Gå til innhold

Vaskehjelp

Gjest Jamila

Anbefalte innlegg

Gjest Jamila

Hva mener KGs brukere om det å ha vaskehjelp?

Selv har jeg hatt det i flere år nå, og er storfornøyd med å kunne kjøpe meg mere fritid. Det er jo det jeg i realiteten gjør.

Men jeg setter også en viss grense ved det-jeg vil aldri gi henne nøklene til leiligheten, men er til stede når hun kommer og når hun drar.

Hva mener dere andre? Er det en god invistering, eller er dette bortkastet tull som invaderer privatlivet alt for mye?

Jamila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En veldig god investering. Og hadde jg følt jeg kunne tatt meg råd til det hadde jeg ikke tvilt. At jeg skal ha det senere når vi får litt mer spillerom, er det ingen tvil om. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma hadde vaskehjelp da vi var små. Hun hadde tre barn selv og ett fosterbarn, så det var eneste løsning :)

Jeg kunne godt tenke meg å ha vaskehjelp her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener KGs brukere om det å ha vaskehjelp?

Har man råd til det, skjønner jeg godt at folk vil ha det! Skulle gjerne hatt det selv, men er student.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En veldig god investering. Og hadde jg følt jeg kunne tatt meg råd til det hadde jeg ikke tvilt. At jeg skal ha det senere når vi får litt mer spillerom' date=' er det ingen tvil om. :)[/quote'] :Nikke:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har råd, men har ikke prioritert det. Har tre barn og 80% stilling, og innrømmer glatt at det hadde vært DEILIG!!!

Men så er det å finne en som er 100% pålitelig, som ikke snoker i tingene våre, og som gjør skikkelig rent. Jeg tror jeg er dårlig på å si opp folk, nemlig... :ler:

Mannen min holder litt igjen, fordi han mener at før noen evt. kan komme inn i vårt hjem og vaske, så må vi faktisk RYDDE, og da mener han at jobben omtrent er gjort - når vi er ferdig med å rydde! "Den moppingen tar da ikke så lang tid!"

Ser ikke bort fra at jeg gjør en liten anstrengelse for å skaffe meg vaskehjelp en vakker dag... Men hun skal i så fall ha nøkkel og være her mens jeg er på jobb - og forduftet som en skinnende hvit ånd før jeg kommer hjem fredag ettermiddag til grønnsåpelukt... :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gurimalla

Har en som kommer annen hver uke og gjør alt, til og med skifter på senga. Det er kjempedeilig. I de ukene hun ikke kommer tar vi selv, men det er ikke behov for skikkelig storvask....

Har ikke barn og bor i ganske liten leilighet (80 m2). Da vi er ryddige personer i utgangspunktet er det ikke mye som skal til. Hun er kjempeflink og har fått nøkler til heimen, det er ikke mye å snoke i uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Åja, det skal jeg definitivt ha når jeg har råd.

Har vært vaskehjelp selv, og var glad for jobben da jeg var på skolen. Så de som mener det er nedverdigende er jeg ikke enig med. Må imidlertid si at jeg var glad familien var på jobb, da føler man seg ikke så overvåket. (barna kom hjem fra skolen, og moren kom hjem kanskej 20-15 min før jeg var ferdig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jamila

Vi betaler 300 kr i uken, 100 kr timen. Da vasker hun alle gulv, annen hver uke skifter hun på sengene og hun bretter sammen klær. Vasker kjøkkenbenk/komfyr og badet også.

Så lenge det er rydda er det utrolig hva hun rekker. Og ikke minst, da får jeg overskudd slik at jeg kan ta lister, støvtørk etc. selv uten å se på det som slitsomt.

Synes ikke det er dyrt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi betaler 300 kr i uken, 100 kr timen. Da vasker hun alle gulv, annen hver uke skifter hun på sengene og hun bretter sammen klær. Vasker kjøkkenbenk/komfyr og badet også.

Synes ikke det er dyrt!

Det var ikke dyrt i det hele tatt! Skulle gjerne hatt vaskehjelp jeg også. Hmmm....det blir min fremtidige drøm tror jeg.

Hvordan kom dere kontakt med henne da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har både vaskehjelp og hjelp til å brette og stryke tøy.

Vi jobber mye, har stort hus og hage og er bare nødt til å kjøpe oss hjelp til diverse oppgaver. Ser ingenting galt i det. Vi betaler godt og begge parter ser ut til å være gjensidig fornøyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også ha :roll: Foreløpig er det ikke noe vi prioriterer - men om noen år da kanskje. Forløpig er vi bare to personer og bor i en leilighet. Min kjære har uttalt at han syntes at barn må lære å vaske, mens jeg mener at en vaskehjelp ikke trenger å vaske eventuelle barns rom det kan de klare selv :sjarmor:

Snart men ikke ennå 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Zalomine

Nja, vaskehjelp høres flott ut, men som nevnt, først må vi rydde, og da er 99% av jobben gjort, i vårt tilfelle.

Og så var det det der mde å stole på noen, snoking etc...

Men jeg har lyst på praktikant jeg, når den tid kommer (egentig au-pair, altså utenlandsk praktikant) så den delen med å stole åp noen i mitt hjem må jeg i så fall venne meg til. Oppgavene for denne personen vil jo også være "lettere husarbeide" slik at ikke ALT faller på meg i alle fall :)

Men, vi får nå se om det noen gang bli noe av. Jeg bare synes at det virker som en god løsning, i stedet for å dra ungene ut av senga tidelig om morgenen for å levere dem i barnehagen før jobb kan de våkne og spise frokost hjemme, og noen passer på dem der. Dessuten er vel det en fin løsning for hunden, at der er noen i huset. (La meg nå legge til: vi har hverken hus, hund eller unger, eller seriøse planer om å anskaffe noen av disse tingene med det første...)

Bare vage tanker for min del altså.

Vaskehjelp trenger jeg egentig ikke, men RYDDEHJELP, det trenger jeg :) Som tar oppvasken, tømmer oppvaskmaskina, legger sammen rene klær og alle disse kjedelige oppgavene. Vel... Jeg har jo min samboer.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde vaskehjelp da jeg var barn og han hadde streng ordre om å ikke vaske rommene til broder'n og meg. Det måtte vi ta selv.

Jeg kan godt tenke meg en vaskehjelp. For se etter at jeg har funnet et nytt sted å bo, om jeg kan ta meg råd til det.

For meg vil det bli ren luksus, for jeg har tid til å ta husarbeid, men kan ikke fordra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt hjelp i huset det siste året og det er noe av det beste jeg har investert i. Jobber veldig mye, også ofte i helgene og det er utrolig deilig å komme hjem på fredag til nyvasket hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne forresten godt tenke meg å leie inn hjelp til kjedelige oppgaver i hagen og med huset også. Fjerne løvetann i plenen, og skrape husveggen før den må males og sånn også. Har noe de kaller "småjobbsentralen" her, der ungdommer kommer og jobber på timesbasis til en lønn mellom 50 og 70 kroner. Så lenge det er enkel oppgaver og jeg kan være der og ha overoppsyn må det jo være en glimrende løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...