Androide Skrevet 28. april 2011 #2221 Del Skrevet 28. april 2011 Så tøff du er som planlegger å reise alene til Helsinki!! Jeg har tenkt lenge på å dra et sted alene, siden jeg har mye mer fri en mannen og det er mange steder jeg vil oppleve, men det har så langt blitt bare med tanken Håper jeg er like tøff som deg etterhvert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 28. april 2011 Forfatter #2222 Del Skrevet 28. april 2011 PH: Så klart hadde de det fint, de var jo i Finland Var de i Helsinki? Androide: Hihi takk takk Nå kommer jo kjære noen dager etter, men det er jo det å ordne alt på Gardermoen, komme seg på flyet, få med seg bagasjen på Vantaa og komme seg til hotellet, selve reisinga, som er verst Hadde jeg ikke tatt turen dit i fjor, så hadde jeg vært veldig skeptisk, så redd som jeg er av meg, men nå vet jeg jo hvordan det er og dette er noe jeg virkelig vil, så da går det nok bra Man må nok bare hoppe i det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 29. april 2011 Forfatter #2223 Del Skrevet 29. april 2011 Nå må jeg skrive litt kjenner jeg Idag har jeg hatt fri, og det har vært herlig! Dro avgårde til spenst litt før 10 og var med mamma på corebar. Kjenner at det er et par uker siden jeg har trent! Fikk så vondt i låra med engang, men jammen var det godt å trene igjen Da jeg kom til kjære igjen, lagde jeg meg en salat til lunsj! Det er svært sjeldent Har kjøpt bananer, epler, pærer og bringebær, så det blir nok en liten fruktsalat i løpet av helga Må jo være litt sunn midt oppi spisinga av chili,sjokolade og yoghurtnøtter I kveld blir det lasagne, og da skal jeg så klart ha salat til! Vi gikk en tur i byen istad, og da kjøpte vi oss soft-is, kanskje ikke det sunneste, men jammen var det godt å kose seg i sola med is :happy: Nå har jeg en liten jobb fremfor meg.. Er inne på nettbanken, og holder på å skrive ned hvor mye jeg har på bruks- og sparekontoen, skrive ned alt jeg har brukt penger på med siste lønninga.. Og så må jeg skrive opp festivalbillett, fly og hotell utgifter, og hvor mye sånn ca trengs til ferien. Også kan det være kjekt å regne ut sånn ca hvor mye jeg tjener i løpet av mai, juni og juli. For å ha en viss oversikt og prøve å spare en del, for etter ferien er det ikke sikkert jeg kommer til å jobbe mer. Og man tjener ikke fett når man er student tror jeg, i følge en på jobben er det så mye skole første året at man ikke får jobba.. Og hvis jeg flytter så må jeg jammen bli flink med pengene! Noe som er bra er at siden jeg er vikar og får lønn etter antall timer liksom, så får jeg vanlig lønn i juni i tillegg til rundt 20 000 i feriepenger. Så de må jeg spare på. Og mens jeg er i Helsinki, får jeg juli lønninga mi, og det er ikke dumt Og jeg har jo tjent en god del i år og får jo feriepenger neste år av det, siden jeg kommer til å slutte om noen mnd kan jeg vel få de før, men får se. Det er jo veldig kjekt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 29. april 2011 #2224 Del Skrevet 29. april 2011 Androide: Hihi takk takk Nå kommer jo kjære noen dager etter, men det er jo det å ordne alt på Gardermoen, komme seg på flyet, få med seg bagasjen på Vantaa og komme seg til hotellet, selve reisinga, som er verst Hadde jeg ikke tatt turen dit i fjor, så hadde jeg vært veldig skeptisk, så redd som jeg er av meg, men nå vet jeg jo hvordan det er og dette er noe jeg virkelig vil, så da går det nok bra Man må nok bare hoppe i det Jepp! Du har jo vært der før og kjenner til forholdene Du komemr helt sikkert til å få det topp og supert! Det føles litt tryggere å dra til et sted jeg allerede har vært, iallefall første gangen jeg reiser ut alene, så får vi se om jeg blir litt tøffere etterhvert Eller, etterhvert...vi får vel først se om jeg er tøff i det hele tatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 30. april 2011 Forfatter #2225 Del Skrevet 30. april 2011 Det kommer seg nok! Kanskje du bare må prøve, og det da går bedre Det er litt som kjære og jeg prata på da vi gikk rundt i byen igår, vi prata på ting vi var redd og hadde angst for osv. Jeg har alltid vært redd for å ta buss alene, og det tok lang tid før jeg var komfortabel med å gå inn på butikk alene. Da jeg skulle begynne på videregående gråt jeg flere ganger fordi jeg måtte ta buss, for jeg var så redd, alt bare vrengte seg inni meg. Men hva i alle dager er det å være redd for? Men når man har dårlig selvtillit og er redd alt da vet du Jeg måtte jo bare pent ta bussen, og etter hvert gikk det over, nå er jeg mer glad i å ta buss, men jeg kan fortsatt være litt redd når bussen kommer og det kan hende det er fordi det kan være mange folk på eller noe.. Så jeg har skjønt at jeg har jammen blitt ganske tøff de siste årene! Jeg sa til mamma igår at det blir så jeg drar alene, og hun lo godt da jeg sa "tenk på det du, jeg som ikke turte ta bussen som 16 åring en gang!" Det er godt, godt å kunne gjøre ting uten å overtenke, vurdere alt og kjenne at alt bare vrenger seg inni meg Jeg gleder meg så til å dra! Det blir så godt å komme unna alt mulig, og oppleve masse Men jeg tar så klart ikke alt på sparket.. Jeg har jo planlagt det aller meste, og jeg er veldig glad i google maps for å si det sånn Der har jeg funnet steder jeg skal til, bygninger jeg vil ta bilder av, også har jeg funnet Hesburger restauranter og Picnic, så jeg vet hvor jeg skal få tak i mat.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 1. mai 2011 Forfatter #2226 Del Skrevet 1. mai 2011 Idag er det 222 til jeg drar til Helsinki Måtte tiden gå fort! Men samtidig litt sakte så man har sommer en stund Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 1. mai 2011 #2227 Del Skrevet 1. mai 2011 222 hva? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 1. mai 2011 #2228 Del Skrevet 1. mai 2011 Glem det, jeg så tickeren din.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 1. mai 2011 Forfatter #2229 Del Skrevet 1. mai 2011 Var bare litt artig at det var kun 2 tall. Ikke mye som skal til for å glede meg! Det er jammen ikke lenge til, disse 2 mnd 2 ukene og 2 dagene kommer nok til å gå fort :happy: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 2. mai 2011 #2230 Del Skrevet 2. mai 2011 2 måneder flyr jo som en vind, så det er bare å begynne å glede seg! Deilig å ha noe å se fram til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 2. mai 2011 Forfatter #2231 Del Skrevet 2. mai 2011 Absolutt! Og jeg planlegger jo så mye, og jeg finner stadig steder og butikker jeg vil besøke, og steder/ting jeg vil ta bilde av Tror jeg må investere i et par fine joggesko, har på følelsen av at det blir veldig mye gåing Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 3. mai 2011 #2232 Del Skrevet 3. mai 2011 Gode gåsko er et must når man skal være turist! Gnagsår og vonde føtter kan ødelegge de fleste turer altså. Alt bra i barnehagen for tiden da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 3. mai 2011 Forfatter #2233 Del Skrevet 3. mai 2011 Det skal jeg tro på, slang på meg noen nye lette sko da vi landa på vantaa i fjor,fikk gnagsår med engang, Tok på gnagsårplaster men til og med det fikk gnagsår.. De skoene har nesten ikke blitt brukt med andre ord! Må kjøpe noen joggesko og gode lette sko, for måtte gå rundt med skatesko i fjor og det var så latterlig varmt! Det går vel bra i barnehagen, jeg trives veldig godt nede og det går bra der hvert fall Men det er ei som ikke jobber i hele mai pga skole og der må vi ha vikar, og G blir snart sykmeldt så der trenger vi vikar, og vi har ei som jobber 60% og har vært litt ekstra eller jobba for hu som har skole.. Og jeg skal egentlig ha fri annen hver fredag og vi har egentlig vikar, men hu jobber på cafe på kjøpesenteret og kan ikke jobbe hele tiden lell,så jeg får ikke fri før den siste fredagen i mai, og da skal jeg ha Det er flere som slutter i sommer/høst,eller alle er vel ikke helt sikkert, men jeg og K slutter,for hu skal gå enda mer skole. Så folk skal flyttes på og fler må inn, kaos synes jeg og er nesten litt glad for at jeg slutter, mest sannsynlig blir det G og F nede, og hu i 60%, men blir liksom ikke det samme noe Nå er jeg hjemme igjen hos att a mor! Kjære dro på øving idag og blir borte til torsdag, så idag dro jeg ned til en stille leilighet og spiste, før jeg trente en time på spenst, gikk så ned igjen til kjære hvor jeg tok en lang, varm dusj, herlig! Deretter måtte jeg pakke, rydde, vaske opp litt, brette sammen klær, ordne litt så det er fint til kjære kommer hjem Siden jeg jobba til 16.30 ble jeg så sliten! Jeg er så trøtt, så nå går jeg nok å legger meg snart. Jeg våknet litt før jeg måtte stå opp idag,kjære våkna da også, så da lå vi i senga og så på tegnefilm! Var så koselig å ligge i armkroken hans , kommer til å bli kjedelig å sove alene nå... Jaja, dette var alt for idag, ble litt mye kanskje, og alt skrevet fra mobilen! Hadde ikke skjedd om jeg ikke hadde hatt tastatur til å ta frem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 5. mai 2011 #2234 Del Skrevet 5. mai 2011 Du verden, så mye endringer i barnehagen da Misunner ikke B. som har fått ansvaret for hele det puslespillet der, men hun ordner vel opp, kjenner jeg henne rett Høres ut som en koselig morgen for dere - turtelduene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 5. mai 2011 Forfatter #2235 Del Skrevet 5. mai 2011 Det kan du si Det begynner å falle på plass nå, vi har pers.møte på mandag så vi får nok vite åssen det blir da Og AK blir jo sykmeldt enda lenger, mener de sa det blir et år, så B kommer til å sitte på kontoret, hun er jo kjempeflink og hun har vel ikke så mye imot det, men som hun sa så er hun ikke "ferdig" med å jobbe med barn, men hun er flink og er litt på avdelingene og. Men men, jeg begynte september 2009 og hun ble sykmeldt da.. Er sjæfen sin.. Er koselig å ha sånne gode stunder, det kunne skjedd oftere egentlig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 6. mai 2011 Forfatter #2236 Del Skrevet 6. mai 2011 (endret) Idag må jeg få sendt mail til han på tatoveringstudioet Hidden Bones i Helsinki, hadde vært så morsomt å fått tatovert heartagrammet Ville Valo har HIM er jo fra Helsinki, så må jo få gjort det der Jeg er så lat, gidder ikke engang sende en mail Den piercingen jeg tok i øret 1.april datt ut for litt siden, og den stanga var så liten så hadde ikke sjans til å få på kula på den og det er jo ikke plass til fingrene mine inni øret. Men igår fikk jeg endelig bestilt to ringer som jeg kan ha der (har en ring fra glitter der i mens) Noe så enkelt som å shoppe på nettet tar lang tid før jeg orker! Kjøpte de to ringene, to ringer til kjære og fire sånne "pinner" til å strekke ørene med siden de krympa sammen, alt ble 145,- Og det er bra kvalitet, er fra UK, og om man handler for over 100,- er det fri frakt Istad kjøpte jeg meg isadora leppestift og lilla neglelakk! Og dove krem som gjør kroppen litt brun, sminkefjerner, hårfarge og Lumene ansiktsrens. Lumene er et finsk merke, så jeg må bare prøve Leppestiften vet jeg ikke om passer meg, men den ser så fin ut på Linda Hallberg, så jeg må prøve! Er dyrt å følge disse bloggene jeg følger! Trykk på bildet for å komme til bloggen. Skikkelig interessant innlegg! Skal jeg få sendt den mailen nå da.. Også skal jeg bestille meg fjernkontroll til kameraet mitt, får se når det skjer i løpet av helga Også må jeg legge ved en video, et band jeg fant igår. Det er sånn 'Minttu 16 år' musikk Endret 6. mai 2011 av Minttu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 8. mai 2011 #2237 Del Skrevet 8. mai 2011 Håper du har ei fin helg! Så du hadde opplyst meg om at L hadde fått babyen. Hadde allerede plukket opp nyheten på FB, men takk for opplysningen likevel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 14. mai 2011 #2238 Del Skrevet 14. mai 2011 Håper alt står bra til med deg selv om det er litt stille her for tida! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 14. mai 2011 Forfatter #2239 Del Skrevet 14. mai 2011 Tanken om å skrive her har jeg hatt i noen dager nå, men når jeg skulle ha begynt har jeg begynt på alt mulig annet i stedet, og når jeg var ferdig med det gadd jeg ikke skrive her Det er vel ikke all verden som har skjedd, men litt så! Jeg gjør det vanlige, jobber som bare det, til og med de dagene jeg egentlig skulle hatt fri, pga mangel på vikarer og fordi jeg gjerne vil ha pengene! Og jeg har mest sannsynlig ikke lang tid igjen i min kjære barnehage.. Ellers prøver jeg å trene 2-3 ganger i uka og gi mer og mer. Og jeg er enten hjemme eller hos kjære, hører på musikk, glor på nettet, planlegger ferie, og bare slapper av. Trening først, jeg prøver hvert fall, men jeg kunne absolutt vært flinkere. Men! Da jeg begynte på spenst i slutten av januar, klarte jeg så og si ikke bedre enn 2km på 20min på elipsemaskina, og på torsdag klarte jeg 2km på 10min! og 4km på 19.05! Etter en så bra runde på elipsemaskina, drev jeg i 30min i styrkerommet og tok i som bare det, så var det 10min på elipsemaskina igjen så jeg fikk drevet 1t. Da jeg kom til kjære igjen, tok jeg meg en velfortjent god dusj, før jeg spiste salat! Det er ikke ofte jeg spiser. Men senere på kvelden møtte jeg fire jenter fra jobben, og vi spiste sammen på Egon. Smakte godt med baconsurret indrefilet, og oreo kake Bra jeg trente så... På fredag var jeg ikke ferdig på jobb før 16.30, og mamma jobbet kvelden og stefaren min var borte.. Ergo, jeg måtte gå hjem, rundt 3.3km, og den siste kilometeren er så og si bare oppoverbakke.. På turen var jeg også innom kiwi og handla litt. Så var litt sliten da jeg kom hjem, men jeg hadde bare godt av det! Og da var det ekstra godt med en dusj og litt sjokolade på kvelden Men i løpet av kvelden tordna det helt sinnsykt, og jeg tror det slo ned 2-3 ganger like ved oss.. Ene gangen smalt det helt jævlig og det fikk dørklokka til å ringe.. Broren min ble vettskremt og faren hans måtte komme hjem. Men da ga det seg jo så klart Har vært litt smådårlig vær her i det siste, og jeg tror det er spådt regn her på 17.mai! Men jeg skal uansett ut på morgenen jeg, for å se på toget. Broren min skal gå, og jeg må jo se på barnehage toget og se om noen av barna "mine" er der Og NRK kommer til byen også Ja, nå er det jo mest sannsynlig ikke lenge til jeg slutter i jobben min.. Det blir nok litt tøft, har jo jobbet der siden september 2009, men det er godt å vite at det er bare å komme tilbake på sommerjobb Jeg får ikke vite om jeg kommer inn på skole før den 20 juli, og det er i uke 29, jeg er i Finland i uke 29 og 30 og vil gjerne være hjemme i uke 31. Kommer jeg inn på skole begynner jeg i uke 34, så jeg skal jobbe i barnehagen i uke 32, 33 begynner det nye året så da er det like greit å ikke være der egentlig. Så da får jeg tjent litt mer penger, det kommer godt med! Kjedelig å måtte vente så lenge på å få vite om jeg har kommet inn.. Og kommer jeg inn må jeg se etter leilighet, det er jo ikke noe som haster egentlig, men hadde jo vært kjekt å fått flytta, samtidig blir det utrolig kjedelig å forlate det fine, røde huset i skogen.. Og angående jobben, jeg slutter jo mest sannsynlig, K slutter 1.juli og flytter da til Bodø for å gå på skole, KJ slutter andre uka i juni for hun har fått en annen jobb, G er blitt sykmeldt nå men kommer nok tilbake til høsten, R vil bare jobbe 60% og det skjønner jeg, og det kan hende ei anna ei også slutter om hun får den jobben hun var på intervju på her om dagen. Jeg må si jeg er veldig glad for at jeg ikke har igjen lenge der før jeg tar ferie, siden de på avdelinga mi blir sykmeldt og slutter! Og veldig glad for at avdelingene blir slått sammen for sommeren snart, så jeg ikke blir alene på avdelingen med en haug vikarer.. Bilde på toppen var vel slettes ingen overraskelse, jeg gleder meg såå! Jeg har planlagt alt som trengs tror jeg, og bare venter på å få lønning, da skal fly og hotell ordnes! Det blir veldig spennende å reise alene, det blir søndag (reisedag)-torsdag alene, kjære kommer den torsdagen. Jeg får vel ta den verste shoppingen da, så kjære slipper det Og jeg skal gå rundt og ta masse bilder! Tok ikke så mange i fjor, og det var ikke så mange bra bilder at det gjorde noe pga dårlig objektiv, lys og motivet var skjevt liksom. I år blir det masse bra! Gleder meg så, er så godt å ha noe så bra å se frem til :happy: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 17. mai 2011 Forfatter #2240 Del Skrevet 17. mai 2011 (endret) Gratulerer med dagen alle sammen!! Da dusjen var tatt, frokosten var spist, sminken og bunaden på, tuslet kjære og jeg ned til sentrum idag tidlig Vi så på barnehagetoget,for å se på ungene i bhg min, og skoletoget for å se etter broren min. Alltid kjempekoselig å se på toget! Etter toget gikk vi sammen med mamma og stefar til der toget slutter, og så litt på underholdninga som var der og spiste is. Vi har vært utrolig heldig med været , var sol og flott under toget, så regnet det litt da kjære og jeg kom til tanta hans. Der fikk vi pølser, bløtkake, pavlovakake og is! Senere dro vi til bestefaren og moren til kjære, da kom også et par søskenbarn og onkel og tante av kjære, og vi fikk brus og skolebrød Så gikk turen hjem til meg, hvor vi fortsatt er. Jeg passet på å ta bilder av broren min, kjære og meg med engang mens det fortsatt var sol, og det var smart! Tror det ble fine bilder, av meg og kjære inntil bjørka i hagen og sittende på steingjerdet vårt Her har vi grillet god mat, og kost oss med marsipankake og is med peanøtter, non stop og sjokoladesaus til Man er sunn på 17.mai Nå sitter jeg her og slapper av, bunaden er fortsatt på Skjer nok ikke mer for oss i kveld, det er fyrverkeri et sted et lite stykke unna her i kveld, så vi tar nok turen dit tror jeg Endret 17. mai 2011 av Minttu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå