Gjest Coolaid Skrevet 6. august 2003 #21 Del Skrevet 6. august 2003 vi bor i eget hus, men det er et hus bortenfor oss som til stadighet har fester. det er folk på rundt 35-40 år som sitter og hører på eidsvåg og Hole på full guffe, med stereoanlegget UTE på terassen. der sitter de og synger med og skriker og hoier. jeg blir gal enkelte ganger. tenker at dersom de holder på slik når babyen kommer så drar jeg bort og blåser huet av de!!!!!!! at voksne folk kan oppføre seg slik?? de kan iallefall sitte INNE når klokka er 2 om natta! Iset 24+5Du har min fulle forståelse og sympati. Vet akkurat hvordan du har det. Det er bare et under at drapsstatestikken er så lav her i landet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 7. august 2003 #22 Del Skrevet 7. august 2003 Hva når de som hoier og skriker og bråker er på gata utenfor soveromsvinduet ditt, da? Hvem kan du ringe da? Vi bor i fjerde etasje, men hver fredag og lørdag kveld sånn i 3-tida om natta begynner det, om ikke før. Hvorfor kan ikke folk snakke sammen? Neida, skråler, roper av fullt lungevolum til noen som står i andre enden av gata, synger sanger av full hals.. Skjønner de ikke at det sikkert er mange som kunne tenke seg å være dette foruten? Før var det enda verre, da bodde jeg i første etasje i et nabolag som er veldig pop å gå ut/gå igjennom (bakklandet). Jeg holdt seriøst på å klikke av alle som plutselig skulle brøle rosenborgsangen en halvmeter fra øret mitt i min skjønnhetssøvn.. Og ikke kom med "slik er trøndere" det er "slik er studenter - fra hele landet".. Har mang en gang vurdert å ha et spann med vann på rommet, så jeg kan slenge i deres generelle retning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missmia Skrevet 8. august 2003 #23 Del Skrevet 8. august 2003 Folk må få ta seg en fest!!! Så lenge det ikke er de samme som stadig bråker, bryr jeg meg ikke. Det er ikke alle som jobber 08-04 mand-fred. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. august 2003 #24 Del Skrevet 15. august 2003 Jeg sovner i duren fra naboene. Om noen har et party så må en tåle litt når en velger en boform som å bo ilag med flere. Skulle det være at noen har en livsførsel som er festing hyppig og det gikk utover nattesøvnen min, ja da ville jeg ha gjort de oppmerksom på det. Det som irriterer meg mere på sommeren er disse gressklippere som skal brukes i tide og utide. Sitter jeg ute en kveldstime så kan du være sikker på at de kommer en av naboene med dette spetakkelet. Helst skal de klippe under nyhetssensingene. Med mange naboer blir det langvarig. Endelig søndag, og da skal du kose deg ute i fred og ro. Nei da, da kommer de med gressklippere/kantklippere og all verdens bråkete maskiner. En av naboene hadde konfirmasjon i pinsen. Ikke da ble det tatt hensyn. Ut med gressklipper og durte i veg. Det var en av få finværsdager i pinsen og hvor gjestene kunne sitte ute. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheba Skrevet 15. august 2003 #25 Del Skrevet 15. august 2003 Jepp, gressklippere er et lite helvete. Hos oss er det også slik at vi har inngjerdet bakrom med gangveier, gressplen osv. Disse fellesarealene benytter småbarnsforeldrene som "barnevakt" i den lyse årstid. Det er et jævla ståk uten like til ihvertfall kl 22 på kveldstid, og så starter det igjen kl halv ni om morgenen på lørdag og søndag, da slippes småbarna ut via terrasseinngangen sannsynligvis så mor og far skal få litt kvalitetstid for seg selv. Hulk, det er irriterende det. Masse hoiing og skriking, gråt og hyl, trehjulssykler med hjul av plastikk som bråker værre enn Iron Maiden på stereon osv. Rett utenfor vårt soveværelse. Vi kan bare glemme å få sove lenge i helgene, og det er ikke så enkelt å sitte ute på terrassen alltid heller om kveldene i uka. Men som sagt - en fest i ny og ne det har vi, og forsåvidt flere av de som har barn også, så vi har jo skjønt at alt bråket med ungene er prisen vi "må betale" for de festlighetene som finnes, og ikke minst gleden over å bo i et fantastisk flott og attraktivt sameie hvor alle stort sett trives, store som små. Må innrømme at det er nesten så jeg gleder meg til vinteren, da skal jeg sove leeenge på lørdag og søndag da! Ikke så mye unger ute så tidlig da, og lydene blir uansett liksom dempet litt av snøen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pandura Skrevet 15. august 2003 #26 Del Skrevet 15. august 2003 Vi bor i eget hus på et bolig-felt, men ikke "midt inni klynga av hus". Da vi tidligere i sommer arrangerte grill-aften med 10-15 venner, opplevde vi at naboen sto og hoiet og bar seg ute på verandaen kl. 21.45!!! Vi lot som ingenting og fortsatte å ha det koselig, uten fyll og rølp og høy musikk, men selvfølgelig litt prat og høy latter. Musikken hadde vi inne. Klokken halv tolv ringte nabokjerringa og klaget. De skulle tidlig opp dagen etter og kjøre langt, og fikk ikke sove - selv med ørepropper i øra! Jeg sa til henne vennlig, men bestemt, at de måtte da tålerere at folk hadde en fest i ny og ne! Etterpå ringte jeg politiet selv, og de var helt enige. Vi har sommer og sol i ca 4 mnd. her i landet, og for oss betyr det flittig bruk av verandaen og besøk av gode venner en gang i blandt. Nå sender vi ut "nabo-varsel" til de aktuelle naboene uansett om vi skal ha fest eller bare sitter på verandaen og koser oss. Litt ironisk spydige! Det kunne aldri falle meg inn å ligge å irritere meg over sånt selv, men blir det høy dunk-dunk musikk, hele natta, og hver eneste helg, da har jeg full forståelse for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miew Skrevet 15. august 2003 #27 Del Skrevet 15. august 2003 Så lenge glassene i hyllene står i ro, burde det gå greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Camelia Skrevet 15. august 2003 #28 Del Skrevet 15. august 2003 Har store problemer med å sovne til festbråk. Dersom det til stadighet kom bråk fra den samme leiligheten, hadde jeg nok vurdert politiet, ja. Men heldigvis er det ikke så mye festbråk å høre i borettslaget vårt. Det som er direkte plagsomt hos oss , er at naboenes rakkerunger holder det gående til midnatt, og vel så det! (Og jeg har unger sjøl!) Bor i et sånt Tertitten-boretsslag, med lekeområde midt på. Soverommene vender ut dit, og på sommerhalvåret MÅ man bare ha vinduene åpne. Vi underholdes av horder av 6-10-åringer hver eneste kveld, ukedag som helg, de sparker fotball, sloss, hyler og skriker, slår på søppelcontainere med stenger, bare få meter utenfor soveromsvinduene til folk. Og dette er altså barn, ikke tenåringer. Får noen ganger lyst til å gå ut og gi dem en overhaling, men føler meg som ei sur gammal kjerring... :o At ikke foreldrene reagerer! Jeg skal ikke blande meg inn i hvor lenge andre folks unger får være oppe (skjønner forresten godt hvorfor det snakkes om ukonsentrerte unger på skolen - de sover jo ikke!), men når det går utover min og mine barns nattesøvn synes jeg at jeg må ha lov til å reagere. Eller? :-? Ok, litt på siden av hovedinnlegget, men... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå