittelitt pollenekstrakt, så mer og mer. Noen blir ikke bedre av denne behandlingen, noen tåler ikke behandlingen (jeg selv var så allergisk at jeg begynte å klø over hele kroppen allerede av første sprøyte, det skal man ikke gjøre, fikk samme dose en gang til, det gikk fint, deretter begynte jeg og klø igjen av dose nr. 2, da ble de redde for allergisjokk, jeg måtte få adrenalin, og jeg fikk ikke fortsette), og behandlingen er såpass dyr og omfattende at det bare gjøres på de som er svært plaget (men da ikke for plaget). Andre sier vaksinering når de mener kortisonsprøyte, dette er ikke en langtidsbehandling, den hjelper kun rett etter man har tatt sprøyten. Man kan heller ikke ta mer enn en, maks to i året. Mange opplever bivirkninger av kortison, man prøver derfor annen behandling først.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå