Gå til innhold

Penere enn venninnene sine..

Gjest Eveline20

Anbefalte innlegg

Gjest Eveline20

Visste ikke helt hvor jeg skulle postet dette innlegget, og jeg forbereder meg vel på litt drittslenging her også(?)

I så fall, det har seg sånn at, selv om det er rart for meg å skrive her.. så er jeg mye penere enn de andre i venninne gjengen vår på 4.. Dere lurer sikkert på hvorfor jeg er så "overfladisk" og skriver noe sånt, men det oppstår faktisk en del problemer pga det her..

For det første, så er det alltid jeg som blir sjekket opp på byen, det er alltid jeg som får oppmerksomheten til den "vi" synes er kjekk et sted. Det er alltid jeg som blir sett etter på gaten. Og nei, jeg er ikker usedvanlig pen..

Et annet problem er at venninnene mine har dårlig selvtillit når de er med meg. Jeg får stadig høre at "åh du er så slank og fin" eller "åh, skulle vært like brun som deg, jeg er så bleik" .. Ja, de er faktisk ganske lubben, og ja, de er faktisk ganske bleik. Hva skal jeg si da?

Jeg elsker venninnene mine, og det høres jo helt sykt ut å si at vi ikke passer sammen pga utseendet, men faktisk...det er en del som blir veldig vanskelig pga dette!! Når vi "sladrer" så er det kun jeg som kan komme med guttehistorier osv.. og jeg merker jo at de ikke føler seg så kul når jeg snakker om "alle" guttene jeg ble sjekket opp av eller flørtet med kvelden før.. Jeg får rett og slett ikke vært helt meg selv blant dem.

Noen ganger tenker jeg at jeg får la være så sminke meg pent, og la den fineste kjolen henge hjemme når jeg er med dem, fordi jeg ikke vil skille meg sånn ut og sette de i et mer "dårlig lys"!!!..

Vet faktisk ikke helt hva jeg vil frem til med dette innlegget her heller.

Kanskje noen tanker.. Flere som har det sånn som dette, og tips til hvordan jeg kan få det bedre både for meg selv og venninnene mine i vennegjengen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SATS, solarium, slankekurer, stylister, shopping coacher og til nøds plastisk kirurgi er oppfunnet for å hjelpe alle fine damers stygge venninner. Hvorfor gjør de ikke noe med det, i steden for å syte (noe de sikkert gjør)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest womenwomen
Visste ikke helt hvor jeg skulle postet dette innlegget, og jeg forbereder meg vel på litt drittslenging her også(?)

I så fall, det har seg sånn at, selv om det er rart for meg å skrive her.. så er jeg mye penere enn de andre i venninne gjengen vår på 4.. Dere lurer sikkert på hvorfor jeg er så "overfladisk" og skriver noe sånt, men det oppstår faktisk en del problemer pga det her..

For det første, så er det alltid jeg som blir sjekket opp på byen, det er alltid jeg som får oppmerksomheten til den "vi" synes er kjekk et sted. Det er alltid jeg som blir sett etter på gaten. Og nei, jeg er ikker usedvanlig pen..

Et annet problem er at venninnene mine har dårlig selvtillit når de er med meg. Jeg får stadig høre at "åh du er så slank og fin" eller "åh, skulle vært like brun som deg, jeg er så bleik" .. Ja, de er faktisk ganske lubben, og ja, de er faktisk ganske bleik. Hva skal jeg si da?

Jeg elsker venninnene mine, og det høres jo helt sykt ut å si at vi ikke passer sammen pga utseendet, men faktisk...det er en del som blir veldig vanskelig pga dette!! Når vi "sladrer" så er det kun jeg som kan komme med guttehistorier osv.. og jeg merker jo at de ikke føler seg så kul når jeg snakker om "alle" guttene jeg ble sjekket opp av eller flørtet med kvelden før.. Jeg får rett og slett ikke vært helt meg selv blant dem.

Noen ganger tenker jeg at jeg får la være så sminke meg pent, og la den fineste kjolen henge hjemme når jeg er med dem, fordi jeg ikke vil skille meg sånn ut og sette de i et mer "dårlig lys"!!!..

Vet faktisk ikke helt hva jeg vil frem til med dette innlegget her heller.

Kanskje noen tanker.. Flere som har det sånn som dette, og tips til hvordan jeg kan få det bedre både for meg selv og venninnene mine i vennegjengen?

Det der er et ganske " normalt " og vanlig problem - pene jenter møter hele livet sitt .

Eneste løsningen jeg ser er å bli kjent med veninner på omtrent samme utseende skala som deg selv . Men hvorfor skal det være så utrolig vanskelig å finne ? Jo det er vanskelig å finne - forde de såkalte vakre menneskene utseendemessig er i et klart mindretall og mer " skjeldne " - enn de mer vanlige grå mus som jeg kaller dem : ) Har alltid hatt akkurat samme problem selv . Så har blitt veldig selvstendig av det - og egentlig mistet behovet for ¨å dra med meg veninner ut på byen nå som voksen etc - siden jeg uansett er mye mer fri til å gjøre hva jeg vil - om jeg går ut alene og alltid treffer kjente likevell eller nye bekjentskaper .Veninner krever oppmerksomhet og kan være masete å ha med seg egentlig .Og er man på " sjekkern " er det en hemsko å ha veninner med seg . Tenk om gutten de liker - viser kunn intresse for deg ? Da blir det drama og sure miner etc ...orker ikke . Blir bare intriger og dilemma , misunnelse osv . En må prioritere enten såkalt ren veninnekveld eller en " sjekke- kveld " og da går man ut alene ...Men såvidt jeg har skjønt - er det ikke lett å være på den andre siden heller ....alltså HA en utrolig fin veninne som drar all oppmerksomhet osv . Må jo bare være med på å ødelegge selvtillitten deres mer ...å ha en slik veninne .

Konklusjon : LIKE barn leker best - alltid ! Hilsen WW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er som regel den "mindre pene" veninnen...

En ting som de "penere" veninnene mine ofte gjør uten å se det selv, er å flørte.

Jeg mener. En ting er å måtte høre om guttene som prøver seg på deg. En annen ting er å se det.

En helt tredje ting er derimot å se at de prøver seg på dem, og at du ikke avviser dem.

Det er ikke alltid at man merker at man flørter igjen, og det kan bli slitsomt for vennene dine hvis du istedetfor å direkte avvise de som prøver seg, bare lar dem få holde på.

Dere trenger vel ikke bestandig å dra ut på byen sammen, vel?

På den andre siden så har jeg også vært den som har vært den mest utadvendte i en veninnegjeng, og har også syntes at dette har vært slitsomt hvis jeg har hatt lyst å møte nye folk på et utested og ikke de.

Men det går an å gjøre kompromisser.

Hvis du vet at de bli ukomfortable av å være sammen med deg ute på dansesteder og andre plasser man typisk sjekker opp folk, så la vær å gå dit.

Ikke bestandig, da.

Det jeg mener er, man behøver ikke alltid være et sted der man kan være lettkledd eller folk lett prøver seg på en (danseplass, for eksempel), eller man blir minnet om ting med kroppen man ikke liker (som f.eks å dra på shopping med en slankere veninne)

Hva med at dere drar på kino eller restaurant sammen?

Eller at dere begynner å ha jentekvelder hjemme hos hverandre istedet? Man trenger jo som jeg sa ikke å gå ut hele tiden.

Dere kan være hjemme og se på film eller spille brettspill eller bare kose dere.

Jeg vet at du synes det er vanskelig å være deg selv med dem av og til, men man har jo så utrolig mange sider av seg selv, er det ikke noen sider du kan velge å fremheve istedetfor de sidene du føler du ikke kan vise med dem?

Som f.eks, istedetfor å prate om gutter mye, hva med å prate om andre ting? F.eks en bra film du har sett, musikk du liker, kanskje spørre dem hvordan de har det, eller hva de gjør i sitt liv? De setter sikkert også pris på å bli vist litt interesse.

Og tro meg, det er ikke alltid like gøy å høre en veninne snakke om mote og den 10. gutten som prøvde seg på henne når du selv vet at du er for stor til å passe inn i moteklær, og ikke har selvtillit til å prøve seg på noen...

Hva med å komplimentere dem? Fortelle dem når noe på dem ser bra ut, enten det er klær, sminke eller hårsveis, og så foreslå at de gjør dette oftere?

- "Wow, du er virkelig fin på håret i dag! Hvorfor har du ikke sånn oftere?"

eller

- "Du, du ser utrolig bra ut i den genseren, den MÅ du ha på deg oftere!"

Ja...

Håper ikke du tar noen av forslagene mine som krittikk, for det er ikke ment slik.

Jeg vet bare at den "pene" i gjengen ofte har en tendens til å kanskje bli litt selvopptatt uten å mene det eller merke det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hm... Det er jo litt merkelig at ikke venninnene dine gjør noe med det om de ønsker å være slankere og brunere. Det er jo bare å trene og bruke selvbruningskrem. Jeg ville ikke brydd meg om det, når de ikke gidder å gjøre noe med det selv en gang. Deres valg. Du innser vel at du er utrolig heldig også da, som får all oppmerksomheten? Foreslår at du skaffer deg noen andre venninner også, som er mer på ditt eget nivå utseendemessig. Når jeg tenker meg om har jeg stort sett hatt venninner som er på mitt eget nivå utseendemessig. Ikke fordi jeg bevisst har valgt det. Men jeg tror det har noe med interesser og fokus å gjøre. At vi er feminine, forfengelige, urbane jenter, som ikke vil la oss forfalle. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et par venninner som jeg pleier å gå ut med som er mye penere enn meg, men jeg er mye mer sjarmerende enn dem og dermed får jeg mer oppmerksomhet enn dem når det kommer til å prate og fleipe. Og gutta har faktisk mer lyst til å ha med meg videre enn dem, fordi de synes jeg er sjarmerede! Lær opp venninnene dine til å snakke tull og tøys med gutter, så får de nok sjans de, også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest womenwomen
Jeg har et par venninner som jeg pleier å gå ut med som er mye penere enn meg, men jeg er mye mer sjarmerende enn dem og dermed får jeg mer oppmerksomhet enn dem når det kommer til å prate og fleipe. Og gutta har faktisk mer lyst til å ha med meg videre enn dem, fordi de synes jeg er sjarmerede! Lær opp venninnene dine til å snakke tull og tøys med gutter, så får de nok sjans de, også!

Er kjedelig å gå ut på sjekkeplasser med veninner .Hvorfor kan du ikke bare gå ut alene når du likevel ønsker å flørte og sjekke opp menn visa / versa ? Slik som meg . ? Pene jenter - blir aldri stående alene mange sekund likevell .Tro meg .Er bare å gå ut og flørte om du liker det .

Så slipper dine grå mus av veninner stå der som " tilskuere " å se på deg / dere .

Bare dritt kjedlig å gå ut på byen med veninner .Byen er og blir et sjekkested - er ikke no sted å pleie vennskaper på til veninner .Det kan man gjøre på kaffebesøk , o.a sosiale arenaer enn på pub / disko / barer mener jeg .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_sara_*

womenwomen: Du må leve på en litt annen planet enn meg. For det første er det veldig gøy å gå ut på byen med venner og venninner, det er ikke noe alle gjør bare for å sjekke opp folk! Faktisk driter jeg langt i hele sjekkinga. Går til og med på byen når jeg har kjæreste, tenk.. :ler:

Og løsningen er ikke nødvendigvis å finne venninner som er på samme nivå utseendemessig, men heller voksne og selvsikre mennesker som ikke lar seg affisere av slikt! Å "bare" finne nye venner er uansett et elendig forslag da, men om det først skulle være løsningen så er det ikke nødvendig å finne noen pene. Faktisk har jeg merket på et par av de pene venninnene mine at de er mye mer opptatt av hvem som får oppmerksomhet osv, de har mer konkurranseinstinkt, imens den mer laid back typen som ikke er så opphengt i utseende gir faen.

Til ts: Hvor gammel er du? Jeg merket en del av det der når jeg var yngre, men ikke så mye nå lengre. Får masse komplimenter av mine venninner, men jeg gir også dem masse komplimenter. Men womenwomen har litt rett i at det egentlig bare er noe man må leve med til en viss grad, men det avtar stort når folk blir mer voksne i hodet og sikre på seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Om du føler du ikke er helt på samme nivå som vennene dine fordi du har mange sladrehistorier og historier om gutter så ja da bør du finne deg nye venner.

Er dette virkelig alt du har å snakke med vennene dine om? Er byen og flørting en så stor del av livet at det ikke finnes andre arenaer man kan ha felles?

Det høres ut som om livet ditt består i stor del av flørting og festing, klær og mote. Om dine venner ikke har dette som like stor del av sitt liv så der det her problemet ligger og ikke i det at du er penere enn dem. Jeg er også penere enn mine fire venninner. Jeg er slankere, brunere(naturlig), mer feminin og søtere enn dem. MEN forskjellen på oss er at vi har så mye felles som vi gjør sammen at utseendet mitt har liten eller ingen betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leken

Den peneste jenta er den gutta ikke gidder å bruke tid på. Nest penest men med utstråling får alle gutta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har samme problem. I tillegg til utseendet har jeg en meget prestisjefylt utdannelse. (Føler ofte at det er best å ikke åpne munnen engang, blir for mye).

Men uansett, jeg kan ikke engang si at jeg har så mange venninner! Den eneste som kommer på og som jeg mener jeg har et ekte vennskap med er en veldig spesiell type selv: hun bruker ikke sminke og bryr seg ikke om utseende noe særlig, selv om hun er veldig søt fra naturens side og har en fin klesstil. Hun er den eneste som slapper av i mitt nærvær og ikke er redd for (til og med!) gi meg komplimenter hvis hun føler at det passer. De andre kvinnene er mest opphengt i å finne feil ved meg. Jeg blir sjeldent invitert ut og føler at andre kvinner unngår meg generelt.

Var litt enklere da jeg var student, for da var andre jenter "stuck" med meg til hverdags. Men nå som vi jobber hører jeg ikke mye fra dem og mange svarer ikke på sms engang når jeg inviterer ut :sukk: Har flest guttevenner og det er ikke så enkelt for mange har jo baktanker. Jeg har veldig lyst på venninner da og mener at jeg har en grei personlighet...

Dette er ikke for å skryte (jeg er jo mye alene, hva er det å skryte av? og gutter kan man ikke være oppriktig med alltid i vennskap)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
womenwomen: Du må leve på en litt annen planet enn meg. For det første er det veldig gøy å gå ut på byen med venner og venninner, det er ikke noe alle gjør bare for å sjekke opp folk! Faktisk driter jeg langt i hele sjekkinga. Går til og med på byen når jeg har kjæreste, tenk.. :ler:

Og løsningen er ikke nødvendigvis å finne venninner som er på samme nivå utseendemessig, men heller voksne og selvsikre mennesker som ikke lar seg affisere av slikt! Å "bare" finne nye venner er uansett et elendig forslag da, men om det først skulle være løsningen så er det ikke nødvendig å finne noen pene. Faktisk har jeg merket på et par av de pene venninnene mine at de er mye mer opptatt av hvem som får oppmerksomhet osv, de har mer konkurranseinstinkt, imens den mer laid back typen som ikke er så opphengt i utseende gir faen.

Til ts: Hvor gammel er du? Jeg merket en del av det der når jeg var yngre, men ikke så mye nå lengre. Får masse komplimenter av mine venninner, men jeg gir også dem masse komplimenter. Men womenwomen har litt rett i at det egentlig bare er noe man må leve med til en viss grad, men det avtar stort når folk blir mer voksne i hodet og sikre på seg selv.

Jo, men det er da menneskelig natur å la seg affisere av slikt. artikkel etter artikkel i psykologi om det jo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Av og til er det ikke at man er penere, men at man faktisk sørger for å få mer oppmerksomhet med å møte blikkene, sende ut signaler med kroppspråket. Det er kjempe lett å få blikkontakt osv. Har en venninne som er helt vanlig, langt ifra døds pen men hun har en tiltrekkende aura. Hun fikk mer oppmerksomhet enn oss, for hun likte å sende blikk og var generelt mer opptatt av guttene enn det vi andre i jentegjengen var på den tiden da vi var yngre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

Jeg syntes det høres ut som det største problemet ligger i at dine venninner har dårlig selvtillit. Hvor gammel er dere?

Hva med å prøve å hjelpe dem med selvfølelsen? Det høres jo ut som om du ikke har bommet helt på klesstil og sminke, så kanskje du kan gi dem noen tips. Kanskje dere kan gå på shopping sammen med et mål om å finne antrekk som gjør dere fantastisk flotte? Det finnes klær for alle slags kroppstyper, så selv om venninnene dine ikke finner klær som passer dem i butikkene du vanligvis handler i, er det likevel mange andre butikker som helt sikkert har noe til dem.

Det virker som om gutter og sjekking er viktig for deg, og det burde ikke være nødvendig at du tonet deg ned for å ikke bli så mye sett av guttene. Men hvorfor ikke gjøre byturene til noe sosialt av og til? Hvorfor ikke dra på quiz eller på pub/kafé for å spille spill? Og hvis dere kjenner noen gutter, hvorfor ikke dra de med? Da får jo både du vist deg frem, mens venninnene dine får "øvet" seg i litt tryggere omgivelser. :)

Og når det gjelder selvbruningskrem: Jeg syntes da vitterlig at dette ikke gjør en noe flottere, snarere tvert i mot ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miley

Det jeg lurer på er om dere som er så pene mister venner bare fordi dere er pene, eller fordi dere i tillegg til å være pene også har en grusom personlighet?

Jeg har aldri noen ganger opplevd at pene jenter får kritikk, ikke får være med, blir holdt utenfor fordi de er pen, men jeg har flere ganger opplevd dette fordi disse jentene har en grusom personlighet i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser at det er flere her som mener at du skal droppe venninnene dine.. Ikke gjør det! Det er vel ikke derfor dere er venninner....?

Mitt tips vil heller være:

* Hvis de er missfornøyd med at de er bleik, vel inviter de med i solarium! Ta det som en fast ting noen ganger i uken :)

* Ha venninnekveld der dere tar med dere sminke, og sminker hverandre, eller at du sminker de. Alt etter hvordan dere vil gjøre det selv :) Finn feks de nyeste trendene innen sminke på nett og prøv dere frem med hva som passer.. Ta gjerne med et digitalkamera og ta bilde for hver sminkestil, se over bildene etterpå og se hva som passer og ikke... Server frukt i biter i stedet for smågodt ;)

* Gå på shopping sammen! Hvis du er mye tynnere enn de, ikke gå for at du skal finne deg nye klær.. Men bli med for å hjelpe de å finne noe nytt og stilig! Eventuelt sko også :)

* Går du på treningsenter? Hvis du gjør det, så få med deg de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare si at jeg vet veldig godt hvordan det er å være den "som ikke er pen" i vennegjengen.

Jeg var den som var lubben, sjenert og hadde dårlig selvtillit.

Gode venner dumper ikke vennene sine fordi de "sinker" dem utseendemessig.

Jeg endte til slutt opp med å sulte meg selv, nå er jeg den nest tynneste, men er fremdeles sjenert og har heller ikke noe særlig bedre selvtillit.

Men, jeg er eldre enn de andre venninnene mine, og det merker jeg veldig godt når vi er ute på byen.

Venninnene mine driver enda på med det flørtestadiet hvor de drar folk i håret for å si det slik. Jeg merker godt at jeg er mye eldre og balansert, jeg har større innblikk i verden og mennesker.

Jeg har mer å snakke med folk om ute på byen enn dem.

De er også på det stådiet hvor de trenger oppmerksomhet fra menn 24/7, selv om de har kjærester. Går det en halvtime uten oppmerksomhet fra menn går deres verden under.

De har alle kjærester, de har aldri vært uten kjærester mer enn max 2 mnd, og syter for den minste ting ang kjæresten.

Selv om jeg er den mindre pene, har jeg funnet ut at jeg har mer å by på enn dem. Jeg er eldre, har mye mer livserfaring enn dem, selvinnsikt osv.

Men jeg vet også at det er ikke noe god følelse at den pene venninnen stikker av med all oppmerksomheten, og som blir sjalu når den mindre pene plutslig får oppmerksomhet. Såpass sjalu at hun må bare ha han selv om hun har type, og dermed saboterer og ligger med denne fyren som den mindre pene venninnen hadde et forhold til.

Pene jenter som stoler for mye på utseende har jeg ikke så mye tilovers for.

Jeg gleder meg til den dagen de faktisk får smake på den mørke siden av verden de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Å ha venner som er mer attraktive enn en selv er utrolig frustrerende. Jeg er den "stygge" (dvs egentlig ikke stygg i det hele tatt, bare når jeg sitter ved siden av vennene mine) og det har holdt meg veldig tilbake over årene. Dessverre er jeg ikke en person som får seg nye venner så lett.

Gjør deg selv og venninnene dine en tjeneste og finn deg nye venner. Du kaster bort deres tid og din egen, tro meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha venner som er mer attraktive enn en selv er utrolig frustrerende. Jeg er den "stygge" (dvs egentlig ikke stygg i det hele tatt, bare når jeg sitter ved siden av vennene mine) og det har holdt meg veldig tilbake over årene. Dessverre er jeg ikke en person som får seg nye venner så lett.

Gjør deg selv og venninnene dine en tjeneste og finn deg nye venner. Du kaster bort deres tid og din egen, tro meg.

Vil faktisk signere denne. Du er ikke venn med noen pga utseende, men personligheten. Man må kunne se litt lenger enn "er hun pen nok til å være venn med meg mon tro?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...