Gjest Atacand Skrevet 1. august 2003 #1 Del Skrevet 1. august 2003 Hei Etter å ha lest linken om HH lurer jeg på om det er noen som liker C&W musikk i det hele tatt.Det jeg mener med country er "The Nashville Sound" som ble lansert på 60 -tallet. Jeg kan nevne Johnny Cash,Jim Reeves,Chet Atkins,Bobby Bare,Dottie West,Loretta Lynn og Patsy Cline for å nevne noen. Dagens artister har blandet for mye rock i country musikken og da er det ikke helt etter min smak. Hva mener nå dere her på Kg ? hilsen Atacand Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. august 2003 #2 Del Skrevet 1. august 2003 Johnny Cash er fortsatt sjef, vettu! Ellers har jeg sans for mye av den "alternative" countryen der det er blandet inn ymse - det være seg rock, gospel, punk eller rett og slett ren whisky. Problemet med det mange tror er den "eneste " country and western (eller som de sier i Nasville; there are two kinds of acceptable music - country and western) er at den blir produsert i fillebiter. Det som måtte være av intelligens, liv og sjel blir borte i et lag av produsenthonning. Yuck! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 1. august 2003 #3 Del Skrevet 1. august 2003 Liker Faith Hill/Shania Twain/Dixie Chicks type country. Ganske langt fra HH, spør du meg. Dolly Parton og sånn kan også være artig. The Nashville Sound vet jeg ikke hvordan høres ut, men jeg har en LP med Mark Knophler og Chet Atkins som spiller sammen, den er litt artig. (Er jo en LP da, så jeg har vel ikke hørt den på 10 år) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 1. august 2003 #4 Del Skrevet 1. august 2003 Nei huff! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 1. august 2003 #5 Del Skrevet 1. august 2003 Tex har klina med broren til Johnny Cash..... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wulfi Skrevet 1. august 2003 #6 Del Skrevet 1. august 2003 Jeg liker Martina McBride, Garth Brooks, Tanya Tucker, Dolly Parton, Kenny Rogers, Lynn Anderson, LeAnn Womack, og så pleide jeg å like LeAnn Rimes tidligere. Dvs, jeg liker de gamle cd`ene hennes ennå, men hennes nye musikk er ikke min greie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marianne Skrevet 1. august 2003 #7 Del Skrevet 1. august 2003 Jeg liker denne typen musikk. Og hører masse på det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 2. august 2003 #8 Del Skrevet 2. august 2003 Tanya Tucker LeAnn Rimes (bare det gamle) Shania Twain (DET GAMLE!!!) Garth Brooks Alan Jackson Travis Tritt Martina McBride Carlene Carter Mindy McCready Dolly Parton pluss mange flere....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Montezuma Skrevet 2. august 2003 #9 Del Skrevet 2. august 2003 Må vel slenge meg på og innrømme at jeg i mange år har vært ihuga fan av Alan Jackson, Trisha Yearwood og til dels Carlene Carter..... :oops: Mannen min vil helst ikke at noen får vite det.... han er ikke så stolt av kona si da....... Liker LeAnn Rimes oxo, jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 2. august 2003 #10 Del Skrevet 2. august 2003 Liker GOD country, og det blir for det meste musikk av nyere dato Trace Adkins Gary Allan Travis Tritt Clint Black Dire Straits/Mark Knopfler Terri Clark Johnny Cash Clay Walker Steinar Albrigtsen The Tractors The Mavericks Carlene Carter LeAnn Rimes første album Tim McGraw Trond Granlund (duettene med Claudia Scott er helt fantastiske) Martin Delray Darryl Worley Confederate Railroad Bruce Springsteen Nitty Gritty Dirt Band Tommy Shane Steiner Dixie Chicks George Strait Randy Travis Randy Scruggs Garth Brooks skriver helt fantastisk, og har i tillegg veldig gode forfattere. Men stemmen hans kan noen ganger bli en smule for mye. Av eldre årgang er det nok lite som egentlig slipper gjennom. Det går mest i Johnny Cash og Patsy Cline, da. Og litt Hank Williams. ...forresten, er det noen som husker vestlandsbandet Western Beat? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå