Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest *Mim*
Skrevet

Rer du opp senga di hver dag? Jeg er nok dårlig oppdratt - har ikke fått med meg dette hjemmefra, men syns det er deilig å finne en oppredd og delikat seng om kvelden. Men jeg har lest at for sengemidden er det best å ikke re opp senga.

Hva med barna - rer de opp sengene sine?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg rer så godt som aldri opp senga - dyna ligger i en haug :fnise:

Skrevet

Jeg rer alltid opp senga mi siden jeg bor på hybel og bruker den som "sofa" på

dagtid. Da er det jo en selvfølgelighet at man rer opp med sengeteppe og det hele. Kommer nok ikke til å re opp senga noe særlig når jeg engang får eget soverom, er jo aldri der inne uansett?

Skrevet

Rer sjelden opp senga før jeg drar avgårde på morgenen, men "dekker" til med dyna når jeg kommer hjem igjen.. Senga mi blir også brukt som sofa da, så burde vel ha redd opp med sengeteppe og greier, men jeg er for lat til det :fnise:

Skrevet

Jeg kan med stolthet si at jeg ikke rer opp senga mi.

Gjest Gjest
Skrevet

På jobben bor jeg på samme rom som en annen person (vi sover der ikke samtidig) så da er jeg veldig nøye med å re opp sengen. Men hjemme må jeg si at jeg slurver litt. Men det er jo mye trivligere å legge seg i en fin og oppreid seng =)

Gjest Vampen
Skrevet

Jeg rer alltid opp senga..

Jeg klarer rett og slett ikke å dra hjemmefra om det ikke er gjort, og jeg får litt fnatt om jeg ikke gjør det ganske raskt etter at vi har stått opp. :filer:

Skrevet

Jepp absolutt hver eneste dag. Synes det ser bedre ut, så det er faktisk det første jeg gjør hver eneste morgen. Men jeg har da ingen pynteputer og sånt som må settes veldig spesielt.

Men prøver å rulle opp dynen en gang i blant for å 'lufte' sengen.

Skrevet
ReHvafornoe? :klø:

Hihi, samme her -vel, bortsett fra når foreldrene mine kommer på besøk sånn en gang i året. Og jeg prøver (det er hardt) å huske å re når jeg er hjemme hos dem! Var jo nesten småflaut sist de var her, for en ting var at sengen ikke var redd (de skulle sove på mitt soverom) men jeg hadde klart å misfarge alle lakenene rosa..lyserosa... :dåne:

Skrevet

Heia,gjorde det alltid før men lest endel om all midden så nå bretter jeg den bare ned og "banker"putene så det ser greit ut og da får senga litt luft iløpet av dagen,føler jeg..he he.

Gjest Gjest_Oda_*
Skrevet

Ja, rer opp sengen vår hver morgen ... klarer ikke gå fra og komme hjem til et rotet soverom.

Så jeg rer opp og åpner persiennene.

Til daglig så legger jeg dynene slik at det kommer luft til lakenet - men den dagen vaskehjelpen kommer så rer jeg opp skikkelig og legger sengeteppe over.

Jeg tror ikke det kommer mindre midd om dynene ligger i en stor krøll enn om jeg legger de fint sammen.

Gjest Dora Flanica
Skrevet

Bor alene, og soverommet er adskilt fra stua, så jeg pleier ikke å re opp senga, lufter heller grundig ut. Men innimellom får jeg ånden over meg og da er det militær presisjon på sengeoppredninga. Ser jo mer delikat ut med oppredd seng, men har og alltid innbilt meg at midden koser seg mer når senga er oppredd rett etter at man har stått opp.

Men bor jeg sammen med andre så tar jeg naturligvis hensyn og rer opp senga.

Skrevet

Nei, det gjør jeg aldri. Og det er både pga latskap og midd (her i huset er det flere med allergi). Er heller ikke den som gidder å ha det så pent på soverommet ellers. Det er jo bare vi to som bruker det til soving. Blant annet. :sexy:

Skrevet

Er jeg gjest hos noen - og på hytta (hvor folk ser inn på soverommet fra terrassen) legger jeg dynen pent, men hjemme følger jeg rådet om å "lufte" sengen så midden ikke skal trives alt for godt.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Det gjør jeg særdeles sjelden, og hvis jeg gjør det legger jeg bare dyna utover flatt over hele senga. Da er det i mine øyne ferdig oppredd :laugh:

Men nå skal det sies at jeg har lite soverom, og senga mi står derfor helt inntil veggen, noe som gjør det komplisert å få til sengeteppeoppreing og sånn. Det er iallefall det jeg prøver å si til meg selv :fnise:

Men det med midd visste jeg ikke, så da ble det enda en god grunn til å ikke re opp senga :)

Gjest Elastica
Skrevet (endret)

Oh yes! Jeg rer opp senga! De siste årene tror jeg at jeg har latt være å re opp senga sånn cirka en dag. Den dagen var bortkastet på jobb. :nevrotisk:

Hjemme rister jeg dynene ute, fjerner alle hår fra lakenet og glatter det ut. Putene blir lagt i fin bunke med den største nederst. Dynene blir brettet i tre deler på tvers. På hyttene hvor vi har mindre senger blir dynene lagt oppå hverandre, putene blir satt opp på høykant med pyntepyter foran. Sånn som her.

Ingenting er som å legge seg i en oppredd seng. Uansett om det skal soves eller gjøres andre ting. :sexy:

Endret av Elastica
Skrevet

Har hørt/ lest at midden trives bedre i oppredd seng, så derfor rer jeg ikke opp hver dag....

Skrevet

Nesten aldri må jeg innrømme.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Pga midd lar jeg senga stå lengst mulig, som regel 2 timer, før jeg rer opp. Er det finevær henger dyna ute de timene.

Elsker å legge meg i en oppredd og pen seng :hjerter:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...