Gjest Gjest_Mia_* Skrevet 12. juli 2009 #1 Skrevet 12. juli 2009 Hei, Jeg har hørt noen rykter om at man lett får forstoppelse når man er gravid og at man kan være plaget av dette igjennom hele svangerskapet? Stemmer dette, eller kan det unngås ved aktivitet, sunt kosthold m. fiber osv? Jeg HATER forstoppelse! Men det kan jo også hende at det skal være sånn ettersom babyen også skal ta opp næring? Eller kanskje dette bare gjelder jenter som fra før av er plaget med treg mage?
Saeria Skrevet 12. juli 2009 #2 Skrevet 12. juli 2009 Jeg har så langt ikke vært særlig plaget med det, og jeg tar i tillegg jerntabletter hver dag. Fordøyelsen går gjerne litt tregere når en er gravid, men for min del har det ikke slått seg ut i form av forstoppelse.
Littlebird Skrevet 12. juli 2009 #3 Skrevet 12. juli 2009 Noen får jo det, men jeg vil jo si at det ikke er så alvorlig at det spiller noe rolle i forhold til graviditet.. det er jo mange småting som man kan få, men når man er gravid så er det liksom bare en del av "pakken".. Klart man kan gjøre noe for å lette slike plager også, som du sier med kosthold og bevegelse, og å drikke mye. I tillegg kan man jo ta legemidler ved behov. Det er ikke bra å gå rundt forstoppet som gravid heller, selv om barnet skal ha sin del av næringen. Men dette ville jeg ikke bekymret meg for..
Gjest Gjest_Mia_* Skrevet 12. juli 2009 #4 Skrevet 12. juli 2009 Okei, tusen takk. Ble litt mer beroliget nå. Det jeg har hørt da må nok ha vært veldig blåst opp!
Yoshi Skrevet 12. juli 2009 #5 Skrevet 12. juli 2009 Jeg har ikke hatt problemer med det. Jeg går faktisk oftere på do nå enn ellers.
Gjest Gjest_Mia_* Skrevet 12. juli 2009 #6 Skrevet 12. juli 2009 Så fint å høre, og så fint for deg =)
pinkybride Skrevet 12. juli 2009 #7 Skrevet 12. juli 2009 Hadde veldig problemer med det en liten periode i graviditeten. Var ikke noe særlig og fikk til og med en hemoroide som følge av det. Men så gikk det over og hemoroiden ble borte også.
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2009 #8 Skrevet 13. juli 2009 Er midtveis i graviditeten nå, og har heldigvis merket lite til slikt. Men fordøyelsen går jo tregt, da, det er slett ikke hver dag jeg får til noe (for å si det slik). Men det har heldigvis ikke stoppet opp. Mulig at det kan bli verre senere i graviditeten, men hvis det skulle skje, skal jeg bare hive innpå en pakke extra-dropsr, det pleier å løsne opp på det meste har jeg erfart...
Aftensol Skrevet 13. juli 2009 #9 Skrevet 13. juli 2009 Mulig at det kan bli verre senere i graviditeten, men hvis det skulle skje, skal jeg bare hive innpå en pakke extra-dropsr, det pleier å løsne opp på det meste har jeg erfart... Smart! Eller spise lakris på tom mage.. Det bruker også å gjøre jobben TS: jeg har heller ikke vært plaget med det.. Men det har heller ikke bekymret meg, jeg tåler ikke laktose, så hvis jeg hadde fått forstoppelse så hadde jeg bare spist is eller drukket et glass melk
Gjest Gjest_Mia_* Skrevet 13. juli 2009 #10 Skrevet 13. juli 2009 hehehe, hvem har vel ikke spist en hel boks med lakrispastiller og angret en smule etterpå!?!?? Det var jo ganske smart da, spise eller drikke noe man vet magen ikke er så altfor begeistret for. Har også inntrykk av at om man bekymrer seg myyye for å få forstoppelse får man det kanskje uansett!...
LilleMy28 Skrevet 13. juli 2009 #11 Skrevet 13. juli 2009 Det er gjerne verst mot slutten, og anbefaler alle å drikke litt duphalac siste uken før termin og like etter fødsel, ellers kan første doturen gjerne bli litt "traumatisk" :gjeiper:
Saeria Skrevet 13. juli 2009 #12 Skrevet 13. juli 2009 *Noterer at en liten flaske duphalac bør legges i fødebagen*
Gjest Gjest_Mia_* Skrevet 13. juli 2009 #13 Skrevet 13. juli 2009 Notert her også! Vil jo ikke akkurat gjøre fra meg på fødebordet heller :S
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå