Gå til innhold

Minun maailmani

Minttu

Anbefalte innlegg

Sånn rundt 10848kr trengs til Finlandsturen min :)

Og jeg tror jeg liker Ari Koivunen. Hvert fall i følge facebook :fnise:

hlAMa0bSDMI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan ikke ha med seg Hudkrem, shampo/flytende såpe, roll-on eller hårspray på fly.

Hva skal man gjøre da? Jeg er avhengig av alle de tingene, og så klart trenger jeg det om jeg skal være i Finland i en uke!

Det er vel lov å ha shampoo osv på plastikkflasker på max 100ml??

Hva med hårspray? Jeg har langt hår, kan ikke ha sånn anna drit jeg vel. Og ansiktskrem, den syns jeg var drøy! Jeg er supertørr i ansiktet!

Kan jeg handle de tingene på tax free? Eller må jeg handle det når jeg er i Finland også må jeg kaste det når jeg skal hjem?

Herlighet noe så dumt :ler:

Ååh, man kan ha krem, men den må også være i 100ml flaske. Og i håndbagasjen.

Jammen da skjønner jeg, bra å gjøre seg kjent med alt sånn før man skal ut på tur :fnise:

Endret av Minttu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du reise med bare håndbagasje? :klø: Jeg hadde ikke klart å være borte så lenge med bare håndbagasje! :ler: Du kan kjøpe på flyplassen forresten, etter du har vært gjennom sikkerhetskontrollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg fikk ordentlig greie på det idag :ler:

Slik jeg skjønte av det jeg har lest, så gjaldt det all bagasje, men det gjelder visst bare håndbagasje og da er det jo greit! :ler:

Trenger ikke shampoo og slik på flyet ;)

Ja, sånn som brus må man kjøpe etterpå :)

Jeg har flydd en gang, og da var jeg vel 5-6, så da gjorde jo mamma alt og jeg fulgte bare etter. Vet ikke om kjære har tatt fly, men uansett, ingen av oss har peiling :ler:

Så jeg har sitti å lest masse om alt det der :fnise:

Men hvor mye kg er det lov å ta med? Er håndbagasjen 10kg også i en viss str? Hva med koffert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokka er 10.40, og jeg har spist frokost og sett litt på tv, allerede...

Jeg har vært flink i det siste, spist all bran med bananskiver og jordbærsyltetøy :nigo:

Tok litt tid før magen ble vandt med det tror jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I morgen skal kjære og jeg se på hotell og slikt i Finland, og bestemme oss! Vi kommer til å dra, med mindre han har slått seg.

Men det er jo jeg som har funnet ut alt og planlagt, så han må se på hoteller og slikt.

Så i morgen blir det skikkelig planlegging!

Ser så frem til sommeren :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg i sånn gørt humør. Jeg er så kjedelig, når jeg ser på meg selv, uansett hva jeg har på meg og slikt, er jeg så kjedelig. Ikke sminker jeg meg noe spennende heller, og ikke ser det så fint ut på meg i lengden heller, for jeg har så merkelig hud og foundation som er bittelitt for mørk for min grå hud og som bare blir borte utover dagen.

Håret mitt er hvert fall kjedelig, det kan enten henge rett ned eller i hestehale. Og det er ikke noe fint, og jeg får så ettervekst. Og ikke aner jeg hva slags shampooer og slikt jeg skal bruke.

Også er det denne ferien da. Jeg er helt i hundre og gleder meg masse og vil bestille og ordne alt nå, noe som også er lurt siden det er i juli og jeg vil tro det er begrenset tilgjengelighet på hotell da. I hvert fall i Turku, man må være tidlig ute der siden det er der Ruisrock er!

Og nå kommer visst Ozzy dit, så da kommer det sikkert til å komme masse folk!

Men kjære virker jo ikke så interessert! Han så på ruisrock siden istad, fant ut at Ozzy kommer også så vi etter hvor mye billetter koster og tenkte at vi kunne ha lørdag-søndag billetter i steden for hele helga.

Vi må vel bestemme oss snart :sukk:

Jeg blir så nedfor når jeg tenker på alt slikt. Jeg vil ha en fin ferie, jeg har lyst til å gå ned masse kg til sommern sånn at jeg kanskje kan ha shorts og kjole for en gangs skyld, og at jeg ser litt fin ut.

Jeg vil at vi skal dra og ha det gøy, oppleve masse, kose oss masse, bare oss to i et fremmed land. Pleie forholdet vårt, vi har så godt av det!

På søndag har vi vært sammen i 3.5 år, og ikke en liten tur alene har vi hatt. Jeg vil at denne sommeren skal bli en bra sommer!

I fjor hadde jeg det veldig lite koselig. Folk er så dumme.

Faen, jeg vil ha en morsom, bra, opplevelsesrik, musikkfylt, uforglemmelig og en jeg-føler-meg-vel sommer!

Med konserter, god mat, annerledes kultur, latter, kjærlighet, nye folk, alkohol..

Det her er sånn innlegg man vil slette etter hvert. Det er godt å få ut, men på en måte vil man ikke ha det ut. At noen skal vite.

Det er sånne tanker man har i 5minutter også går det bra.

Men nei, jeg skal la deg stå. Men nå har jeg det litt bedre.

Jeg vil kjøpe meg koffert!

tumblr_kyz0xoI7tE1qzmowao1_500_larg.jpg?t=1268679108

hahaha

Endret av Minttu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ot-UYJKrOcM

En får glemme tankene med litt Ari :hjerte:

Åh som jeg liker menn med langt hår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt har ordnet seg, og det var ikke så store problemet :Nikke:

Måtte bare sende en liten "du virker ikke interessert, noe du burde være" melding til kjære mens jeg var på jobb :fnise:

Og det viste seg at han tenkte på penger, for han får ikke så mye i mnd.

Men, jeg skal dit uansett hva! :ler: Det er Ruisrock billetten og flybilletter som må betales nå, hvis man må betale flybilletter med engang?

Slik jeg har skjønt, betaler man for hotellet når man kommer eller drar der i fra, så da er det bare å spare frem til sommeren :jepp:

Så istad så vi på hoteller i Turku og Helsinki, har funnet ut hvilke vi skal ha og hvilket fly vi skal ta :)

"Lapin Kulta i Finland!" Jeg tror jeg vet om en som innerst inne gleder seg veldig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Lapin Kulta i Finland!" Jeg tror jeg vet om en som innerst inne gleder seg veldig :fnise:

:fnise:

Så søt han er!!

Bra det ordnet seg, jeg er sikker på at dere får en fabelaktig festival! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han gleder seg veldig nå!

Vi så på Dudesons igår, og ja, det er en finsk tv-serie, der drikker de noe hele tiden og vi bare "sånn må kjøpe maaasse av!"

Og kjære sa at han ville pakke med engang :ler:

Tusen takk du :klemmer:

Endret av Minttu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy flate så fælt KG vart nå a. Nå likte jeg det slik det var, også må alt bli helt latterlig, håper det ordner seg og endrer seg etter hvert, de kan da ikke mene det skal være slik her.

Og ikke funker youtube :snurt:

Endret av Minttu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å tenke på at klokka er litt over 5, og at jeg allerede har vært på jobb, vært i byen i 1.5t, vært hjemme en stund og har spist og slaska! :)

Fått slengt på meg kosedressen :fnise: Fikk den på onsdag, og bestilte den den 15.februar :roll:

Nå skal jeg se etter snowboardsko, må få bestilt :) Også tror jeg at jeg skal handle noen bøker på tanum.no, nye Camilla Läckberg boka er ute, og den koster 50kr mindre der enn i butikk, tror jeg skal ha noen andre bøker også.

Senere idag skal vi få ordnet Ruisrock billetter og alt som hører med! Kjøpte meg koffert idag, kun 400kr! Var 50% på den, sort, passe stor og knallfin :) Så nå er det bare å vente på juli :hoppe:

Fikk også kjøpt meg en bukse på B.Young idag, så den med engang jeg kom inn, prøvde en og den passa som bare det! Kosta egentlig 600, men var nedsatt 150kr :)

God helg alle sammen! :)

Endret av Minttu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kupp etter kupp jo :hoppe:

Jeg har nettopp fått to bøker i posten som jeg gleder meg til å lese :jepp: Jeg bestilte fra cdon.com :Nikke: Det tok bare et par dager fra jeg bestilte til de var her :dåen: Gikk superfort! Også var de faktisk veldig billige også ifht mange av disse bokhandlene på nettet :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kupp er supermorsomt! :hoppe:

Oi, det er bra :jepp: Jeg bestilte meg bøker på tanum.no for 1011kr:fnise:

Og enda er det fler jeg har lyst på! Fant mange som virker bra :)

Men har en del andre ting jeg må ut med nå, så må få unna det først før jeg kjøper noe mer :)

Kjøpte meg Fyrvokteren av Camilla Läckberg, Håndbok for katteeiere, Turen går til Helsinki & Finland, Aschehoug og Gyldendals barnas store leksikon (tenkte den kan være fin for broren min, pluss at den egentlig koster 398 men nedsatt til 98 :overrasket:) og Barn i magen fra A til Å :sjenert::fnise:

Så nå er jeg happy! :hoppe:

Jeg er egentlig skikkelig glad i bøker :) Vil ha fin bokhylle når jeg bor for meg selv :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bestilt meg snowboardsko også! Ikke hva som helst, men Burton, Shaun White sko :fnise:

Bøker og sko kjøpt på den lettvinne måten! Man kan ikke annet enn å elske internett :hjerte:

Shopping på nett er null stress, iført kosedress! :ler:

Endret av Minttu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...