-Carrie Skrevet 6. mars 2010 #221 Del Skrevet 6. mars 2010 Du trener jammen mye med hesten! Mulig du har sagt det før, men jeg husker ikke.. skal du være med å konkurrere? Håper du har en fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 7. mars 2010 Forfatter #222 Del Skrevet 7. mars 2010 Hei Carrie! Ja det går med ganske mye tid til trening av hesten. Denne uken har jeg fått noen til å ri for meg fredag og søndag fordi jeg jobber seks dager da. Det er deilig å kunne slappe av litt innimellom også. Planen er å komme oss ut å konkurrere næremere sommeren. Hun er fire i år og jeg begynte å ri henne inn i august i fjor, så vi er ikke helt klare enda! I dag har jeg vært skikkelig sliten og lat. Våknet opp ti og da føltes det ut som om klokka var seks på morgenen. Nå skal jeg gjøre litt styrkeøvelser hjemme før jeg skal ta ansiktsmaske og hårkur før jobb. Blir en superrolig dag på jobb i dag så jeg skal bare pusle og rydde og få unna litt ting som må gjøres. Også tror jeg at jeg drar med pcn så jeg kan planlegge litt og slikt. ;D Jeg hadde egentlig planer om å trene på senteret før jobb i dag, men formen var ikke heelt der. Tenker at jeg tar en økt etter jobb i morgen isteden. Tror at ankelen min skal være klar for litt rolig løping også da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 12. mars 2010 Forfatter #223 Del Skrevet 12. mars 2010 Nå har jeg fri fredag, lørdag og søndag! Rett og slett herlig! Hittil i dag har jeg bare hengt opp litt tøy og satt på en vaskemaskin pluss ryddet opp på kjøkkenet etter i går. Nå skal jeg komme meg i stallen og kose meg med hesten. ♥ Har laget en liten liste over hva jeg skal få gjort i løpet av helgen: - Rydde og støvsuge over bilen - Trene (har hittil trent to ganger denne uken) - Shine litt ekstra over kjøkkenet - Få unna klesvask (ligger godt an her!) Også er det selvfølgelig stallen hver dag + litt kos på kveldene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLuna Skrevet 13. mars 2010 #224 Del Skrevet 13. mars 2010 Hei Midna! Du er travel som vanlig, men det høres ut som du gjør mye hyggelige ting også Håper du får en deilig avslappende helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 13. mars 2010 Forfatter #225 Del Skrevet 13. mars 2010 Hei Fru Luna! Koselig at du stikker innom. Nå har jeg hatt en super styrkeøkt! Følte at jeg fikk jobbet bra og fikk tatt opp knebøyen igjen også uten at jeg følte at jeg hadde mistet noe styrke siden sist (bortsett fra at kneet mitt ble forbannet på meg ) Utfallene med vekter må i alle fall ha hjulpet sånn styrkemessig. Tok en halvtime på ellipsemaskinen først siden jeg ikke fikk løpe og det var ikke heelt det samme. Fikk i alle fall opp pulsen litt da. Føttene sovnet, men jeg overlevde. Til mandag om en og en halv uke skal jeg ha time og få meg et nytt styrkeprogram. Intill det skal jeg holde meg til veldig lett beinstyrke og kjøre på på resten av kroppen. Nå skal jeg komme meg i stallen og trene to hester i det ene været. Tror det blir litt lett trening på begge to i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 14. mars 2010 Forfatter #226 Del Skrevet 14. mars 2010 Gjort litt fornuftig i dag: - Liten runde klesvask - Shinet litt på kjøkken (småryddet litt i skuffer, tørket litt flekker på skap, vasket avtrekksvifte,) - Ryddet over bilen, nå gjestår bare støvsuging så er den i alle fall hakket over jævlig. Skal i stallen itre tiden og trene litt dressur med hesten samt ha kveldsforing. Hadde også planer om å ta en økt på ellipsemaskinen på senteret i dag men siden jeg er støl, vondt i kneet og heller ville prioritere husarbeid var det like greit. Tre treningsøkter på en uke er jo helt greit allikevel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 15. mars 2010 Forfatter #227 Del Skrevet 15. mars 2010 Har hatt en rolig og avslappendes helg, og har fått gjort alt på planen. Nå er middager for denne uken planlagt, trening av hesten og halveis trening av meg selv. Starter uken med en økt på treningssenteret selvom jeg er støl i beinmuskulatur og brystmuskler, men da satser jeg heller på litt kardio og de musklegruppene som ikke er støle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Carrie Skrevet 15. mars 2010 #228 Del Skrevet 15. mars 2010 Herlig med gode helger og planleggingen av uken som kommer. Har planer om å lage en middagsplan selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 16. mars 2010 Forfatter #229 Del Skrevet 16. mars 2010 Trøtt :søvn: I kveld må jeg prøve å legge meg rundt ti for ikke å dø i morgen tidlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 18. mars 2010 Forfatter #230 Del Skrevet 18. mars 2010 Nå har jeg vært hos min kjøære frisør og stusset litt og tatt litt blonde striper. Sparer til lengre hår så gjorde ikke så mye drastisk. Men det artige var at hun ville vise meg hvordan man kunne bruke en rettetang til å lage krøller i hele håret. Så nå er jeg kjempelkrøllete og fin. Skulle ønske at håret alltid var sånn. Har på følelsen at jeg ønsker meg en tynn rettetang ja... Og så er jeg forferdlig glad nå! Nå er tur til Rhodos bestilt 6. juni med mamma, pappa og søster (og jeg slipper å betale reisen). Vi skal til en supert sted med spa og masse treningsmuligheter og det skal bli så herlig å bare slappe av og kose seg litt med familien. I begynnelsen av juli bærer turen til Paris der svigers betaler turen. Jeg pleier ikke å være så heldig altså! Så nå går alle pengene på feriesparekontoen bare til kos, og da må jeg jo unne meg litt spa og å kunne shoppe og kose meg skikkelig i Paris. I dag har jeg fri så nå lager jeg omelett til meg og samboer. Til middag blir det kyllingwok, og i kveld skal jeg på sprangtrening med hesten (selvom jeg kvier meg for å ødelegge frisyren min ved å sette hjelm på hodet. Haha) I går hadde jeg foresten en bra styrkeøkt, og jeg gleder meg skikkelig til å ha time med trener til mandagen. Nå må jo musklene komme før bikinisessongen, og jeg må klare å legge litt på meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Carrie Skrevet 18. mars 2010 #231 Del Skrevet 18. mars 2010 Det hørtes ut som noen herlige ferieplaner Ja, nå er det snart bikinisesong så det er bare å stå på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 19. juli 2010 Forfatter #232 Del Skrevet 19. juli 2010 Så utrolig sløv jeg har vært til å skrive her da! Men kan jo skylde på sommer, mye å gjøre osv. Men jeg savner jo å oppdatere her og ha en liten dagbok, så jeg får bare prøve igjen. Den største nyheten siden sist er at jeg endelig har kjøpt meg hest! Hun ble min 9. juli og nå har jeg sendt henne på sommerbeite for to uker så hun får seg litt ferie før vi begynner treningen. Så nå har jeg to ukers hestefri, og jeg skal jobbe to uker før jeg skal ha to ukers ferie igjen. Hittil har ferien bestått av en tur til Rhodos, fem dager i Paris og flere båtturer. De to ukene jeg har igjen skal bare tilbringes hjemme med hesten og få gjort unna litt ekstra i huset - og ikke minst få trent! Jeg har nemlig hatt meg en to ukers treningspause nå, så nå er det på tide å komme i gang altså! Begynner i morgen kveld etter jobb og cafétur med to veninner. Nå sitter jeg og koser meg med litt kaffe, vaskemaskinen durer og går i kjelleren og jeg skal snart ta fatt på litt arbeidsoppgaver før jobb. - Rydde over kjøkkenskap/skuffer. - Rydde og shine over kjøleskap - Rydde fort over garderobesaket i gangen - Begynne å rydde i klesskap hvis jeg får tid. Er inne på litt detaljrydding om dagen, og her om dagen ryddet vi og gav vekk masse klær av klærne til samboer. Jeg tror ikke han har ryddet i klærne sine siden vi ble sammen for seks år siden, så det var på tide! Hesteskapet mitt i kjelleren har også fått seg en gjennomgang så jeg fikk kvittet meg med litt gammelt der også. Nå står de vanlige klærna mine for tur, men det skal gå greit siden jeg tar det et par ganger i året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 20. juli 2010 Forfatter #233 Del Skrevet 20. juli 2010 Trøtt :søvn: Må si det var mye mer behagelig å ha ferie altså! Var en slitom dag på jobb i går, og blir sikkert slitsomt i dag også. Men etterpå skal jeg på café med to veninner, og det får jeg bare se frem til! Alt husarbeidet som var på planen i går ble foresten unnagjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Carrie Skrevet 21. juli 2010 #234 Del Skrevet 21. juli 2010 Hei, så koselig å ha deg tilbake Høres ut som du har hatt en flott sommer, og gratulerer så mye med hest! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 21. juli 2010 Forfatter #235 Del Skrevet 21. juli 2010 Hei Carrie! Er godt å være tilbake igjen også! Blir liksom aldri det samme uten... I dag har jeg hatt fri og har egentlig vært veldig lat. Har i alle fall fått vasket badet, tatt litt klesvask og ryddet litt i klesskap. Fikk i alle fall lagt tre plagg til UFF og to gensere ble til ridegensere. Rydder flere ganger i året så det blir ikke så mye som forsvinner med hver rydding. En liten liste over ting jeg absolutt ikke trenger å kjøpe meg: - Jakker (har mer en nok både til stall og vanlig bruk!) - Kjoler (skulle gjerne hatt flere men har mer enn nok til mitt bruk) - Joggebukser - Cardigans - Lange gode bommulsgensere - Tights/strømpebukser - Skjerf/sjal (desverre!) Nå skal jeg heller prøve å få brukt det jeg har og jeg er tross alt så mye i stallen og har uniform på jobb så jeg trenger ikke hauger med klær heller! Det eneste jeg kan se for meg at jeg trenger fremover er noen vanlige lange basictopper som jeg kan bruke under ting, i stallen, til jeans osv. Det får man aldri nok av. I dag har jeg foresten hatt bruspause i en uke. Jeg er så lei av å drikke brus og har bestemt meg for å kutte det helt ut, i en måned i første omgang. Jeg er ikke av de som drikker brus hver dag men merker at det har sklidd litt ut i ferien, og det er bare tull. Så da må jeg rett og slett kutte det ut, og det har funket veldig fint denne uken. SÅ kryss fingrene for at jeg klarer en uke til! Nå skal jeg og samboer ut på 5,6km joggetur i marka, noe jeg gruer meg til. Jeg har nemlig hatt nesten tre ukers ferie fra treningen og før det har jeg nesten bare trent styrke. Da er nesten seks km tøft! Men nå må treningen komme i gang igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 21. juli 2010 Forfatter #236 Del Skrevet 21. juli 2010 Da var joggeturen unnagjort. Klarte å jogge hele runden på 5,6km og det tok 38 minutter. Ingen bra tid (har løpt runden fortere fyllesyk da jeg trente mer kondisjon), men med tanke på at jeg har hatt tre uker helt treningsfri og ikke har løpt eller trent kondisjon siden mars er jeg veldig fornøyd! Har vært bare fokus på styrke det siste halve året men nå skal jeg prøve å fordele det litt bedre. Nå får jeg hoppe i dusjen og etterpå vurderer jeg å lage vafler. Ble firstet av dagboken til Carrie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Carrie Skrevet 21. juli 2010 #237 Del Skrevet 21. juli 2010 Ja til vafler Det er tungt med jogging når man har hatt en pause, men formen tar seg som oftest kjapt opp igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 21. juli 2010 Forfatter #238 Del Skrevet 21. juli 2010 Og det ble vafler! Røra står og sveller nå og så skal det stekes. Gleder meg! Nam Nam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 22. juli 2010 Forfatter #239 Del Skrevet 22. juli 2010 Og da var enda en dag over. I dag jobbet jeg fra 15-23, en ganske grei vakt men det var selvfølgelig ganske mye å gjøre. Masse barnefamilier og til tider meget masete og slitsomt. Men på en annen side så er da da koselig også. Treffer utrolig mange hyggelige folk! Før jobb i dag fikk jeg gjort noen halveis nyttige ting. Samboer har hengt opp bilder på soverommet mens jeg har ristet duker og teppene på soverommet og tørket støv der. Fikk også ryddet en skuff i kommoden med samboers gensere og fikk lagt vekk to gensere som skal sendes vekk. Greit å ta litt og litt! Det er i alle fall ganske fint på soverommet nå. Mangler bare ny hvit seng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 25. juli 2010 Forfatter #240 Del Skrevet 25. juli 2010 Blir en sen/tidlig oppdatering her. Sitter på nattevakt og går av om en time. Deilig! På fredagdro jeg på treningssenteret etter jobb og hadde min første styrkeøkt på noen uker. Veldig kjedelig å ikke klare så tunge vekter som man pleier men jeg vet jo at det ikke er mange øktene før jeg er på samme nivå igjen. Det er i alle fall herlig å komme i gang igjen og jeg gleder meg til en treningsfylt høst. I dag er jeg støl, men det er bare deilig. Nå begynner foreste min 12 brusfrie dag. Det har gått supergreit og jeg føler meg veldig flink! Jeg var på middag hos mamma og pappa i stad og drakk et par glass alkoholfri cider da, men det må være lov. Det blir liksom ikke det samme som brus, i alle fall ikke avhengighetsmessig. På torsdagen hadde jeg foresten en liten spadag med hårkur, fotmaske med skrubb og ansiktsmaske. Man føler seg jo så fresh etterpå! Må huske på å gjøre det litt oftere enn det jeg gjør nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå