Midna Skrevet 2. februar 2010 Forfatter #201 Del Skrevet 2. februar 2010 (endret) Da var dagens jobb unnagjort og jeg har fått vært en tur i butikken. I dag blir det marinerte koteletter med ovnsstekte poteter med litt diverse grønnsaker til. Var skikkelig sulten da jeg var i butikken på ble litt impulsshopping. Jeg handler heldigvis ikke godteri når jeg er i det humøret, men plukker heller med meg litt ekstra av andre sunne ting jeg må prøve. I dag fikk jeg med meg en helt nydelig frokostblanding med 60 prosent tørket frukt. Prøvesmakte på den og det smakte sinnsykt godt! Var mange kalorier i den, men jeg får i meg altfor lite så må prøve å gjøre alt for å få spist nok. Kjøpte med meg en potte basilikum også. Har fått hentelapp på eva sola urtepottene jeg fikk som innmeldingsgave i bokklubben, og må jo ha noe i dem. ;D Nå er planen litt pc tid før jeg shiner kjøkkenet og begynner på middagen. Klokken seks må jeg dra i stallen for å ha ukens faste dressurtime. Gleder meg. Må prøve å få planlagt middagene for resten av uken også. Skjerpings! Liste: -Jobbe 07-15 -Handle -Lage middag -15 minutter klesvask (fikk så vidt brettet noe) -Shine kjøkken Endret 3. februar 2010 av Midna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Carrie Skrevet 2. februar 2010 #202 Del Skrevet 2. februar 2010 Heldig du er som får i deg for lite kalorier, her er det heller motsatt Håper det gikk bra i stallen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLuna Skrevet 3. februar 2010 #203 Del Skrevet 3. februar 2010 Hei Midna! Så utrolig effektive dager du har for tiden Det må være deilig å få gjort så mye. Jeg har så mye praksis (som krever 100% engasjement og oppmerksomhet hele tiden) og forelesninger for tiden, at jeg er nærmest skutt når jeg kommer hjem i 16-tiden... I tillegg en del kveldsvakter, så dagene blir lange. Men, jeg elsker studiet mitt for tiden, så det gjør egentlig ingenting! Håper du får tid til å slappe litt av innimellom all effektiviteten Ha en fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 3. februar 2010 Forfatter #204 Del Skrevet 3. februar 2010 Carrie: Hehe, kan ikke egentlig plage. Men det er vel ikke sunt å ikke få i seg nok heller! ;D Fru Luna! Det høres du ut som om du har veldig travle dager også da!Sikkert enda mer travle enn meg. Godt å høre at du trives godt med studiet. Hvor lenge har du igjen?nJeg er veldig flink til å være lat innimellom også da. Nå er jeg ferdig på jobb og jeg har vært og trent. Løp først 30 minutter før jeg trente litt styrke. Nå har jeg kost meg med kyllingvinger og pommes frites (haha kjempesunt!) Nå skal jeg dra i stallen og ri på skravletur med søster. Hesten ble litt sliten på treningen i går og vi må lade opp til sprangtime i morgen! ;D I morgen har jeg foresten fri! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 4. februar 2010 Forfatter #205 Del Skrevet 4. februar 2010 I går hadde jeg en helt fantastisk ridetur og vi koste oss i galopp bortover jordet i nysnøen. Kunne bare lene meg fremover og la hesten løpe, og det var rett og slett helt herlig! ;D Har verdens beste hest. ♥ I dag har jeg ukens eneste fridag og den skal brukes til litt helgerengjøring og så skal jeg ha sprangtime med hesten i kveld. Hittil har jeg rukket og stått opp, ta vitaminer og lage meg kaffe. God arabisk presskannekaffe fra stockfleths. Lurer litt på å bake også, men jeg får se hvor langt jeg kommer. En litt rolig start på dagen skal jeg i alle fall ha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 4. februar 2010 Forfatter #206 Del Skrevet 4. februar 2010 Er litt treg i dag. Har funnet frem vaskeutstyr og har fått gjort ferdig klesvasken og kjøkkenet ser bra ut. Nå er det på tide å vaske som er det kjedeligste! Om dagens leser jeg foresten Vindens skygge. En kjempebra bok! Har glemt forfatternavnet i farten men. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 6. februar 2010 Forfatter #207 Del Skrevet 6. februar 2010 Selvom det tok litt tid på torsdag så ble både huset og badet vasket. ;D Fikk også dratt på en shoppingtur med samboer og fikk handlet mat og matte til gangen. På kvelden var jeg på sprangtrening med hesten, og det gikk veldig bra. I går jobbet jeg kveld og før det var jeg en liten tur i stallen og gjorde unna stallarbeidet mens hesten fikk fri.Før jobb tok jeg hårkur og annsiktsmaske. Elsker hårkuren! Det var faktisk flere på jobben som spurte om jeg hadde vært hos frisøren, så da kan jeg jo egentlig ikke klage. Jeg har en John Frieda hårkur for brunt hår og den er ikke så dyr en gang. :)Ansiktsmasken er fra Body SHop, og er veldig fornøyd med den også. I dag føler jeg meg ikke helt på topp. Har lagt våken en del i natt fordi ejg har vært skikkelig varm og klam. Nå sitter jeg heller og fryser, så vet ikke helt hva problemet er. Har en treningsdate halv tolv, men tror faktisk jeg skal droppe den og heller slappe av før jobb. På den andre siden har jeg VELDIG lyst til å trene, og jeg føler meg jo helt ok! hm... Søster skal ri hesten for meg i dag, så slipper jeg i alle fall å tenke på det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 6. februar 2010 Forfatter #208 Del Skrevet 6. februar 2010 Så brått at lønna hadde kommet så da ble det litt sparing. - 150,- på julegavekonto. Greit å begynne tidlig. - 1200,- på feriekonto - 4000,- på sparekonto Regningskontoen er fyllt opp samt at jeg har godt med penger på brukskonto noe som passer godt siden jeg skal på ridestøvelshopping på tirsdag. Har jeg ekstra penger til overs på slutten av måneden går de også inn på sparekonto. Nå er det foresten avklart at vi reiser til Paris i juli! Har aldri vært i Paris så det er jo på tide. Moren til samboer betaler og vi reiser sammen med foreldrene til samboer, lillesøster og bror med kjæreste. Tror det blir kjempekoselig, og det lover veldig bra for feriebudsjettet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 6. februar 2010 Forfatter #209 Del Skrevet 6. februar 2010 Fy flate, i dag har det vært stress på jobb! Deler av kvelden har vært rolig men det var noen timer det virkelig kokte i hodet mitt. En postering på over 10 000 som skulle deles på 24 mennesker som skulle betale med kontant, bankort, mastercard osv om hverandre så jeg måtte splitte regninga alle veier mens unger maste om is, telefonen ringte, folk skulle sjekke inn og ikke lå i systemet osv.. Stress! Og selvfølgelig stod jeg helt alene. Men men. Kom da i mål til slutt! Hadde hentet meg meg mat fra kjøkkenet rett før kaoset begynte og fikk ikke begynt å spise før etter to timer! Kald mat da ja Nå er det opp tidlig på jobb i morgen også skal jeg rett i familieselskap etter jobb før jeg skal tidlig på jobb på mandag igjen. På tide å legge seg med andre ord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 7. februar 2010 Forfatter #210 Del Skrevet 7. februar 2010 Trøttt! Kan ikke huske sist jeg var så trøtt. Sitter og venter på at bilen skal tine siden den er helt fryst på innsiden. Supert! Skal prøve å få lagt meg rundt ti i dag siden det er opp 06:00 i morgen også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Carrie Skrevet 7. februar 2010 #211 Del Skrevet 7. februar 2010 Det var tidlig på en søndag Håper du får en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 8. februar 2010 #212 Del Skrevet 8. februar 2010 Oh my Gosh - umenneskelig tidlig på en søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 28. februar 2010 Forfatter #213 Del Skrevet 28. februar 2010 Trallala! I dag har jeg vært flink jente. Startet dagen med en tur i stallen og red en dressurøkt med hesten og filmet jentene som hadde sprangtime. Dressurøkten gikk så som så, var ikke helt konsentrert i dag. Vel hjemme måket jeg litt snø og gjorde litt klesvask før jeg dro med en veninne på trening. Prøvde meg på en løpeøkt med litt tempo. Jeg kjenner formen begynner å komme, men det er laangt igjen! De første ti minuttene varmet jeg opp med 9km/t (økte opp mot tikm så jeg lå på ti når det hadde gått ti minutter). Så hadde jeg 12 minutter der jeg vekslet mellom 10 og 10,6 annenhvert minutt. Det siste minuttet kom jeg meg opp i 11km/t. Ikke såå fort, men jeg trenger å jobbe meg litt sagte oppover. De siste 10 minuttene løp jeg i 10km/timen og 10,2 litt om hverandre. Landet akkurat på 5 km etter en halvtime. Helt greit! Trente litt styrke for kjernemuskulatur, bein og armer som avslutning. Etter det dro vi og tok sol, noe jeg ikke har gjort på MANGE år! Er litt skeptisk til sol, men det var veldig deilig. Kanskje jeg skal ta 10 minutter annenhver uke litt utover. det kan vel ikke være for ille? Nå har jeg tatt hårkur og ansiktsmaske og smurt hele kroppen inn med bodylotion, og skal bare surre litt rundt hjemme før jeg tar kvelden. Har vært en aktiv uke der jeg har ridd sju dager og trent tre ganger. Har hatt noen ganske heftige rideøkter i tillegg til treningen, så har så og si hatt vondt i kroppen hver eneste dag, samt at jeg har spist masse til å være meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 1. mars 2010 Forfatter #214 Del Skrevet 1. mars 2010 I dag var jeg støl gitt! Det er i det minste godt å kjenne at man har trent. Nå bærer det ut i stallen for å være med på løshopping med hesten, før jeg får noen timer hjemme før jeg skal videre på jobb. Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Carrie Skrevet 1. mars 2010 #215 Del Skrevet 1. mars 2010 Jeg synes det er herlig å være stiv, for da vet jeg at jeg har gjort en god jobb Så dere har fortsatt snø ja? Jeg begynner å bli så utrolig lei av snø nå, og i morgen er det meldt enda mer! Vil ha vår :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 1. mars 2010 Forfatter #216 Del Skrevet 1. mars 2010 Huff, ja her er det masse snø! Blir nok lenge til den forsvinner. Ja er absolutt deilig å være støl! ;D Nå må jeg legge meg så jeg orker å stå opp seks i morgen. Planer: - Jobbe 07-15 - Ridetime med hesten - Brette sammen og legge på plass rent tøy - Gå ut med pappen Det burde holde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 3. mars 2010 Forfatter #217 Del Skrevet 3. mars 2010 I dag er ukens eneste fridag, og det er strålende vær! Hittil har jeg småryddet og tatt litt klesvask, og nå skal jeg være flink å gå igang med husvasken før jeg skal trene klokken fire. Hesten skal få en velfrotjent fridag før det braker løs med ny sprangtrening i morgen. Gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 3. mars 2010 Forfatter #218 Del Skrevet 3. mars 2010 (endret) - Støvsuge gulv (også vaskerom og lite rom i kjeller) - Tørke støv - Vaske gulv - Rydde vekk og sortere papirer på kjøkkenbenk - Gå ut med papp - Trene Endret 3. mars 2010 av Midna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 3. mars 2010 Forfatter #219 Del Skrevet 3. mars 2010 Nå sitter jeg her og koser meg med et glass rødvin etter en bra dag. Jobber i helgen så later som om det er helt nå. Selvom hesten fikk en restitusjonsdag etter ni dager på rad med trening, lå jeg ikke på latsiden i stallen heller. Etter at det vanlige stallarbeidet var gjennomført pusset jeg og smurte inn hodelaget før jeg avsluttet med å gi hesten litt massasje og børste over så den ble blank og fin i pelsen. Deilig med slike dager også! Jeg hadde foresten en flott styrketreningsøkt i stad, men kjenner det både i kne og ankel etter bare 20 minutter løping i dag. :/ Så nå blir det ikke mer løping denne uken, og fremover skal jeg være skikkelig flink til å gå fem minutter før jeg begynner å løpe. Skal prøve å ta det litt med ro på løpingen fremover, men det blir vanskelig. Det er jo så gøy! Neste treningsøkt tror jeg at jeg skal sykle, selvom det er gørr kjedelig. Noen treningsnotater til meg selv: - Streng fokus på mage og ryggøvelser fremover. Ingen unnasluntring! - Øke fra fem til seks kilo på flies. - Øke fra to til tre sett på bicepscurl og håpe at jeg etter noen uker skal klare å ta ett sett med 8 kg. - Prøve å øke fra 15 til 20 kg på sittende roing. I alle fall det ene settet! - Ta tricepsøvelse med manualer HVER GANG (har en tendens til å fokusere mest på biceps). - Ta en liten mageøkt hjemme to dager i uken. - Fortsette å holde meg på 14 kg i utfall og kanskje øke til 16 etterhvert? - Få en time med veileder igjen i begynnelsen av april for å få noen nye øvelser å jobbe med så jeg ikke blir lei. Har noen favorittøvelser så kommer sikkert til å trikse og mikse litt med programmet selv. Men det er jo viktig å bytte litt på øvelser så musklene får brukt seg på litt andre måter! Merker jeg er skikkelig motviert til å trene nå altså! Skal ikke på treningssenteret før søndag nå men tenkte å ta minst en mageøkt hjemme før den tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midna Skrevet 3. mars 2010 Forfatter #220 Del Skrevet 3. mars 2010 Morgendagens gjøremål: - Jobbe fra 07-15 - Henge opp en klesvask og brette sammen og legge på plass en. - Sprangtrening med hesten (noe som er ganske hard trening for rytter også!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå