Gå til innhold

Minun maailmani

Minttu

Anbefalte innlegg

Jeg trodde alt var greit nå, men det er tydeligvis dumt å tenke det, for da må det jo bli noe :fnise:

Det er denna ferien som plager meg nå.. Jeg trodde jeg hadde alt planlagt til neste den minste detalj, fly, tog, hotell, hva jeg skal gjøre og se.

Planen er å ta fly til Helsinki den 7 juli og ta tog til Turku der i fra, så være der til 11 eller 12, Ruisrock er den 8-10.

Så tilbake til Helsinki og være der til 25. Virker som om kjære ikke er så ivrig på å være der så lenge, i fjor var vi borte fra den 9 til 18, og han sa det var litt for lenge. Men jeg har sagt ifra at om han ikke vil være borte så lenge, så kan han bare dra hjem om det er det han vil. For det er mye jeg vil oppleve i Helsinki, og jeg har veldig lyst til å være borte en stund og nyte en ferie, gjøre det jeg vil og kose meg, og slippe å tenke på så mye tull. Og jeg har ikke noe imot å være der noen dager alene.

Men nå vet dere, så er det to ting som ødelegger dette litt..

Det første som dukka opp var Nummirock. En metal festival i Nummijärvi, et ingenting midt i Finland.. :ler: For å komme dit må man ta fly til Seinäjoki og så buss til Nummijärvi og det tar et par timer, eller fly til Helsinki, tog/buss til Seinäjoki som tar nesten 3t og så til det stedet.. Det er egentlig ikke så ille, men så er det jo ikke noe på det stedet virker det som, (så ikke verre ut på google maps), så jeg tror man må ligge på festivalcamp, og det blir litt tungvindt å dra med seg alt mulig dit inkl.telt, og så på resten av den planlagte turen min :ler: Dra med meg alt det dit, og så dra det med til Turku og Helsinki. Nå er det ikke mye mer enn planlagt jeg trenger å ta med dit, det er vel egentlig telt.. Men da må jeg jo ha noe sekk og ikke akkurat en trillekoffert! Og da får jeg sikkert ikke plass til alt, og jeg skal shoppe masse i Helsinki, så da må jeg kjøpe en koffert der :ler:

Nå er det bare et par band der jeg vil se, Norther, Teräsbetoni.. Begynte så klart og høre på MyGrain, og de var selvfølgelig bra. Amorphis spiller der også, men de spiller på Ruisrock og så da får jeg se dem uansett :happy:

Det hadde vært artig å dratt dit, men jeg føler det blir litt stress. Og det er egentlig bare Norther og MyGrain jeg virkelig kan tenke meg å se der, så da tror jeg det ikke er så farlig lell.

:ler:

Men det andre er.. at moren til kjære har lyst til å slenge seg på!

Hun hadde vel sagt det til kjære, og så sa hun til meg at hun ville ha ferie og er så sliten for hun gjør så mye for alle osv.

Så da vil hun slenge seg med oss..

Altså, jeg har ingenting imot å dra på ferie med henne, men det som er er at jeg har planlagt denne ferie så godt og liker lite at ting skal forandres. Jeg må ta hensyn til kjære når vi er borte, hva han vil og hvordan han har det, jeg føler egentlig ikke for å ta hensyn til enda en. Nå høres jeg sikkert fæl ut, men jeg vil liksom ikke sette mine planer osv til side. For når jeg er med andre lar jeg dem bestemme og slikt, jeg vil liksom ikke drasse med meg folk rundt på ting jeg vil og føle at de ikke vil det, da får ikke jeg en så god opplevelse som jeg kunne fått, det er sånn jeg føler det.

Og skal hun liksom bli med på ruisrock da?

Greit om hun er med noen få dager i Helsinki, men noe mer vet jeg ikke om jeg er så med på..

Da får de begge to dra hjem noen dager før jeg har tenkt, så jeg får gjort det jeg vil og slappe helt av :ler:

Det er snart så jeg må bestille, eller jeg må vel sikkert ikke, men ruisrock billett og hotellopphold i Turku er vel smart å ordne snart. Så jeg får bare si til kjære at han må bestemme seg snart, for det blir ikke lenge til jeg booker og ordner det som må ;)

Også slenger jeg med to videoer, av BFMV og Amorphis som jeg skal se på Ruisrock :hjerte:

Det er vanskelig å velge en BFMV video, men den her er fin og ikke så heavy som resten. Og Matt er så....fin!

Noe helt annet enn BFMV, men fantastisk. Finske vet dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Purple Haze

Jeg skjønner godt at du ikke har så lyst til å ha med "svigermor" på tur, jeg. Altså...jeg hadde ikke invitert meg selv med på tur med sønnen og kjæresten. Ikke på vilkår!

Håper dere finner ut av alt sammen :)

Go hælj :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt både og, det er som jeg skrev, har planlagt alt og har alt i hodet.. Det er mye jeg vil se og gjøre, og det vil jeg se og gjøre, vil ikke at det skal gå bort liksom.

Men men, må vel finne en løsning på det her ;)

Go hælj! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bestilt meg ny mobil! :happy:

Blir artig med en sånn fancy tlf :fnise: Har en rød sony ericsson w995 og elsker den, men jeg vil ha noe annet. Kommer til å synes synd på den, så den skal få lov til å være påslått og ligge oppe :fnise:

Så snart blir det en HTC Desire Z :)

HTC-Desire-Z2.jpg?t=1302294349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:jepp: Blir moro med en sånn tlf, så gleder meg til jeg får den! :happy:

Var på spenst idag med mamma, begynte å trene litt før klokka 10. Jeg ble så sliten jeg, kjentes ut som kroppen dirra litt til slutt.

Elipsemaskin i 20 min, gikk 3km. Så styrkerommet i rundt 40min, tok 4 på armene, 3 på låra, 1 på rumpa, 1 på magen og 1 på ryggen. (12 eller 15x3), på den ene for armene er det 15x2.

Det er digg å trene til denne type musikk :nigo:

Endret av Minttu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag har jeg bestilt meg 3 par sko :nigo:

2477_05_1.jpg?t=13023801397717_06_1.jpg?t=130238014710702_03_1.jpg?t=1302380095

De siste kjøpte jeg ikke i hvit, men lilla, de finner jeg ikke på siden så tror jeg var heldig med den!

Kjøpte de på junkyard.no, så de to siste er skatesko ja. Men jeg liker sånne :fnise: De jeg bruker nå er svarte DC herresko, turkise inni med gul såle! haha

Ellers har kjære og jeg spist kinesisk szechuan, det er så godt :sikle: Også har vi sett på "Get him to greek", utrolig artig film. Russel Brand var bra :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Samboer har sånn HTC-mobil, men det er ikke med skyvetastatur på, kun touch-screen. Jeg har skyvetastatur på min Xperia, og syns det er kjempekjekt!

Fine sko du har bestilt deg da! Yngste sønnen min liker omtrent samme type sko som deg, ser jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg er helt den touch typen, og tenkte at det kan være kjekt med tastatur når jeg skal skrive her osv ;)

Takk for det :) Da har sønnen din god smak :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka her kommer til å fly avgårde føler jeg!

Igår dro jeg hjem igjen, etter å ha vært hos kjære nesten 1mnd.. Utrolig kjedelig å komme hjem, hadde med meg alle tingene mine så kjære slipper å dra med det ned i nye leiligheta. Så det ble enda mer rot på rommet mitt, og jeg klarte ikke rydde noe, sparka heller ting mer rundt pga sinne.. Og jeg drømte noe fælt i natt, at kjære og jeg var på et stusselig sted med noen, i et gammelt slitent hus.. Så var jeg der alene fordi kjære var død, og jeg måtte pakke dyna rundt meg for det var så kaldt der. Så da våkna jeg av at jeg sprella og strevde for å få dyna rundt meg.

Men mandagen kom og mandagen gikk gudskjelov fort!

Tirsdagen ble tilbragt på jobb til 16, så dro jeg på trening og trente fra 16.35 - 17.50. Før har jeg bare klart 2km på 20min på elipsemaskina, men de siste gangene har jeg klart 3 på litt over 20. Idag klarte jeg 4km på 25min! :hoppe:

Så tok jeg to på armene 15kg 12x3, en annen på armene 15kg 15x1 - 20kg 15x1 og 10kg 15x1! Tok det ikke rett etter hverandre men i mellom andre apparater. Så innsiden lår 25kg 12x3, utsiden lår 30kg 15x3, stående beinspark 30kg 12x3 på hvert bein, magemaskina 15x4 - to ganger rett frem, de to andre gangene skrått. Og en for ryggen 12x3! Om noen skjønte noe av det vet jeg ikke, men det er fint for min egen del å ha :fnise: Vurderer å skrive opp hvilke apparater, kg og repetisjoner jeg tar mens jeg driver på, for å se om det er noe fremgang.

Etter trening storhandla jeg til bursdagsfeiring! En hel haug med first price brus, kjøttdeig, gryterettposer, ting til salat, flere ting til kaker osv.

Og så dro jeg på rimi og henta pakken med skoene! De er superfine og passer :happy:

I morgen er det jobb 7.45-15.15, så skal jeg ned til byen eller på noe matbutikk, så tilbake på jobb for det er personalmøte 16.45 til 19 tiden. Når jeg kommer hjem da skal jeg bake gulrotkake for å ha med på jobb på torsdag :)

På torsdag blir det feiring av meg på jobben :happy:

Når jeg er ferdig 13.30 tar jeg meg en tur til byen for å se etter klær til bursdagsfeiringen min og hårfarge, om jeg ikke kjøper det i morgen og får farga det da. Så er det rett hjem og lage kaker til fredagen :)

På fredagen må jeg så klart opp tidlig selv om jeg har fri! Er så glad for at jeg fikk sove til 11 på søndag, har ikke fått sovet ut på lenge! Men da skal jeg ta 9.20 bussen til et lite sted 40min unna, der skal jeg ta tatovering :hoppe:

Etter det er det rett hjem og pynte bordet til fest, jeg har kjøpt lilla kule-og kubbelys, og kule servietter med slott, prinsesser og enhjørning på :ler: Så skal jeg ordne meg og lage masse gryterett og salat :)

Så blir det familiebursdag :happy:

Lørdagen er selve dagen, og da er alle hjemme borte! :)

Så da tar nok kjære og jeg turen til Egon og koser oss masse der, før det blir film og kos her hjemme :hjerte:

Selv om jeg synes det er mye som skjer, blir det en flott uke! :)

Endret av Minttu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det ordner seg med ferien din, jeg hadde IKKE godtatt å ha med svigermor på tur. Nå tror jeg kanskje ikke hun hadde villet vært med oss heller da, men lell :fnise:

Vet vi snakket om cafetur når jeg var på dine kanter, men jeg var altså så nedsyltet i influensaens klør da jeg var der, og orket knapt blunke (orket ikke CC en gang, da er det ille!). Neste gang!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

:vinke:

Det er både touch og tastatur på mobilen min :nigo:

Ser du har en travel, men fin uke! Bursdag og greier, tenker det blir kjempestas :)

Og så flink du er til å trene! Jeg er kjempeimponert :)

Skal du jobbe de tre dagene før påske, eller? Er det noen kjente som skal jobbe de dagene? Jeg kommer til byen på lørdag og skal være hele påsken :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Androide: Jeg håper virkelig det ordner seg jeg også! :fnise: Jeg har hvert fall planlagt hva jeg skal og er ganske sikker på at sånn blir det! Drar til Turku 7.7 og da blir det Ruisrock festivalen 8-10, så Helsinki fra 11 eller 12 til den 25. Det viser seg at MyGrain skal spille på Tuska festivalen i Helsinki den siste helga jeg er der, noen andre band jeg kan se spiller også, så da blir det to festivaler på meg! :) Og jeg har planer om masse jeg skal se og gjøre, og alt skal jeg fullføre ;)

Uff, ikke bra at du var/er så dårlig!! Er kanskje ille da ja :fnise:

Neste gang ja! :klem:

Purple: Nok å gjøre ja :ler: Som idag, jobb 7.45-15.15, så gikk jeg til byen og handla på vita og kiwi, så gikk jeg opp igjen til jobb og det var personalmøte fra 16.45-19.15.

Da jeg kom jeg var det bare å begynne med gulrotkaka, og mens den sto i ovnen klippa jeg luggen min. Da den var ferdig begynte jeg å farge håret, så var det å sitte lenge med det i håret og da putta jeg inn sanger og ordna en cd som jeg nå sitter og brenner. Da jeg hadde dusja var det å lage krem til kaka! Da jeg fikk satt kaka inn i kjøleskapet, var klokka 23.30..

Nå er cd'en ferdig! I morgen har jeg tidligvakt og det blir bursdagsfeiring, så jeg skal rocke til HIM, Amorphis, Negative, MyGrain, Norther, Apocalyptica og Bullet For My Valentine når jeg skal rydde inn etter lunsj! Alle utenom siste er finske :fnise:

Jeg skal nok ikke jobbe nei, kanskje den mandagen, tirsdag drar jeg på hytta og onsdagen er det stengt :)

Lin. jobber begge dagene ;) Men ellers ingen kjente dessverre! Kanskje Fri. på tirsdag! Om du skjønte hvem :lol:

:klem:

Nå sier jeg natta! Opp litt før 6.30... :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag feira jeg bursdagen min på jobb :happy:

Vi koste oss med gulrotkake! Også fikk jeg gavekort på kjøpesenteret på 400kr av jentene jeg jobber med på avdelingen, og K hadde laget en superfin krone til meg! En fargerik og stor krone, med navn og alder i glitter, hun hadde også laget heartagram av glitter :biggrin:

Gjør ikke noe at man blir gammel når man har så bra folk rundt seg :)

Etter middag er jeg nødt til å rydde på det faens rommet mitt :ler: Jeg er så utrolig lei av å ikke ha noe plass til ting! Så og si alt av klær jeg bruker ligger i en bag eller i vaskedunken.

Har ikke noe klesskap, bare et stativ likt sånn de har i prøverom på H&M :ler:

Og jeg har pent lite plass til ting som skal være på badet, kremer, såper, sminke osv. Ting jeg ikke bruker mye står i den lille hylla jeg har i skapet, resten er i en toalettmappe på benken eller inni benken.

Jaja, rydde må jeg. Ting og klær er slengt utover her. Og om folk er på kottet på rommet mitt er det visst ikke snakk om å sette ting på plass! Mamma var akkurat inne der og hu måtte jo rydde vei, men det går da fader meg ann å bare dytte det på plass igjen og ikke la det ligge midt på gulvet.

Jeg blir så drit lei! Jeg vil flytte! Unner kjære å flytte liksom, og han måtte jo siden de fikk beskjed om at huset de leide skulle selges. Men jeg klarer ikke være så altfor glad, for jeg misunner han så..

Men kommer jeg inn på skole, så flytter jeg en vakker dag ca.1t unna her! Og da pakker jeg neimen ikke bagen min og drar til noen på en god stund! Da skal den bagen stå rolig et sted, og tingene mine skal få den plassen de fortjener.

Jeg kommer til å hive ting rundt bare for å vise at jeg har plass, og det er MIN plass :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Da kommer jeg nok ikke på besøk i barnehagen denne gangen. Liten vits når det ikke er noen kjente der, og sikkert få barn også.

Tar det igjen neste gang jeg kommer :)

Skjønner godt at du vil flytte for deg selv! Det er vel ikke umulig å få til det snart? Du jobber jo og tjener penger selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skjønner jeg godt, det er bare 15 barn der begge dagene og så ;)

Det hadde nok vært mulig, men sånn jeg ser det er det ingen vits enda ;) For kommer jeg inn på skole kommer jeg til å flytte til Hamar, så da er det ikke noe vits å finne noe her nå og så flytte til høsten/vinteren igjen liksom :) Og jeg gidder jo ikke flytte dit nå, siden har jobb og dumt om jeg ikke kommer inn! hehe

Istad henta jeg nye mobilen min! :hoppe: Jeg bestilte den på fredag men hadde ikke hørt noe, så idag sjekka jeg mailen til mamma og hun hadde fått mail om at den var blitt sendt på fredag, og jeg kunne trykke på sendingsnr. for å se hvor den var, og da sto det inne på posten at den kom på rimi klokka 7.34 igår! Så jeg og mamma dro nedover for å høre om jeg kunne hente den uansett, og siden mamma hadde med bankkortet fikk jeg gjort det :)

Har ikke prøvd den eller lekt med enda, den ligger til lading og jeg har liksom ikke lyst til å klå på den enda :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Androide:

Uff, ikke bra at du var/er så dårlig!! Er kanskje ille da ja :fnise:

Neste gang ja! :klem:

:fnise: Det er kanskje ikke så ille, men jeg pleier alltid å ta turen innom når jeg er i byen, og nå er det jo ikke så ofte :riste:

Gratulerer med ny mobil! Jeg er sikker på at du blir fornøyd, den har vel Android? :lur:

God helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...