Gå til innhold

Minun maailmani

Minttu

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Uff da.. :troest: Har du ikke noe smertestillende du kan ta? Hvis ikke kan det lindre litt med en varm klut mot øret.. Hilsen ei som har vokst opp med 8-10 ørebetennelser i året.. :klemmer:

Uff, har du det så ofte :( Takk for tips :):klem:

God bedring!! :klemmer:

Tusen tusen takk :klem:

Da jeg skrev her sist hadde jeg vært oppe rundt 1t, jeg hadde ikke sjans til å få sove, så la meg på sofaen på andre rommet, så kjære kunne få sove. Lå å vridde på meg og hosta så jeg nesten kasta opp hele tiden.

I 5-6 tiden hørte jeg liksom at det revna og det kjentes ut som om jeg hadde bada, at øret var fullt av vann.

Og ut kom det litt og litt væske. Jeg har kanskje hatt sånn her før, men ikke som jeg husker. Ble jo livredd og begynte å gråte som bare det, gikk inn på soverommet til kjære som skvatt av at jeg plutselig satt der og gråt. "Det kommer væske ut, og det gjør så vondt" sa jeg. Kjære vekka mora si som sa at det var ørebetennelse.

Da gikk vi og la oss, fikk sagt ifra til ei på jobb rundt halv 7.

Så kasta jeg opp og litt etter det sovna jeg, og sov rundt en time.

Så har ikke blitt mye søv på meg!

Var hos legen istad, kjempe hyggelig kar :) Han sjekka og sa at det var det, og trommehinna har sprukket.

De pleier ikke å gi medisin for slikt hele tiden, men han syntes nok så synd på meg og siden det kom så plutselig og gjorde så vondt, så fikk jeg resept på apocillin, som jeg skal ha 4 ganger om dagen også er jeg sykmeldt ut uka :(

Jaja, da blir det sofaen en uke. Skal i hvert fall ikke klage på for lite avslapping ;)

Men er kjedelig, L på avdelingen min blir borte ut uka, så da er det bare andre L og LJ!

Så nå må de ha vikarer hver dag.

Men det er ikke så mye jeg får gjort med det, jeg er ikke i form til å jobbe, det kjenner jeg godt, er bra forkjøla i tillegg, og legen sa at dette var det beste for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ørebetennelse er noe herk å få. Jeg har det med jevne mellomrom - har hatt det hvert år siden jeg var liten. Og går jeg til legen med det får jeg stort sett alltid apocilin - og det pleier å hjelpe ganske kjapt. Håper det gjelder for deg også. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg unner deg virkelig ikke å ha det så ofte :(

Nå er det ikke sånn vondt, men det renner, er tett/ sånn trykk, og er vondt å gape (er høyre øre, så er på den siden.)

Godt å høre at apocillin hjelper for deg! Får håpe det hjelper for meg også :):klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, stakar Minttu! Slet en del med ørebetennelse når jeg var mindre, men ikke hatt det på mange år nå *bank i bordet*. Synes det er fryktelig vondt, men hjelper raskt med apocillin :)

Håper du føler deg bedre utover kvelden og får sove!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, stakar Minttu! Slet en del med ørebetennelse når jeg var mindre, men ikke hatt det på mange år nå *bank i bordet*. Synes det er fryktelig vondt, men hjelper raskt med apocillin :)

Håper du føler deg bedre utover kvelden og får sove!

Håper du ikke får det igjen med det første :)

Jeg sov godt og lenge i natt, bare litt plaga med hoste og tett nese idag tidlig :)

:klemmer:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag leverte jeg sykmelding på jobben, så da er det gjort.

Også fikk jeg hostesaft og yoghurt av mamma :)

Øret mitt er tett, er ikke vondt, men trykk på sida av huet. Og jeg hører dårlig.

Halsen er skikkelig vond, dumme hals. Gjør vondt å svelge.

Nei, nå skal jeg kose meg med rett i koppen tomatsuppe og en lompe med smør :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSC00356.jpg?t=1267637821

Nå koser jeg meg altså :ler:

Kjære har laget lappskaus, og det er godt! Greit å slippe å tygge så, og svelge store biter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte le av bildet litt :ler: Sånn pleier det å se ut rundt meg når jeg er syk også ;)

God bedring da :kose: Håper penicillinen tar knekken på betennelsen fort som fy! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å holde alt på et område, så jeg ikke tar opp hele bordet :fnise:

Tusen takk du, det håper jeg også! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snørr er et sekret som dannes i neseslimhinnen vår. Dette sekretet virker som et fluepapir på virus, bakterier, støv og pollen. Når vi er friske dannes det små mengder sekret som transporteres bak mot svelget vårt, og som vi enten svelger eller spytter ut. Når vi får en infeksjon i luftveiene dannes det så mye sekret at flimmerhårene ikke klarer å frakte bort alt sammen. Resultatet er en rennende nese full av snørr.

Fargen forteller litt om hvordan kroppen har det. Snørret er som regel blankt og fargeløst. Når vi har influensa, er forkjølet eller får en allergisk reaksjon blir slimhinnene i nesa irritert og lager mye fargeløs snørr. Hvis vi har en infeksjon i luftveiene produseres det ekstra mange hvite blodlegemer som setter gul eller grønn farge på snørret. Fargen kan også komme av at snørret og bakteriene er blitt liggende for lenge i nesen vår, uten at det er en infeksjon av den grunn

Så snørr er bra for kroppen, og ikke farlig. Men litt irriterendes er det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt av det fortsatt, innimellom :ler: Ler jeg, så hoster jeg jo enda mer da. :ler:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag sto jeg opp rundt 8-8.30 :Gjesp:

Hosta så mye, så sto opp så kjære fikk sove.

Skrudde på dataen og glodde litt, lagde mat og spiste den og så på CSI episoden som gikk på tv igår.

Vaska håret har jeg også gjort! Har ikke gjort det siden mandag, skal man ikke ha vann i øret så skal jeg ikke ha noe vann i øret :sjenert: Sto med hode på skakke og gjorde mitt beste. Fikk da vaska det og hatt oppi litt shampoo :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følte meg skikkelig bra der jeg sto :ler:

Huet på skrå og bomullsdott i øret. Men det gikk da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hosta så mye idag, bare tørr og gørr hoste!

Så nå er stemmen min skurrete. Slet med å si takk til kjære istad, det gikk litt opp og ned og kom nesten ikke ut av munnen :fnise:

Nå er jeg lei tett og rennende nese, vond hals, idiotisk hoste og irriterendes tett øre og dårlig hørsel :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...