Gå til innhold

Skal ha samtale med coach i dag!

Imax

Anbefalte innlegg

Om en halv time skal jeg ha "prøvetime" hos en coach. Jeg trenger hjelp og motivasjon til å få meg ny jobb, så nå prøver jeg nye veier. Jeg er veldig spent på om dette er noe for meg. Jeg er avventende og spent. Har funnet ut at man må jo prøve litt forskjellige metoder, og kanskje dette er noe for meg? Poster oppsummering av samtalen (og pris! Det er jeg veeeeldig spent på, har ikke akkurat råd til 2000,- timen) når jeg er tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om en halv time skal jeg ha "prøvetime" hos en coach. Jeg trenger hjelp og motivasjon til å få meg ny jobb' date=' så nå prøver jeg nye veier. [/quote']

Dette hørtes spennende ut. Fortell litt om hva det går ut på og hvordan det gikk! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en liten oppsummering:

Jeg var hos coachen en time, og hun fortalte først generelt om hvordan hun jobber. Hun fortalte at i coaching så er det jeg som setter agendaen, mens hun tilpasser den med sin metode. Hun fortalte at først kartlegger man hvilke verdier som er viktig for meg, og så jobber man spesifikt med aktuelle problemstillinger (i mitt tilfelle: Få ny jobb, takle eksisterende jobb bedre). Hun sa at man må jobbe mellom timene for at dette skulle fungere, og at det er jeg som må ha svar og løsninger, men at hun skulle hjelpe meg til å finne dem. Hun anbefalte 3 timer i måneden, minimum 3 måneder, men at man ikke binder seg til noe bestemt antall timer.

Så fortalte jeg litt om hvorfor jeg oppsøkte henne, hvordan jeg opplever min situasjon. Hun sa vi kunne "leke litt" og ha en mini-time slik at jeg kunne se hvordan hun jobbet. Jeg kunne velge tema, og valgte da "fremtiden". Jeg snakket litt om det, hun ba meg utdype noen ting underveis, og hun kom med betraktninger som hun ville at jeg skulle bekrefte/avkrefte. Bare på den tiden vi snakket (en halvtime kanskje om dette), kom hun med flere poenger som ga meg "aha-opplevelse". Så jeg opplevde at hun forsto meg og var flink til å plukke opp ting jeg sa. Jeg opplever at jeg har ganske god selvinnsikt, men fikk virkelig noen "eye openers" selv på den korte tiden. Vi hadde god kommunikasjon og jeg opplevde henne som veldig sympatisk. Hun fortalte også at hun hadde mye erfaring med personer i min situasjon.

Det hele var en veldig positiv opplevelse og jeg tror jeg kan ha mye nytte av å gå til slik coaching.

Men, så var det prisen da. 1200,- timen!!!! Nå er det selvsagt moms på tjenester, men timeprisen er jo ganske stiv like vel. Så jeg teller på knappene. For tre måneder er jo det 11 000,-! Og jeg får virkelig utgiftene til å strekke til som det er... Men samtidig bruker jeg jo fort 10-20 000 på en ferie, så hvorfor ikke bruke pengene på noe som kan utvikle meg og min karriere. Jeg tenker og tenker. Jeg har også sendt henne noen spørsmål jeg har tenkt gjennom nå i etterkant, bl.a. hvordan spesifikt hun mener hun kan bidra til å nå mitt mål, nemlig å få meg ny og mer spennende jobb. Så får vi se hva hun svarer på det. Tror nemlig ikke at jeg har råd til slik coaching bare for å "finne meg sjæl"...

Men først skal jeg gifte meg (16. aug), så skal jeg ta endelig stilling til dette. Håper også at jeg får et konkret svar på hvordan hun coachen mener at hun kan hjelpe meg i min karriere. Hm. Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i samme situasjon som deg - er i jobb, men kunne tenke meg noe annet. Var derfor veldig spent på å høre hvordan det hadde gått. Det høres ut som om coachen var veldig dyktig - men prisen er jo drøy... likevel - karrieren din er ikke det dummeste å investere i. Jeg har en kollega som gjorde noe lignende og han hadde bare et par timer, men syntes han fikk veldig mye utbytte av det. Han mente at det viktigste var hva du selv gjør mellom konsultasjonene hos coachen. Jeg tror jeg ville ha prøvd tre - fire timer, forberedt meg godt og prøvd å få det meste ut av liten tid. Så får man heller se det an når du har hatt fjerde time. Det er jo uansett bedre enn ingenting og coachen har mulighet til å sette deg på riktig "spor", så du vet noe om hvilken retning du skal gå i.

Jeg er selv veldig fristet til å prøve dette. Kan du sende meg en PM med navn og telefonnummer til coachen? Ville satt stor pris på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jamila

Dette høres kjempespennende ut! Kunne godt tenkt meg å prøve dette selv, jeg (kan du sende meg en PM med info også, Imax?)

Dersom jeg skal få komme med et råd, så ville jeg brukt denne coachen. Som du sier, prisen tilsvarer en sommerferie, og det kan du faktisk tjene inn ved en lønnsøkning i den nye jobben. Ikke minst kan vil du sannsynligvis få en jobb du liker bedre, og der du kan få energi gjennom jobben. Det er det verdt å hoppe over en sommerferie for!

Lykke til, håper jeg hører fra deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syntes også at det hørtes veldig spennende og interessant ut. Jeg har alt en utdannelse og jobb. Men føler at jeg ikke helt er på riktig sted og jeg klarer ikke helt å finne sted på egenhånd. En coach hørtes jo ut som akkurat noe jeg trenger :roll:

Tror du at du kunne sende meg også en PM med kontaktinfo ? Da ville jeg blitt veldig glad :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...