Steinar40 Skrevet 11. juli 2009 #21 Del Skrevet 11. juli 2009 Det er da ikke overraskende? Det er akkurat i tråd med naturen og dyrenes verden. Helt enig Mennesket er bare en art av pattedyrene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 11. juli 2009 #22 Del Skrevet 11. juli 2009 Helt enig Mennesket er bare en art av pattedyrene. Ok, jeg mener ikke at mennesket er som dyrene på alle måter; mennesket skiller seg tross alt ut ved at det har evnen til abstrakt tenkning. Men når man ser på dyredokumentarfilmer, ser man jo samme tendenser; at den sterkeste mannen er han som vinner hunndyret: Den sterkestes rett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 11. juli 2009 #23 Del Skrevet 11. juli 2009 Det finnes mange - både kvinner og menn - som har mer eller mindre alvorlige personlighetsforstyrrelser. Mange forstår det ikke selv engang. Det finnes mange forskjellige typer av såkalte personlighetsforstyrrelser - noen er mer vanlige hos kvinner og andre hos menn. Personlighetsforstyrrelser er det SVÆRT få mennesker i Norges befolkning som har. Man kan uten problem være en idiot/lavpanna/dramaqueen/aggresiv osv. uten at man er i nærheten av å oppfylle kritiereien til en personlighetssforstyrrelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 11. juli 2009 #24 Del Skrevet 11. juli 2009 Ok, jeg mener ikke at mennesket er som dyrene på alle måter; mennesket skiller seg tross alt ut ved at det har evnen til abstrakt tenkning. Men når man ser på dyredokumentarfilmer, ser man jo samme tendenser; at den sterkeste mannen er han som vinner hunndyret: Den sterkestes rett. Jeg skrev ikke at mennesket er som alle andre dyr. Mennesket er en unik dyreart i familien pattedyr med sine unike egenskaper som f.eks evnen til å gå oppreist, abstrakt tenkning og å skrive. Derimot har vi f.eks ikke falkens evne til å se en mus bevege seg på 3 km avstand. Nå er riktignok ikke en falk et pattedyr da men hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 11. juli 2009 #25 Del Skrevet 11. juli 2009 Personlighetsforstyrrelser er det SVÆRT få mennesker i Norges befolkning som har. Man kan uten problem være en idiot/lavpanna/dramaqueen/aggresiv osv. uten at man er i nærheten av å oppfylle kritiereien til en personlighetssforstyrrelse. Tja, kriterier fra forskjellige personlighetsforstyrrelser går ofte over i hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 11. juli 2009 #26 Del Skrevet 11. juli 2009 (endret) Tja, kriterier fra forskjellige personlighetsforstyrrelser går ofte over i hverandre. Det er få i Norge som har en personlighetsforstyrrelse! Det har ingenting med saken å gjøre om de ulike personlighetsforstyrrelsene har likhetstrekk - i alle fall ikke når det gjelder det du snakker om at "mange har det". Høres ut som du innbiller deg at personlighetsforstyrrelser florerer blant befolkningen, da anbefaler jeg deg å lese deg litt opp om emnet, så ser du at det ikke stemmer. Endret 11. juli 2009 av kristian82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 11. juli 2009 #27 Del Skrevet 11. juli 2009 Det er få i Norge som har en personlighetsforstyrrelse! Det har ingenting med saken å gjøre om de ulike personlighetsforstyrrelsene har likhetstrekk - i alle fall ikke når det gjelder det du snakker om at "mange har det". Høres ut som du innbiller deg at personlighetsforstyrrelser florerer blant befolkningen, da anbefaler jeg deg å lese deg litt opp om emnet, så ser du at det ikke stemmer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 11. juli 2009 #28 Del Skrevet 11. juli 2009 Det er få i Norge som har en personlighetsforstyrrelse! Det har ingenting med saken å gjøre om de ulike personlighetsforstyrrelsene har likhetstrekk - i alle fall ikke når det gjelder det du snakker om at "mange har det". Høres ut som du innbiller deg at personlighetsforstyrrelser florerer blant befolkningen, da anbefaler jeg deg å lese deg litt opp om emnet, så ser du at det ikke stemmer. Ettersom Norges befolkning er over 4,5 mill så blir det fort mange, men det er ikke min mening å fornærme noen. Vi dropper det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 11. juli 2009 #29 Del Skrevet 11. juli 2009 Ettersom Norges befolkning er over 4,5 mill så blir det fort mange, men det er ikke min mening å fornærme noen. Vi dropper det Du fornæmer meg ikke ( selv om du sikkert tror at også jeg har en personlighetsforstyrrelse ). Har du blitt utredet for paranoidpersonlighetsforstyrrelse forresten, eller kanskje scizotypisk personlighetsforstyrrelse? Hehe, poenget mitt er bare at sier du ting som er feil - "maaange har en personlighetsforstyrrelse", føler jeg et behov for å si ifra "at det stemmer ikke" særlig når det du sier obektivt - basert på fakta: faglitteratur, psykologiske institusjoner i Norge, oversikten over diagnoser i psykiatrien, og forholdet til antall mennesker i Norge og antall personlighetssdiagnoser - er feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 11. juli 2009 #30 Del Skrevet 11. juli 2009 Godt mulig enkelte kvinner finner dette attraktivt, personlig er vold noe av det mest harry som finnes, slik Nigo påpeker, og ikke minst utrolig lite modent. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2009 #31 Del Skrevet 11. juli 2009 Ettersom Norges befolkning er over 4,5 mill så blir det fort mange, men det er ikke min mening å fornærme noen. Vi dropper det Det er vel ikke interessant å diskutere om hvor mange som har det, men heller hvorfor du tok opp temaet personlighetsforstyrrelse i denne tråden. Var det slåsskjempene og/eller deres kvinnelige tilhengere du tenker kan ha personlighetsforstyrrelse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 11. juli 2009 #32 Del Skrevet 11. juli 2009 Du fornæmer meg ikke ( selv om du sikkert tror at også jeg har en personlighetsforstyrrelse ). Har du blitt utredet for paranoidpersonlighetsforstyrrelse forresten, eller kanskje scizotypisk personlighetsforstyrrelse? Hehe, poenget mitt er bare at sier du ting som er feil - "maaange har en personlighetsforstyrrelse", føler jeg et behov for å si ifra "at det stemmer ikke" særlig når det du sier obektivt - basert på fakta: faglitteratur, psykologiske institusjoner i Norge, oversikten over diagnoser i psykiatrien, og forholdet til antall mennesker i Norge og antall personlighetssdiagnoser - er feil. Nei, jeg har ikke blitt utredet ennå hehe Mange er jo som du påpeker et unøyaktig begrep - så vi holder oss til prosentandelene som er oppgitt i faglitteraturen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ynskje Skrevet 11. juli 2009 #33 Del Skrevet 11. juli 2009 Jeg finner ingenting tiltrekkende med en mann som ikke kan løse en konflikt eller uenighet med ord. Og når det kommer til den sterkestes rett som er blitt nevnt her; Hva er det som gjør et menneske sterkt i dag? Muskler eller hjerne? For min del velger jeg det sistnevnte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 11. juli 2009 #34 Del Skrevet 11. juli 2009 Jeg finner ingenting tiltrekkende med en mann som ikke kan løse en konflikt eller uenighet med ord. Og når det kommer til den sterkestes rett som er blitt nevnt her; Hva er det som gjør et menneske sterkt i dag? Muskler eller hjerne? For min del velger jeg det sistnevnte. Det er liksom begge deler - en kombinasjon. "Den sterkestes rett" ble nevnt i forbindelse med dyreriket/naturfilmdokumentarer og slåsskamp: da er det lurt med rå muskelstyrke. Men i hverdagen i et parforhold er selvsagt evnen til å håndtere konflikter med verbal kommunikasjon å foretrekke. Det blir to veldig ulike situasjoner dette. Ja? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robotkalle Skrevet 11. juli 2009 #35 Del Skrevet 11. juli 2009 Hvem bryr seg? Jeg går ikke på byen. Jeg er mild, søt og grei. Om damer ikke liker meg, så driter jeg i det, jeg har da venstrehånda for faen. Ikke bryr jeg meg om hvordan det går med menneskeheten heller, om det kun er slosskjemper som formerer seg, kun strenge og autoritære mennesker med fet lommebok og høy status, det kan en da drite i? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2009 #36 Del Skrevet 11. juli 2009 Jeg er mild, søt og grei. Noen vrangforestillinger ute og går, skjønner jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ynskje Skrevet 12. juli 2009 #37 Del Skrevet 12. juli 2009 Det er liksom begge deler - en kombinasjon. "Den sterkestes rett" ble nevnt i forbindelse med dyreriket/naturfilmdokumentarer og slåsskamp: da er det lurt med rå muskelstyrke. Men i hverdagen i et parforhold er selvsagt evnen til å håndtere konflikter med verbal kommunikasjon å foretrekke. Det blir to veldig ulike situasjoner dette. Ja? Er helt enig i at verbal kommunikasjon er å foretrekke i et parforhold. Nevnte dette siden TS lurte på hvorfor alle disse slosskjempene hadde kjæreste, noe jeg egentlig ikke skjønner, hvis ikke det er sånn at disse jentene foretrekker muskler foran intellekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 12. juli 2009 #38 Del Skrevet 12. juli 2009 Jeg for min del tiltrekkes ikke av gutter som slår ned andre gutter uten grunn. At de forsvarer seg derimot er en annen ting. Det viser, for meg, at de også er i stand til å beskytte meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ethereal Skrevet 12. juli 2009 #39 Del Skrevet 12. juli 2009 Sorry, men mennesker som sender kjærlighetserklæringer til folk som sitter inne for drap, voldtekt og mishandling (og som i tillegg aldri har møtt denne personen før), er sykt i hodet. Ingen med vettet i behold utsetter seg frivillig for et forhold til et meneske som har drept eller ødelagt livet til et annet menneske. Når det kommer til gutter som slår ned andre gutter, har jeg ikke inntrykk av at de alltid har dame. Men det kan ha noe å gjøre med at jenter liker gutter som beskytter dem, eller at de liker gutter som er bestemte. Det er litt mer attraktivt med en gutt som klart og tydelig viser hva han liker og ikke liker, enn en gutt som jatter med og syns alt er like greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 12. juli 2009 #40 Del Skrevet 12. juli 2009 Det er vel ikke interessant å diskutere om hvor mange som har det, men heller hvorfor du tok opp temaet personlighetsforstyrrelse i denne tråden. Var det slåsskjempene og/eller deres kvinnelige tilhengere du tenker kan ha personlighetsforstyrrelse? Faktisk så kan det gjelde begge sider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå