Gå til innhold

2012-går jorden under?


Gjest Gjest_Hans_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Hans_*

Maya kalendern, sumerianske tekster, egyptiske tekster, kinesiske I ching pluss mange fler snakker om en dommedag i 2012. Jeg har lest mye om emnet så gidder ikke gå i detaljer, men er det ingen som tenker over hvor alvorlig disse klimaendringene engentlig er? vi er så naiv at vi trur på alt som blir sagt til oss på tv, hadde du giddi å skapt panikk vis du hadde vist at jorda går til helvete en dag? såklart ikke, men de på toppen vet at i 2012-2013 skjer det noe som skjer hvert 26000 år. dommedag som religiøse folk kaller det. så mitt spørsmål er: hva er dine meninger rundt 2012?? og vis du ikke vet hva jeg snakker om, søk på 2012 før du legger inn svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå skjønner jeg ikke helt spørsmålet ditt, men...vel, mine tanker rundt 2012 er vel at den 1. januar 2013 så vet vi nå i allfall om Mayakalenderen faktisk spådde verdens ende og hadde rett. Jordens undergang har tross alt vært spådd temmelig mange ganger før.

Foreløpig har det vært feil.

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvilken dag jorden går under; om det er i morgen eller lenge etter at vi er døde - så er vel det viktigste uansett å leve livet ditt så godt som mulig. Å gå rundt og bekymre seg for en dommedag man ikke kan gjøre noe for å endre, hjelper vel ingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maya kalendern, sumerianske tekster, egyptiske tekster, kinesiske I ching pluss mange fler snakker om en dommedag i 2012. Jeg har lest mye om emnet så gidder ikke gå i detaljer, men er det ingen som tenker over hvor alvorlig disse klimaendringene engentlig er? vi er så naiv at vi trur på alt som blir sagt til oss på tv, hadde du giddi å skapt panikk vis du hadde vist at jorda går til helvete en dag? såklart ikke, men de på toppen vet at i 2012-2013 skjer det noe som skjer hvert 26000 år. dommedag som religiøse folk kaller det. så mitt spørsmål er: hva er dine meninger rundt 2012?? og vis du ikke vet hva jeg snakker om, søk på 2012 før du legger inn svar.

Det finnes ikke et eneste godt eksempel på at noen har forutsagt denslags med noen grad av nøyaktighet før. Derimot har verdens undergang blitt spådd feilaktig utallige ganger. Så jeg tar det hele med knusende ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melchizedek

Jorden vil gå under når solen blir en rød kjempe. Men det er først om 4-5 milliarder år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Glør

Mayane selv trodde ikke at verden skulle gå under denne dagen, så da ser ikke jeg noen grunn til å tro det heller. For mayane markerer denne dagen en overgang inn i en ny tidsalder, noe som har skjedd fire ganger før i deres historie, uten at verden har gått under.

Endret av Glør
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mayane selv trodde ikke at verden skulle gå under denne dagen, så da ser ikke jeg noen grunn til å tro det heller. For mayane markerer denne dagen en overgang inn i en ny tidsalder, noe som har skjedd fire ganger før i deres historie, uten at verden har gått under.

sier du det? Det har jeg faktisk lurt på litt selv, om dette har skjedd før. Men jeg har hørt at deres kjempesvære kalender ikke når slutten fullstendig før 2012, men det var muligens skrekkpropaganda for det var i en sånn youtubefilm om dette fenomenet... jeg ville vite hva det var, siden det var så mye prat om det på mange forumer..

Jeg også tror at vi er på vei i en ny alder. At muligens det kapitalistiske, utnyttende systemet vi har idag forfaller og menneskene må bygge opp alt igjen, og ikke pengemakten. Og at vi da kan velge å gjøre det for felleskapets gode, og ikke for de få som har alle pengene i verden (er det ikke 10% av menneskene på jorda har sammen 90% av alle verdiene eller noe sånt?)

Det blir jo spådd endringer i verden og at makten skal skifte til dagens til noen andre. Så da var vi flere spådommer som støtter at verden ENDRES 2012, og ikke slutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...