Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2009 #21 Skrevet 11. juli 2009 Jeg rer opp senga på min måte. Det vil si at for å ta livet av mest mulig midd bretter jeg dyna godt til side. Det ligger altså ikke i en stor haug, men pent rullet sammen på langs ytterst på sengekanten.
Nausicaä Skrevet 11. juli 2009 #23 Skrevet 11. juli 2009 Nei. Både fordi vi ikke gidder og fordi det er veldig tungvint å få det til med en dobbeltdyne i en seng som har vegger på tre sider.
Gjest MåneSkygge Skrevet 11. juli 2009 #25 Skrevet 11. juli 2009 Nei, og det er både p.g.a latskap og midd. Signerer.
Nigo-san Skrevet 11. juli 2009 #26 Skrevet 11. juli 2009 Når jeg blir gammel, skal jeg ha heklet sengeteppe som ligger over to perfekt brettede dyner uten så mye som en krøll noe sted... Men inntil videre ligger dyner i en krøll, eventuelt særdeles slaskete oppredd. Blir liksom ikke tid til annet på travle morgener. (ang midd, så håper jeg at åpent vindu hele døgnet- særlig midtvinters- tar knekken på flesteparten av dem. Når jeg blir gammel nok til å re opp senga skikkelig, har jeg også tid til å støvsuge madrassen ukentlig )
Cata Skrevet 11. juli 2009 #27 Skrevet 11. juli 2009 Niks - jeg har også lest om midd . Men jeg bretter dyna tilbake slik at den blir liggende noenlunde ryddig i fotenden. Dermed får madrassen og en del av dyna godt med luft i allfall. Så rer jeg heller opp skikkelig før jeg legger meg om kvelden.
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2009 #28 Skrevet 11. juli 2009 Vi har dobbeldyne, og jeg pleier å brette den ned sånn at den ligger fint. Da får dyna luft seg på den sida som har ligget mot kroppene våre og midten på madrassen også. Så det er min måte å re opp sengen.
leandra Skrevet 30. juli 2009 #29 Skrevet 30. juli 2009 Jeg lufter alltid senga noen timer om formiddagen hvis jeg har fri, evt til jeg kommer hjem fra jobb for å få bort midd og andre uhumskheter. Etter luftingen rer jeg fint opp med sengeteppe og noen pynteputer. Liker å legge meg i oppredd seng.
Gjest norah Skrevet 30. juli 2009 #30 Skrevet 30. juli 2009 inni hodet mitt så har jeg et strøkent soverom hvor senge tøyet alltid er nytt. men handling er det dårligere med. rer opp når jeg får besøk, når jeg rydder(det skjer jo slett ikke hver dag) eller når jeg en gang føler for det(typisk søndag eller noe). litt av grunnen er at samboeren sover lengre enn meg som regel. men til gjengjeld er jeg er veldig nøye med å ta gardinene fra, og å alltid ha vinduet oppe.....skifter også på sengen ca en gang i uken.
Gjest SmallTalk Skrevet 30. juli 2009 #31 Skrevet 30. juli 2009 Jepp, hver dag. Bretter dyna til lufting om morgenen, og rer opp senga en gang i kveldinga. Jeg hater å legge meg på krøllete laken, med flat pute og krøllete dyne. Heldigvis er samboreren min nesten like nevrotisk som meg på akkurat dette.
GodsChild Skrevet 2. august 2009 #32 Skrevet 2. august 2009 Jeg begynte plutselig aa re opp senga for en mnd siden, og har gjort det siden.
angeleyes Skrevet 2. august 2009 #33 Skrevet 2. august 2009 Jeg rer opp sengen kun når jeg får besøk. Da er det full oppredning med hekleteppe, pynteputer osv. Ellers pleier jeg ikke re opp, men prøver å lufte dyna så ofte jeg har mulighet. Det er så deilig å legge seg i en dyne som akkurat er luftet.
The Kitten Skrevet 2. august 2009 #34 Skrevet 2. august 2009 Jeg rer opp sengen min med en gang jeg har stått opp. På den måten blir jeg ikke fristet til å legge meg igjen.
Miko Skrevet 2. august 2009 #35 Skrevet 2. august 2009 Ja - jeg rer opp senga. Det tar ca 2 sekunder. Om ungene mine rer opp? Nei, det kan jeg ikke tenke meg - i hvert fall ikke hver dag. De er for øvrig ganske store disse ungene da!
Gjest *Mim* Skrevet 2. august 2009 #36 Skrevet 2. august 2009 Jeg rer opp sengen min med en gang jeg har stått opp. På den måten blir jeg ikke fristet til å legge meg igjen. :klø: Er det ikke mer fristende å legge seg i en nyoppredd seng, da?
The Kitten Skrevet 2. august 2009 #37 Skrevet 2. august 2009 :klø: Er det ikke mer fristende å legge seg i en nyoppredd seng, da? Jeg synes ikke det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå