Haris Pilton Skrevet 13. juli 2009 #21 Skrevet 13. juli 2009 det glemte jeg også å si.. jeg har også gått på antibiotikakurer, tre i våres. Men det er jo lenge siden? og man skulle jo tro at når man behandler det vekk, kom det ikke tilbake. men joda.. Candida ligger ofte i kroppen, i blodet. Så soppinfeksjoner i underlivet/munnen er symptomer på dette og når man tar stikkpille/krem i underlivet og mikstur for munnen behandler dette symptomene men ikke årsaken. Det er i hvert fall tilfellet hos meg :/ Men det er klart at det ikke gjelder alle. Man har jo ikke nødvendigvis candida i hele kroppen bare fordi man får det lokalt et sted. Man kan ha candida lenge uten å vite det, jeg hadde det en stund før jeg fikk utbruddene i munnen nå nylig, men hvor lenge aner jeg ikke. Forøvrig var jeg på legevakten med denne herligheten i går kveld, ettersom jeg var ferdig med miksturen min for 1-2 uker siden og trodde jeg var helt soppfri men fikk superutbrudd igjen i helgen. Han sa at den forrige kuren hadde "drept de store soppene men ikke babysoppene", hehe Men argh. Sopp i munnen er dritekkelt
Gjest Smaragd Skrevet 13. juli 2009 #22 Skrevet 13. juli 2009 Prøv i en periode å unngå: -tampongbruk -såpe i underlivet (-bruk babyolje å vaske med!) -hormonprevansjon Se om det kan hjelpe
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå